Δευτέρα έως Παρασκευή: ώρες γραφείου

Υπεύθυνες ΣΕΠ του ΚΕΣΥΠ Αιγίου:
Μάρα Μαζαράκη - Ελένη Καρόγιαννη

Τηλ.: 26910 61563, 26910 22454
Το ΚΕΣΥΠ Αιγίου στεγάζεται στο 2ο Γυμνάσιο Αιγίου, Παύλου Μελά 6.

Η εφαρμογή του ΣΕΠ στο σχολείο
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Δευτέρα, 06 Φεβρουάριος 2017 09:05    PDF Εκτύπωση E-mail
Οδηγίες διδασκαλίας για το μάθημα ΣΕΠ - Ειδικά Θέματα Ασφάλειας και Υγείας του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων

Οδηγίες διδασκαλίας για το μάθημα Προσανατολισμού «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Ασφάλεια & Υγεία στο χώρο εργασίας» της Α΄ τάξης Ημερησίου ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2016-2017 – Συμπληρωματικές Οδηγίες σχετικά με τα Ειδικά Θέματα Ασφάλειας και Υγείας του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων - 

Δείτε το σχετικό έγγραφο

 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Δευτέρα, 21 Νοέμβριος 2016 09:25    PDF Εκτύπωση E-mail
Οδηγίες διδασκαλίας για το μάθημα του ΣΕΠ στα ΕΠΑΛ

Οδηγίες διδασκαλίας για το μάθημα Προσανατολισμού «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Ασφάλεια & Υγεία στο χώρο εργασίας» της Α΄ τάξης Ημερησίου ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2016-2017.
Δείτε τη σχετική εγκύκλιο

 

Τελευταία Ενημέρωση ( Δευτέρα, 21 Νοέμβριος 2016 09:47 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Πέμπτη, 19 Μάιος 2016 14:17    PDF Εκτύπωση E-mail
Πρόταση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής: Πλήρης αναβάθμιση σε όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης της Συμβουλευτικής και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Στο εκατοντασέλιδο κείμενο που φέρει τον τίτλο «Διαπιστώσεις, προτάσεις και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης» που προέκυψε μέσα από το πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, μαζί με την Επιτροπή Διαλόγου και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας περιλαμβάνεται και η πιο κάτω πρόταση η οποία είναι ενταγμένη στην ΕΝΟΤΗΤΑ: II. Διδακτική/Μαθησιακή διαδικασία, με τίτλο: Πλήρης αναβάθμιση σε όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης της συμβουλευτικής και του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού.


ΠΡΟΤΑΣΗ 09: Πλήρης αναβάθμιση σε όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης της Συμβουλευτικής και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού


1. Συνοπτική περιγραφή της πρότασης/έννοιας

Ο θεσμός της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού συνδέεται άμεσα με τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και συμβάλλει σημαντικά στην προετοιμασία των νέων ώστε να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στη κοινωνική και επαγγελματική τους ζωή.
Η αποτελεσματική λειτουργία σχετικών δομών στη δημόσια εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η λήψη απόφασης, να υποστηρίξει το έργο του σχολείου όσον αφορά την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών (π.χ. ανάπτυξη αυτογνωσίας) και να ενισχύσει τους δεσμούς σχολείου και κοινωνίας.


2. Γιατί είναι σημαντική;
(Τεκμηρίωση: Ποια προβλήματα επιλύονται; Τι θα επιτευχθεί με την πρόταση;)

Σε μια εποχή που οι απαιτήσεις της αγοράς εργασίας στο ελληνικό αλλά στο διεθνές περιβάλλον μεταβάλλονται με ταχύτατους ρυθμούς, η εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους μηχανισμούς για την ανταπόκριση των χωρών στις σύγχρονες οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις αλλά και των ατόμων και των κοινωνιών στις ανάγκες για ικανοποίηση των βιοποριστικών αναγκών  τους καθώς και των αναγκών τους για προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική ανάπτυξη.

