Μάθηση είναι κυρίως και πρωτίστως
- η παγίωση της συμπεριφοράς
- η μεταβολή της συμπεριφοράς
- η εξάλειψη της συμπεριφοράς
- η διόρθωση της συμπεριφοράς
Η επανατροφοδότηση γίνεται
- α.μέσω θετικών ενισχύσεων
- β.μέσω αρνητικών ενισχύσεων
- μέσω α και β
Τα εξαρτημένα ανακλαστικά λειτουργούν
- στον άνθρωπο και στα ζώα
- μόνο στα ζώα
- μόνο στον άνθρωπο
Τα ζώα μαθαίνουν από τις εμπειρίες των άλλων
- Σωστό
- Λάθος
Οι άνθρωποι μαθαίνουν από τις εμπειρίες των άλλων
- Σωστό
- Λάθος
Η προγραμματισμένη διδασκαλία γίνεται
- με βιβλία και ηλεκτρονικούς υπολογιστές
- από τον δάσκαλο
- μόνο με βιβλία
- μόνο με ηλεκτρονικούς υπολογιστές
Αντιπροσωπευτική ενίσχυση έχουμε, όταν ο μαθητής ενισχύεται
- από το μοντέλο
- από τις συνέπειες των πράξεων του μοντέλου
- από τους γονείς
- από τον δάσκαλο
Η Μορφολογική Ψυχολογία επηρέασε την διδασκαλία
- της πρώτης Ανάγνωσης
- των συνόλων στο Δημοτικό Σχολείο
- της Γεωμετρίας στο Γυμνάσιο
- της Αγωγής του Πολίτη στο Γυμνάσιο
Η διαθεματικότητα στηρίζεται
- στην μάθηση με εξαρτημένα ανακλαστικά
- στην μάθηση με τα προγράμματα ενισχύσεων
- στην μάθηση με δοκιμή και λάθος
- στην μάθηση με βάση την τέλεια μορφή
Με την συνειρμική μάθηση ο μαθητής μαθαίνει
- να λύνει προβλήματα
- να ασκεί την κριτική και δημιουργική σκέψη
- την προπαίδεια
- την ορθογραφία
Επανατροφοδότηση είναι η πληροφόρηση και με βάση αυτήν η διόρθωση της συμπεριφοράς
- α.του δασκάλου
- β. του μαθητή
- γ. το α και το β
- δ. των φίλων μας
- ε. των εχθρών μας
- στ. το δ και το ε
Αντίδραση με την ψυχολογική έννοια του όρου σημαίνει
- αντίσταση σε κάτι που λέει ο δάσκαλος
- απάντηση σε ένα ερέθισμα
- άρνηση εκτέλεσης μιας διαταγής
- πείσμα των παιδιών απέναντι στους γονείς
Ο συμπεριφορισμός ασχολείται
- με τις στάσεις και τις αξίες
- με τα συναισθήματα και τις πεποιθήσεις
- με τις εξωτερικές μορφές συμπεριφοράς
- με τις εσωτερικές μορφές συμπεριφοράς
Όταν φυσούμε κάποιον κατά πρόσωπο και κλείνει αυτομάτως τα μάτια, αυτό το κλείσιμο των ματιών είναι
- ανεξάρτητο ανακλαστικό
- εξαρτημένο ανακλαστικό
- εξαρτημένη αντίδραση
- ουδέτερη αντίδραση
Η ανθρωπιστική εκπαίδευση έχει τις ρίζες της
- στον συμπεριφορισμό
- στον δομισμό
- στον υπαρξισμό
- στον μαρξισμό
Η ψυχοθεραπεία του Κarl Rogers επικεντρώνεται
- στα συναισθηματικά προβλήματα των μεταναστών
- στις γνωστικές δομές του ατόμου
- στις κινητικές δεξιότητες
- στον πελάτη
Ενσυναίσθηση είναι
- η φυσική ντροπή που αισθάνεται το παιδί μπροστά σε ξένους
- η συνειδητοποίηση αυτών που συμβαίνουν γύρω μας
- η ικανότητα να μπαίνεις στην θέση του άλλου και να βλέπεις τα πράγματα, όπως τα βλέπει ο άλλος
- η ικανότητα να αναλύεις και να κατανοείς ένα έργο τέχνης
Σκοπός τη εκπαίδευσης σύμφωνα με την ανθρωπιστική προσέγγιση είναι
- ο εμπλουτισμός των γνωστικών δομών των παιδιών
- η απόκτηση γνώσεων, στάσεων και αξιών από το παιδί
- η ουμανιστική μόρφωση με βάσης τις κλασικές γλώσσες
- η αυτοπραγμάτωση του ατόμου
Ο ανθρωπιστής δάσκαλος
- εφαρμόζει συνήθως μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις
- εφαρμόζει καλά την μετωπική διδασκαλία
- εφαρμόζει τις αρχές της Μορφολογικής Ψυχολογίας
- εφαρμόζει την αρχή της εποπτείας στην τάξη.
