ΕΡΩΤΗΣΗ 29 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Επιλέξτε τη μοναδική σωστή απάντηση
Όλα τα παραπάνω.
Η επεξεργασία κειμένου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία πολυτροπικών εγγράφων (κείμενα, εικόνες, ήχοι, βίντεο).
Η επεξεργασία κειμένου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής.
ΕΡΩΤΗΣΗ 39 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Οι
ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία και τη μάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειμένων:
ΕΡΩΤΗΣΗ 64 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα υπολογιστικά συστήματα οπτικοποίησης χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία
των φυσικών επιστημών με χρήση πολλαπλών τύπων οπτικών αναπαραστάσεων (χημεία, βιολογία, φυσική, περιβαλλοντική εκπαίδευση)
της γεωγραφίας (χάρτες, άτλαντες)
όλων των παραπάνω αντικειμένων
των μαθηματικών (γραφικές αναπαραστάσεις)
της ιστορίας (ιστορικοί χάρτες)
ΕΡΩΤΗΣΗ 41Α ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα λογισμικά παρουσίασης μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία και τη μάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειμένων:
ΕΡΩΤΗΣΗ 11 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 3 Έστω οι παρακάτω έννοιες της διδακτικής των επιστημών: Ιδέες και παραστάσεις των μαθητών, γνωστική σύγκρουση, κοινωνικογνωστική σύγκρουση, εννοιολογική αλλαγή Βρείτε τη μοναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί καλύτερα με μια ή περισσότερες από τις ακόλουθες εφαρμογές: Λογισμικό καθοδήγησης, λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης, λογισμικό προσομοίωσης, λογισμικό υποστήριξης συνεργατικής μάθησης.
ΕΡΩΤΗΣΗ 56 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα λογισμικά που δίνουν έμφαση στην προσφορά αυθεντικών μαθησιακών καταστάσεων, στην επίλυση προβλημάτων και στην προσωπική εμπλοκή του μαθητή στη μαθησιακή διαδικασία είναι:
Κλειστού τύπου
Προγραμματισμένης διδασκαλίας
Ανοικτού τύπου
Διερευνητικής-ανακαλυπτικής μάθησης
ΕΡΩΤΗΣΗ 90 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Το λογισμικό ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ μπορεί να χρησιμοποιηθεί
Στη μελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήμες.
Στην ιστορία.
Στα μαθηματικά.
Σε όλα τα παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ 74 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Το λογισμικό παρουσίασης μπορεί να χρησιμοποιηθεί
ως εργαλείο επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας
ως εποπτικό μέσο (ο δάσκαλος οργανώνει πληροφορίες πολυμεσικής μορφής και κάνει παρουσιάσεις) και ) ως γνωστικό εργαλείο (ο μαθητής συλλέγει, οργανώνει και δομεί πληροφορίες (που σχετίζονται με συγκεκριμένες έννοιες) με τη μορφή πολυμέσων ή υπερμέσων)
όλα τα παραπάνω
ΕΡΩΤΗΣΗ 61 ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Διαλέξτε ποια από τις δύο παρακάτω φράσεις διακρίνει ένα σύστημα καθοδήγησης από ένα σύστημα εξάσκησης και πρακτικής;
Ένα
σύστημα καθοδήγησης περιέχει πληροφορίες και ερωτήσεις πάνω σε αυτές τις πληροφορίες
ενώ ένα σύστημα εξάσκησης και πρακτικής περιέχει μόνο ερωτήσεις ή δραστηριότητες εξάσκησης.
Ένα σύστημα εξάσκησης και πρακτικής περιέχει πληροφορίες και ερωτήσεις πάνω σε αυτές τις πληροφορίες ενώ ένα σύστημα καθοδήγησης περιέχει μόνο ερωτήσεις ή δραστηριότητες εξάσκησης.
ΕΡΩΤΗΣΗ 31 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Επιλέξτε τη μοναδική σωστή απάντηση
Το λογισμικό παρουσίασης μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές ως γνωστικό εργαλείο για την ανάπτυξη ικανοτήτων διαχείρισης έργου, οργάνωσης, σχεδιασμού και παρουσίασης.
Το λογισμικό παρουσίασης μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το δάσκαλο ή και τους μαθητές για τη δημιουργία πολυτροπικών εγγράφων (κείμενα, εικόνες, ήχοι, βίντεο) και παρουσιάσεων με μορφή πολυμέσου ή υπερμέσου.
