WRO ‘ Μια βόλτα στην πόλη μας”
Η δράση μας για τη συμμετοχή μας στον Πανελλήνιο Πιλοτικό Διαγωνισμό
Η δράση μας για τη συμμετοχή μας στον Πανελλήνιο Πιλοτικό Διαγωνισμό
Η WRO Hellas είναι είναι μη κερδοσκοπικός Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης με διακριτικό τίτλο WRO Hellas και είναι ο κύριος φορέας διεξαγωγής διαγωνισμών εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης https://wrohellas.gr/
Από το σχολικό έτος 2017-2018 ασχολούμαστε με τη ρομποτική στην εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την ανάπτυξη της αλγοριθμικής και αναστοχαστικής σκέψης στα παιδιά. Με την ευκαιρία του WRO Hellas, το τμήμα μας φέτος συμμετέχει στην ομάδα που έχει δημιουργηθεί με τη συμμετοχή πολλών Νηπιαγωγείων εκτός της Περιφέρειας Αττικής.
Σκοπός της κατηγορίας του Νηπιαγωγείου είναι οι μαθητές να έρθουν σε δημιουργική επαφή με τις βασικές έννοιες του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης (computational thinking), αναπτύσσοντας παράλληλα το καλλιτεχνικό τους αισθητήριο και την ικανότητά τους να συνεργάζονται. Επιπλέον, η κατηγορία στοχεύει στην κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών, καθώς δημιουργεί για τα παιδιά την ευκαιρία να κάνουν μία απλή παρουσίαση (με θέμα τα αξιοθέατα της πόλης ή του χωριού τους) μπροστά σε μικρό κοινό, καθώς επίσης να έλθουν σε δημιουργική επαφή με μαθητές από σχολεία άλλων περιοχών της χώρας.
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου θα φτιάξουν τον πρώτο τους αλγόριθμο και θα παρουσιάσουν την πόλη τους με έναν απλό τρόπο, αναπτύσσοντας παράλληλα τις καλλιτεχνικές και κοινωνικές τους δεξιότητες.
Όλα τα συμμετέχοντα Νηπιαγωγεία θα φτιάξουν μακέτα και με τη βοήθεια του επιδαπέδιου ρομπότ θα παρουσιάσουν τα αξιοθέατα της πόλης ή του χωριού τους.
Για το δικό μας χωριό σκέφτηκα να παρουσιάσουμε
Για την κατασκευή της μακέτας θα ήταν πολύτιμη η συνεργασία των γονιών !!!
Οι γονείς ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και οι κατασκευές τους ήταν πολύ εντυπωσιακές!!!
Στόχος μας ήταν τα παιδιά μέσα από την παρατήρηση να κατανοήσουν γιατί τα φύλλα αλλάζουν χρώμα το φθινόπωρο και πέφτουν . Με πειράματα και την παρακολούθηση σχετικών βίντεο να οδηγηθούν όσο το δυνατόν πιο κοντά στην επιστημονική γνώση των όρων : Χλωροφύλλη και φωτοσύνθεση .
Μαζέψαμε φύλλα και κάναμε τα ακόλουθα πειράματα:
2ο Πείραμα: τα φύλλα τρέφονται
Μετά την παρατήρηση και τη συζήτηση που ακολούθησε στην ολομέλεια , τα παιδιά έκαναν τις καταγραφές τους
Ιδέες αντλήσαμε από : https://www.123homeschool4me.com/why-do-leaves-change-color-science_52/
Στο μάθημα της Γλώσσας τα παιδιά στο χώρο του Νηπιαγωγείου ενθαρρύνονται μέσα από διάφορες δραστηριότητες να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση. Για το λό αυτό ξεκινλησαμε να παίζουμε το παιχνίδι ” όνομα , ζώο , φυτό , πράγμα”. Την ιδέα την πήραμε από https://www.rodidees.gr/
Τις προηγούμενες μέρες ασχοληθήκαμε με το φώνημα Φ . Τα παιδιά βρήκαν λέξεις από αυτά τα φωνήματα και τις ταξινόμησαν στην κατάλληλη κατηγορία.
Στη συνέχεια βρήκαν αντικείμενα που υπάρχουν στην τάξη και αρχίζουν από αυτά τα φωνήματα και τα κατέγραψαν :
Στόχος μας σε αυτή την ενότητα ήταν κατανοήσουν τα παιδιά την εναλλαγή των εποχών. Για την επίτευξη του στόχου αυτού παρακολουθήσαμε τα ακόλουθο βίντεο:
Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να αποτυπώσουν τις αντιλήψεις τους για το αρχικό ερώτημα: Πώς αλλάζουν οι εποχές!
Σε ομάδες τα παιδιά ζωγράφισαν τα χαρακτηριστικά κάθε εποχής, τα σειροθετήσαμε και φτιάξαμε μια ομαδική κατασκευή!
Η καθιέρωση της δανειστικής βιβλιοθήκης, η οποία προτείνεται στο Πρόγραμμα Σπουδών για τη Γλώσσα, είναι σημαντική γιατί προσφέρει στα παιδιά δυνατότητες για την προώθηση δραστηριοτήτων γραφής και ανάγνωσης που έχουν λειτουργικό σκοπό , αφού εξυπηρετούν προσωπικές ανάγκες των παιδιών, όπως π,χ. συμπλήρωση καρτέλας για δανεισμό του βιβλίου http://www.pi-schools.gr/preschool_education/odigos/nipi.pdf .
Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας να ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.
ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ:
Τα παιδιά γίνονται υπεύθυνοι αναγνώστες και δανειστές.
Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά, από ενήλικους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη δραστηριότητα, προωθεί τα παιδιά στο βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές/τριες.
Πριν την ανάγνωση
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης
Μετά την ανάγνωση
Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!