Β) Η επεξεργασία κειµένου παίζει σηµαντικό ρόλο στην οργάνωση των ιδεών και των επιχειρηµάτων.
∆) Η επεξεργασία κειµένου χρησιµοποιείται σε όλα τα γνωστικά αντικείµενα ως γνωστικό εργαλείο
Γ) Η επεξεργασία κειµένου συνιστά µία νέα µέθοδο γραφής, ποιοτικά διαφορετική από τη γραφή µου γίνεται µε µολύβι και χαρτί.
Α) Η επεξεργασία κειµένου χρησιµοποιείται για την επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία πληροφοριών γραπτού και προφορικού λόγου.
Τα εκπαιδευτικά λογισµικά µπορούν να υποστηρίξουν
Β) τη µάθηση επιµέρους γνωστικών αντικειµένων
Γ) ανάπτυξη δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου.
∆) όλα τα παραπάνω.
Α) την εποπτική διδασκαλία
Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Α) Γνωστικά εργαλεία (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mind tools) θεωρούνται τα υπολογιστικά εργαλεία που χρησιµοποιούνται ως εργαλεία παραγωγικότητας, ως εργαλεία δηλαδή που επιτρέπουν στους χρήστες να διεξάγουν γρηγορότερα ή αποτελεσµατικότερα ποικίλες ενέργειες και δραστηριότητες. Στο πλαίσιο αυτό αντικαθιστούν παραδοσιακά εργαλεία που δεν βασίζονται σε υπολογιστές.
Γ) Τίποτα από τα παραπάνω.
Β) Γνωστικά εργαλεία (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mind tools) θεωρούνται τα υπολογιστικά εργαλεία που εν δυνάµει επεκτείνουν ή / και ενισχύουν τις γνωστικές δεξιότητες των µαθητών. Τα εργαλεία χρησιµοποιούνται αφενός στο πλαίσιο επιµέρους γνωστικών αντικειµένων αφετέρου µε εγκάρσιο τρόπο ανάµεσα σε διάφορα γνωστικά αντικείµενα και σχετίζονται µε την ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου.
Τα λογισµικά οπτικοποίησης:
Α) αναπαριστούν µε δυναµικό τρόπο δεδοµένα διαφόρων µορφών
Β) επιτρέπουν στον χρήστη τον χειρισµό παραµέτρων και µεταβλητών ενός µοντέλου
∆) διαθέτουν όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά
Γ) θέτουν στον χρήστη ερωτήσεις σε µορφή πολλαπλής επιλογής
Έστω οι παρακάτω κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισµικού: Προσοµοίωση, εννοιολογική χαρτογράφηση, µοντελοποίηση, εξάσκηση και πρακτική, ηλεκτρονικό βιβλίο, λογισµικό πολυµέσων. Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση που αντιστοιχεί τις ανωτέρω κατηγορίες µε το Σύστηµα καθοδήγησης και διδασκαλίας και το Περιβάλλον διερευνητικής και ανακαλυπτικής µάθησης.
Γ) Σύστηµα καθοδήγησης και διδασκαλίας (εξάσκηση και πρακτική, ηλεκτρονικό βιβλίο, λογισµικό πολυµέσων, µοντελοποίηση), Περιβάλλον διερευνητικής και ανακαλυπτικής µάθησης (προσοµοίωση, εννοιολογική χαρτογράφηση).
∆) Σύστηµα καθοδήγησης και διδασκαλίας (εξάσκηση και πρακτική, ηλεκτρονικό βιβλίο, λογισµικό πολυµέσων), Περιβάλλον διερευνητικής και ανακαλυπτικής µάθησης (προσοµοίωση, εννοιολογική χαρτογράφηση, µοντελοποίηση).
Α) Σύστηµα καθοδήγησης και διδασκαλίας (εξάσκηση και πρακτική, λογισµικό πολυµέσων), Περιβάλλον διερευνητικής και ανακαλυπτικής µάθησης (ηλεκτρονικό βιβλίο, προσοµοίωση, εννοιολογική χαρτογράφηση, µοντελοποίηση).
Β) Σύστηµα καθοδήγησης και διδασκαλίας (εξάσκηση και πρακτική, εννοιολογική χαρτογράφηση, ηλεκτρονικό βιβλίο, λογισµικό πολυµέσων),
Περιβάλλον διερευνητικής και ανακαλυπτικής µάθησης (προσοµοίωση, µοντελοποίηση).
