ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

Ο εκπαιδευτικός στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα παύει να είναι αυτός που αποκλειστικά μεταφέρει γνώση, είναι ο διαμεσολαβητής. Πρέπει να σταθεί ανάμεσα στο αντικείμενο και στους μαθητές και να προτείνει τρόπους. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο νέο σχολείο είναι ρόλος συντονιστή. Δεν υποδεικνύει στους μαθητές τι θα κάνουν, αλλά προσπαθεί να εκμαιεύσει και να τους βοηθήσει να ανακαλύψουν τις προσωπικές τους ανάγκες. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να εξασκηθεί στο να ακούει προσεκτικά και να βοηθάει τους μαθητές να περιγράψουν τις εμπειρίες τους και να αναλύουν το τι σημαίνουν αυτές οι εμπειρίες για τους ίδιους. Δεν κρίνει, ούτε συγκρίνει. Δεν απαιτεί, ούτε επιβάλλει. Προτείνει,κινητοποιεί,ευαισθητοποιεί,προβληματίζει και αφήνει τους μαθητές να εργαστούν μόνοι τους. Για να το πετύχει όμως αυτό χρειάζεται ειδική εκπαίδευση ώστε να λειτουργήσει έτσι και να πετύχει σαν συντονιστής ενός Προγράμματος Αγωγής και Προαγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικού ή και Πολιτιστικού Προγράμματος ή ακόμα και να εφαρμόσει στη καθημερινή διδακτική πράξη τη ενεργητική -βιωματική μάθηση

kyklos