ΕΡΩΤΗΣΗ 4: ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 3 Έστω οι ακόλουθες εφαρμογές και προσεγγίσεις χρήσης των υπολογιστών στην εκπαίδευση: Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής, Οπτικοποίηση, Υπερμέσα, Προγραμματισμένη διδασκαλία. Βρείτε τη μοναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί με τις ακόλουθες θεωρίες:
Συμπεριφορισμός, Εποικοδομισμός.
Συμπεριφορισμός: Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής. Εποικοδομισμός:
Οπτικοποίηση, Υπερμέσα, Προγραμματισμένη διδασκαλία.
Συμπεριφορισμός: Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής, Προγραμματισμένη διδασκαλία. Εποικοδομισμός:
Οπτικοποίηση, Υπερμέσα.
Συμπεριφορισμός: Διδασκαλία με τη Βοήθεια πολογιστή, Υπερμέσα, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής, Προγραμματισμένη διδασκαλία. Εποικοδομισμός: Οπτικοποίηση.
Συμπεριφορισμός: Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερμέσα, Προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής. Εποικοδομισμός: Οπτικοποίηση, Προγραμματισμένη Διδασκαλία.
ΕΡΩΤΗΣΗ 7 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 3 Οι εφαρμογές πολυμέσων, αλληλεπιδραστικών πολυμέσων και υπερμέσων διακρίνονται μεταξύ τους ως προς τη δομή και τις διάφορες λειτουργίες. Βρείτε τον μοναδικό από τους παρακάτω πίνακες που κάνει σωστά αυτή τη διάκριση:
ΕΡΩΤΗΣΗ 9 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 3 Έστω οι ακόλουθες εφαρμογές: Λογισμικό μοντελοποίησης, Λογισμικό παρουσίασης, Λογισμικό καθοδήγησης, Λογισμικό οπτικοποίησης. Βρείτε τη μοναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί με τις ακόλουθες διδακτικές στρατηγικές:
Διερευνητική μάθηση, Ανακαλυπτική μάθηση, Εποπτική διδασκαλία.
ΕΡΩΤΗΣΗ 11 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 3 Έστω οι παρακάτω έννοιες της διδακτικής των επιστημών: Ιδέες και παραστάσεις των μαθητών, γνωστική σύγκρουση, κοινωνικογνωστική σύγκρουση, εννοιολογική αλλαγή Βρείτε τη μοναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί καλύτερα με μια ή περισσότερες από τις ακόλουθες εφαρμογές: Λογισμικό καθοδήγησης, λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης, λογισμικό προσομοίωσης, λογισμικό υποστήριξης συνεργατικής μάθησης.
ΕΡΩΤΗΣΗ 15 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα λογισμικά προσομοίωσης:
αναπαριστούν με δυναμικό τρόπο δεδομένα διαφόρων μορφών
επιτρέπουν στον χρήστη τον χειρισμό παραμέτρων και μεταβλητών ενός μοντέλου
βοηθούν στην διερεύνηση και την κατανόηση της λειτουργίας καταστάσεων και φαινομένων
διαθέτουν όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά
ΕΡΩΤΗΣΗ 18 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Το εκπαιδευτικό λογισμικό αφορά
στην υπολογιστική υποστήριξη της διδασκαλίας
στην υπολογιστική υποστήριξη της μάθησης
στην υπολογιστική υποστήριξη της διδασκαλίας και στην υπολογιστική υποστήριξη της μάθησης.
ΕΡΩΤΗΣΗ 20 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 2 Επιλέξτε τη μοναδική σωστή απάντηση
Τα
λογισμικά «κλειστού»
τύπου δίνουν έμφαση στην
παρουσίαση της πληροφορίας συνήθως με τη μορφή ηλεκτρονικών βιβλίων και στην
αξιολόγηση των γνώσεων συνήθως με τη μορφή δραστηριοτήτων εξάσκησης και πρακτικής. Τα
λογισμικά «ανοικτού» τύπου προσφέρουν συνήθως ένα
πλούσιο περιβάλλον αλληλεπίδρασης του μαθητή με αντικείμενα και έννοιες επιτρέποντάς του να
αναπτύξει γνώσεις και δεξιότητες υψηλού επιπέδου
Τα λογισμικά «ανοικτού» τύπου δίνουν έμφαση στην παρουσίαση της πληροφορίας συνήθως με τη μορφή ηλεκτρονικών βιβλίων και στην αξιολόγηση των γνώσεων συνήθως με τη μορφή δραστηριοτήτων εξάσκησης και πρακτικής. Τα λογισμικά «κλειστού» τύπου προσφέρουν συνήθως ένα πλούσιο περιβάλλον αλληλεπίδρασης του μαθητή με αντικείμενα και έννοιες επιτρέποντάς του να αναπτύξει γνώσεις και δεξιότητες υψηλού επιπέδου.
