Εκτύπωση
Κατηγορία: ΕΛ/ΛΑΚ
Εμφανίσεις: 439

 

logo-ubuntu_st_no?-black_orange-hex

Κάλλια Οικονόμου  ΕΕΛ/ΛΑΚ

Η Γενεύη «ελευθερώνει» το λογισμικό στις σχολικές αίθουσες

 

Μετάβαση στη χρήση Ubuntu GNU/Linux αποφάσισε η Γενεύη για τους υπολογιστές που χρησιμοποιούνται από δασκάλους και μαθητές, σε όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η μετάβαση έχει γίνει ήδη στο σύνολο των 170 δημόσιων δημοτικών και την επόμενη σχολική χρονιά θα επεκταθεί και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το ελεύθερο λογισμικό Ubuntu GNU/Linux παρέχει νέες δυνατότητες στους διδάσκοντες, είναι πιο εύκολο, ταχύτερο, ασφαλέστερο και πιο σταθερό σε σχέση με το από δεκαετίας αγορασμένο λειτουργικό σύστημα που αντικαθιστά, αποφάνθηκε η Διεύθυνση Πληροφορικής Σχολείων του Καντονιού της Γενεύης, με βάση παρατηρήσεις τετραετίας.

Η ικανοποίηση των σχολικών αναγκών στον κλάδο της Πληροφορικής αποτέλεσε το βασικό ζητούμενο της υπηρεσίας «?coles-Medias» (SEM), της Διεύθυνσης Πληροφορικής της Γενεύης, για το οποίο στράφηκε στο Ubuntu, καθώς το προηγούμενο αγορασμένο λογισμικό, δεν υποστηρίζεται πλέον. Δεύτερον, η μετάβαση σε αυτό, είναι πιο εύκολη για τους χρήστες σε σχέση με τη μετάβαση σε νεότερη έκδοση του παλιού κλειστού λειτουργικού συστήματος, εξηγεί ο Cyril Roiron, ο οποίος ηγείται του προγράμματος  «Open Standards and Free Software» του Υπουργείου Παιδείας στη Γενεύη.

Όλα τα δημοτικά σχολεία της Γενεύης, για παιδιά σχολικής ηλικίας από 4 έως 12, έχουν ένα PC σε κάθε τάξη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές για να έχουν πρόσβαση στο Internet, να στέλνουν emails, να παίξουν εκπαιδευτικά παιχνίδια και να εκτελούν ποικίλες εκπαιδευτικές εφαρμογές. Η παρεχόμενη έκδοση έχει 3 διαφορετικά μοντέλα, ανάλογα με την ομάδα-στόχο: μία για τη «διαχειριστική» δουλειά του δασκάλου και από μία για καθεμία από τις δύο ηλικιακές ομάδες των παιδιών.

Ευρυζωνικότητα

Ορισμένα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για μαθητές ηλικίας 12 έως 15, έχουν ήδη ένα ή δύο εργαστήρια Πληροφορικής και σήμερα χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό από υπολογιστές που τρέχουν Ubuntu και δύο διαφορετικές μάρκες κλειστού λογισμικού. «Όπου είναι δυνατόν, θα καταργήσουμε τα κλειστά συστήματα.»

Η SEM επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στους υπολογιστές για εκπαιδευτική χρήση. Επί χρόνια προετοίμαζε τη μετάβαση σε GNU / Linux. Όλο το διάστημα που μεσολάβησε, ??έκανε καταγραφή του διαθέσιμου εξοπλισμού, των υποδομών και δικτύων. Εξέτασε εναλλακτικές λύσεις για όλες τις εφαρμογές που χρησιμοποιούνται. Μάλιστα, διαθέτει πλέον και ένα αναλυτικό εγχειρίδιο http://petit-bazar.unige.ch/guide-utilisation-ubuntu.pdf, διοργανώνει σεμινάρια εκπαιδευτικών, διατηρεί φόρουμ στο διαδίκτυο για τους εκπαιδευτικούς και απαντάει σε ερωτήσεις εκπαιδευτικών κάθε Τετάρτη απόγευμα.

Ευκολία στη χρήση

Το Ubuntu όχι μόνο αποδεικνύεται πιο εύκολο στην υποστήριξη, αλλά και στη χρήση στα δημοτικά σχολεία, λέει ο Roiron. «Δείξαμε πόσο εύκολο είναι να χρησιμοποιήσει κάποιος το Ubuntu και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε με διάφορους τρόπους, τόσο επί τόπου όσο και εξ αποστάσεως.»

Ο Roiron επικοινώνησε με όλα τα σχολεία για υποστήριξη και βοήθεια. Επισκέφθηκε όλα τα δημοτικά σχολεία, συχνά με το ποδήλατο, και συναντήθηκε με τους εκπαιδευτικούς για να συζητήσουν τις ανάγκες τους και να διώξει τους φόβους και τις αμφιβολίες τους.

Διαχείριση Αλλαγής

Μεταξύ των ίδιων των εκπαιδευτικών, η μεγαλύτερη αντίσταση συναντάται στο πέρασμα από ένα αγορασμένο κλειστό πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου στον επεξεργαστή κειμένου LibreOffice. Αυτό φέρνει στο φως πολλά θέματα διαλειτουργικότητας των εγγράφων που αποθηκεύονται σε ποικίλα φορμάτ. Ο Roiron αναφέρει «Συστήνουμε στους καθηγητές να εγκαταστήσουν το LibreOffice στο σπίτι ή, αν αυτό δε γίνεται, να δημιουργήσουν αρχεία PDF από τα έγγραφα που χρειάζονται να εκτυπώσουν στο σχολείο. Αλλά αυτή η λύση δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, παρόλο που παρέχεται εκπαίδευση και υποστήριξη.»

«Οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απαιτείται να δώσουν μια ευκαιρία στο ελεύθερο λογισμικό», λέει Roiron. «Ωστόσο, πολλοί καθηγητές δεν έχουν το χρόνο να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Θα ήταν πολύ σημαντικό περισσότεροι εκπαιδευτικοί να γνώριζαν τις ελευθερίες που εξασφαλίζει το ελεύθερο λογισμικό ανοικτού κώδικα.»

Τα δημοτικά σχολεία της Γενεύης είχαν 32.501 μαθητές το σχολικό έτος 2012/2013 και άλλους 13.048 μαθητές στην υποχρεωτική βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Πηγή: https://joinup.ec.europa.eu/community/osor/news/geneva-class-rooms-switching-free-software