Παρά τη γενικότερη αναγνώριση που έχει διεθνώς ο θεσμός της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού, στη χώρα μας λειτουργεί αποσπασματικά και στο περιθώριο του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Παράλληλα παρά τη διαπιστωμένη ανάγκη του κοινού για παροχή υπηρεσιών Επαγγελματικού Προσανατολισμού, οι δομές του στο πλαίσιο του δημόσιου σχολείου δεν έτυχαν της αναμενόμενης προσοχής από την Πολιτεία όσον αφορά στην οργάνωση και την υποστήριξή τους, τον καθορισμό της στοχοθεσίας και του πλαισίου λειτουργίας τους. Αποκορύφωμα της αντιμετώπισης αυτής ήταν η πλήρης κατάργηση των δομών ΣΕΠ με την αναστολή της λειτουργίας των ΓΡΑ.ΣΥ. της χώρας το 2010, την κατάργηση των ΓΡΑ.ΣΕΠ, την υπολειτουργία των ΚΕ.ΣΥ.Π. και την κατάργηση του μαθήματος του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο Λύκειο.

Η αποτελεσματική λειτουργία των δομών της Συμβουλευτικής και του ΣΕΠ στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος μπορεί να συμβάλει σημαντικά:

  • στην ενημέρωση και υποστήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους όσον αφορά τις επιλογές τους για σπουδές και επαγγελματική ανάπτυξη,
  • στην ενημέρωση και υποστήριξη των σχολικών μονάδων όσον αφορά θέματα διαχείρισης συμπεριφοράς καθώς και θέματα πολιτισμικών, κοινωνικών ή άλλων διαφορών,
  • στην αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης,
  • στην αναβάθμιση του ρόλου του Λυκείου όσον αφορά την προετοιμασία των νέων για την ενήλικη ζωή τους, υποστηρίζοντας όχι μόνο τις ανάγκες τους για επαγγελματική αλλά και για προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη.

3. Προϋποθέσεις επιτυχίας/υλοποίησης

Για την αποτελεσματική λειτουργία του θεσμού της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού εντός του εκπαιδευτικού συστήματος, απαιτείται:

  • η ανάπτυξη μητρώου ειδικών επιμορφωμένων Συμβούλων–Εκπαιδευτικών,
  • η καθιέρωση του μαθήματος στο Λύκειο καθώς και η αναβάθμισή του στο Γυμνάσιο με την ανάθεσή του σε εξειδικευμένους-ειδικά επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς,
  • η διερεύνηση της επαναλειτουργίας των ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. στις σχολικές μονάδες της χώρας και η συνεργασίας τους με τις αντίστοιχες περιφερειακές δομές (π.χ. ΓΡΑ.ΣΥ., ΚΕ.ΣΥ.Π.),
  • η ενημέρωση του κοινού αλλά και των εκπαιδευτικών σχετικά με τις δυνατότητες συνεργασίας και το ρόλο των δομών αυτών.

Προτεραιότητα/Χρονοδιάγραμμα

9.1. Ανάπτυξη Μητρώου Ειδικών Επιμορφωμένων Συμβούλων – Εκπαιδευτικών./ [Β] (ΙΟΥΝΙΟΣ 2016 – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2016)

9.2. Διαμόρφωση δομών και σχετικών συνεργιών./ [Β] (ΙΟΥΝΙΟΣ 2016 – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2016)

Πηγή: Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής / Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος για την Παιδεία / Διαπιστώσεις, προτάσεις και χρονοδιαγράμματα υλοποίησης

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 19 Μάιος 2016 14:22 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Κυριακή, 27 Μάρτιος 2016 21:09    PDF Εκτύπωση E-mail
Πραγματοποίηση εκδηλώσεων από ιδιωτικούς φορείς σε σχολικές μονάδες Δ.Ε. στο πλαίσιο του ΣΕΠ

Έγγραφο 47911/Δ7/21-3-2016 του Υπουργείου Παιδείας

Με αφορμή ερωτήματα που ετέθησαν στην υπηρεσία μας, σχετικά με την πραγματοποίηση εκδηλώσεων από ιδιωτικούς φορείς σε σχολικές μονάδες Δ.Ε στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ), σας  υπενθυμίζουμε ότι παραμένει σε ισχύ η υπ’ αρίθμ.8974/Γ7/26-01-2012 εγκύκλιος με θέμα «Πραγματοποίηση εκδηλώσεων από ιδιωτικούς φορείς σε σχολικές μονάδες Δ.Ε. στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού».