Όλα τα παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ 67 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Οι εννοιολογικοί χάρτες χρησιμοποιούνται από τους μαθητές
για να εντοπίζουν εσφαλμένες αντιλήψεις
για να αποσαφηνίζουν την σκέψη τους
για να ενσωματώνουν νέα γνώση
για να ενισχύσουν την ικανότητα τους να κατανοούν
για όλα τα παραπάνω
ΕΡΩΤΗΣΗ 69 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τι ισχύει από τα παρακάτω;
Ισχύουν και τα δύο
Λογισμικό Καθοδήγησης ή Διδασκαλίας: Πλήρες σύστημα με
παροχή πληροφοριών και γνώσεων και πρακτική εξάσκηση για την αξιολόγηση αυτών των γνώσεων, π.χ. ηλεκτρονικό βιβλίο με θεωρία και ερωτήσεις πάνω στη θεωρία
Λογισμικό Εξάσκησης και Πρακτικής:Περιέχει μόνο το μέρος της διαδικασίας αξιολόγησης των γνώσεων και των δεξιοτήτων, π.χ. τεστ γνώσεων με ερωτήσεις σωστού/λάθους, συμπλήρωσης ή πολλαπλής επιλογής
ΕΡΩΤΗΣΗ 7 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 3 Οι εφαρμογές πολυμέσων, αλληλεπιδραστικών πολυμέσων και υπερμέσων διακρίνονται μεταξύ τους ως προς τη δομή και τις διάφορες λειτουργίες. Βρείτε τον μοναδικό από τους παρακάτω πίνακες που κάνει σωστά αυτή τη διάκριση:
ΕΡΩΤΗΣΗ 18 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Το εκπαιδευτικό λογισμικό αφορά
στην υπολογιστική υποστήριξη της διδασκαλίας
στην υπολογιστική υποστήριξη της μάθησης
στην υπολογιστική υποστήριξη της διδασκαλίας και στην υπολογιστική υποστήριξη της μάθησης.
ΕΡΩΤΗΣΗ 15 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα λογισμικά προσομοίωσης:
αναπαριστούν με δυναμικό τρόπο δεδομένα διαφόρων μορφών
διαθέτουν όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά
επιτρέπουν στον χρήστη τον χειρισμό παραμέτρων και μεταβλητών ενός μοντέλου
βοηθούν στην διερεύνηση και την κατανόηση της λειτουργίας καταστάσεων και φαινομένων
ΕΡΩΤΗΣΗ 44 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Οι ψηφιακές θεματικές εγκυκλοπαίδειες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία και τη μάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειμένων:
ΕΡΩΤΗΣΗ 9 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 3 Έστω οι ακόλουθες εφαρμογές: Λογισμικό μοντελοποίησης, Λογισμικό παρουσίασης, Λογισμικό καθοδήγησης, Λογισμικό οπτικοποίησης. Βρείτε τη μοναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί με τις ακόλουθες διδακτικές στρατηγικές:
Διερευνητική μάθηση, Ανακαλυπτική μάθηση, Εποπτική διδασκαλία.
ΕΡΩΤΗΣΗ 20 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 2 Επιλέξτε τη μοναδική σωστή απάντηση
Τίποτα από τα παραπάνω.
Τα λογισμικά «ανοικτού» τύπου δίνουν έμφαση στην παρουσίαση της πληροφορίας συνήθως με τη μορφή ηλεκτρονικών βιβλίων και στην αξιολόγηση των γνώσεων συνήθως με τη μορφή δραστηριοτήτων εξάσκησης και πρακτικής. Τα λογισμικά «κλειστού» τύπου προσφέρουν συνήθως ένα πλούσιο περιβάλλον αλληλεπίδρασης του μαθητή με αντικείμενα και έννοιες επιτρέποντάς του να αναπτύξει γνώσεις και δεξιότητες υψηλού επιπέδου.
Τα
λογισμικά «κλειστού»
τύπου δίνουν έμφαση στην
παρουσίαση της πληροφορίας συνήθως με τη μορφή ηλεκτρονικών βιβλίων και στην
αξιολόγηση των γνώσεων συνήθως με τη μορφή δραστηριοτήτων εξάσκησης και πρακτικής. Τα
λογισμικά «ανοικτού» τύπου προσφέρουν συνήθως ένα
πλούσιο περιβάλλον αλληλεπίδρασης του μαθητή με αντικείμενα και έννοιες επιτρέποντάς του να
αναπτύξει γνώσεις και δεξιότητες υψηλού επιπέδου
ΕΡΩΤΗΣΗ 25 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα εκπαιδευτικά λογισμικά μπορούν να υποστηρίξουν
δασκαλοκεντρική προσέγγιση
όλα τα παραπάνω.
