Δευτέρα έως Παρασκευή: ώρες γραφείου

Υπεύθυνες ΣΕΠ του ΚΕΣΥΠ Αιγίου:
Μάρα Μαζαράκη - Ελένη Καρόγιαννη

Τηλ.: 26910 61563, 26910 22454
Το ΚΕΣΥΠ Αιγίου στεγάζεται στο 2ο Γυμνάσιο Αιγίου, Παύλου Μελά 6.

Γενικό Λύκειο
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Τρίτη, 29 Αύγουστος 2017 19:35    PDF Εκτύπωση E-mail
Μεταρρύθμιση και Αναβάθμιση του Γενικού Λυκείου και Νέο Σύστημα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Το ΥΠΠΕΘ, θα καταθέσει σύντομα σε διαβούλευση νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση του Λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με βάση την πρόταση του ΙΕΠ.

Βασικά σημεία αυτής της μεταρρύθμισης είναι τα εξής:

1. Σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης

Επί δεκαετίες η υποχρεωτική εκπαίδευση έχει καθηλωθεί με όριο το 15ο έτος. Επεκτείνουμε την υποχρεωτική εκπαίδευση έως το 18ο έτος για τη γενιά που ξεκινά το σχ. έτος 2017-8 την Α΄ Λυκείου.

2. Εγκαθίδρυση «πολυκλαδικότητας», δυνάμει ενιαία αντιμετώπιση του Λυκείου

Προς το παρόν διατηρούνται οι διακριτές δομές ΓΕΛ και ΕΠΑΛ αλλά καθιερώνεται η μεταξύ τους επικοινωνία, δηλαδή ο «αλληλο-δανεισμός» μαθημάτων (δια ζώσης στην περίπτωση που τα δύο σχολεία συστεγάζονται, διαφορετικά εξ αποστάσεως, μέσω ειδικής πλατφόρμας).

3. Τάξεις γενικής παιδείας οι Α΄ και Β΄ λυκείου, τάξη προπαρασκευής η Γ΄ λυκείου.

Η Α΄ τάξη του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ, αποτελεί συνέχεια του γυμνασίου, δηλ. σχεδόν όλα τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά για όλους/ες.

Η Β΄ τάξη είναι μια μεταβατική τάξη, προβλέπονται περισσότερα μαθήματα επιλογής, ώστε οι μαθητές/τριες να δοκιμάσουν τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους (στο ΓΕΛ με τη μορφή επιλογών εμβάθυνσης, στο ΕΠΑΛ με τη μορφή μαθημάτων τομέα).

Στη Γ΄ τάξη, που είναι τάξη προπαρασκευαστική είτε για τα ΑΕΙ είτε για την επαγγελματική ζωή μετά το λύκειο, δίνεταιέμφαση στα ενδιαφέροντα των μαθητριών και μαθητών, που διαμορφώνουν το προσωπικό τους ωρολόγιο πρόγραμμα, με λίγες διδακτικές ώρες αφιερωμένες στα κοινά για όλους μαθήματα.

4. Β΄ και Γ΄ ΓΕΛ: σαφώς λιγότερα μαθήματα, πολλές ώρες το καθένα

Επιδιώκεται αύξηση των ωρών ανά μάθημα και μείωση των μαθημάτων. Στη Β΄ ΓΕΛ τα περισσότερα μαθήματα θα είναι 4/ωρα και στη Γ΄ ΓΕΛ είναι 6/ωρα.

Με αυτό το σύστημα επιτυγχάνονται τα εξής: α) τα «ειδικά» μαθήματα (σχέδιο, μουσική, ξένες γλώσσες) διδάσκονται στο σχολείο, δεν επαφίενται σε εξωσχολική προετοιμασία, β) όλα τα εξάωρα μαθήματα που παρακολουθούν οι μαθητές/τριες είναι μαθήματα που μετράνε στον βαθμό πρόσβασης στα ΑΕΙ, (παρότι άλλα μετράνε περισσότερο και άλλα λιγότερο), οπότε θεραπεύεται η παθογένεια της αδιαφορίας που παρατηρείται σήμερα στα μαθήματα που δεν παίζουν ρόλο στην εισαγωγή, γ) επειδή αφιερώνονται 6 ώρες στα 4 μαθήματα που σχετίζονται με την πρόσβαση, μειώνεται η ανάγκη εξωσχολικής υποστήριξης.

