Οι βιωματικές καινοτόμες δράσεις βοηθούν να γίνει το σχολείο δημιουργικό, συνεργατικό και τους μαθητές να χαίρονται και να ενδιαφέρονται για τη νέα γνώση.
Ο επίσημος ιστότοπος του Σχολικού Συμβούλου περιέχει επιμορφωτικό υλικό και επιστημονικά άρθρα
Οι βιωματικές καινοτόμες δράσεις βοηθούν να γίνει το σχολείο δημιουργικό, συνεργατικό και τους μαθητές να χαίρονται και να ενδιαφέρονται για τη νέα γνώση.
Η διδασκαλία της γλώσσας αποσκοπεί στην καλλιέργεια της δημιουργικής ικανότητας του παιδιού να εκφράζεται, στην αύξηση της αποτελεσματικότητας της γλώσσας του, στη βελτίωση της ποιότητας της επικοινωνίας του και συγχρόνως στην καλλιέργεια της δημιουργικής και κριτικής σκέψης του, που είναι ά?εση συνάρτηση της γλωσσικής του καλλιέργειας. Οι ?αθητές/τριες που διδάχτηκαν τη γλώσσα πρέπει να έχουν αποκτήσει την ικανότητα να αφομοιώνουν επαρκώς όλα τα μορφωτικά αγαθά και τις αξίες που δέχονται από το σχολείο και το ευρύτερο κοινωνικό χώρο και να εξελίσσονται σε ελεύθερες και ολοκληρωμένες προσωπικότητες.
Ο κριτικός γραμματισμός αφορά στην ικανότητα του ατόμου να προσδιορίζει κριτικά το περιβάλλον του μέσω της γλώσσας, να επιτελεί διάφορες κοινωνικές πράξεις, να κατανοεί το κοινωνικό γίγνεσθαι, μεταδίδοντας ή αμφισβητώντας νοήματα ως ενεργός πολίτης. Η κατεύθυνση του κριτικού γραμματισμού στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των πολιτών και στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης απέναντί στις λειτουργίες των κυρίαρχων μορφών γραμματισμού. Δίνεται έμφαση στην επίτευξη κοινωνικών στόχων, οι οποίοι όμως δεν αντιμετωπίζονται ως δεδομένοι αλλά υπόκεινται σε κριτική ανάλυση ως μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Γραμματισμός από την Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα
Οι Συμμετοχικές Εκπαιδευτικές Τεχνικές στη διδασκαλία προάγουν την ομαδικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, τη διαλογικότητα και την αλληλεγγύη μεταξύ των μαθητών και η χρήση τους μειώνει τη βία, την επιθετικότητα και την περιθωριοποίηση.