συνεργατική προσέγγιση
μαθητοκεντρική προσέγγιση
ΕΡΩΤΗΣΗ 71 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Η ανακαλυπτική μάθηση με τη χρήση ΤΠΕ:
δίνει έμφαση στην κατανόηση των δομών και των επιστημονικών αρχών ενός γνωστικού αντικειμένου
υποστηρίζει τους μαθητές να οικοδομούν τις γνώσεις τους πειραματιζόμενοι σε ένα χώρο και εξαγάγουν κανόνες και συμπεράσματα από τα αποτελέσματα αυτών των εμπειριών
ωθεί τους μαθητές να ανακαλύπτουν αρχές ή να αναπτύσσουν δεξιότητες μέσω πειραματισμού και πρακτικής
όλα τα προηγούμενα
ΕΡΩΤΗΣΗ 35 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Επιλέξτε τη μοναδική σωστή απάντηση
τα δύο πρώτα
Μια μηχανή αναζήτησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας.
Μια
μηχανή αναζήτησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως γνωστικό εργαλείο που επιτρέπει σύνθετου τύπου αναζητήσεις με βάση συγκεκριμένα κριτήρια.
Μια
μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιείται για την πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων με πληροφοριακό υλικό στο Διαδίκτυο.
Όλα τα παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ 59 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Ο βασικός σκοπός ενός διδακτικού σεναρίου με χρήση των ΤΠΕ είναι:
η επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων
η υλοποίηση μιας παιδαγωγικής θεωρίας
η απόκτηση τεχνικών δεξιοτήτων
ΕΡΩΤΗΣΗ 95 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα λογισμικά Google Earth & Google Maps μπορούν να χρησιμοποιηθούν
Στον προγραμματισμό.
Στη μελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήμες.
Στη γλώσσα.
Σε όλα τα παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ 84 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 2 Για τη διδασκαλία και τη μάθηση των φυσικών επιστημών, της μελέτης περιβάλλοντος και της γεωγραφίας στο δημοτικό σχολείο με τη χρήση των ΤΠΕ μπορούν να χρησιμοποιηθούν
περιβάλλοντα προσομοίωσης
ψηφιακές θεματικές εγκυκλοπαίδειες
περιβάλλοντα μοντελοποίησης
όλα τα προηγούμενα
περιβάλλοντα οπτικοποίησης
περιβάλλοντα εννοιολογικής χαρτογράφησης
ΕΡΩΤΗΣΗ 77 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Οι ΤΠΕ μπορούν να αξιοποιηθούν:
ως εργαλεία δυναμικού χειρισμού και αναπαράστασης δεδομένων (π.χ. με λογισμικά οπτικοποίησης)
όλα τα προηγούμενα
ως εργαλεία ανάδυσης των παραστάσεων και των ιδεών των μαθητών (π.χ. με λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης)
ως εργαλεία μελέτης και αναδόμησης των εναλλακτικών αναπαραστάσεων των μαθητών (π.χ. με λογισμικά προσομοίωσης και μοντελοποίησης)
ΕΡΩΤΗΣΗ 34 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Επιλέξτε τη μοναδική σωστή απάντηση
όλα τα παραπάνω
Το
λογισμικό ζωγραφικής μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές για την ανάπτυξη της αισθητικής έκφρασης και της δημιουργικότητας.
τα δύο πρώτα
Το
λογισμικό ζωγραφικής χρησιμοποιείται για την
επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία εικόνων και οπτικών γενικότερα αναπαραστάσεων.
Το λογισμικό ζωγραφικής μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας.
ΕΡΩΤΗΣΗ 82 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 2 Για τη διδασκαλία και τη μάθηση της Ιστορίας με τη χρήση των ΤΠΕ μπορούν να χρησιμοποιηθούν
όλα τα προηγούμενα
ιστορικοί άτλαντες και συστήματα οπτικοποίησης
λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης
Διαδίκτυο και μηχανές αναζήτησης
θεματικές ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες
ΕΡΩΤΗΣΗ 87 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Ποια από τις παρακάτω ομάδες εννοιών περιγράφει πληρέστερα ή αποκλειστικά τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοριστικής προσέγγισης στη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερμέσα, Προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής.
Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερμέσα, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής, Προγραμματισμένη διδασκαλία.
Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής, Προγραμματισμένη διδασκαλία.
Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής.
ΕΡΩΤΗΣΗ 22 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 2 Επιλέξτε τη μοναδική σωστή απάντηση
και τα δύο προηγούμενα.
Τα γνωστικά εργαλεία (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mind tools) επιτρέπουν τη δυνατότητα μοντελοποίησης φαινομένων και καταστάσεων των πραγματικού κόσμου, την ικανότητα συνεργασίας και από κοινού προσέγγισης και επίλυσης προβλημάτων, τη διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης, την ικανότητα γνωστικής επίγνωσης, την ανάπτυξη δεξιοτήτων μεταφοράς γνώσεων από ένα πλαίσιο σε ένα άλλο, την ικανότητα μάθησης για τους τρόπους με τους οποίους μαθαίνουμε (μεταγνώση).
Τα γνωστικά εργαλεία (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mind tools) επιτρέπουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, την ικανότητα διερεύνησης και αναζήτησης πληροφοριών σε ένα ευρύ φάσμα δεδομένων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων λήψης απόφασης, τη δυνατότητα αναδιοργάνωσης των υπαρχουσών γνώσεων,
ΕΡΩΤΗΣΗ 88 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Το λογισμικό Natural Revalation Art μπορεί να χρησιμοποιηθεί
Στην αισθητική αγωγή.
Στη Γλώσσα.
Σε όλα τα παραπάνω.
Στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας.
ΕΡΩΤΗΣΗ 80 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Το ΔΕΠΠΣ του Νηπιαγωγείου κάνει αναφορά στο αντικείμενο της
«Δημιουργίας – Έκφρασης» (που περιλαμβάνει τα
προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων σχετικών με τα Εικαστικά, το Θέατρο – Δραματική Τέχνη, τη Φυσική Αγωγή και τη Μουσική). Ποια από τα παρακάτω λογισμικά μπορούν να αξιοποιηθούν σε αυτό το πλαίσιο;
λογισμικό ανάπτυξης ιστοσελίδων
όλα τα προηγούμενα
λογισμικό παρουσίασης
Λογισμικό ζωγραφικής
ΕΡΩΤΗΣΗ 4: ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 3 Έστω οι ακόλουθες εφαρμογές και προσεγγίσεις χρήσης των υπολογιστών στην εκπαίδευση: Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής, Οπτικοποίηση, Υπερμέσα, Προγραμματισμένη διδασκαλία. Βρείτε τη μοναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί με τις ακόλουθες θεωρίες:
Συμπεριφορισμός, Εποικοδομισμός.
Συμπεριφορισμός: Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής. Εποικοδομισμός:
Οπτικοποίηση, Υπερμέσα, Προγραμματισμένη διδασκαλία.
Συμπεριφορισμός: Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερμέσα, Προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής. Εποικοδομισμός: Οπτικοποίηση, Προγραμματισμένη Διδασκαλία.
Συμπεριφορισμός: Διδασκαλία με τη Βοήθεια πολογιστή, Υπερμέσα, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής, Προγραμματισμένη διδασκαλία. Εποικοδομισμός: Οπτικοποίηση.
Συμπεριφορισμός: Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής, Προγραμματισμένη διδασκαλία. Εποικοδομισμός:
Οπτικοποίηση, Υπερμέσα.
ΕΡΩΤΗΣΗ 98 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 2 Σε ποιου τύπου υπολογιστικά περιβάλλοντα είναι αναγκαία η κατασκευή διδακτικών σεναρίων;
στα υπολογιστικά συστήματα κλειστού τύπου.
Και στα δύο.
στα υπολογιστικά περιβάλλοντα ανοικτού τύπου.
ΕΡΩΤΗΣΗ 47 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Τα προγραμματιστικά περιβάλλοντα τύπου Logo μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία και τη μάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειμένων:
ΕΡΩΤΗΣΗ 52 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Η ηλεκτρονική αξιολόγηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία των ακόλουθων γνωστικών αντικειμένων:
ΕΡΩΤΗΣΗ 92 ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1 Το λογισμικό ΓΑΙΑ ΙΙ μπορεί να χρησιμοποιηθεί
Σε όλα τα παραπάνω.
Στη μελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήμες.