Home
Διδακτική 3
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Uncategorised
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 04 Μαρτίου 2014 18:28
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 72
Ο καθηγητής, κατ?αρχάς, πρέπει να συνειδητοποιήσει ο ίδιος το ρόλο του. Να θέσει τους στόχους που έχει σε σχέση με το μάθημα και να οργανώσει ο ίδιος αναλόγως την ύλη και τις μεθόδους του. Θα πρέπει να μπορεί να κατανοεί τους μαθητές του, τις ιδιαίτερότητες και τις ανάγκες τους για να μπορεί να διαχειριστεί θέματα και καταστάσεις.
Πρέπει να δώσει στους εκπαιδευόμενους να καταλάβουν ότι δεν είναι «θεός» και «σοφός». Ο εκπαιδευτής καταθέτει τις γνώσεις του, στάσεις, συμπεριφορές, αξίες, αρχές, δεδομένα. Θα δώσει τα ερεθίσματα και θα τους μάθει τη μέθοδο για να δημιουργήσουν γνώση. Να μάθουν, να αλλάξουν, να εξελιχθούν. Να μπορέσουν να συνδιάσουν και να συνθέσουν. Να σχετίσουν το παλιό με το καινούριο. Το γνωστό με το άγνωστο. Να βασιστούν στα δεδομένα, τα υπαρκτά και να σ?αυτά να στηριχθούν και να προχωρήσουν. Να ενώσουν σπουδές και ενδιαφέροντα, να διαμορφώσουν προοπτικές, για να μπορέσουν να βελτιωθούν και να εξελιχθούν.
Ο εκπαιδευτής παραθέτει παραμέτρους, δεν θέλει απλά να επηρεάσει, υποστηρίζει τους μαθητές να «περπατήσουν» στη γνώσει.
Δίνει την δυνατότητα στους εκπαιδευτές να εκφραστούν, βάση της κουλτούρας τους, των εμπειριών τους, των γνώσεών τους. ?Όταν λειτουργούν σαν ομάδα, εκφράζονται και μοιράζονται, νιώθουν όλοι χρήσιμοι και δημιουργικοί, σημαντικοί. Υποστηρίζουν τις προσπάθειες των άλλων και συγχρόνως αναγκάζονται να αναγνωρίσουν και λάθη, καταστάσεις που δεν είχαν προβλέψει, αδυναμίες, ανικανότητες, ελλείψεις. Υποστηρίζεις τους, μαθαίνεις και από τους άλλους. Θα πρέπει όμως ο καθηγητής να μπορεί να κάνει το κατάλληλο συνδιασμό στις ομάδες για να διευκολυνθεί η διαδικασία και να γίνει η ομάδα εργαλείο εκπαίδευσης, μέσω της δυναμικής της.
Διδακτική 2
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Uncategorised
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 04 Μαρτίου 2014 18:26
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 61
Η αλήθεια είναι ότι συμμετέχω για πρώτη φορά σε ένα πρόγραμμα εξ?αποστάσεως εκπαίδευσης και αρχικά είχα άγχος και ανασφάλεια για μια διαδικασία διαφορετική από το παραδοσιακό εκπαιδευτικό μοντέλο.
Ξεκινώντας, αναγνώρισα όλα τα πλεονεκτήματα που μου δίνει το πρόγραμμα,
· Τις ευκαιρίες που δεν μπορούσα πριν να έχω για να συνεχίσω σπουδές και να βελτιώσω την επαγγελματική μου θέση
· Τη δυνατότητα να διαβάζω όπου και όποτε μπορώ πέρα από τις επαγγελματικές και οικογενειακές μου υποχρεώσεις
· Να παίρνω τις πληροφορίες και να ενημερώνομαι από το Πανεπιστήμιο από οπουδήποτε και αν βρίσκομαι και ότι ώρα θέλω
· Το ελάχιστο κόστος, από το κόστος συμμετοχής στο όλο πρόγραμμα.
