Δευτέρα έως Παρασκευή: ώρες γραφείου

Υπεύθυνες ΣΕΠ του ΚΕΣΥΠ Αιγίου:
Μάρα Μαζαράκη - Ελένη Καρόγιαννη

Τηλ.: 26910 61563, 26910 22454
Το ΚΕΣΥΠ Αιγίου στεγάζεται στο 2ο Γυμνάσιο Αιγίου, Παύλου Μελά 6.

Κείμενα και Υλικό
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Τρίτη, 11 Ιούλιος 2017 09:05    PDF Εκτύπωση E-mail
Στην ανεργία το 36% όσων αποφοίτησαν από το 2011 μέχρι σήμερα

Εμφανείς είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και στη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που παρουσίασε το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

Σύμφωνα με τα στοιχεία, για τους απόφοιτους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από το 2011 και έπειτα, η πραγματικότητα είναι αρκετά δύσκολη, με το 36% των αποφοίτων να είναι άνεργοι. Παράλληλα, σε σχέση με τους αποφοίτους παλαιότερων ετών, παρουσιάζεται αυξημένο το ποσοστό προσωρινής ή μερικής απασχόλησης και, όπως μαρτυρούν τα στοιχεία, το 57% των εργαζομένων που απέκτησαν πτυχίο μετά το 2011 λαμβάνουν μισθό 400-800 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί παράλληλα με τα παραπάνω, ότι ο αριθμός των ατόμων με τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, σχεδόν διπλασιάστηκε το 2016 σε σχέση με το 2000.

Γενικά, το ποσοστό απασχόλησης των ατόμων με τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι το χαμηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς ο μέσος όρος της ΕΕ των 28 πλησιάζει το 80%, ενώ ο ελληνικός μέσος όρος κινείται στο επίπεδο του 65% (στοιχεία 2016).

Για το 2016, το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας καταγράφεται στα άτομα με μετα-δευτεροβάθμια εκπαίδευση και με απολυτήριο γυμνασίου. Στα άτομα με πανεπιστημιακή ή τεχνολογική εκπαίδευση, το ποσοστό ανεργίας, την ίδια χρονιά, αυξήθηκε κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες, από 7%, που ήταν το 2009 σε 18%.

Τελευταία Ενημέρωση ( Τρίτη, 11 Ιούλιος 2017 09:41 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Πέμπτη, 13 Οκτώβριος 2011 07:34    PDF Εκτύπωση E-mail
Καταγγελία του Δ.Σ. της ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π. για την κατεδάφιση των δομών του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού

Το Δ. Σ. της ΕΛΕΣΥΠ καταγγέλλει την κατεδάφιση του θεσμού του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού από το Υπουργείο Παιδείας ύστερα από τριάντα πέντε χρόνια λειτουργίας και δαπάνες εκατοντάδων εκατομμυρίων Ευρώ από Κοινοτικά και εθνικά κονδύλια. Η καταστροφική αυτή ενέργεια, ενώ γίνεται με το πρόσχημα της γενικότερης λιτότητας που επαγγέλλεται το Μνημόνιο, στην πράξη έχει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα αφού πλήττει ένα καίριο θεσμό- ανάχωμα της ανεργίας η οποία αυξάνεται σήμερα σε τραγικά επίπεδα. Επιπλέον, η Υπουργός κα Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία ευθύνεται για την πενιχρή απορροφητικότητα  προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-2013 από το Υπουργείο Παιδείας της τάξης μόλις του 15%, δείχνει να  αδιαφορεί για την απώλεια των περίπου 100 εκ. Ευρώ που προορίζει η Κοινότητα για προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς και για την πιθανή αναζήτηση των 80-90 εκ. Ευρώ που έχουν απορροφηθεί από την Ε.Ε. στο παρελθόν για τον ίδιο σκοπό. Και βέβαια, ούτε λόγος να γίνεται για τις ανάλογες δαπάνες του ελληνικού δημοσίου ή για τις καταστροφικές συνέπειες με εκπαιδευτικές και οικονομικές προεκτάσεις, από την κατάργηση των δομών ΣΕΠ που χρειάστηκε πάνω από τρεις δεκαετίες για να χτιστούν.
Η ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π. έχει καταθέσει στο Υπουργείο εποικοδομητικές προτάσεις που παίρνουν υπόψη τους τις σημερινές ανάγκες περιορισμού των δημόσιων δαπανών, που όμως έπεσαν στο κενό, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της Υπουργού και συνεργατών της. Αυτές τις κρίσιμες ώρες, το Υπουργείο Παιδείας όφειλε να αναβαθμίσει και όχι να κατεδαφίζει το σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό όπως γίνεται παντού διεθνώς και αποτελεί πρώτιστη ανάγκη για το σήμερα και το αύριο της χώρας μας.
Οκτώβριος 2011