Αν κάποιος μαθητής/τρια δεν προτίθεται να συνεχίσει σπουδές στην τριτοβάθμια, επιλέγει μαθήματα που δίνουν εφόδια για την επαγγελματική ζωή του/της (ξένες γλώσσες, πληροφορική, πρακτική λογιστική…).

Ενημερωτικά

Τελευταία Ενημέρωση ( Τρίτη, 29 Αύγουστος 2017 19:38 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Σάββατο, 16 Ιούλιος 2016 21:43    PDF Εκτύπωση E-mail
Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη, καθορίστηκαν οι προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο ως εξής:

1. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με ένα τμήμα απαιτούνται για τη δημιουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α΄-Γ΄τουλάχιστον έντεκα (11) μαθητές/τριες.
Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ΄-Ζ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον οκτώ (08) μαθητές/τριες.
Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η΄-ΙΒ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον έξι (06) μαθητές/τριες.

2. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με δύο τμήματα απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α΄-Γ΄  τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες.

Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ΄-Ζ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκατρείς (13) μαθητές/τριες.
Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η΄-ΙΒ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δέκα (10) μαθητές/τριες.

3. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με τρία ή περισσότερα τμήματα απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α΄-Γ΄ τουλάχιστον είκοσι (20) μαθητές/τριες.
Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ΄-Ζ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκαοκτώ(18) μαθητές/τριες.
Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η΄-ΙΒ΄και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες.
4. Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας όπου οι σχολικές μονάδες ανήκουν στις κατηγορίες Η΄-ΙΒ΄ και στα οποία η μετακίνηση των μαθητών είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να εγκριθεί η λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης υπό την προϋπόθεση
ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.
5. Στις περιπτώσεις που ο αριθμός των μαθητών, οι οποίοι επιθυμούν να φοιτήσουν στην ίδια Ομάδα Προσανατολισμού υπερβαίνει τους είκοσι επτά (27), εγκρίνεται η λειτουργία δεύτερου τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού.

II. Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων μαθημάτων επιλογής στo Γενικό Λύκειο

Για τη λειτουργία τμημάτων μαθημάτων επιλογής καθώς και των γνωστικών αντικειμένων του μαθήματος επιλογής «Καλλιτεχνική Παιδεία» στο Γενικό Λύκειο ισχύουν τα εξής:
1. Αν η τάξη λειτουργεί με ένα τμήμα, απαιτούνται τουλάχιστον οκτώ (08) μαθητές.
2. Αν η τάξη λειτουργεί με δύο τμήματα, απαιτούνται τουλάχιστον δώδεκα (12) μαθητές.
3. Αν η τάξη λειτουργεί με τρία ή περισσότερα τμήματα, απαιτούνται τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές.

Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας, όπου η μετακίνηση είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να συσταθεί τμήμα παρακολούθησης μαθημάτων επιλογής με τη συμμετοχή και μικρότερου αριθμού μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να
καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.

Σε περίπτωση αδυναμίας λειτουργίας τμήματος σε μάθημα επιλογής, οι μαθητές εντάσσονται υποχρεωτικά σε τμήμα μαθήματος επιλογής που έχει δημιουργηθεί ή είναι δυνατόν να δημιουργηθεί στο σχολείο.

Πηγή: ΥΠΠΕΘ

 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Σάββατο, 16 Ιούλιος 2016 21:39    PDF Εκτύπωση E-mail
Μέχρι πότε οι μαθητές μπορούν να αλλάξουν Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού

Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας όπου οι μαθητές της Β και Γ Λυκείου θα κληθούν να επιβεβαιώσουν την αρχική δήλωση μαθημάτων που είχαν κάνει λίγο πριν τη λήξη του σχολικού έτους 2015-2016. Παράλληλα, μπορούν αν το επιθυμούν, στις ίδιες προθεσμίες να  αλλάξουν την αρχική του δήλωση. Πιο αναλυτικά:

Μαθητές της Β Λυκείου

Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου μπορούν οι μαθητές της Β τάξης του Γενικού Λυκείου να αλλάξουν Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού σύμφωνα με τα όσα ορίζει Υπουργική Απόφαση. Στην ίδια ημερομηνία επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους σχετικά με την Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού που επιθυμούν να ακολουθήσουν. Η ημερομηνία πέρα από την οποία δεν επιτρέπεται η αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού είναι η 30η Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους.