Τελευταία Ενημέρωση ( Κυριακή, 27 Μάρτιος 2016 21:14 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Δευτέρα, 16 Νοέμβριος 2015 20:53    PDF Εκτύπωση E-mail
Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Εργασιακό Περιβάλλον, Ασφάλεια και Υγιεινή» Α' ΕΠΑΛ

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Εργασιακό Περιβάλλον, Ασφάλεια και Υγιεινή» όλων των Ομάδων Προσανατολισμού της Α΄ τάξης Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.

Δείτε το ΦΕΚ με τη σχετική Υπουργική απόφαση Φ2/177558/Δ4/5-11-2015

 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Παρασκευή, 13 Νοέμβριος 2015 11:46    PDF Εκτύπωση E-mail
Συμπληρωματικές οδηγίες για τις Βιωματικές Δράσεις Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2015-2016

Σχετικά με την εφαρμογή των Βιωματικών Δράσεων στο Γυμνάσιο διευκρινίζονται τα εξής:

Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν είναι εφικτή η υλοποίηση του τρόπου οργάνωσης των Βιωματικών Δράσεων στη Β΄ και την Γ΄ τάξη σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 144968/Δ2/16-09-2015 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ., είναι δυνατόν, με την έγκριση του Σχολικού Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης, οι προτάσεις να εκτείνονται και σε δύο ή και σε τρία τρίμηνα.

Συνεπώς μπορούν στη διάρκεια της χρονιάς να πραγματοποιηθούν δράσεις μόνο δύο ή μόνο ενός επιστημονικού πεδίου από κάθε μαθητή/τρια.

Σε κάθε περίπτωση επιλέγεται ο προσφορότερος τρόπος οργάνωσης των Τμημάτων και θεμάτων Βιωματικών Δράσεων.

Σχετικό έγγραφο

Τελευταία Ενημέρωση ( Τρίτη, 12 Απρίλιος 2016 14:17 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Πέμπτη, 10 Σεπτέμβριος 2015 08:46    PDF Εκτύπωση E-mail
Βιωματικές Δράσεις Γ’ τάξης Γυμνασίου & ΣΕΠ

Ο Σχολικός; Επαγγελματικός Προσανατολισμός από το σχολικό έτος 2015-16 θα αποτελεί διδακτικό αντικείμενο των Βιωματικών Δράσεων της Γ΄ τάξης των Γυμνασίων. σύμφωνα με την από 21-08-2013/115475/Γ2 (ΦΕΚ 2121/Β/28-8-2013) Υπουργική Απόφαση.

Με την Αρ. Πρωτ. 141288/Γ2/08-09-2014 εγκύκλιο με την οποία δίνονται οδηγίες για τις Βιωματικές Δράσεις Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου ορίζεται ότι:

«Στα τρία τρίμηνα της Γ΄ τάξης (σχολικό έτος 2015-2016) προβλέπεται η υλοποίηση δράσεων από τρία επιστημονικά πεδία, δηλ:

1. του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, λόγω των ενδιαφερόντων και των αναγκών της συγκεκριμένης ηλικίας,

2. της Τοπικής Ιστορίας και

3. του Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης.

Λόγω του προβλεπόμενου δίωρου στη Γ΄ τάξη, η δράση κάθε επιστημονικού πεδίου θα διαρκεί ένα τρίμηνο και οι εποπτεύοντες καθηγητές θα μετακινούνται διαδοχικά ανά τρίμηνο σε επόμενο τμήμα Βιωματικής Δράσης, ώστε στο τέλος της χρονιάς όλα τα τμήματα να έχουν ασχοληθεί και με τα τρία επιστημονικά πεδία.

Για το θέμα, το σκοπό, τις δραστηριότητες, τον προγραμματισμό κ.λπ. κάθε Βιωματικής Δράσης οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν για έγκριση συνοπτική πρόταση στον Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν είναι εφικτή η υλοποίηση του παραπάνω τρόπου οργάνωσης, με την έγκριση του Σχολικού Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης επιλέγεται ο προσφορότερος τρόπος οργάνωσης των Τμημάτων και θεμάτων Βιωματικών Δράσεων.»

Οι Βιωματικές Δράσεις πραγματοποιούνται εβδομαδιαίως για 2 ώρες στα Ημερήσια Γυμνάσια και 1 ώρα στα Εσπερινά Γυμνάσια.

