Σύμφωνα με τα στοιχεία διάθεσης του ΑΒΕΚΤ έως τις 31/12/2011.

Σημαντικό μέρος της υποστήριξης που παρέχει το ΕΚΤ στην ελληνική επιστημονική κοινότητα είναι το σύστημα αυτοματισμού βιβλιοθηκών ΑΒΕΚΤ, το οποίο αναπτύσσεται με σκοπό να συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό και στην ανάπτυξη των ελληνικών βιβλιοθηκών. Οι ενέργειες του ΕΚΤ, μέσω του ΑΒΕΚΤ, στόχευαν πάντα στη διαμόρφωση ενός υψηλού επιπέδου αυτοματοποίησης των ελληνικών βιβλιοθηκών και των υπηρεσιών που παρέχουν προς τους χρήστες τους. Με αυτό τον τρόπο, γίνεται εφικτή η ανάπτυξη και ενίσχυση ενός εθνικού δικτύου βιβλιοθηκών και οργανισμών πληροφόρησης, οι οποίοι θα διαθέτουν περιεχόμενο και θα αναπτύσσουν υπηρεσίες ώστε να καλύπτουν τις πληροφοριακές, εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες των χρηστών τους.

Από το 1986, το ΑΒΕΚΤ καλύπτει τις ανάγκες οργάνωσης και εκσυγχρονισμού των ελληνικών βιβλιοθηκών, με εξειδικευμένα εργαλεία λογισμικού και ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης. Το ΑΒΕΚΤ αποτελεί το πλέον διαδεδομένο λογισμικό βιβλιοθηκών στην Ελλάδα. Οι δείκτες που ακολουθούν περιγράφουν με αριθμούς τη σχέση του  ΑΒΕΚΤ με τις βιβλιοθήκες

  • 26 χρόνια το ΕΚΤ συνεργάζεται στενά με τις βιβλιοθήκες για το ΑΒΕΚΤ.
  • 2.500 βιβλιοθήκες έχουν προμηθευτεί από το 1986 τις εκδόσεις ΑΒΕΚΤ 4.00, 5.00, 5.5, 5.501 & 5.6.
  • 670 βιβλιοθήκες με 71 παραρτήματα έχουν προμηθευτεί τις εκδόσεις ΑΒΕΚΤ 5.5 και 5.6.
  • 1850 άτομα (154 άτομα/έτος) έχουν εκπαιδευτεί σε συμβατικά σεμινάρια για τη χρήση του ΑΒΕΚΤ που πραγματοποιήθηκαν από το 1999 έως το 2010, με φυσική παρουσία εκπαιδευτή.
  • 550 άτομα (183 άτομα/έτος) έχουν εκπαιδευτεί, μέσω της Διαδικτυακής Εφαρμογής Εξ Αποστάσεως Επιμόρφωσης «ABEKT e-learning», σε σεμινάρια που πραγματοποιήθηκαν από το 2009 έως το 2011. Μέσω του  ABEKT e-learning, αυξήθηκε η δυναμική του ΕΚΤ στην παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης προς τις βιβλιοθήκες, ενώ παράλληλα μειώθηκε το κόστος της υπηρεσίας τόσο για το ΕΚΤ όσο και για τις βιβλιοθήκες περισσότερο από 80%!
  • 23.500 αιτήματα υποστήριξης (2900 αιτήματα/έτος) έχουν αντιμετωπιστεί με συμβατικό τρόπο (τηλεφωνική επικοινωνία, επιτόπια επίσκεψη, κ.ά.) το διάστημα από το 2000 έως το 2007.
  • 3.250 αιτήματα υποστήριξης (810 αιτήματα/έτος) έχουν αντιμετωπιστεί, μέσω της διαδικτυακής υπηρεσίας «Κέντρο Υποστήριξης Χρηστών ΑΒΕΚΤ», το διάστημα από το 2008 έως το 2011. Με τη χρήση του «Κέντρο Υποστήριξης Χρηστών ΑΒΕΚΤ» και της ειδικής γνωσιακής βάσης που περιέχει με ειδικά άρθρα και οδηγίες σε θέματα χρήσης και λειτουργίας του ΑΒΕΚΤ, τα αιτήματα υποστήριξης έχουν μειωθεί περισσότερο από 70%!
  • 80% έχει μειωθεί το κόστος της εκπαίδευσης στη χρήση του ΑΒΕΚΤ με τη χρήση της Διαδικτυακής Εφαρμογής Εξ Αποστάσεως Επιμόρφωσης «ABEKT e-learning».
  • 40% έκπτωση παρέχεται σε σχήματα βιβλιοθηκών που συνάπτουν τριετείς συμβάσεις με το ΕΚΤ, στο πλαίσιο  ευέλικτων μοντέλων υποστήριξης και διάθεσης του ΑΒΕΚΤ (δείτε εδώ περισσότερα για τη διαδικασία που μπορείτε να ακολουθήσετε).
  • Δωρεάν σε όλες τις δημόσιες και σε όλες τις σχολικές βιβλιοθήκες της χώρας διατίθεται το ΑΒΕΚΤ και οι υπηρεσίες εκπαίδευσης και υποστήριξης.
  • Δωρεάν παρέχεται η εκπαίδευση ενός ατόμου για κάθε συγχωνευμένη δημοτική βιβλιοθήκη καλλικρατικού δήμου που θα επιλέξει τριετή υποστήριξη (δείτε εδώ περισσότερα).
  • Δωρεάν διατίθεται η Βασική Έκδοση του ΑΒΕΚΤ και το πρώτο έτος υποστήριξης σε όλες τις βιβλιοθήκες μη κερδοσκοπικών οργανισμών που διαθέτουν άτομο ήδη εκπαιδευμένο στη χρήση του (δείτε εδώ περισσότερα).

Διαβάστε online ολόκληρο το άρθρο και υποβάλλετε ελεύθερα τα σχόλια σας στη διεύθυνση http://abekt.ekt.gr/node/69.