Τα εκπαιδευτικά λογισµικά µπορούν να υποστηρίξουν
Β) µαθητοκεντρική προσέγγιση
Γ) συνεργατική προσέγγιση
∆) όλα τα παραπάνω.
Α) δασκαλοκεντρική προσέγγιση
Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Γ) Το λογισµικό παρουσίασης µπορεί να χρησιµοποιηθεί από τους µαθητές για την οργάνωση πληροφοριών και την οικοδόµηση γνώσεων.
Α) Το λογισµικό παρουσίασης χρησιµοποιείται για την επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία πολυτροπικών πληροφοριών (κείµενο, εικόνα, ήχος, βίντεο).
Β) Το λογισµικό παρουσίασης µπορεί να χρησιµοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως εποπτικό µέσο.
Ε) τα τρία πρώτα
∆) Τα δύο πρώτα.
Έστω οι ακόλουθες εφαρµογές: Λογισµικό µοντελοποίησης, Λογισµικό παρουσίασης, Λογισµικό καθοδήγησης, Λογισµικό οπτικοποίησης. Βρείτε τη µοναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί µε τις ακόλουθες διδακτικές στρατηγικές: ∆ιερευνητική µάθηση, Ανακαλυπτική µάθηση, Εποπτική διδασκαλία.
Έστω τα ακόλουθα τρία µοντέλα ένταξης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση: τεχνοκεντρικό µοντέλο, πραγµατολογικό µοντέλο, ολοκληρωµένο ή ολιστικό µοντέλο. Βρείτε τη µοναδική σωστή απάντηση που αντιστοιχεί τα µοντέλα αυτά µε τις τρεις πλέον πρόσφατες χρονολογικές φάσεις ένταξης των τεχνολογιών στην εκπαίδευση: α)
Πληροφορική Προσέγγιση, β) Οι Τεχνολογίες ως µέσο και αντικείµενο εκπαίδευσης, γ) οι Τεχνολογίες ως µέσο.
(Α) Τεχνοκεντρικό µοντέλο - Οι Τεχνολογίες ως µέσο και αντικείµενο εκπαίδευσης Πραγµατολογικό µοντέλο - Πληροφορική Προσέγγιση Ολοκληρωµένο ή ολιστικό µοντέλο - οι Τεχνολογίες ως µέσο
(Γ) Τεχνοκεντρικό µοντέλο - οι Τεχνολογίες ως µέσο Πραγµατολογικό µοντέλο - Οι Τεχνολογίες ως µέσο και αντικείµενο εκπαίδευσης Ολοκληρωµένο ή ολιστικό µοντέλο - Πληροφορική Προσέγγιση
(Β) Τεχνοκεντρικό µοντέλο - Πληροφορική Προσέγγιση Πραγµατολογικό µοντέλο - Οι Τεχνολογίες ως µέσο και αντικείµενο εκπαίδευσης Ολοκληρωµένο ή ολιστικό µοντέλο - οι Τεχνολογίες ως µέσο
Με τον όρο «εκπαιδευτικό υπολογιστικό περιβάλλον» εννοούµε
Α) Τις εφαρµογές λογισµικού (αλλά και υλικού) που χρησιµοποιούνται για την υπολογιστική υποστήριξη της διδασκαλίας και της µάθησης. Οι εφαρµογές αυτές έχουν µορφή ειδικού λογισµικού µε σαφή µαθησιακό και διδακτικό σκοπό, π.χ. σε µορφή CD-ROM, δικτυακού τόπου, εφαρµογών ροµποτικής, κλπ.
Γ) Και τα δύο προηγούµενα.
Β) Το λογισµικό γενικής χρήσης, π.χ. λογισµικό επεξεργασίας εικόνων, κειµενογράφος, λογιστικό φύλλο, βάσεις δεδοµένων, κλπ. που χρησιµοποιείται για την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων σε διάφορα γνωστικά αντικείµενα.
Έστω οι ακόλουθες δραστηριότητες: κατανόηση λειτουργίας συστήµατος, διόρθωση λαθών, ανίχνευση πρότερων γνώσεων, παρουσίαση πληροφορίας, αναζήτηση πληροφορίας, αναπαράσταση πληροφορίας. Βρείτε τη µοναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί µονοσήµαντα µε τις ακόλουθες εφαρµογές: Μηχανή αναζήτησης, λογισµικό καθοδήγησης, λογισµικό προσοµοίωσης, λογισµικό οπτικοποίησης, λογισµικό εννοιολογικής χαρτογράφησης, περιβάλλον προγραµµατισµού.