Μαθητές της Γ Λυκείου

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ής Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους σχετικά με την Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού που επιθυμούν να ακολουθήσουν. Η ημερομηνία πέρα από την οποία δεν επιτρέπεται η αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού είναι
η 20η Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους.

  • Μάθημα επιλογής

Οι μαθητές του Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 30ής Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους σχετικά με το μάθημα επιλογής που επιθυμούν να διδαχθούν. Η ημερομηνία πέρα από την οποία δεν επιτρέπεται η αλλαγή μαθήματος επιλογής είναι η 30η Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους.

Δικαίωμα αλλαγής Ομάδας μαθημάτων Προσανατολισμού ή μαθήματος επιλογής σε περιπτώσεις μετεγγραφής

 

 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Πέμπτη, 16 Ιούνιος 2016 10:57    PDF Εκτύπωση E-mail
Εγκύκλιος σχετικά με τις εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών σε Εσπερινά Λύκεια

Ύστερα από τις υπ΄ αριθμ. 327/Α/2015 και 417/Α/2015 Εκθέσεις Επιθεώρησης Ελέγχου που εστάλησαν στην Υπηρεσία μας από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και αφορούσαν στη νομιμότητα των μετεγγραφών των μαθητών από τα Ημερήσια στα Εσπερινά Λύκεια (Δημόσια και Ιδιωτικά) και σύμφωνα με τις υποχρεωτικές ενέργειες που αναφέρονται στις εν λόγω Εκθέσεις, εφιστούμε την προσοχή σας στα εξής:

Στο άρθρο 15 του Π.Δ 104/79 (ΦΕΚ 23 τ. Α΄), ορίζεται ότι μετεγγραφές μαθητών από Ημερήσια Λύκεια (Δημόσια και Ιδιωτικά) σε Εσπερινά επιτρέπονται, κατόπιν αίτησης του κηδεμόνα και εφόσον διαπιστωθεί ότι ο μαθητής εργάζεται αποδεδειγμένα προς βιοπορισμό. Από την εν λόγω διάταξη και λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη για προστασία των ανηλίκων κατά την απασχόληση, συνάγεται ότι η απόδειξη του βιοπορισμού αφορά μαθητές ανήλικους που μετεγγράφονται σε Εσπερινά Σχολεία.
Ως εκ τούτου, oι Διευθυντές/-ντριες των Εσπερινών Λυκείων στα οποία ζητείται μετεγγραφή ανήλικου μαθητή οφείλουν να ζητούν αποδεικτικά στοιχεία, προκειμένου να σχηματίσουν την πεποίθηση ότι πράγματι υφίσταται ο προβαλλόμενος κατά τις διατάξεις του αρ. 15 του Π.Δ. 104/79 λόγος μετεγγραφής.
 
Ειδικότερα, για την μετεγγραφή ανηλίκων από Ημερήσια σε Εσπερινά Λύκεια θα πρέπει να ζητείται:
 
1. Βεβαίωση εργασίας ανηλίκου από τον εργοδότη (με σφραγίδα του εργοδότη).Εάν πρόκειται για απασχόληση ανηλίκου σε οικογενειακή επιχείρηση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του αρ. 45 του Ν. 4186/2013, απαιτείται υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων που να βεβαιώνει τα ανωτέρω με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής, εκτός αν κατατίθεται αυτοπροσώπως και
 
2. Αντίγραφο φορολογικής δήλωσης του γονέα/κηδεμόνα του μαθητή. Από τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος θα πρέπει να προκύπτει ότι το ετήσιο εισόδημα (πραγματικό) είναι κάτω από 8.879 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ ετησίως ανά μέλος ή κάτω από 17.270 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικες και 2 εξαρτώμενα μέλη (μέσο ετήσιο
εισόδημα-έρευνα εισοδήματος, ΕΛΣΤΑΤ 2014).
Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω διατάξεις τυγχάνουν εφαρμογής και στην περίπτωση των εγγραφών των ανήλικων μαθητών σε Εσπερινά Λύκεια.
 