Τίποτα από τα παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ 22 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 2 Επιλέξτε τη μοναδική σωστή απάντηση
Τα γνωστικά εργαλεία (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mind tools) επιτρέπουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, την ικανότητα διερεύνησης και αναζήτησης πληροφοριών σε ένα ευρύ φάσμα δεδομένων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων λήψης απόφασης, τη δυνατότητα αναδιοργάνωσης των υπαρχουσών γνώσεων,
Τα γνωστικά εργαλεία (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mind tools) επιτρέπουν τη δυνατότητα μοντελοποίησης φαινομένων και καταστάσεων των πραγματικού κόσμου, την ικανότητα συνεργασίας και από κοινού προσέγγισης και επίλυσης προβλημάτων, τη διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης, την ικανότητα γνωστικής επίγνωσης, την ανάπτυξη δεξιοτήτων μεταφοράς γνώσεων από ένα πλαίσιο σε ένα άλλο, την ικανότητα μάθησης για τους τρόπους με τους οποίους μαθαίνουμε (μεταγνώση).
και τα δύο προηγούμενα.
ΕΡΩΤΗΣΗ 25 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα εκπαιδευτικά λογισμικά μπορούν να υποστηρίξουν
δασκαλοκεντρική προσέγγιση
μαθητοκεντρική προσέγγιση
συνεργατική προσέγγιση
όλα τα παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ 29 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Επιλέξτε τη μοναδική σωστή απάντηση
Η επεξεργασία κειμένου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής.
Η επεξεργασία κειμένου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία πολυτροπικών εγγράφων (κείμενα, εικόνες, ήχοι, βίντεο).
Όλα τα παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ 31 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Επιλέξτε τη μοναδική σωστή απάντηση
Το λογισμικό παρουσίασης μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το δάσκαλο ή και τους μαθητές για τη δημιουργία πολυτροπικών εγγράφων (κείμενα, εικόνες, ήχοι, βίντεο) και παρουσιάσεων με μορφή πολυμέσου ή υπερμέσου.
Το λογισμικό παρουσίασης μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές ως γνωστικό εργαλείο για την ανάπτυξη ικανοτήτων διαχείρισης έργου, οργάνωσης, σχεδιασμού και παρουσίασης.
Όλα τα παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ 34 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Επιλέξτε τη μοναδική σωστή απάντηση
Το
λογισμικό ζωγραφικής χρησιμοποιείται για την
επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία εικόνων και οπτικών γενικότερα αναπαραστάσεων.
Το
λογισμικό ζωγραφικής μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές για την ανάπτυξη της αισθητικής έκφρασης και της δημιουργικότητας.
Το λογισμικό ζωγραφικής μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας.
τα δύο πρώτα
όλα τα παραπάνω
ΕΡΩΤΗΣΗ 35 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Επιλέξτε τη μοναδική σωστή απάντηση
Μια
μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιείται για την πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων με πληροφοριακό υλικό στο Διαδίκτυο.
Μια
μηχανή αναζήτησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως γνωστικό εργαλείο που επιτρέπει σύνθετου τύπου αναζητήσεις με βάση συγκεκριμένα κριτήρια.
Μια μηχανή αναζήτησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας.