Έστω οι ακόλουθες παιδαγωγικές προσεγγίσεις: (a) Υπολογιστής – ∆άσκαλος, & (b) Υπολογιστής – Εργαλείο. Βρείτε τη µοναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί σωστά µε µια ή περισσότερες από τις ακόλουθες εφαρµογές: Συνεργατικά περιβάλλοντα µάθησης, Πρόγραµµα εξάσκησης και πρακτικής, Σύστηµα καθοδήγησης, Υπερµέσα, Εφαρµογές ∆ιαδικτύου (mail, µηχανές αναζήτησης), Λογισµικό γενικής χρήσης
Γ) στην υπολογιστική υποστήριξη της διδασκαλίας και στην υπολογιστική υποστήριξη της µάθησης.
Β) στην υπολογιστική υποστήριξη της µάθησης
Α) στην υπολογιστική υποστήριξη της διδασκαλίας
Τα λογισµικά εννοιολογικής χαρτογράφησης µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
Β) Ιστορία
∆) Μαθηµατικά
Ε) σε όλα τα παραπάνω
Γ) Γλώσσα
Α) Μελέτη Περιβάλλοντος
Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Α) Τα συστήµατα καθοδηγούµενης διδασκαλίας σχετίζονται µε τον συµπεριφορισµό, τα περιβάλλοντα µάθησης µέσω ανακάλυψης και διερεύνησης σχετίζονται µε τον εποικοδοµισµό και τα συστήµατα επικοινωνίας και συνεργασίας σχετίζονται µε τις κοινωνικοπολιτισµικές προσεγγίσεις.
Β) Τα συστήµατα καθοδηγούµενης διδασκαλίας σχετίζονται µε τον εποικοδοµισµό, τα περιβάλλοντα µάθησης µέσω ανακάλυψης και διερεύνησης σχετίζονται µε τον συµπεριφορισµό και τα συστήµατα επικοινωνίας και συνεργασίας σχετίζονται µε τις κοινωνικοπολιτισµικές προσεγγίσεις.
Γ) Τα συστήµατα καθοδηγούµενης διδασκαλίας σχετίζονται µε τον συµπεριφορισµό, τα περιβάλλοντα µάθησης µέσω ανακάλυψης και διερεύνησης σχετίζονται µε τις κοινωνικοπολιτισµικές προσεγγίσεις και τα συστήµατα επικοινωνίας και συνεργασίας σχετίζονται µε τον εποικοδοµισµό.
Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Α) Τα λογισµικά γενικής χρήσης (όπως είναι τα βασικά εργαλεία πληροφορικής, δηλαδή οι επεξεργαστές κειµένου, τα λογιστικά φύλλα, οι βάσεις δεδοµένων και το ∆ιαδίκτυο) χρησιµοποιούνται για τη διδασκαλία των επιµέρους γνωστικών αντικειµένων (π.χ. γλώσσα, µαθηµατικά, κλπ.)
Γ) όλα τα παραπάνω.
Β) Τα λογισµικά γενικής χρήσης (όπως είναι τα βασικά εργαλεία πληροφορικής, δηλαδή οι επεξεργαστές κειµένου, τα λογιστικά φύλλα, οι βάσεις δεδοµένων και το ∆ιαδίκτυο) χρησιµοποιούνται για την ανάπτυξη δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου (π.χ. ανάπτυξη κριτικής σκέψης, ικανότητα επίλυσης προβληµάτων, κλπ.)
Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Β) Τα λογισµικά «ανοικτού» τύπου δίνουν έµφαση στην παρουσίαση της πληροφορίας συνήθως µε τη µορφή ηλεκτρονικών βιβλίων και στην αξιολόγηση των γνώσεων συνήθως µε τη µορφή δραστηριοτήτων εξάσκησης και πρακτικής. Τα λογισµικά «κλειστού» τύπου προσφέρουν συνήθως ένα πλούσιο περιβάλλον αλληλεπίδρασης του µαθητή µε αντικείµενα και έννοιες επιτρέποντάς του να αναπτύξει γνώσεις και δεξιότητες υψηλού επιπέδου.
