Η θλίψη και η οργή

Posted in Μουσική | Leave a comment

Έκτη..άποψη!

Η σχολική μας εφημερίδα «Έκτη..άποψη», δημιουργήθηκε από τους μαθητές του τμήματος μας.
Με τη βοήθεια της δασκάλας μας Κουτρουμάνη Δώρας, χρησιμοποιώντας τη φαντασία μας, με αρκετές δόσεις χιούμορ, αφιερώνοντας κάποιες ώρες από τον ελεύθερο χρόνο μας συνεργαστήκαμε με πολύ κέφι και μεράκι για το τελικό αποτέλεσμα. Η έκδοση της εφημερίδας μας έδωσε την ευκαιρία να εκφράσουμε τις σκέψεις μας, τις ανησυχίες μας και τα ταλέντα μας.
Καλή ανάγνωση!!!

Posted in Η εφημερίδα μας | Leave a comment

Επαναπατρίζεται το σπάνιο αργυρό οκτάδραχμο

Έπειτα από έξι χρόνια προσπαθειών και δικαστικών αγώνων, το σπάνιο αργυρό οκτάδραχμο που χρονολογείται στα τέλη του 6ου ? αρχές του 5ου αι. π.Χ. και το οποίο κατασχέθηκε το 2009 στην Ελβετία, επιστρέφει σήμερα, Παρασκευή, στην Ελλάδα.

Το νόμισμα αποδίδεται στον βασιλέα Βισαλτίας Μώσση. Η αρχαία Βισαλτία (όπου εκόπη το νόμισμα) κατελάμβανε την περιοχή δυτικά του Στρυμόνα, στα όρια της σημερινής επαρχίας Νιγρίτας, στο νομό Σερρών. Στον εμπροσθότυπο εικονίζεται πετασοφόρος ανδρικής μορφής, που κρατάει δόρυ, δίπλα σε άλογο, ενώ στον οπισθότυπο υπάρχει η επιγραφή ΜΟΣΣΕΩ[Σ], που διατάσσεται περιμετρικά του εγκοίλου τετραγώνου.

Το οκτάδραχμο εντοπίστηκε από τη Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών του υπουργείου Πολιτισμού σε ιστοσελίδα οίκου δημοπρασιών και αμέσως ξεκίνησαν οι απαραίτητες διαδικασίες για τον επαναπατρισμό του.

Κατόπιν συγκεκριμένων ενεργείων η εισαγγελία Ζυρίχης αποφάσισε υπέρ της ελληνικής προέλευσης του επίδικου νομίσματος, καθώς και ότι αυτό αποτελεί προϊόν εγκλήματος (λαθρανασκαφής, παράνομης διακίνησης ? εξαγωγής κ.ά.). Διέταξε δε την απόδοση του νομίσματος στο Ελληνικό Δημόσιο, ανεπιφύλακτα και άνευ όρων.

Posted in Ειδήσεις με ενδιαφέρον, Χωρίς κατηγορία | Leave a comment

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Οκτωβρίου, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη για τα ψυχικά νοσήματα. Την πρωτοβουλία πήραν από κοινού το 1994 η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ψυχικής Υγείας και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Οι ειδικοί κάνουν λόγο για μία παγκόσμια «επιδημία» ψυχικών διαταραχών, επικαλούμενοι τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Ο αριθμός των πασχόντων από κατάθλιψη, ξεπερνά παγκοσμίως τα 154 εκατομμύρια, ενώ ως το 2020 θα είναι η δεύτερη αιτία θανάτου παγκοσμίως. Οι πάσχοντες από σχιζοφρένεια είναι 25 εκατομμύρια, ενώ 95 εκατομμύρια υποφέρουν από διαταραχές σχετιζόμενες με κατάχρηση αλκοόλ.

Οσον αφορά τη χώρα μας και σύμφωνα με πανεπιστημιακές έρευνες, μόλις το 80% όσων πάσχουν από κατάθλιψη αναζητούν βοήθεια και λιγότερο από το 50% προσφεύγει στη στήριξη του ιατρού. Ένα 10 με 12% του συνόλου του πληθυσμού όλων των ηλικιών πάσχει από ψυχικές ασθένειες.