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 07 Μάρτιος 2013 23:13 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Τετάρτη, 08 Δεκέμβριος 2010 23:00    PDF Εκτύπωση E-mail
Επανασχεδιασμός του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και ίδρυση του Τεχνολογικού Λυκείου στους στόχους του Υπουργείου Παιδείας

Τους στόχους για την αναβάθμιση, τη βελτίωση της ελκυστικότητας και της αποτελεσματικότητας της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς και για τη  σύνδεσή της με την αγορά εργασίας, έθεσε η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, σήμερα 08/12/2010, σε ημερίδα που πραγματοποιείται στο Υπουργείο, με θέμα: «Η θέση της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε έναν κόσμο που αλλάζει».

Η ημερίδα  πραγματοποιείται υπό την εποπτεία του Ειδικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου, Μιχάλη Κοντογιάννη και του Προέδρου του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου( Π.Ι.) και Αντιπροέδρου του Π.Ι., Περικλή Λατινόπουλου.

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 07 Μάρτιος 2013 23:14 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Κυριακή, 10 Οκτώβριος 2010 23:51    PDF Εκτύπωση E-mail
Συμπλήρωση μηχανογραφικού δελτίου κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, μια σημαντική καινοτομία

Άρθρο του Γιώργου Στάμου,
Συμβούλου Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Πληθαίνουν τελευταία οι φωνές διαμαρτυρίας κατά της δηλωθείσας πρόθεσης του Υπουργείου Παιδείας να συμπληρώνουν οι μαθητές τα μηχανογραφικά δελτία το Μάρτιο αντί του Ιουλίου. Ας καταθέσω την ταπεινή, αντίθετη όμως, άποψή μου που έχω εκφράσει και στο παρελθόν στο διαδίκτυο.

Ας δούμε την παρούσα κατάσταση. Θα έχετε δει φυσικά ότι κάθε καλοκαίρι, δημοσιεύονται στον τύπο ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ του ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ προς τους υποψηφίους, δικαιολογημένα αφού οι υποψήφιοι έχουν πια φύγει από το σχολείο και δεν έχουν τη στήριξη και συμπαράσταση των καθηγητών τους στη δύσκολη αυτή και σημαντική διαδικασία.

Στις οδηγίες αυτές συνήθως οι υποψήφιοι δέχονται συμβουλές από άγνωστα σ' αυτούς άτομα. Ακόμη και δημοσιογράφοι, πολιτικοί κ.ά. που δεν είναι εκπαιδευτικοί αυτοανακηρύσσονται ειδικοί στο ζήτημα, ενώ δεν έχουν καμία συμβουλευτική ή παιδαγωγική επιμόρφωση και φυσικά οι προσωπικές τους απόψεις είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα και συχνά αντικρουόμενες και μεταξύ τους. Δεν λείπουν και οι διαφημιστικές καταχωρίσεις στα ΜΜΕ σχολών Τ.Ε.Ι. συνήθως χαμηλής ζήτησης που προσπαθούν να προσελκύσουν υποψηφίους.

Δίνονται λοιπόν «σοφές» οδηγίες περί της ανάγκης οι μαθητές να επιλέγουν σχολές ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ τους σε κάθε επιστημονικό πεδίο ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΛΙΣΕΙΣ, ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥΣ (θα γράψω συχνά αυτή τη φράση). Δυστυχώς βλέπουμε και πρόσφατες ανακοινώσεις συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών να συμβουλεύουν ανάλογα, τασσόμενες υπέρ της συμπλήρωσης μηχανογραφικών το καλοκαίρι που ήταν και η αφορμή για το άρθρο αυτό.