Γ) Τίποτα από τα παραπάνω.
Α) Τα λογισµικά «κλειστού» τύπου δίνουν έµφαση στην παρουσίαση της πληροφορίας συνήθως µε τη µορφή ηλεκτρονικών βιβλίων και στην αξιολόγηση των γνώσεων συνήθως µε τη µορφή δραστηριοτήτων εξάσκησης και πρακτικής. Τα λογισµικά «ανοικτού» τύπου προσφέρουν συνήθως ένα πλούσιο περιβάλλον αλληλεπίδρασης του µαθητή µε αντικείµενα και έννοιες επιτρέποντάς του να αναπτύξει γνώσεις και δεξιότητες υψηλού επιπέδου
Έστω οι παρακάτω έννοιες: Πλοήγηση, Κόµβος & Σύνδεσµος, Μηχανή αναζήτησης, Εκπαιδευτική πύλη Βρείτε τη µοναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί σωστά µε µια ή περισσότερες από τις ακόλουθες εφαρµογές:Υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο.
Α) Το λογισµικό παρουσίασης µπορεί να χρησιµοποιηθεί από το δάσκαλο ή και τους µαθητές για τη δηµιουργία πολυτροπικών εγγράφων (κείµενα, εικόνες, ήχοι, βίντεο) και παρουσιάσεων µε µορφή πολυµέσου ή υπερµέσου.
Β) Το λογισµικό παρουσίασης µπορεί να χρησιµοποιηθεί από τους µαθητές ως γνωστικό εργαλείο για την ανάπτυξη ικανοτήτων διαχείρισης έργου, οργάνωσης, σχεδιασµού και παρουσίασης.
Έστω οι ακόλουθες εφαρµογές: Λογισµικό εννοιολογικής χαρτογράφησης, Μηχανή αναζήτησης στο ∆ιαδίκτυο, Ψηφιακή Εγκυκλοπαίδεια, Λογισµικό προσοµοίωσης. Βρείτε τη µοναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί µε τις ακόλουθες διδακτικές στρατηγικές: ∆ιερευνητική µάθηση, Ανακαλυπτική µάθηση, Εποπτική διδασκαλία.
Γ) τη µετάδοση των γνώσεων και την οικοδόµηση των γνώσεων.
Β) την οικοδόµηση των γνώσεων
Α) τη µετάδοση των γνώσεων
Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Α) Το λογιστικό φύλλο µπορεί να χρησιµοποιηθεί για την επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθµητικών (ή γενικότερα ποσοτικών) δεδοµένων. Μπορεί επίσης να χρησιµοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ή τους µαθητές για τη µοντελοποίηση δεδοµένων.
Γ) Όλα τα παραπάνω.
Β) Το λογιστικό φύλλο µπορεί να χρησιµοποιηθεί για την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας
Οι εφαρμογές πολυμέσων, αλληλεπιδραστικών πολυμέσων και υπερμεσων διακρίνονται μεταξύ τους ως προς τη δομή και τις διάφορες λειτουργίες. Βρείτε τον μοναδικό από τους παρακάτω πίνακες που κάνει σωστά αυτή τη διάκριση
Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Β) Τα γνωστικά εργαλεία (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mind tools) επιτρέπουν τη δυνατότητα µοντελοποίησης φαινοµένων και καταστάσεων των πραγµατικού κόσµου, την ικανότητα συνεργασίας και από κοινού προσέγγισης και επίλυσης προβληµάτων, τη διεπιστηµονική προσέγγιση της γνώσης, την ικανότητα γνωστικής επίγνωσης, την ανάπτυξη δεξιοτήτων µεταφοράς γνώσεων από ένα πλαίσιο σε ένα άλλο, την ικανότητα µάθησης για τους τρόπους µε τους οποίους µαθαίνουµε (µεταγνώση).
Α) Τα γνωστικά εργαλεία (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mind tools) επιτρέπουν την ικανότητα επίλυσης προβληµάτων, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, την ικανότητα διερεύνησης και αναζήτησης πληροφοριών σε ένα ευρύ φάσµα δεδοµένων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων λήψης απόφασης, τη δυνατότητα αναδιοργάνωσης των υπαρχουσών γνώσεων,
Γ) και τα δύο προηγούµενα.
Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Γ) Όλα τα παραπάνω.