τα δύο πρώτα
Όλα τα παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ 39 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Οι
ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία και τη μάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειμένων:
ΕΡΩΤΗΣΗ 41Α ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα λογισμικά παρουσίασης μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία και τη μάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειμένων:
ΕΡΩΤΗΣΗ 44 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Οι ψηφιακές θεματικές εγκυκλοπαίδειες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία και τη μάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειμένων:
ΕΡΩΤΗΣΗ 47 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα προγραμματιστικά περιβάλλοντα τύπου Logo μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία και τη μάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειμένων:
ΕΡΩΤΗΣΗ 52 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Η ηλεκτρονική αξιολόγηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία των ακόλουθων γνωστικών αντικειμένων:
ΕΡΩΤΗΣΗ 56 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα λογισμικά που δίνουν έμφαση στην προσφορά αυθεντικών μαθησιακών καταστάσεων, στην επίλυση προβλημάτων και στην προσωπική εμπλοκή του μαθητή στη μαθησιακή διαδικασία είναι:
Διερευνητικής-ανακαλυπτικής μάθησης
Προγραμματισμένης διδασκαλίας
Ανοικτού τύπου
Κλειστού τύπου
ΕΡΩΤΗΣΗ 59 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Ο βασικός σκοπός ενός διδακτικού σεναρίου με χρήση των ΤΠΕ είναι:
η απόκτηση τεχνικών δεξιοτήτων
η επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων
η υλοποίηση μιας παιδαγωγικής θεωρίας
ΕΡΩΤΗΣΗ 61 ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Διαλέξτε ποια από τις δύο παρακάτω φράσεις διακρίνει ένα σύστημα καθοδήγησης από ένα σύστημα εξάσκησης και πρακτικής;
Ένα
σύστημα καθοδήγησης περιέχει πληροφορίες και ερωτήσεις πάνω σε αυτές τις πληροφορίες
ενώ ένα σύστημα εξάσκησης και πρακτικής περιέχει μόνο ερωτήσεις ή δραστηριότητες εξάσκησης.
Ένα σύστημα εξάσκησης και πρακτικής περιέχει πληροφορίες και ερωτήσεις πάνω σε αυτές τις πληροφορίες ενώ ένα σύστημα καθοδήγησης περιέχει μόνο ερωτήσεις ή δραστηριότητες εξάσκησης.
ΕΡΩΤΗΣΗ 64 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα υπολογιστικά συστήματα οπτικοποίησης χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία
των φυσικών επιστημών με χρήση πολλαπλών τύπων οπτικών αναπαραστάσεων (χημεία, βιολογία, φυσική, περιβαλλοντική εκπαίδευση)
των μαθηματικών (γραφικές αναπαραστάσεις)
της γεωγραφίας (χάρτες, άτλαντες)
της ιστορίας (ιστορικοί χάρτες)
όλων των παραπάνω αντικειμένων
ΕΡΩΤΗΣΗ 67 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Οι εννοιολογικοί χάρτες χρησιμοποιούνται από τους μαθητές
για να αποσαφηνίζουν την σκέψη τους
για να ενισχύσουν την ικανότητα τους να κατανοούν
για να ενσωματώνουν νέα γνώση
για να εντοπίζουν εσφαλμένες αντιλήψεις
για όλα τα παραπάνω
ΕΡΩΤΗΣΗ 69 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τι ισχύει από τα παρακάτω;
Λογισμικό Καθοδήγησης ή Διδασκαλίας: Πλήρες σύστημα με
παροχή πληροφοριών και γνώσεων και πρακτική εξάσκηση για την αξιολόγηση αυτών των γνώσεων, π.χ. ηλεκτρονικό βιβλίο με θεωρία και ερωτήσεις πάνω στη θεωρία
Λογισμικό Εξάσκησης και Πρακτικής:Περιέχει μόνο το μέρος της διαδικασίας αξιολόγησης των γνώσεων και των δεξιοτήτων, π.χ. τεστ γνώσεων με ερωτήσεις σωστού/λάθους, συμπλήρωσης ή πολλαπλής επιλογής
Ισχύουν και τα δύο
ΕΡΩΤΗΣΗ 71 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Η ανακαλυπτική μάθηση με τη χρήση ΤΠΕ:
δίνει έμφαση στην κατανόηση των δομών και των επιστημονικών αρχών ενός γνωστικού αντικειμένου
ωθεί τους μαθητές να ανακαλύπτουν αρχές ή να αναπτύσσουν δεξιότητες μέσω πειραματισμού και πρακτικής
υποστηρίζει τους μαθητές να οικοδομούν τις γνώσεις τους πειραματιζόμενοι σε ένα χώρο και εξαγάγουν κανόνες και συμπεράσματα από τα αποτελέσματα αυτών των εμπειριών
όλα τα προηγούμενα
ΕΡΩΤΗΣΗ 74 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Το λογισμικό παρουσίασης μπορεί να χρησιμοποιηθεί
