Καλώς ήλθατε στο νέο αυτό δικτυακό ιστότοπο, όπου μπορείτε να ενημερωθείτε για θέματα πληροφορικής και θέματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα. Στόχος του ιστότοπου είναι η επαναδιαπραγμάτευση της γνώσης την εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων και ο πειραματισμός πάνω στην ελεύθερη μάθηση.            

Πρώτη στο ΟΠΑ, με τη δουλειά της και το σχολείο μόνο!

Η Αλβιόνα Μάντσο, παιδί μεταναστών από τη γειτονική Αλβανία, κατόρθωσε να συγκεντρώσει στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις 18.750 μόρια (20 Πληροφορική, 20 Οικονομία, 18,6 Μαθηματικά και 16,4 Νεοελληνική Γλώσσα-Λογοτεχνία) και να περάσει πρώτη στο τμήμα Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ). Οι κόποι της ανταμείφθηκαν και μάλιστα με το παραπάνω, αφού με τη δική της προσπάθεια και  την υποστήριξη των καθηγητών του σχολείου και των γονέων της η νεαρή πέτυχε τον στόχο της.

Μετά από προσεκτική εξέταση και αφού «ζύγισε» τις δυνάμεις της, η Αλβιόνα επέλεξε να μην παρακολουθήσει φροντιστηριακά μαθήματα. «Θεώρησα ότι το φροντιστήριο θα περιόριζε σημαντικά τον ελεύθερό μου χρόνο, θα ενέτεινε το άγχος μου και τελικά δε θα μου επέτρεπε να ασχοληθώ με τις εργασίες τόσο του σχολείου όσο και του φροντιστηρίου. Γνωρίζω καλά τους ιδιαίτερους ρυθμούς μου και τον χρόνο που χρειάζομαι για να θεωρήσω ότι έχω «κατακτήσει» ένα μάθημα. Ουσιαστικά θα χρειαζόταν να επιλέξω  μόνο  ένα εκ των δύο «πακέτων» διδασκαλίας (σχολικό ή φροντιστηριακό), λόγω έλλειψης χρόνου.  Εμπιστευόμουν τους καθηγητές μου και τους γονείς μου για την βοήθεια που θα μου παρείχαν και τόλμησα να εμπιστευτώ και τις δικές μου δυνάμεις.  Το αποτέλεσμα ήρθε να δικαιώσει την απόφασή μου», σημειώνει. Η μαθήτρια αξιοποίησε το διάστημα της καραντίνας για να οργανώσει το διάβασμά της και να ξεκουραστεί περισσότερο. Η τηλεκπαίδευση αποτέλεσε για εκείνη πολύτιμη βοήθεια καθώς και μια εμπειρία που θα φανεί πολύ χρήσιμη στο μέλλον.  Όνειρό της, πλέον, η σταδιοδρομία της στον τομέα της Πληροφορικής.  

 

Παίζοντας στην θεατρική παράσταση του 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας «Το μπλόκο της Καλογρέζας».

Συστατικό της επιτυχίας, σύμφωνα με την Αλβιόνα, είναι ο ζήλος. «Αν αποφασίσω να καταπιαστώ με κάποια δραστηριότητα, θα το κάνω με πάθος. Αν, μάλιστα, η προσπάθειά μου δεν αγγίξει το επίπεδο που εγώ θεωρώ «τέλειο», μάλλον κανείς δεν θα μάθει ότι ασχολήθηκα με αυτήν την δραστηριότητα!», λέει χαμογελώντας. Περνώντας διαδοχικά από το 1ο Δημοτικό Σχολείο, το 5ο Γυμνάσιο και το 2ο Γενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας υπήρξε άριστη μαθήτρια. «Η επιτυχία στις εξετάσεις είναι αποτέλεσμα προσπάθειας χρόνων. Η τρίτη Λυκείου ήταν η ολοκλήρωση της κατασκευής του οικοδομήματος· τα θεμέλια χτίστηκαν από τους γονείς μου και χρόνο με το χρόνο ολοκληρωνόταν ένας ακόμη όροφος του κτίσματος. Προφανώς το «κτίσμα» δεν θα μπορούσε να σταθεί διαφορετικά». Παρά την αριστεία, ενεργή υπήρξε η συμμετοχή της Αλβιόνας στις δραστηριότητες του σχολείου (και όχι μόνο). Η ίδια αγαπά ιδιαίτερα τη ζωγραφική και έχει δημιουργήσει έργα και για τις ανάγκες του σχολείου. Αρκετά είναι και τα άρθρα που έχει συντάξει για την ηλεκτρονική εφημερίδα «Εκτός προγράμματος» του 5ου Γυμνασίου-2ου Γενικού Λυκείου Νέας Ιωνίας με αγαπημένα της αυτά που αφορούν τα «Ανθρώπινα Δικαιώματα», όπως το άρθρο με τίτλο «Όλοι ίσοι στο παζλ της διαφορετικότητας».