Ακολούθως, αναφορικά με τις εγγραφές ενηλίκων σε Εσπερινά Λύκεια, σας γνωρίζουμε ότι βάσει του αρ. 45 του Ν. 4186/2013 «Στα Εσπερινά Σχολεία δύνανται να  εγγράφονται ενήλικες, χωρίς βεβαίωση εργασίας ή ανεργίας». Κατά συνέπεια, πρόκειται για δυνατότητα των ενηλίκων να έχουν πρόσβαση σε Εσπερινά Σχολεία σε περίπτωση που δεν καλύπτονται οι θέσεις από ανηλίκους για τους οποίους πιστοποιείται η ανάγκη εργασίας για βιοπορισμό σύμφωνα με τα ανωτέρω ή από ενήλικες εργαζόμενους ή κατόχους κάρτας ανεργίας σε ισχύ.
Τέλος, οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, εφόσον είναι ενήλικοι, θα πρέπει να υποβάλουν τα εν λόγω δικαιολογητικά επικαιροποιημένα κατά την έναρξη κάθε σχολικού έτους φοίτησης.
Παρακαλούμε να ενημερώσετε σχετικά τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς σας.
 
Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 16 Ιούνιος 2016 11:04 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Παρασκευή, 10 Ιούνιος 2016 13:06    PDF Εκτύπωση E-mail
Ποια μαθήματα θα πρέπει να δηλώσουν οι μαθητές του Λυκείου τις επόμενες μέρες

Σειρά μαθημάτων θα κληθούν να δηλώσουν οι μαθητές που τελειώνουν το Γυμνάσιο και αυτοί του Λυκείου τις επόμενες μέρες και συγκεκριμένα μέχρι την έκδοση των αποτελεσμάτων και την επίδοση της βαθμολογίας του σχολικού έτους 2015-2016.

Μαθητές Γ Γυμνασίου

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης Γυμνασίου πρέπει να δηλώσουν μέχρι την έκδοση των αποτελεσμάτων και την επίδοση της τελικής βαθμολογίας του σχολικού έτους 2015-2016 την ξένη γλώσσα (μία από τις γλώσσες που διδάχτηκαν στο Γυμνάσιο) και το μάθημα επιλογής που επιθυμούν να διδαχθούν στην Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου. Οι δηλώσεις θα δοθούν στους μαθητές από τον Διευθυντή του Γυμνασίου και θα παραδοθούν σε αυτόν υπογεγραμμένες από τους γονείς – κηδεμόνες τους. Τα στοιχεία αυτά θα συνοδεύουν τα απολυτήρια, που θα διαβιβαστούν από τους Διευθυντές των Γυμνασίων στους Διευθυντές των Γενικών Λυκείων κατά τη διαδικασία εγγραφής των μαθητών.

  • Tο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου καθορίζεται με τον ν. 4186/2013 (ΦΕΚ Α΄ 193) και οι μαθητές διδάσκονται:
    ως ξένη γλώσσα την Αγγλική, τη Γαλλική ή τη Γερμανική γλώσσα και
  • ένα μάθημα επιλογής, το οποίο επιλέγεται μεταξύ των ακόλουθων τεσσάρων μαθημάτων: Εφαρμογές Πληροφορικής, Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός και Καλλιτεχνική Παιδεία.

Μαθητές που τελειώνουν την Α Λυκείου

Οι μαθητές της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου πρέπει να δηλώσουν, μέχρι την έκδοση των αποτελεσμάτων και την επίδοση της βαθμολογίας του σχολικού έτους 2015-2016, την Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού που επιθυμούν να παρακολουθήσουν στη Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου. Οι δηλώσεις θα δοθούν στους μαθητές από τον Διευθυντή του Γενικού Λυκείου και θα παραδοθούν σε αυτόν υπογεγραμμένες από τους γονείς – κηδεμόνες τους.

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου καθορίζεται με τον ν. 4186/2013 (ΦΕΚ Α΄ 193) και οι μαθητές παρακολουθούν μία Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού, η οποία επιλέγεται μεταξύ της Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και της Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών.

Μαθητές που τελειώνουν τη Β Λυκείου

Οι μαθητές της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου πρέπει να δηλώσουν, μέχρι την έκδοση των αποτελεσμάτων και την επίδοση της βαθμολογίας του σχολικού έτους 2015-2016, την Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού που επιθυμούν να παρακολουθήσουν στη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου, καθώς και το μάθημα επιλογής που επιθυμούν να διδαχθούν στη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου. Οι δηλώσεις θα δοθούν στους μαθητές από τον Διευθυντή του Γενικού Λυκείου και θα παραδοθούν σε αυτόν υπογεγραμμένες από τους γονείς – κηδεμόνες τους.

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου καθορίζεται με τον ν. 4327/2015 (ΦΕΚ Α΄ 50) και οι μαθητές παρακολουθούν μία Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού, η οποία επιλέγεται μεταξύ των Ομάδων Μαθημάτων Προσανατολισμού «Ανθρωπιστικών Σπουδών», «Θετικών Σπουδών» και «Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής», καθώς και μάθημα επιλογής.

Μέχρι πότε μπορούν οι μαθητές να αλλάξουν τις αρχικές επιλογές τους

Επισημαίνονται τα εξής: Οι μαθητές της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου έχουν δικαίωμα να αλλάξουν:

  • την προτίμησή τους για την ξένη γλώσσα έως και την 25η Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους και
  • το μάθημα επιλογής έως και την 30ή Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους.

Οι μαθητές της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου έχουν δικαίωμα να αλλάξουν Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού έως και την 30ή Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους.

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου έχουν δικαίωμα να αλλάξουν:

  • Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού έως και την 20ή Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους (ν. 4327/2015, ΦΕΚ Α΄ 50) και
  • μάθημα επιλογής έως και την 30ή Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους.

Το έγγραφο

Τελευταία Ενημέρωση ( Τετάρτη, 15 Ιούνιος 2016 09:03 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Τρίτη, 26 Απρίλιος 2016 08:23    PDF Εκτύπωση E-mail
Νέο Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των μαθητών στο Λύκειο

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και συγκεκριμένα στο ΦΕΚ Α ́ 74/22-04-2016 το Προεδρικό  Διάταγμα 46/2016 με θέμα: «Αξιολόγηση των μαθητών του Γενικού Λυκείου».

Το Προεδρικό Διάταγμα

 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Δευτέρα, 02 Φεβρουάριος 2015 00:21    PDF Εκτύπωση E-mail
Διευκρινίσεις για τις εξεταστικές διαδικασίες του λυκείου κατά το τρέχον σχολικό έτος

Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει τις ευθύνες της εν μέσω της σχολικής χρονιάς. Βρίσκει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων με τις λειτουργίες τους σε πλήρη εξέλιξη και με τα πολλά και μεγάλα προβλήματα που κληροδότησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Βασική μέριμνα τούτη τη στιγμή είναι να μη διαταραχθούν οι εκπαιδευτικές λειτουργίες, αλλά και να ρυθμιστούν κάποια επείγοντα ζητήματα που θα τις διευκολύνουν.

Σχετικά με τη δημόσια συζήτηση που ξεκίνησε άκαιρα τις τελευταίες μέρες, το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων διευκρινίζει ότι προτίθεται να προτείνει στον Πρωθυπουργό να περιλάβει στις προγραμματικές δηλώσεις του τα παρακάτω:

1. Για το τρέχον σχολικό έτος (2014-2015) οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Γ Λυκείου παραμένουν ως έχουν.

2. Δεδομένων των πολλών προβλημάτων που έχουν ανακύψει σε σχέση με τον βαθμό προαγωγής, και προκειμένου να δοθεί χρόνος για την αναγκαία εις βάθος μελέτη του θέματος, επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος "εννέα και πέντε δέκατα" (9,5) όπως ενδεικτικά περιγράφεται στο άρθρο 32 του Π.Δ. 60/2006.

3. Απαιτείται να ενισχυθεί ο αυτόνομος διδακτικός και παιδαγωγικός ρόλος της λυκειακής βαθμίδας. Στις επικρατούσες συνθήκες, το να συνυπολογίζεται ο βαθμός των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιβαίνει αυτόν τον στόχο ενώ οι σχετικές διατάξεις του υπάρχοντος νομικού πλαισίου δεσμεύουν προκαταβολικά και με τρόπο αντιπαιδαγωγικό το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για επόμενα έτη. Για αυτό τον λόγο, και μέχρι ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής να μελετηθεί με νηφαλιότητα και εις βάθος, η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το αιτούμενο σύστημα εισαγωγής θα προκύψει μετά από ευρύ και οργανωμένο διάλογο και τη συνδρομή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των φορέων τους.

 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Δευτέρα, 06 Οκτώβριος 2014 11:26    PDF Εκτύπωση E-mail
Μετεγγραφές μαθητών Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων

Από το Υπουργείο Παιδείας εκδόθηκε το πρακάτω έγγραφο που αφορά στις μετεγγραφές μαθητών από ΓΕΛ σε ΕΠΑΛ και αντιστρόφως:

Κατόπιν ερωτημάτων που υποβάλλονται στη Διεύθυνσή μας σχετικά με τις μετεγγραφές μαθητών από τα Γενικά σε Επαγγελματικά Λύκεια και αντίστροφα, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε τα εξής:
Σύμφωνα με την παρ. 3, αρ. 1 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193): «Στην Α` Τάξη εγγράφονται χωρίς εξετάσεις, οι κά¬τοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου. Στη Β` Τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από την Α` Τάξη του Γενικού ή του Επαγγελματικού Λυκείου. Στη Γ` Τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β` Τάξη του Γενικού Λυκείου».

 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Παρασκευή, 04 Ιούλιος 2014 07:31    PDF Εκτύπωση E-mail
Η νομοθετική ρύθμιση για την αλλαγή στον τρόπο προαγωγής των μαθητών του Γενικού Λυκείου

Tο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προωθεί Νομοθετική Ρύθμιση στη Βουλή σχετικά με τον τρόπο προαγωγής των μαθητών του Γενικού Λυκείου. Η Ρύθμιση έχει ως εξής:

1. Το έκτο και το έβδομο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 193) αντικαθίστανται, αντιστοίχως, ως εξής: «Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του μαθητή αποτελεί: α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας σε καθένα από τα μαθήματα της «Ελληνικής γλώσσας» και των «Μαθηματικών» τουλάχιστον δέκα (10) και Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Όταν μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση α` του προηγούμενου εδαφίου επαναλαμβάνει τη φοίτηση. Όταν πληροί την προϋπόθεση α’ και δεν πληροί την προϋπόθεση β` του προηγούμενου εδαφίου, κατά μάθημα ή μαθήματα, παραπέμπεται σε επανεξέταση στο μάθημα (ή στα μαθήματα) ή στον κλάδο (ή στους κλάδους) τον οποίο υστέρησε και προάγεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα ως άνω.».

2. Η περίπτωση α) της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του π.δ. 60/2006 «Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου» (Α’ 65), ως τροποποιήθηκε και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: «α. Για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών στην Α΄ τάξη Ημερήσιου και στις Α΄ και Β΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου απαιτείται: i) Γενικός βαθμός προαγωγής ίσος ή ανώτερος του δέκα (10) και ii) βαθμός ετήσιας επίδοσης σε καθένα από τα μαθήματα της «Ελληνικής Γλώσσας» και των «Μαθηματικών» τουλάχιστον δέκα (10) και βαθμός ετήσιας επίδοσης σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα τουλάχιστον οκτώ (8). Όταν μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση i) επαναλαμβάνει τη φοίτηση. Όταν μαθητής πληροί την προϋπόθεση i) και δεν πληροί την προϋπόθεση ii), παραπέμπεται σε επανεξέταση σε ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους, στο μάθημα (ή στα μαθήματα) ή στον κλάδο (ή στους κλάδους) τον οποίο υστέρησε με τον τρόπο και τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων του Ιουνίου και προάγεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα ως άνω.».

3. Το πέμπτο και έκτο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του ν. 4186/2013 αντικαθίστανται, αντιστοίχως, ως εξής: «Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του μαθητή αποτελεί: α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας σε καθένα από τα μαθήματα της «Ελληνικής γλώσσας», των «Μαθηματικών» και σε καθένα από τα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού τουλάχιστον δέκα (10), καθώς και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Όταν μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση α` του προηγούμενου εδαφίου επαναλαμβάνει τη φοίτηση. Όταν πληροί την προϋπόθεση α’ και δεν πληροί την προϋπόθεση β` του προηγούμενου εδαφίου κατά μάθημα ή μαθήματα παραπέμπεται σε επανεξέταση στο μάθημα (ή στα μαθήματα) ή στον κλάδο (ή στους κλάδους) τον οποίο υστέρησε και προάγεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα ως άνω.».