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 07 Μάρτιος 2013 23:15 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Σάββατο, 02 Οκτώβριος 2010 20:21    PDF Εκτύπωση E-mail
Πίνακας κατάταξης εκπαιδευομένων σε σεμινάριο πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης του ΕΚΕΠ

Το Δ.Σ. του ΕΚΕΠ στην υπ'αριθμ' 25/29-9-2010 Συνεδρίαση του, λαμβάνοντας υπόψιν τη σχετική εισήγηση της Επιτροπής Επιλογής ενέκρινε τον Τελικό Πίνακα Κατάταξης Εκπαιδευομένων στο εκπαιδευτικό σεμινάριο για την επιμόρφωση συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού ως εκπαιδευτών στελεχών ΣΥΕΠ στο αντικείμενο της πολυπολιτισμικής συμβουλευτικής.

Πηγή: ΕΚΕΠ

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 07 Μάρτιος 2013 23:15 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Δευτέρα, 30 Αύγουστος 2010 14:07    PDF Εκτύπωση E-mail
Αναστολή λειτουργίας των Γραφείων Σύνδεσης με την Αγορά Εργασίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑ.ΣΥ.)

Σύμφωνα με απόφαση που υπογράφει η Υφυπουργός Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. κ. Π. Χριστοφιλοπούλου αναστέλλεται από την 01-09-2010 η λειτουργία των Γραφείων Σύνδεσης με την Αγορά Εργασίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑ.ΣΥ.) της χώρας, ενόψει της εφαρμογής των νέων πολιτικών του Υπουργείου Παιδείας για τη συνολική αναβάθμιση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και των σχετικών υποστηρικτικών θεσμών.
Οι εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι στα ΓΡΑ.ΣΥ. των οποίων η θητεία λήγει στις 31-08-2010 οφείλουν να παρουσιαστούν στην υπηρεσία που ανήκουν.

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 07 Μάρτιος 2013 23:16 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Σάββατο, 08 Μάιος 2010 20:30    PDF Εκτύπωση E-mail
Συγχωνεύσεις Κέντρων Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού και Γραφείων ΣΕΠ

Σε σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος» της 5/5/2010 το οποίο αναφέρεται σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις δημοσίων φορέων περιλαμβάνονται τα Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού καθώς και τα Γραφεία Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Δεν αναφέρονται περεταίρω λεπτομέρειες.

Attachments:
Download this file (ETH_0505_012_K.pdf)Έθνος - 5/5 - σελίδα 12[Κατεβάστε το σχετικό δημοσίευμα]964 Kb
Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 07 Μάρτιος 2013 23:16 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Δευτέρα, 12 Απρίλιος 2010 18:09    PDF Εκτύπωση E-mail
Επαγγελματική Συμβουλευτική για Νέους και Νέες

Επαγγελματική Συμβουλευτική για Νέους και Νέες που αναζητούν την πρώτη τους εργασία. Ένας χρήσιμος οδηγός του Γραφείου Διασύνδεσης Σπουδών και Σταδιοδρομίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, γραμμένος από την Δρ. Κατερίνα Κεδράκα, Εκπαιδευτικό - Σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Περιγράφονται τα εφόδια που πρέπει να διαθέτουν οι νέοι για την είσοδό τους και παραμονή στην εργασία.

Κατεβάστε τον οδηγό

 

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 07 Μάρτιος 2013 23:17 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Τρίτη, 09 Φεβρουάριος 2010 10:44    PDF Εκτύπωση E-mail
Δημιουργία προσωπικού φακέλου (portfolio)

Ένα ολοκληρωμένο πακέτο ασκήσεων σε εφαρμογές δημιουργίας portfolio: Ελέγχω την πρόοδό μου, Αξιολογώ τις ικανότητές μου, Αξιολογώ τις δεξιότητές μου, Αξιοποιώ τις γνώσεις μου, Χαρακτηριστικά προσωπικότητας, Γνωρίζω τον εαυτό μου, Παίρνω αποφάσεις, Επαγγελματική συνέντευξη, Βραχυπρόθεσμοι & μακροπρόθεσμοι στόχοι. Συνοδεύεται από παράρτημα για το τι περιλαμβάνουν οι επαγγελματικές μονογραφίες, υποδείγμα απλής αίτησης, υπόδειγματα συνοδευτικής επιστολής βιογραφικού σημειώματος, βιογραφικού σημειώματος, δομή - περιεχόμενο επαγγελματικής συνέντευξης

H Επιμέλεια των Εφαρμογών της δημιουργίας προσωπικού φακέλου (portfolio) είναι της κας. Στρουθοπούλου Ελένης, Υπεύθυνης ΣΕΠ στο ΚΕΣΥΠ Σερρών.

