Ένα σχολείο δημιουργίας, συνεργασίας και χαράς

Οι βιωματικές καινοτόμες δράσεις βοηθούν να γίνει το σχολείο δημιουργικό, συνεργατικό και τους μαθητές να χαίρονται και να ενδιαφέρονται για τη νέα γνώση.

1
1
Aperture: 2.4Camera: Lumia 535Iso: 100Orientation: 1
« 1 της 6 »

 

Σκοπός της διδασκαλίας της Γλώσσας

Η διδασκαλία της γλώσσας αποσκοπεί στην καλλιέργεια της δημιουργικής ικανότητας του παιδιού να εκφράζεται, στην αύξηση της αποτελεσματικότητας της γλώσσας του, στη βελτίωση της ποιότητας της επικοινωνίας του και  συγχρόνως στην καλλιέργεια της δημιουργικής και κριτικής σκέψης του, που είναι ά?εση συνάρτηση της γλωσσικής του καλλιέργειας. Οι ?αθητές/τριες που διδάχτηκαν τη γλώσσα πρέπει να έχουν αποκτήσει την ικανότητα να αφομοιώνουν επαρκώς όλα τα μορφωτικά αγαθά και τις αξίες που δέχονται από το σχολείο και το ευρύτερο κοινωνικό χώρο και να εξελίσσονται σε ελεύθερες και ολοκληρωμένες προσωπικότητες.

Κριτικός Γραμματισμός

Ο κριτικός γραμματισμός αφορά στην ικανότητα του ατόμου να προσδιορίζει κριτικά το περιβάλλον του μέσω της γλώσσας, να επιτελεί διάφορες κοινωνικές πράξεις, να κατανοεί το κοινωνικό γίγνεσθαι, μεταδίδοντας ή αμφισβητώντας νοήματα ως ενεργός πολίτης. Η κατεύθυνση του κριτικού γραμματισμού στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των πολιτών και στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης απέναντί στις λειτουργίες των κυρίαρχων μορφών γραμματισμού. Δίνεται έμφαση στην επίτευξη κοινωνικών στόχων, οι οποίοι όμως δεν αντιμετωπίζονται ως δεδομένοι αλλά υπόκεινται σε κριτική ανάλυση ως μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Γραμματισμός από την Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα

Γραμματισμός στο Δημοτικό Σχολείο

 

 

 

 

Η διδασκαλίας της γλώσσας μέσω της ολιστικής προσέγγισης

Είναι ανάγκη για μια νέα, πιο φυσική, προσέγγιση της διδασκαλίας της γλώσσας μέσω της ολιστικής προσέγγισης σύμφωνα με την οποία το κείμενο, ως αυτοδύναμη οντότητα, θα είναι το επίκεντρο της διδασκαλίας. Σύμφωνα με την ολιστική προσέγγιση τα παιδιά διδάσκονται την πρώτη ανάγνωση και γραφή με τη βοήθεια αυθεντικών κειμένων. Το διδακτικό γλωσσικό υλικό πρέπει να αποτελείται από ολοκληρωμένες ενότητες και όχι αποσπάσματα. Η γλώσσα μαθαίνεται από το όλο προς το μέρος. Βάση αποτελεί η γνώση και εμπειρία του παιδιού για τον κόσμο, για τον προφορικό και το γραπτό λόγο. Στοχεύει στην ενεργοποίηση των εσωτερικών κινήτρων, όπως η πρόθεση για γλωσσική επικοινωνία.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Οι Συμμετοχικές Εκπαιδευτικές Τεχνικές στη διδασκαλία προάγουν την ομαδικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, τη διαλογικότητα και την αλληλεγγύη μεταξύ των μαθητών και η χρήση τους μειώνει τη βία, την επιθετικότητα και την περιθωριοποίηση.