Β) Η επεξεργασία κειµένου µπορεί να χρησιµοποιηθεί για τη δηµιουργία πολυτροπικών εγγράφων (κείµενα, εικόνες, ήχοι, βίντεο).
Α) Η επεξεργασία κειµένου µπορεί να χρησιµοποιηθεί για την ανάπτυξη βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής.
Έστω οι παρακάτω έννοιες της διδακτικής των επιστηµών: Ιδέες και παραστάσεις των µαθητών, γνωστική σύγκρουση, κοινωνικογνωστική σύγκρουση, εννοιολογική αλλαγή Βρείτε τη µοναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί καλύτερα µε µια ή περισσότερες από τις ακόλουθες εφαρµογές: Λογισµικό καθοδήγησης, λογισµικό εννοιολογικής χαρτογράφησης, λογισµικό προσοµοίωσης, λογισµικό υποστήριξης συνεργατικής µάθησης.
Έστω οι ακόλουθες εφαρµογές και προσεγγίσεις χρήσης των υπολογιστών στην εκπαίδευση: ∆ιδασκαλία µε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραµµα εξάσκησης και πρακτικής, Οπτικοποίηση, Υπερµέσα, Προγραµµατισµένη διδασκαλία. Βρείτε τη µοναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί µε τις ακόλουθες θεωρίες: Συµπεριφορισµός, Εποικοδοµισµός.
(∆) Συµπεριφορισµός: ∆ιδασκαλία µε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερµέσα, Προγράµµατα εξάσκησης και πρακτικής. Εποικοδοµισµός: Οπτικοποίηση, Προγραµµατισµένη ∆ιδασκαλία.
(Α) Συµπεριφορισµός: ∆ιδασκαλία µε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραµµα εξάσκησης και πρακτικής. Εποικοδοµισµός: Οπτικοποίηση, Υπερµέσα, Προγραµµατισµένη διδασκαλία.
(Β) Συµπεριφορισµός: ∆ιδασκαλία µε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραµµα εξάσκησης και πρακτικής, Προγραµµατισµένηδιδασκαλία. Εποικοδοµισµός: Οπτικοποίηση, Υπερµέσα.
(Γ) Συµπεριφορισµός: ∆ιδασκαλία µε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερµέσα, Πρόγραµµα εξάσκησης και πρακτικής,Προγραµµατισµένη διδασκαλία. Εποικοδοµισµός: Οπτικοποίηση.
Τα λογισµικά µοντελοποίησης:
Γ) επιτρέπουν στον χρήστη τη δηµιουργία µοντέλων
Α) αναπαριστούν µε δυναµικό τρόπο δεδοµένα διαφόρων µορφών
Β) επιτρέπουν στον χρήστη τον χειρισµό παραµέτρων και µεταβλητών ενός µοντέλου
∆) διαθέτουν όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά
Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Β) Τα λογισµικά συµπεριφοριστικού τύπου εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους στο µαθητή και στην οικοδόµηση της γνώσης, τα λογισµικά εποικοδοµιστικού τύπου εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους στο δάσκαλο και στη µετάδοση της γνώσης και τα λογισµικά κοινωνικοπολιτισµικού τύπου εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους στις αλληλεπιδράσεις ανάµεσα σε δάσκαλο και µαθητή.
Α) Τα λογισµικά συµπεριφοριστικού τύπου εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους στο δάσκαλο και στη µετάδοση της γνώσης, τα λογισµικά εποικοδοµιστικού τύπου εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους στο µαθητή και στην οικοδόµηση της γνώσης και τα λογισµικά κοινωνικοπολιτισµικού τύπου εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους στις αλληλεπιδράσεις ανάµεσα σε δάσκαλο και µαθητή.
Γ) Τα λογισµικά συµπεριφοριστικού τύπου εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους στο δάσκαλο και στη µετάδοση της γνώσης, τα λογισµικά εποικοδοµιστικού τύπου εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους στις αλληλεπιδράσεις ανάµεσα σε δάσκαλο και µαθητή και τα λογισµικά κοινωνικοπολιτισµικού τύπου εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους στο µαθητή και στην οικοδόµηση της γνώσης.
Οι εφαρµογές Υπερµέσων και ∆ιαδικτύου ενέχουν διάφορα προβλήµατα. Στις παρακάτω προτάσεις βρείτε τη µοναδική σωστή απάντηση που αφορά σε αυτά τα προβλήµατα: