Home

Εκτύπωση

Φωτογραφίες

Γράφτηκε από τον/την Super User. Posted in Uncategorised

Η θεωρία του Piaget για τη νοημοσύνη και τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού Τα παιδιά είναι ανάγκη να ζήσουν σε ένα περιβάλλον το οποίο να παρέχει σε αυτά πολλές αφορμές για δράση, σε ένα περιβάλλον που να τα ερεθίζει και να τα παρακινεί σε απασχόληση. Από παιδαγωγικής πλευράς είναι πρωταρχικής σημασίας να ξέρει κανείς πώς αισθάνεται ο μαθητής στο σχολείο και να φροντίσει να αισθάνεται ευχάριστα. Μόνο όταν η συμμετοχή του στη ζωή του σχολείου ανταποκρίνεται σε υπαρκτές προσωπικές του ανάγκες υπάρχουν οι προϋποθέσεις να αισθάνεται ευχάριστα εκεί. Σύμφωνα με τον Piaget, η νοημοσύνη είναι ένας δυναμικός παράγοντας ο οποίος οικοδομείται προοδευτικά, έχοντας σαν βάση την κληρονομικότητα, αλλά συγχρόνως ακολουθώντας την πορεία και έχοντας την εξέλιξη που θα καθορίσει το περιβάλλον (Βαρνάβα-Σκούρα, 1994). Επίσης η νοημοσύνη επιτρέπει στο άτομο να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος. Δεδομένου δε ότι το περιβάλλον όπως και ο άνθρωπος αλλάζουν συνεχώς, η αλληλεπίδραση μεταξύ τους πρέπει επίσης να αλλάζει συνεχώς, να είναι δηλαδή δυναμική (Δημητρόπουλος & Καλούρη-Αντωνοπούλου, 2003). Βασικοί μηχανισμοί με τους οποίους αναπτύσσεται η νοημοσύνη στο άτομο είναι η αφομοίωση και η συμμόρφωση. Κατά τον Piaget, αφομοίωση είναι η ενέργεια που πραγματοποιεί ο οργανισμός για να εντάξει μια κατάσταση σε σχήματα δραστηριοτήτων που ήδη υπάρχουν μέσα του, ενώ συμμόρφωση είναι οι ενέργειες που πραγματοποιεί ο οργανισμός, ανάλογα με τις απαιτήσεις του περιβάλλοντος, για την επίτευξη ενός σκοπού (Φράγκος, 2001). Είναι βιολογικά προκαθορισμένες λειτουργίες και αποτελούν τις βασικές διεργασίες με βάση τις οποίες αναπτύσσεται η νοητική ικανότητα του ατόμου σε όλα τα στάδια της ανάπτυξης. Σε κάθε όμως στάδιο της ανάπτυξης η νοημοσύνη παρουσιάζει διαφορετική δομή. Καθώς το παιδί μεγαλώνει, ο τρόπος που αντιλαμβάνεται τον κόσμο και λύνει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει διαφοροποιείται (Παπαδιώτη-Αθανασίου, 2006). Η διπλή αυτή διαδικασία της αφομοίωσης και της συμμόρφωσης περιέχει την ενεργητική δράση του υποκειμένου, που εξασφαλίζει την ανάπτυξη, την αλλαγή και την απόκτηση των εμπειριών. Οι εμπειρίες που λαμβάνει το άτομο από το περιβάλλον του αφομοιώνονται και οδηγούν στην κατάκτηση της γνώσης. Η γνώση αυτή προέρχεται έτσι μέσα από εμπειρίες τις οποίες το άτομο έχει αποκτήσει μέσα από την ερευνητική του διάθεση αλλά και την ενεργή συμμετοχή του στη διαδικασία της μάθησης. Δε μένει το άτομο μόνο δέκτης των εμπειριών που του παρέχονται έτοιμες, αλλά αλληλεπιδρά με το περιβάλλον του και βρίσκει τα δικά του ερεθίσματα κάνοντας τα δικά του βήματα. Η γνώση που έχει κατακτήσει με αυτόν τον τρόπο το άτομο είναι ποιοτική γνώση, η οποία μένει και το άτομο θα την κατέχει πλέον για πάντα.
Εκτύπωση

Βίντεο

Γράφτηκε από τον/την Super User. Posted in Uncategorised

Το animation είναι η εμψύχωση σταθερών εικόνων, οι οποίες, προβαλλόμενες στη σειρά, δημιουργούν κινηματογραφική συνέχεια. Όταν ο θεατής λαμβάνει μια σειρά από εικόνες που διαδέχεται η μία την άλλη με ταχύτητα 1/12 του δευτερολέπτου και μεγαλύτερη, δημιουργείται το αίσθημα της κίνησης και της συνέχειας, ενώ τα σκοτεινά μέρη δεν μπορεί να τα αντιληφθεί (βλ. θεωρία του μετεικάσματος της όρασης). Με απλά λόγια, επειδή ο εγκέφαλος χρειάζεται κάποιο χρόνο για να αποτυπώσει μια εικόνα, σε περίπτωση μεγάλης ταχύτητας προβολής εικόνων, δεν προλαβαίνει να δει τα ενδιάμεσα στάδια. Εδώ στηρίζεται και ο κινηματογράφος και το animation.
Εκτύπωση

το σχολείο μου

Γράφτηκε από τον/την Super User. Posted in Uncategorised

Το σχολείο μου είναι ένα αρκετά συμπαθητικό σύγχρονο κτίριο με πολλλούς εκπαιδευτικούς που λειτουργούν με πνεύμα ομαδικό.