Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων
Γιώργος Μακαρατζής
Featured

Βιογραφικό

Γεώργιος Μακαρατζής
Δρ Επιστημών της Αγωγής
(Διδακτική της Ιστορίας και Νέες Τεχνολογίες)

Σπουδές – πτυχία

2017  Διδακτορικό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Παιδαγωγική Σχολή – Παιδαγωγικό -Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, βαθμός Άριστα.

2007  Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Παιδαγωγικής. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας – Παιδαγωγική Σχολή- Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, βαθμός Άριστα.

2006  Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Παιδαγωγική Σχολή – Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, βαθμός Άριστα.

2000  Δίπλωμα Διετούς Μετεκπαίδευσης στη Γενική Αγωγή. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης- Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης «Δημήτρης Γληνός», βαθμός Άριστα.

Επαγγελματική εμπειρία

2017 -18  Εμπειρογνώμων στην εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας της Ε΄ τάξης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση, Ι.Ε.Π. – Υπ.Π.Ε & Θ.

2012-13 Υπεύθυνος Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων με θέμα “Παλαιές και Νέες Χρήσεις Κτηρίων και Τόπων Λατρείας στη Βέροια”, 8ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας.

2012 Σύμβουλος Προώθησης του προγράμματος “ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείου 21ου αιώνα) – Πιλοτική Εφαρμογή” που οργάνωσε και πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

2010 -2011.  Επιμορφωτής στο πρόγραμμα “ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΣΧΟΛΕΊΟ 21ΟΥ ΑΙΏΝΑ – η Μετάβαση: Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών νέων ειδικοτήτων και δασκάλων στα δημοτικά σχολεία”, 1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης, από 21-10-2010 έως 22-10-2010 (Α΄Φάση) και στις 21-03-2011 (Β΄Φάση).

2010 -2011. Επιμορφωτής και Σύμβουλος Προώθησης και στο πρόγραμμα “ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ” (22/05/2011-05/06/2011) ως επιμορφούμενος.

2008. Επιμορφωτής σε επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης που διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με θέματα «Ευέλικτη Ζώνη» και  “Νέα διδακτικά πακέτα».

2008- σήμερα. Επιμορφωτής στο πρόγραμμα “ Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία”, στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ) Ημαθίας και Πέλλας. Διάρκεια άνω των 700 ωρών.

2005-06. Συντονιστής Ευρωπαϊκού Πιλοτικού Προγράμματος Αγωγής Υγείας με τίτλο «Κοινωνική Προσαρμογή στο Περιβάλλον» (σύμπραξη έξι δημοτικών σχολείων του Ν. Ημαθίας).

Πραγματοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Eκπαίδευσης, Aγωγής Yγείας και Tοπικής Iστορίας στο πρωτοβάθμιο σχολείο.

Συμμετοχή στην πιλοτική εφαρμογή του  προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ – Εκπαίδευση και Πολιτισμός” , στο πρόγραμμα “ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Η μετάβαση: Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών νέων ειδικοτήτων και δασκάλων στα δημοτικά σχολεία”

Συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια ως εισηγητής με ατομικές ή ομαδικές εργασίες, οι οποίες συνδέονται στενά με την εισαγωγή και την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στο πρωτοβάθμιο σχολείο στα γνωστικά αντικείμενα της Γλώσσας και της Ιστορίας.

Ανήκω στο μητρώο των επιμορφωτών της “Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Δράση” (ΑΔΑ: ΒΕΖΓ9-Μ2Ζ/19-4-2013, ΥΠ.Π.Θ.Π.Α.).

Η καλλιέργεια της ιστορικής σκέψης και της δημοκρατικής πολιτειότητας, η ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίων εργασίας (project) τοπικής ιστορίας, και η αξιοποίηση εργαλείων των ΤΠΕ στη διδασκαλία και τη μάθηση συνιστούν τα πεδία της ερευνητικής και συγγραφικής μου δραστηριότητας.

Ψηφιακότητα και ιστορική εκπαίδευση: η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην ιστορική εκπαίδευση

Στην εκπνοή του 2023, εκδόθηκε από τις Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις ΚΑΛΛΙΠΟΣ το βιβλίο μας με τίτλο “Ψηφιακότητα και ιστορική εκπαίδευση: η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών …

Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής ή/και υπερκινητικότητα “ΔΕΠ/Υ”

Την Πέμπτη, 05 Σεπτεμβρίου 2019, στο 8ο Δημοτικό σχολείο Βέροιας πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική ημερίδα με θέμα ” Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής ή/και υπερκινητικότητα “ΔΕΠ/Υ””. Την ημερίδα παρακολούθησαν 45 …

Παιδαγωγική Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ

Τα τελευταία χρόνια επικρατεί η άποψη ότι η διδακτική και μαθησιακή διαδικασία με την υποστήριξη των Η/Υ είναι απαραίτητο να λάβει υπόψη της τον τρόπο …

Εννοιολογική χαρτογράφηση

Εννοιολογικοί χάρτες Οι εννοιολογικοί χάρτες (concept maps) είναι οπτικές και γραφικές αναπαραστάσεις της πληροφορίας, οι οποίες παρουσιάζουν μικρές μονάδες πληροφορίας και τη σχέση μεταξύ αυτών …

Μικρο-σενάρια και Μικρο-δραστηριότητες

Οι μ-δραστηριότητες και τα μ-σενάρια αποτελούν την ελάχιστη περιγραφή μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας με μαθητές. Περιλαμβάνουν τον ελάχιστο αριθμό στοιχείων/ενοτήτων που απαιτούνται ώστε να γίνουν κατανοητά …

To Φωτόδεντρο

Ο Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ (photodentro.edu.gr) Το Φωτόδεντρο παρέχει δυνατότητες αναζήτησης και πλοήγησης στο ψηφιακό περιεχόμενο με ποικίλους τρόπους με βάση: • το γνωστικό …

Πώς μετατρέπουμε μια φωτογραφία σε σκίτσο

Με το δωρεάν πρόγραμμα Instant Photo Sketch μπορούμε να μετατρέψουμε μια φωτογραφία σε σχέδιο με μολύβι. Κατεβάζουμε το Instant Photo Sketch (freeware) και το εγκαθιστούμε στον …