Αρχική σελίδα

1.4.2.α Αναγνωρίζω μια εφημερίδα

 

Τόπος: Δημοτικό σχολείο Μενιδίου ( B ΄ τάξη)

Ημερομηνία: 17 Μαρτίου 2005

Διάρκεια: 1 δίωρο

 

Προετοιμασία της τάξης:

Θέσαμε τα ερωτήματα: - Γνωρίζετε τι είναι εφημερίδα, περιοδικό, κατάλογος,

επιθεώρηση Τ. V., κόμικς, βιβλίο μύθων κ.α.

- Πού μπορούμε να διαβάσουμε τον καιρό; (μετεωρολογικό δελτίο)

(Σύντομη συζήτηση για να προκύψουν οι απαντήσεις)

Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες των δύο ατόμων πήραν ανά θρανίο μια δέσμη με ποικίλα έντυπα. Ανάμεσά τους και μια εφημερίδα διπλωμένη…

Ύστερα με διαδοχικές ερωτήσεις ζητήσαμε απ’ τα παιδιά να μας πουν ‘‘ποιο είναι ποιο’’:

 

Δραστηριότητες παρατήρησης:

1. Αναγνωρίζουμε τα φυσικά χαρακτηριστικά του κάθε είδους εντύπου:

- Ποιο είναι το πιο βαρύ; Ποιο το πιο ελαφρύ;

- Ποιο έχει τις περισσότερες σελίδες; Ποιο τις λιγότερες;

- Ποιο έντυπο δεν έχει εξώφυλλο; (η εφημερίδα)

2. Με ελεύθερη παρατήρηση τα παιδιά αναγνωρίζουν άλλα χαρακτηριστικά της εφημερίδας: π.χ. τα φύλλα της δεν είναι δεμένα, όπως στα άλλα έντυπα, λερώνει τα χέρια. (γιατί;)

3. Τα παιδιά συγκρίνουν τις εφημερίδες που έχουν στο θρανίο τους:

- Ποια είναι η πιο μακριά; ποια η πιο κοντή;

(Με βάση τις παρατηρήσεις τους και τις συγκρίσεις κατέληξαν σε συμπεράσματα που έχουν να κάνουν με τη χρήση των εφημερίδων).

Δραστηριότητες αντίληψης.

Κάθε ομάδα συμπληρώνει τον διπλανό πίνακα Ι .

Ζωγραφίζουμε διάφορα υλικά λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά τους.

 

Δραστηριότητες εφαρμογής.

Με βιβλίο μοιάζω Μοιάζω με βιβλίο αλλά δεν είμαι.

αλλά δεν είμαι! Έχω φύλλα και σελίδες.

Δεν έχω μόνο μια ιστορία. Δεν έχω εικόνες κι ιστορίες.

Έχω και πολλές εικόνες. Είμαι πιο χοντρό απ’ όλα!

Τι είμαι; Τι είμαι;

(το περιοδικό) (ο τηλεφωνικός κατάλογος)

Έχω κείμενα και τίτλους,

έχω σκίτσα και εικόνες,

έχω φύλλα και σελίδες

άδετες αναμεταξύ τους.

Τι είμαι;

(η εφημερίδα)

Είμαι πιο βαρύ από………… Δεν είμαι τόσο μακρύ όσο…….

Είμαι λιγότερο παχύ από…………. Δεν έχω …………

Τι μπορεί να είμαι; Τι μπορεί να είμαι;

 

Κάθε ομάδα συμπληρώνει τον πίνακα ΙΙ.

 

Κάνουμε κριτική στα χαρακτηριστικά των υλικών:

Π.χ. εφημερίδα: Είναι εύκολο να την κρατάς;

- Οι σελίδες πέφτουν εύκολα…

- Δεν μπορείς να την διπλώσεις καλά…

- Λερώνεσαι….

- Δύσκολα κρατάς ένα τηλεφωνικό κατάλογο κ.ο.κ.

 

 

Εξέταση ενός ντοκουμέντου

στήριξης

Το μοιράσαμε κατά ομάδα.

Κάθε ομάδα το εξετάζει και ανακοινώνει τα συμπεράσματά της.

Αρχική σελίδαΕπόμενη σελίδα