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/worldays/61#ixzz3o6Bo7lgO

Posted in Ειδήσεις με ενδιαφέρον | Leave a comment

Long Hard Road

Posted in Μουσική | Leave a comment

Φινλανδία: Μια επανάσταση στο εκπαιδευτικό σύστημα

Για χρόνια, η Φινλανδία αποτελεί προσωποποίηση επιτυχημένου εκπαιδευτικού συστήματος, με τους μαθητές της να διαπρέπουν στους διεθνείς διαγωνισμούς. Μάλιστα, ξεχωρίζει ως μια από τις χώρες που παραδοσιακά φιγουράρουν στις κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης του ΟΟΣΑ με τους καλύτερους 15χρονους μαθητές της υφηλίου. Γι” αυτό και  πολιτικοί και εκπαιδευτικοί εμπειρογνώμονες από όλο τον κόσμο διενεργούν συνέχεια έρευνες  στη σκανδιναβική χώρα με την ελπίδα  να εντοπίσουν το μυστικό της επιτυχίας της.

Παρ” όλη την επιτυχία της, λοιπόν, η Φινλανδία δε δείχνει να έχει εφησυχάσει, και για ακόμα μια φορά ταράζει τα νερά των παραδοσιακών μεθόδων, ξεκινώντας ένα από τα πιο ριζοσπαστικά προγράμματα εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που πρόκειται να αντικαταστήσει την κλασική «διδασκαλία ανά μάθημα» με «διδασκαλία ανά θέμα».

«Αυτή πρόκειται να είναι μια μεγάλη αλλαγή στον τομέα της εκπαίδευσης στη Φινλανδία», δήλωσε η Liisa Pohjolainen, η οποία είναι υπεύθυνη για θέματα εκπαίδευσης νέων και ενηλίκων στο Ελσίνκι – η πρωτεύουσα που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του προγράμματος μεταρρυθμίσεων.

Από την πλευρά του, ο  Pasi Silander, διευθυντής ανάπτυξης της πόλης, εξήγησε: «Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι ένα διαφορετικό είδος εκπαίδευσης για την προετοιμασία των νέων για την επαγγελματική ζωή». Πρόσθεσε ότι, καθώς οι νέοι άνθρωποι χρησιμοποιούν αρκετά προηγμένους υπολογιστές, οι αλλαγές θα πρέπει να συγκλίνουν με τη σύγχρονη τεχνολογία.

Τα παραδοσιακά μαθήματα (όπως είναι για παράδειγμα τα Μαθηματικά, η Ιστορία, η Γεωγραφία, οι ξένες γλώσσες) παραμερίζονται, και στη θέση τους μπαίνει η διδασκαλία διαθεματικών «φαινομένων» που απαιτούν συνδυαστικές γνώσεις και συνδέονται πιο άμεσα με την καθημερινότητα των παιδιών.

Οι μέθοδοι αυτές αποτελούν αυτό οι Φινλανδοί αποκαλούν «διδασκαλία φαινομένων»  ή  «διδασκαλία θεμάτων». Για παράδειγμα, οι έφηβοι μαθητές θα μπορούν να διδάσκονται το «φαινόμενο» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο ενός μαθήματος που θα περιλαμβάνει γνώσεις ευρωπαϊκής Ιστορίας, Γεωγραφίας, ξένων γλωσσών αλλά και οικονομικών. Από την άλλη, παιδιά πιο μικρά σε ηλικία θα μπορούν να συμμετέχουν σε «φαινόμενα» όπως είναι οι «υπηρεσίες καφετέριας» στο πλαίσιο των οποίων θα καλούνται να λειτουργούν ως «υπάλληλοι» και να «ακονίζουν» τις δεξιότητές τους στα Μαθηματικά, στην επικοινωνία και στις ξένες γλώσσες.

Σε αυτό το πλαίσιο, προβλέπονται και αλλαγές στις αίθουσες διδασκαλίας όπου τα κλασικό μοτίβο  διάρθρωσης της αίθουσας διδασκαλίας θα αντικατασταθεί με ολιγάριθμα τμήματα στα οποία οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με το δάσκαλο με στόχο την επίλυση του εκάστοτε προβλήματος-θέματος.