Εμπλαισιωμένη μάθηση σημαίνει ότι το σχολείο και ο δάσκαλος προσπαθούν
- να πλαισιώνεται η μάθηση από μέτρα της τυπικής εκπαίδευσης
- να γίνεται στα πλαίσια της οικογένειας
- να πλαισιώνεται από αυθεντικές καταστάσεις της πραγματικής ζωής
- να πλαισιώνεται από καταστάσεις ελεγχόμενες από θεσμούς και ιδρύματα
Οι ευριστικές προσεγγίσεις της μάθησης
- είναι διαισθητικές και πρωτότυπες στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων
- σχετίζονται με τη εύρεση της λύσης μέσω παραδειγμάτων
- σχετίζονται με την εύρεση συνεργατών για την επίλυση ενός προβλήματος
- είναι διαδικασίες αναζήτησης σταθερών τρόπων επίλυσης προβλημάτων
Η «έλλαμψη» είναι
- μια ψυχική ασθένεια
- μια φάση της δημιουργικής διαδικασίας
- ένα φυσικό μετεωρολογικό φαινόμενο
- μια φάση της φυσικής και της σχολικής μάθησης
Αποκλίνουσα σκέψη είναι η διαδικασία των γνωστικών λειτουργιών η οποία
- αναζητεί πολλές λύσεις
- χαρακτηρίζει τα άτομα με ειδικές ανάγκες
- αρχίζει σωστά, αλλά στην πορεία «παίρνει στραβό δρόμο»
- δεν οδηγεί ποτέ σε σωστές λύσεις
Η σχολική τάξη είναι μια άτυπη ομάδα
- της οποίας τα μέλη παρουσιάζουν σε ευρεία έκταση ατομικές διαφορές
- δεν λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από τις εκπαιδευτικές αρχές
- δεν την θεωρεί ο δάσκαλος ως σημαντικό σώμα συνεργασίας
- η οποία χαρακτηρίζεται από κοινούς σκοπούς και διαπροσωπικές σχέσεις των μελών της
Ποιο από τα παρακάτω δεν ισχύει:
Πολλές φορές η ομαδική εργασία δεν μπορεί να εφαρμοσθεί, διότι
- υπάρχουν μαθητές που έχουν μάθει να εργάζονται μόνοι τους
- η ατομική ιδιοσυγκρασία μερικών δεν επιτρέπει ομαδική εργασία
- δεν συνιστάται να γίνεται όσο ανεβαίνουμε τις βαθμίδες και τις τάξεις
- δεν προσφέρεται κάθε ύλη για ομαδική εργασία (π.χ. δεξιότητες)
- η διαδικασία μάθησης δεν επιτρέπει πάντα ομαδική εργασία (αρχικά –ομαδική, τελικά -ατομική)
Η «ζώνη δράσης» (action zone) στην σχολική τάξη σχετίζεται
- με τις απόψεις των μαθητών για την συνεργασία
- με τους ψυχοκινητικούς στόχους διδασκαλίας
- με την διαρρύθμιση των θρανίων και την επικοινωνία
- με τις ομαδικές δραστηριότητες των μαθητών
Το κοινωνιομετρικό τεστ
- καθορίζει το κοινωνικο-οικονομικό στρώμα προέλευσης των μαθητών
- βοηθάει στην επιλογή των μαθητών τους οποίους θα παραπέμψουμε σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής
- διερευνά τις απόψεις των μαθητών για επίκαιρα κοινωνικά θέματα
- εντοπίζει τον βαθμό της δημοτικότητας των μαθητών ανάμεσα στους συμμαθητές του
Η «επίδραση του Πυγμαλίωνα» σχετίζεται με
- τις μορφωτικές επιδράσεις της Μυθολογίας στην συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών
- την θεατρική εκπαίδευση ως βασική διάσταση της μορφωτικής διαδικασίας των μαθητών
- την εκπλήρωση των προσδοκιών του δασκάλου απέναντι σε συγκεκριμένους μαθητές
- την επίδραση του φυσικού περιβάλλοντος και της υποδομής της σχολικής αίθουσας στις επιδόσεις των μαθητών
Ποιο από τα παρακάτω δεν ισχύει:
Στις δυτικές κοινωνίες
- το 70% περίπου της σχολικής εργασίας διεκπεραιώνεται με συνεργασία, το 20% με ατομική εργασία και το 10% με ανταγωνισμό
- 50% 30% 20%
- 33% 33% 33%
- 10% 20% 70%
Αν συστήσουμε απλώς στους μαθητές να συγκροτήσουν ομάδες και να επεξεργασθούν από κοινού διάφορα θέματα, πρέπει να περιμένουμε
- καλά αποτελέσματα, διότι πάντα η ομαδική εργασία οδηγεί σε αυτά
- μάλλον αποτελέσματα μάθησης χειρότερα από εκείνα τα οποία προκύπτουν από συμβατικές μορφές διδασκαλίας
- τα ίδια αποτελέσματα με την συμβατική διδασκαλία
- οι μαθητές θα αποχτήσουν κοινωνικοποιητικές εμπειρίες οι οποίες είναι σημαντικότερες από κάθε άλλη μορφή μάθησης
Ποιο από τα παρακάτω δεν ισχύει:
Η συνεργατική μάθηση
- μειώνει τις προκαταλήψεις και την εχθρότητα σε άτομα και ομάδες
- αυξάνει την συμμετοχή σε διαπροσωπικές σχέσεις μαθητών χαμηλής κοινωνικής θέσης
- αυξάνει τις τριβές και τα προβλήματα πειθαρχίας στην τάξη
- παρέχει αναγνώριση σε απομονωμένους μαθητές από τους συμμαθητές. Ενισχύουν κατ’ αυτόν τον τρόπο την αυτοεικόνα τους