Δραστηριότητες που «γεμίζουν» τον ελεύθερό της χρόνο είναι η ζωγραφική και η χειροτεχνία, η μουσική, ο χορός και η ανάγνωση βιβλίων.

 

Τοιχογραφία που εμπνεύστηκε και επιμελήθηκε η Αλβιόνα στο 5ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας.

Οι καθηγητές της στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα του 4ου επιστημονικού πεδίου Οικονομίας & Πληροφορικής ήταν, οι κ. Αναστασία Καρατζά (Οικονομία), κ. Λήδα Καρακίτσου (Πληροφορική), κ. Σωτηρία Βλάχου (Μαθηματικά) και η κ. Χριστίνα Τζιάφα (Νεοελληνική γλώσσα-Λογοτεχνία).

Η κ. Λήδα Καρακίτσου μας είπε για την Αλβιόνα:

«Όταν είσαι 17 χρονών η πνευματική ευφυΐα είναι ένα προσόν που ξεχωρίζει. Ειδικά στην σχολική τάξη δεν μπορεί να κρυφτεί. Είναι γεγονός ότι η Αλβιόνα είναι προικισμένη με ευφυΐα σε υπερθετικό βαθμό. Ωστόσο, η επιτυχία της κρύβεται εξίσου στη δυναμική του χαρακτήρα της. Η μάθηση δεν είναι απλή μετάδοση γνώσεων, είναι διαδικασία που βασίζεται στην σχέση που καλλιεργείται μεταξύ μαθητή και διδάσκοντα. Η Αλβιόνα, όλα αυτά τα χρόνια, έδειξε πίστη σε αυτή την σχέση. Εμπιστεύτηκε εμάς, τους εκπαιδευτικούς του Δημόσιου Σχολείου -που από πολλούς σήμερα θεωρείται μη αποτελεσματικό και απαξιώνεται- ότι θα σταθούμε καθοδηγητές και συνοδοιπόροι της στην σχολική διαδρομή, και ειδικά εφέτος στο δύσκολο ταξίδι των Πανελλήνιων εξετάσεων. Η Αλβιόνα δίδαξε πολλά και σε εμάς. Με την ωριμότητα, την στοχοπροσήλωση, τη συμμετοχική της διάθεση, την κρίση, τη μεθοδικότητα, την επιμονή και την ταπεινότητά της. Πιστεύω και εύχομαι η φετινή επιτυχία να είναι για εκείνη μόνο η αρχή».

Η κ. Αναστασία Καρατζά μας είπε:

«Το σχολικό έτος 2019-20 είχα την τύχη να έχω ως μαθήτρια μου την Αλβιόνα Μάντσο στο μάθημα της Οικονομίας. Η περίπτωσή της ξεχωρίζει, γιατί κατάφερε να συγκεντρώσει τα περισσότερα μόρια εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το σχολείο μας, γράφοντας μάλιστα  σε δύο μαθήματα το απόλυτο άριστα και γιατί όλα αυτά έγιναν χωρίς τη βοήθεια εξωσχολικών μαθημάτων. Η Αλβιόνα υπήρξε πρότυπο μαθήτριας κατά την διάρκεια της τριετούς φοίτησης της στο 2ο Λύκειο Νέας Ιωνίας. Αποτελεί την ζωντανή απόδειξη ότι χωρίς φροντιστήριο, με σωστό προγραμματισμό και προετοιμασία μπορεί κανείς να πετύχει τον στόχο του. Με την επιτυχία της στις πανελλήνιες εξετάσεις δικαιώθηκαν οι κόποι πολλών ετών της ίδιας, της οικογένειάς της καθώς και των συναδέλφων εκπαιδευτικών που συνέδραμαν στην επίπονη αυτή προσπάθεια. Εγώ ειδικά είμαι ιδιαίτερα υπερήφανη διότι στο μάθημα της Οικονομίας έγραψε 20! Εύχομαι από τα βάθη της καρδιάς μου καλή σταδιοδρομία και ελπίζω να κάνει κάθε όνειρο της πραγματικότητα».  

 

 

Συμμετέχοντας στην δράση αλληλεγγύης προς τους πρόσφυγες μαθητές.

Διαβάστε περισσότερα: Πρώτη στο ΟΠΑ, με τη δουλειά της και το σχολείο μόνο!

Τηλεδιάσκεψη για το CERN

Η εκπαιδευτική εκδρομή στο CERN που οργάνωνε το σχολείο μας τελικά δεν πραγματοποιήθηκε λόγω των περιοριστικών μέτρων εξ αιτίας της πανδημίας covid-19, αλλά όμως, με πρωτοβουλία της Φυσικού μας κ. Ανθής Αποστολίδου, καταφέραμε να οργανώσουμε τηλεδιάσκεψη με την κ. Τσίρου και τον κ. Τράκα.