Στόχος του νέου αυτού διαθεματικού συστήματος είναι η προώθηση της συνδυαστικής σκέψης και η σύνδεση πρακτικών ζητημάτων με θεωρητικές γνώσεις.

Το εν λόγω «πείραμα» ξεκίνησε πριν από περίπου δύο χρόνια και πλέον μπαίνει σε εθνική τροχιά στο πλαίσιο ενός μακροπρόθεσμου κεντρικού σχεδιασμού, με τις αρχές της χώρας να ετοιμάζονται να ανακοινώσουν συγκεκριμένα πλάνα και οδηγίες μέσα στον Μάρτιο.

Περίπου το 70% των καθηγητών που εργάζονται στα γυμνάσια και τα λύκεια του Ελσίνκι έχουν ήδη λάβει σχετική εκπαίδευση για να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες του ανανεωμένου προγράμματος, ενώ υπάρχουν και οικονομικά οφέλη (υπό μορφή μπόνους ή αυξήσεων στον μισθό) για όσους εκπαιδευτικούς δείχνουν μεγαλύτερη προθυμία να υιοθετήσουν τη νέα προσέγγιση. Υπολογίζεται ότι το νέο πρόγραμμα θα έχει εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία μέχρι το 2020.

Posted in Νέα από τον κόσμο | Leave a comment

Το Όσλο εισάγει σκουπίδια γιατί δεν φτάνουν όσα έχει για να θερμανθεί όλη η πόλη!

Το Oslo, η πρωτεύουσα της Νορβηγίας εισάγει απορρίμματα από τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιρλανδία και τη Σουηδία, αλλά και από πιο μακρινές χώρες, όπως η νότιος Ιταλία και οι Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς οι αποτεφρωτήρες σκουπιδιών, που θερμαίνουν τη μισή πόλη και το μεγαλύτερο μέρος των σχολείων της, έχουν ανάγκη από συνεχή ανεφοδιασμό.

Σε αυτή την πόλη των 1,4 εκατομμυρίων κατοίκων οι ανάγκες παραγωγής θερμότητας και ηλεκτρισμού έχουν αυξηθεί με το πέρασμα των χρόνων, χωρίς αντίστοιχα να αυξηθούν τα σκουπίδια. Έτσι, το κράτος αναγκάζεται να τα εισάγει για να καλύψει τις ελλείψεις της πρωτεύουσας!

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας διακίνησης σκουπιδιών, είναι ότι οι μονάδες συμπαραγωγής του Oslo, επεξεργάζονται 1000 τόνους/μήνα περίπου απορριμμάτων, που καταφθάνουν από τη Leeds, πόλη της Κομητείας του West Yorkshire του Ηνωμένου Βασιλείου. Εκεί, ο φόρος που επιβάλλεται στις αγγλικές χωματερές, καθιστά πιο συμφέρουσα την αποστολή των σκουπιδιών στο Oslo, από τη μεταφορά τους σε αυτές κάπου έξω από την πόλη.

Και η Νορβηγία δεν είναι η μόνη! Η ικανότητα καύσης των αποτεφρωτήρων των μονάδων της βόρειας Ευρώπης εκτιμάται σε 700 εκατομ. τόνους απορριμάτων/έτος, αλλά παράγονται μόνο 150 εκατομ. απορρίμματα. Χώρες όπως η Σουηδία, η Αυστρία και η Γερμανία συνεχίζουν να κατασκευάζουν καινούργιες μονάδες, οι οποίες όμως για να λειτουργήσουν πρέπει να τροφοδοτηθούν με απορρίμματα!

Posted in Ειδήσεις με ενδιαφέρον | Leave a comment

2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Posted in Δραστηριότητες!, Χωρίς κατηγορία | Leave a comment

wonderful world

Posted in Μουσική | 2 Comments

Στιγμές..

Δεν πρέπει να χάνεις ούτε μια στιγμή από την ζωή σου, γιατί αν συγκεντρώσεις όλες τις χαμένες σου στιγμές φτιάχνεις μια ολόκληρη ζωή.

.[Best_Wordpress_Gallery id=»3″ gal_title=»Συλλογή!»]

Posted in Δραστηριότητες!, Χωρίς κατηγορία | Leave a comment