ως εποπτικό μέσο (ο δάσκαλος οργανώνει πληροφορίες πολυμεσικής μορφής και κάνει παρουσιάσεις) και ) ως γνωστικό εργαλείο (ο μαθητής συλλέγει, οργανώνει και δομεί πληροφορίες (που σχετίζονται με συγκεκριμένες έννοιες) με τη μορφή πολυμέσων ή υπερμέσων)
ως εργαλείο επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας
όλα τα παραπάνω
ΕΡΩΤΗΣΗ 77 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Οι ΤΠΕ μπορούν να αξιοποιηθούν:
ως εργαλεία ανάδυσης των παραστάσεων και των ιδεών των μαθητών (π.χ. με λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης)
ως εργαλεία δυναμικού χειρισμού και αναπαράστασης δεδομένων (π.χ. με λογισμικά οπτικοποίησης)
ως εργαλεία μελέτης και αναδόμησης των εναλλακτικών αναπαραστάσεων των μαθητών (π.χ. με λογισμικά προσομοίωσης και μοντελοποίησης)
όλα τα προηγούμενα
ΕΡΩΤΗΣΗ 80 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Το ΔΕΠΠΣ του Νηπιαγωγείου κάνει αναφορά στο αντικείμενο της
«Δημιουργίας – Έκφρασης» (που περιλαμβάνει τα
προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων σχετικών με τα Εικαστικά, το Θέατρο – Δραματική Τέχνη, τη Φυσική Αγωγή και τη Μουσική). Ποια από τα παρακάτω λογισμικά μπορούν να αξιοποιηθούν σε αυτό το πλαίσιο;
Λογισμικό ζωγραφικής
λογισμικό παρουσίασης
λογισμικό ανάπτυξης ιστοσελίδων
όλα τα προηγούμενα
ΕΡΩΤΗΣΗ 82 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 2 Για τη διδασκαλία και τη μάθηση της Ιστορίας με τη χρήση των ΤΠΕ μπορούν να χρησιμοποιηθούν
λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης
θεματικές ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες
Διαδίκτυο και μηχανές αναζήτησης
ιστορικοί άτλαντες και συστήματα οπτικοποίησης
όλα τα προηγούμενα
ΕΡΩΤΗΣΗ 84 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 2 Για τη διδασκαλία και τη μάθηση των φυσικών επιστημών, της μελέτης περιβάλλοντος και της γεωγραφίας στο δημοτικό σχολείο με τη χρήση των ΤΠΕ μπορούν να χρησιμοποιηθούν
ψηφιακές θεματικές εγκυκλοπαίδειες
περιβάλλοντα προσομοίωσης
περιβάλλοντα μοντελοποίησης
περιβάλλοντα εννοιολογικής χαρτογράφησης
περιβάλλοντα οπτικοποίησης
όλα τα προηγούμενα
ΕΡΩΤΗΣΗ 87 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Ποια από τις παρακάτω ομάδες εννοιών περιγράφει πληρέστερα ή αποκλειστικά τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοριστικής προσέγγισης στη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής.
Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερμέσα, Προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής.
Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερμέσα, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής, Προγραμματισμένη διδασκαλία.
Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής, Προγραμματισμένη διδασκαλία.
ΕΡΩΤΗΣΗ 88 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Το λογισμικό Natural Revalation Art μπορεί να χρησιμοποιηθεί
Στη Γλώσσα.
Στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας.
Στην αισθητική αγωγή.
Σε όλα τα παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ 90 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Το λογισμικό ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ μπορεί να χρησιμοποιηθεί
Στη μελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήμες.
Στην ιστορία.
Στα μαθηματικά.
Σε όλα τα παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ 92 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Το λογισμικό ΓΑΙΑ ΙΙ μπορεί να χρησιμοποιηθεί
Στη μελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήμες.
Στη γλώσσα.
Στην ιστορία.
Σε όλα τα παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ 95 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα λογισμικά Google Earth & Google Maps μπορούν να χρησιμοποιηθούν
Στη μελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήμες.
Στη γλώσσα.
Στον προγραμματισμό.
Σε όλα τα παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ 98 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 2 Σε ποιου τύπου υπολογιστικά περιβάλλοντα είναι αναγκαία η κατασκευή διδακτικών σεναρίων;