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 10 Σεπτέμβριος 2015 09:06 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Πέμπτη, 08 Μάιος 2014 09:49    PDF Εκτύπωση E-mail
Ανάθεση Μαθήματος ΣΕΠ στην Α' τάξη των ΕΠΑΛ

Ανάθεση Μαθήματος: Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός - Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή στην Α' τάξη των Επαγγελματικών Λυκείων - 67791/Γ2/05-05-2014

Όλοι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ, με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ19 & ΠΕ20, που διδάσκουν μαθήματα ειδικοτήτων ως Α΄ ανάθεση στην κάθε ομάδα προσανατολισμού η οποία συμπεριλαμβάνει τους τομείς και τις ειδικότητες όλων των τάξεων. Προηγούνται με σειρά προτεραιότητας:

Α. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι διδακτορικού τίτλου σπουδών στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό.

Β. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό.

Γ. Εκπαιδευτικοί που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού ειδίκευσης του Σ.Υ.Π. της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

Δ. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι πιστοποιητικού ειδικού προγράμματος μεταπτυχιακού επιπέδου στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό του Υπουργείου Παιδείας χρονικής διάρκειας 1.000 ωρών.

Ε. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι πιστοποιητικού ειδικού προγράμματος επιμόρφωσης στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό του Υπουργείου Παιδείας χρονικής διάρκειας 520 ωρών ή πιστοποιητικό προγράμματος κατάρτισης στην τεκμηρίωση πληροφοριακού υλικού Σ.Ε.Π. του Υπουργείου Παιδείας χρονικής διάρκειας 660 ωρών.

ΣΤ. Εκπαιδευτικοί που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού πεντάμηνου σεμιναρίου επιμόρφωσης στελεχών στον Σ.Ε.Π.

Ζ. Εκπαιδευτικοί που έχουν παρακολουθήσει ολιγοήμερα σεμινάρια Σ.Ε.Π.

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 08 Μάιος 2014 12:20 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Πέμπτη, 09 Ιανουάριος 2014 17:34    PDF Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση του μαθήματος ΣΕΠ της Α' τάξης των ΕΠΑΛ

Oδηγίες που αφορούν στην αξιολόγηση του μαθήματος «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια και Υγιεινή» της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. για το σχ. έτος 2013-2014.

Σημειώνεται ότι το μάθημα αξιολογείται - βαθμολογείται ανά τετράμηνο, αλλά δεν είναι γραπτώς εξεταζόμενο. Αναλυτικά οι οδηγίες αξιολόγησης στο συνημμένο.

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 09 Ιανουάριος 2014 17:38 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Τετάρτη, 02 Οκτώβριος 2013 10:04    PDF Εκτύπωση E-mail
Οδηγίες για τις Βιωματικές Δράσεις της Α΄ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2013-2014

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 31/17-09-2013 του Δ.Σ.) σας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες για την εφαρμογή των Βιωματικών Δράσεων στην Α΄ τάξη του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γυμνασίου. Διευκρινίζονται τα εξής:

Στην Α΄ τάξη υλοποιούνται θέματα του διδακτικού αντικειμένου «Σχολική και Κοινωνική Ζωή (ΣΚΖ)».

Τελευταία Ενημέρωση ( Παρασκευή, 04 Οκτώβριος 2013 09:15 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Τρίτη, 19 Φεβρουάριος 2013 11:12    PDF Εκτύπωση E-mail
Διαδικτυακή Διαδραστική Πύλη Εφήβων

Από το Υπουργείο Παιδείας γίνεται γνωστό ότι έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π) η Διαδικτυακή Διαδραστική Πύλη Εφήβων και είναι προσβάσιμη στην ιστοσελίδα www.eoppep.gr/teens

Η ανωτέρω Πύλη έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο του κοινοτικού Προγράμματος Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) με σκοπό την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των μαθητών για τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές διεξόδους μέσω καινοτόμων δράσεων.
Στην Πύλη οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού (τεστ Επαγγελματικών Ενδιαφερόντων, Επαγγελματικών Αποφάσεων και Εργασιακών Αξιών).

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 14 Μάρτιος 2013 22:29 )
 
Περισσότερα Άρθρα...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.