Οι Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις παρ?ότι δεν είναι υποχρεωτικές κρίνονται αναγκαίες σύμφωνα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ωστόσο μετατρέπουν τα παραπάνω πλεονεκτήματα σε μειονεκτήματα, γιατί:
· Μετακίνηση, μεταφορά, διανυκτέρευση, διατροφή κ.λ.π. ανεβάζει το οικονομικό κόστος, γιατί γίνονται σε συγκεκριμένες πόλεις της Ελλάδας που δεν είναι κοντά, εκτός κι αν γίνουν στη Λάρισα, που για μένα είναι κοντά - και τουλάχιστον μειώνουν το κόστος, αλλά δεν παύουν να δημιουργούν άλλα ζητήματα.
· Απαιτεί να απουσιάσει κάποιος από την εργασία του, να μπορεί να πάρει άδεια κ.λ.π.
· Διαφοροποιεί όλο το οικογενειακό πρόγραμμα και αυτό μερικές φορές αντιστρέφει τους όρους και κάνει αδύνατη τη συμμετοχή στις Ο.Σ.Σ.
Παρ? όλα αυτά πιστεύω, επειδή , μέχρι τώρα προσπαθώ και το έχω υιοθετήσει όσο και όπου μπορώ να συμμετέχω σε προγράμματα, σεμινάρια κ.λ.π. γιατί θεωρώ ότι πάντα κάτι έχεις να κερδίσεις, πάντα κάτι ενδιαφέρον θα ακούσεις που δεν το είχες σκεφτεί. Θα ανταλλάξεις ιδέες, απόψεις, σκέψεις, γνώμες. Θα κάνεις γνωριμίες, ακόμη και φιλίες. Θα βρεις νέα ενδιαφέροντα, θα προβληματιστείς, θα μοιραστείς συναισθήματα, θα βρεις συμπαραστάτες και οδηγούς. Κάποιες φορές, ακόμη, αυτοεπιβεβαιώνεσαι, γιατί νιώθεις ότι τελικά είσαι στο «σωστό δρόμο».
Ισως, όμως, ο τρόπος της Τηλεδιάσκεψης, θα μπορούσε να διευθετήσει τα προβλήματα και τις δυσκολίες της αυτοπροσώπου παρουσίας, σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα, Ετσι και αλλιώς χρησιμοποιούμε τον Η/Υ.
Φυσικά η διαπροσωπική, ανθρώπινη επαφή δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντικαθίσταται από τις μηχανές, ή ας γίνεται όσο το δυνατό λιγότερο και γα πρακτικούς κυρίως λόγους.
Διδακτική 1
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Uncategorised
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 04 Μαρτίου 2014 18:21
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 71
Είναι η εκπαίδευση που παρέχεται στους συμμετέχοντες, δηλαδή, τους εκπαιδευόμενους μέσα από τη σύγχρονη τεχνολογία, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τηλεπικοινωνιακά προηγμένα συστήματα.
Η πρόσβαση στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής εκπαίδευσης πραγματοποιείται μέσω διακομιστή μεσολάβησης για να είναι όσο το δυνατό ελεγχόμενη.
Δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να εργαστούν με το υλικό οπουδήποτε και οποτεδήποτε, έχοντας παράλληλα πλήρη δυνατότητα επικοινωνίας και ανταλλαγής απόψεων με τους συνεκπαιδευόμενους και τον εκπαιδευτή.
Το συγκεκριμένο σύστημα εκπαίδευσης απαιτεί μικρό κόστος ανάπτυξης, γιατί βασίζεται στο ήδη υπάρχον διαδικτυακό σύστημα και οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να προσπελάσουν το υλικό σε χρόνο και τόπο επιλογής τους (προσωπικός υπολογιστής και σύνδεση στο διαδίκτυο). Σ? αυτό το σύστημα χρειάζονται μέτρα για την εξασφάλιση της ασφάλειας κατά τη διακίνηση της πληροφορίας.