 

Η κ. Ανδρομάχη Τσίρου, πειραματικός Φυσικός, ερευνήτρια του κέντρου CERN και συνδιοργανώτρια του εκπαιδευτικού προγράμματος “Playing with protons”, μας μιλήσε για την εργασία της στο πείραμα CMS και απάντησε σε ερωτήσεις των μαθητών που θα παρακολούθησαν την τηλε-συζήτηση.

 

Ο κ. Νίκος Τράκας, καθηγητής του Ε.Μ.Π., μας έκανε μια μικρή εισαγωγή στον κόσμο των στοιχειωδών σωματιδίων. Την τηλεδιάσκεψη παρακολούθησαν επίσης η κ. Σοφιανοπούλου καθηγήτρια Πληροφορικής και Τηλεματικής στο Xαροκόπειο Πανεπιστήμιο καθώς και η κ. Τ. Νάντσου, συνδιοργανώτρια του προγράμματος "Playing with protons". Οι μαθητές συνδέθηκαν στη διεύθυνση URL της κ. Λήδας Καρακίτσου καθηγήτριας Πληροφορικής του Σχολείου μας, η οποία συντόνισε την τηλε-συζήτηση με την κ. Α. Τσίρου και τον καθηγητή κ. Ν. Τράκα.

 

Βλαβερές συνέπειες του Internet στα παιδιά και τους εφήβους

Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Mail, ένα στα 10 παιδιά έχουν προβλήματα ψυχικής υγείας και το 1/3 των εφήβων αισθάνονται κακόκεφοι, λυπημένοι, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Η  έρευνα της Daily Mail αναφέρει ότι, «Τα παιδιά που περνούν περισσότερο χρόνο με υπολογιστές, βλέποντας τηλεόραση και παίζοντας βιντεοπαιχνίδια έχουν την τάση να αντιμετωπίζουν υψηλότερα επίπεδα συναισθηματικής δυσφορίας, άγχους και κατάθλιψης. Τα στοιχεία δείχνουν ότι κάθε επιπλέον ώρα χρήσης του υπολογιστή και του Internet, αυξάνει την πιθανότητα των παιδιών που βιώνουν κοινωνικοοικονομικά προβλήματα. Επίσης, αυξάνει τον κίνδυνο τα παιδιά αυτά να γίνουν ενήλικες με εξαιρετικά χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Εξάλλου πέραν των έντονων ψυχολογικών προβλημάτων που προκαλεί η υπερβολική χρήση του Internet, έντονα είναι τα προβλήματα που σχετίζονται με τη διαδικτυακή κακοποίηση, το grooming, δηλαδή την διαδικτυακή αποπλάνηση, τις σκέψεις αυτοκτονίας και τον αυτοτραυματισμό. 

H πρώτη έρευνα στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε το 2007, προκειμένου να καθοριστεί η επίπτωση των συμπεριφορών διαδικτυακής «εξάρτησης» στο γενικό εφηβικό πληθυσμό. Συμμετείχαν έφηβοι με μέσο όρο ηλικίας τα 15 έτη και διερευνήθηκαν τα χαρακτηριστικά της χρήσης, αλλά κυρίως της κατάχρησης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, 1% των εφήβων είχαν score ?εθισμού? στο ερωτηματολόγιο της Young, το οποίο είναι ένα διεθνές εργαλείο για την αξιολόγηση του «εθισμού», και 12,8% παρουσίασαν borderline-οριακή χρήση, η οποία δυνητικά θα μπορούσε να οδηγήσει σε «εθισμό». 

Υπάρχουν εξάλλου συσχετίσεις του «εθισμού» με την υπερκινητικότητα, τη διάσπαση προσοχής, την παραβατικότητα καθώς και διαταραχή στη σχέση με τους συνομήλικους στα παιδιά με υπερβολική χρήση. Τα ποσοστά της Ελλάδας, όταν συγκριθούν με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, την Κορέα και την Κίνα, θεωρούνται σχετικά χαμηλά για την κατάχρηση και οριακή χρήση.

Το 2ο ΓΕΛ Αγίας Παρασκευής συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα του Κώδικα

code-weekΜε αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα του Κώδικα (11-17/10), οι μαθητές της Α' και Γ' Λυκείου του 2ου ΓΕΛ Αγίας Παρασκευής συζήτησαν για τον προγραμματισμό και την αξία του στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης. Οι μαθητές εκπόνησαν μαθησιακές δραστηριότητες που σχετίζονται με την ανάπτυξη κώδικα, και συνέβαλαν στην αναρρίχηση της Ελλάδας για 2η συνεχόμενη χρονιά στις υψηλότερες θέσεις στην ευρωπαϊκή κατάταξη. Πατήστε εδώ για να δείτε τις καταγεγραμμένες μαθητικές δράσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Πρόσθετες πληροφορίες