ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ       http://users.sch.gr/kontaxis

e-mail: kontaxis@sch.gr

Τα μαθήματα


Αγορά Εργασίας 

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

 

 

Οι εμπειρίες από τις επισκέψεις στα ΤΕΕ της Πελοποννήσου (12/2003)


Η πρώτη ολοκληρωμένη μου περιοδεία στο σύνολο των ΤΕΕ της Πελοποννήσου και οι συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν με τους εκπαιδευτικούς, ήσαν ιδιαίτερα χρήσιμα για την κατανόηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Περιφέρεια.

Το κυριότερο πρόβλημα φαίνεται ότι είναι ο αριθμός αλλά και η ποιότητα των μαθητών που προσελκύουν τα ΤΕΕ. Ενα σημαντικό όπλο μας για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος είναι οι οδηγίες των μαθημάτων 1ης τάξης, στο βαθμό που αξιοποιηθούν δημιουργικά από τους εκπαιδευτικούς. Για τη συντονισμένη δράση σε αυτόν τον τομέα συμφωνήθηκε να υπάρχει συνεχής ενημέρωση του Συμβούλου για την πορεία υλοποίησης των οδηγιών, ανταλλαγή εμπειρίας, ενημέρωση για τις πρωτοβουλίες που λαμβάνονται (εργασίες κάλ) και τα αποτελέσματά τους κλπ.  Επιπλέον, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής, συμφωνήθηκε να ληφθούν διάφορες πρωτοβουλίες ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας, των μαθητών των γυμνασίων και των γονέων τους, των διαφόρων επιχειρηματικών και δημοσίων φορέων αλλά και των επιχειρήσεων. Μεταξύ των πρωτοβουλιών που αποφασίστηκαν είναι οι επισκέψεις στα Γυμνάσια, η ενημέρωση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν ΣΕΠ και η δημιουργία εποπτικού υλικού (φυλλάδια και
cd Rom σε συνεργασία με τους τομείς γραφιστών και πληροφορικής ), η συνεργασία με τους φυσικούς των γυμνασίων με στόχο την αξιοποίηση των εργαστηρίων των ΤΕΕ για επισκέψεις ή αν ακόμη και εργαστηριακές ασκήσεις κλπ. Αλλες ιδέες ήσαν οι εξής: Οι διάφορες κατασκευές (πχ οι  "καλόγεροι" στην 1η τάξη,   ψύκτες νερού κλπ ) να παραχωρούνται  σε Γυμνάσια και άλλα σχολεία της περιοχής,  με ταμπέλα που να αναγράφει την προέλευσή τους.   Επίσης συμφωνήθηκε να καταβληθεί προσπάθεια για τη διοργάνωση συσκέψεων  με διάφορους επιχειρηματικούς και κοινωνικούς φορείς των πόλεων με τη συμμετοχή και του σχολικού συμβούλου.
Οι ελλείψεις σε υποδομές αποτελούν σημαντικό πρόβλημα για αρκετά σχολεία, ωστόσο υπήρξαν εποικοδομητικές συζητήσεις για τη μερική  βελτίωση της κατάστασης μέσα και από εναλλακτικές πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με τους μαθητές.
Επίσης, στις συγκεντρώσεις που πραγματοποιήθηκαν αναδείχθηκε η ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών των ΤΕΕ,  ιδιαίτερα από τους νεώτερους συναδέλφους. Συμφωνήθηκε ότι οι σύμβουλοι θα πρέπει να αξιοποιήσουν κάθε δυνατότητα διοργάνωσης επιμορφωτικών σεμιναρίων ή ακόμη πιο ολοκληρωμένων μορφών επιμόρφωσης.
Το κοινά εξεταζόμενο μάθημα "Στοιχεία Μηχανών" απασχολεί σε μεγάλο βαθμό τους εκπαιδευτικούς. Συμφωνήθηκε ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν νέες οδηγίες και διορθώσεις για τις ασάφειες ή τα λάθη τα οποία υπάρχουν.
Σαν γενικό συμπέρασμα πιστεύω ότι παρά τις διαφορές οι οποίες υπάρχουν από περιοχή σε περιοχή και ορισμένες μεμονωμένες περιπτώσεις, το σύνολο των εκπαιδευτικών μοχθούν και αγωνιούν για τη βελτίωση της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Αρα, παρά τα όποια αντικειμενικά προβλήματα, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης του έργου μας, μέσα από το συντονισμό, την αλληνοενημέρωση και τη συνεχή βοήθεια την οποία πρέπει να παρέχει πρώτα απόλα ο Σχολικός Σύμβουλος. Η κυριότερη συνδρομή των συναδέλφων εκπαιδευτικών είναι  να ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ με τον Σύμβουλο, να τον ενημερώνουν για κάθε πρόβλημα αλλά και για κάθε επιτυχημένη πρωτοβουλία η οποία θα πρέπει άμεσα να γίνεται κτήμα και των υπολοίπων, ώστε να αξιοποιήσουμε τη ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΜΑΣ ΓΝΩΣΗ και ΕΜΠΕΙΡΙΑ.

Θ. Κονταξής