4. Οι παράγραφοι 2Δ και 2Ε του άρθρου 34 του π.δ. 60/2006 αντικαθίστανται αντιστοίχως ως εξής: «2Δ. Οι μαθητές Α΄ τάξης Ημερησίου και Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 1 και της περ. 2Α του παρόντος άρθρου και φοιτούν σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο προάγονται κατά περίπτωση ως εξής: α) Κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο εφαρμόζονται οι διατάξεις της περίπτωσης α της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του παρόντος π.δ., με παράλληλη μείωση του προβλεπόμενου Γενικού βαθμού προαγωγής και του βαθμού ετήσιας επίδοσης σε καθένα από τα μαθήματα κατά δύο (2) μονάδες. β) Κατά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο εφαρμόζονται οι διατάξεις της περίπτωσης α της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του παρόντος π.δ., με παράλληλη μείωση του προβλεπόμενου Γενικού βαθμού προαγωγής και του βαθμού ετήσιας επίδοσης σε καθένα από τα μαθήματα κατά μία (1) μονάδα. 2Ε. Οι μαθητές Α΄ τάξης Ημερησίου και Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 1 και της περ. 2Β του άρθρου αυτού και φοιτούν σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο προάγονται ως εξής: Για τους μαθητές αυτούς εφαρμόζονται οι διατάξεις της περίπτωσης α της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του παρόντος π.δ., με παράλληλη μείωση του προβλεπόμενου Γενικού βαθμού προαγωγής και του βαθμού ετήσιας επίδοσης σε καθένα από τα μαθήματα κατά μία (1) μονάδα.».

Πηγή: ΥΠΑΙΘ 

 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Πέμπτη, 03 Ιούλιος 2014 13:47    PDF Εκτύπωση E-mail
Νομοθετική Ρύθμιση για την αλλαγή στον τρόπο προαγωγής των μαθητών στην Α΄ Λυκείου

Με βάση την επεξεργασία των μέχρι τώρα στοιχείων, των σχετικών με την επίδοση των μαθητών της Α’ Λυκείου στις ενδοσχολικές εξετάσεις, που έχουν διαβιβαστεί στο γραφείο του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου, προκύπτουν τα εξής:

α) Η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου, όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις. Τα σχετικά στοιχεία θα διαβιβαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων.

β) Η νομοθετική απαίτηση της επίτευξης βαθμού τουλάχιστον 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων της «Ελληνικής Γλώσσας» (3 κλάδοι: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) και των «Μαθηματικών» (2 κλάδοι: Άλγεβρα και Γεωμετρία) για την προαγωγή των μαθητών, συνάγεται ότι αποτελεί ένα αρκετά απαιτητικό μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες.

Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος έχει ήδη ετοιμάσει σχετική τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή και θα καταλαμβάνει και τους φετινούς εξετασθέντες μαθητές της Α’ Λυκείου, σύμφωνα με την οποία, στα δύο ανωτέρω μαθήματα για την προαγωγή του μαθητή δεν θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επί μέρους κλάδων.

Το μέτρο αυτό πρόκειται να μειώσει αισθητά των αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α’ Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Πηγή: ΥΠΑΙΘ

 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Παρασκευή, 27 Ιούνιος 2014 12:52    PDF Εκτύπωση E-mail
Παράταση διδακτικού έτους στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2013-2014

Aπόφαση για την παράταση του διδακτικού έτους μέχρι τις 4 Ιουλίου 2014 υπέγραψε ο Υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, αρμόδιος για θέματα Α’βάθμιας και Β’βάθμιας Εκπαίδευσης.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη σχετική Απόφαση, παρατείνεται το διδακτικό έτος για το σχολικό έτος 2013-2014, στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά, καθώς και στις τάξεις Λυκείου οι οποίες είναι προσαρτημένες σε Γυμνάσια, μέχρι και τις 04 Ιουλίου 2014.

Με τη σχετική Απόφαση για την παράταση του διδακτικού έτους η ισχύς των συμβάσεων εργασίας των υπηρετούντων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ανωτέρω σχολικές μονάδες παρατείνεται αυτοδικαίως μέχρι και τις 04 Ιουλίου 2014.

Τελευταία Ενημέρωση ( Παρασκευή, 27 Ιούνιος 2014 12:58 )
 
Περισσότερα Άρθρα...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.