Κατεβάστε το αρχείο

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 07 Μάρτιος 2013 23:17 )
 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Τετάρτη, 03 Ιούνιος 2009 02:00    PDF Εκτύπωση E-mail
Στοιχεία ΚΕΣΥΠ και ΓΡΑΣΕΠ της χώρας

Διευθύνσεις και τηλέφωνα επικοινωνίας των ΚΕΣΥΠ και ΓΡΑΣΕΠ της χώρας.

Κατεβάστε το αρχείο

 
Συντάχθηκε απο τον/την ΚΕΣΥΠ Αιγίου    Τρίτη, 25 Σεπτέμβριος 2007 02:00    PDF Εκτύπωση E-mail
Επαγγελματικός προσανατολισμός - Επαγγελματική απόφαση μαθητών

Ο επαγγελματικός προσανατολισμός
Αγνή Βίκη και Ευστράτιος Παπάνης
στο http://epapanis.blogspot.com/2007/09/blog-post_7902.html

1.2.2. Ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός
1.3. Η επαγγελματική συμβουλευτική
(έννοια, ορισμός και αποστολή της)
1.4. Βασικές έννοιες της έρευνας
1.4.1. Ο όρος «κίνητρο» γενικά
1.4.2. Κίνητρα και επιλογή επαγγέλματος
1.4.3. Η έννοια της «διαδικασίας»
1.4.4. Η επιλογή επαγγέλματος ως μακροπρόθεσμη διαδικασία
1.4.5. Έννοια και σημασία της «απόφασης»
1.5. Στάδια επαγγελματικής απόφασης
1.7. H λήψη επαγγελματικής απόφασης ως πρόβλημα της εφηβικής ηλικίας – Βασικές επισημάνσεις


Επαγγελματική Απόφαση των Μαθητών
Αγνή Βίκη και Ευστράτιος Παπάνης
στο http://epapanis.blogspot.com/2007/09/blog-post_3525.html

1.8. Θεωρίες επαγγελματικής επιλογής
1.8.1. Η θεωρία του E. Ginzberg
1.8.2. Η θεωρία του D. Super
1.8.3. Η θεωρία των D. Tiedeman και R. O’ Hara
1.8.4. Η θεωρία της A. Roe
1.8.5. Η τυπολογική θεωρία του J. Holland
1.8.6. Το μοντέλο δομής κοινωνικών παραγόντων του Κ. Roberts
1.9. Η επαγγελματική επιλογή ως καίριο πρόβλημα και η πολλαπλότητα των παραγόντων σε αυτή. Συνοπτική θεώρηση
2.1. Παράγοντες του εκπαιδευτικού συστήματος
2.1.1. Εκπαιδευτικές διαδικασίες και επαγγελματικές επιλογές
2.1.2. Τα εκπαιδευτικά – επαγγελματικά κριτήρια, οι μορφές συμπεριφοράς και η σημασία της επαγγελματικής απόφασης
2.1.3. Η τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση.
Οι μαθητές που επιλέγουν τα Τ.Ε.Λ. και οι λόγοι αυτής της επιλογής
2.2. Παράγοντες της οικογένειας
2.2.1. Ο ρόλος της οικογένειας γενικά στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές των νέων
2.2.2. Το επάγγελμα των γονέων και η επαγγελματική επιλογή των παιδιών
2.2.3. Η εκπαίδευση και το μορφωτικό επίπεδο των γονέων
2.2.4. Το κοινωνικό - οικονομικό επίπεδο της οικογένειας

Διαβάστε τα παραπάνω σε ενιαίο κείμενο

Τελευταία Ενημέρωση ( Σάββατο, 10 Απρίλιος 2010 23:14 )
 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.