60. Έστω οι ακόλουθες χρήσεις υπολογιστή στην τάξη: α) Ανάγνωση κειµένου από κειµενογράφο, β) ∆ηµιουργία κειµένου σε κειµενογράφο, γ) Αλληλεπίδραση µε µοντέλο, δ) ∆ηµιουργία µοντέλου, ε) Παρακολούθηση εφαρµογής πολυµέσων Σε ποιες από αυτές τις περιπτώσεις χρησιµοποιείται ως γνωστικό εργαλείο;
σε όλες τις περιπτώσεις
γ και δ
β, γ και δ
α, γ και δ
36. Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Β. Μια µηχανή αναζήτησης µπορεί να χρησιµοποιηθεί ως γνωστικό εργαλείο που επιτρέπει σύνθετου τύπου αναζητήσεις µε βάση συγκεκριµένα κριτήρια.
Α. Μια µηχανή αναζήτησης χρησιµοποιείται για την πρόσβαση σε βάσεις δεδοµένων µε πληροφοριακό υλικό στο ∆ιαδίκτυο.
τα δύο πρώτα Α, Β.
Γ. Μια µηχανή αναζήτησης µπορεί να χρησιµοποιηθεί ως εργαλείο επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας.
Όλα τα παραπάνω
39. Έστω τα ακόλουθα τρία µοντέλα ένταξης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση: τεχνοκεντρικό µοντέλο, πραγµατολογικό µοντέλο, ολοκληρωµένο ή ολιστικό µοντέλο. Βρείτε τη µοναδική σωστή απάντηση που αντιστοιχεί τα µοντέλα αυτά µε τις ακόλουθες οµάδες εκπαιδευτικών: α) όλοι οι εκπαιδευτικοί, β) οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής.
Τεχνοκεντρικό µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Πραγµατολογικό µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Ολοκληρωµένο µοντέλο - Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής
Τεχνοκεντρικό µοντέλο - Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής Πραγµατολογικό µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Ολοκληρωµένο µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς
Τεχνοκεντρικό µοντέλο - Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής Πραγµατολογικό µοντέλο - Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής Ολοκληρωµένο µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς
Τεχνοκεντρικό µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Πραγµατολογικό µοντέλο - Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής Ολοκληρωµένο µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς
51. Το πρόγραµµα Επεξεργασίας Κειµένου είναι περιβάλλον που έχει αξιοποιηθεί επιστηµονικά αλλά και στην τάξη (στη διδασκαλία της γλώσσας), κυρίως:
Για τη διδασκαλία του γραπτού λόγου, αντιµετωπίζοντας το γράψιµο ως δυναµική διαδικασία.
Για την παρουσίαση του µαθήµατος στην τάξη από τον εκπαιδευτικό, προκειµένου να γίνει πιο ενδιαφέρουσα η διδασκαλία.
Για την παρουσίαση εργασιών στην τάξη από τα παιδιά µέσω προβολικού µηχανήµατος.
Για την επίλυση ασκήσεων γραµµατικής.
55. Σύµφωνα µε τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, τα ψηφιακά λεξικά και τα «σώµατα κειµένων» (βάσεις δεδοµένων που επιτρέπουν πρόσβαση σε διάφορα κείµενα) µπορούν να χρησιµοποιηθούν στα γλωσσικά µαθήµατα κυρίως:
σε όλα τα παραπάνω
ως περιβάλλοντα για την ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων επικοινωνίας
ως συστήµατα για εξάσκηση και πρακτική
ως συστήµατα καθοδήγησης για τη διδασκαλία της γλώσσας
37. Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Όλα το Α και το Β.
Α. Οι βάσεις δεδοµένων χρησιµοποιούνται για την οργάνωση, διαχείριση και πρόσκτηση πληροφοριών.
Β. Οι βάσεις δεδοµένων µπορεί να χρησιµοποιηθούν ως γνωστικό εργαλείο που επιτρέπει την ανάπτυξη δεξιοτήτων κατηγοριοποίησης και ταξινόµησης καθώς και σύνθετου τύπου αναζητήσεις µε βάση συγκεκριµένα κριτήρια.
33. Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση:
Γ. Το λογιστικό φύλλο µπορεί να χρησιµοποιηθεί από τους µαθητές ως γνωστικό εργαλείο για την αναπαράσταση, διερεύνηση και ανάλυση ποσοτικών δεδοµένων.
B. Το λογιστικό φύλλο µπορεί να χρησιµοποιηθεί για τη λήψη αποφάσεων.
Όλα Α, Β, Γ.
A.Το λογιστικό φύλλο µπορεί να χρησιµοποιηθεί για την ποσοτική µοντελοποίηση.
54. Η ηλεκτρονική αξιολόγηση µπορεί να χρησιµοποιηθεί στη διδασκαλία των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
45. Τα λογισµικά «ανοικτού τύπου» µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
52. Το πλεονέκτηµα του διαδικτύου στη διδασκαλία της γλώσσας, όπως επισηµαίνεται από τη βιβλιογραφία είναι:
όλα τα παραπάνω
Η ενσωµάτωση, κατά τρόπο λειτουργικό, στο πρόγραµµα σπουδών της γλώσσας νέων µορφών γραµµατισµού, απαραίτητων για το µελλοντικό πολίτη.
Οι µεγάλες δυνατότητες που παρέχει στη δηµιουργία πραγµατικών περιστάσεων επικοινωνίας.
Η ευκολία µε την οποία µπορεί να αναζητηθεί και να ευρεθεί ποικίλο γλωσσικό υλικό σε αυθεντική µορφή.
57. Τα λογισµικά «ανοικτού τύπου» δίνουν έµφαση:
σε όλα τα παραπάνω
στην ενεργό συµµετοχή του µαθητή
στην ανακάλυψη ή τη διερεύνηση της γνώσης
47. Τα λογισµικά οπτικοποίησης µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
44. Τα λογισµικά «κλειστού τύπου» µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
59. Σύµφωνα µε το ∆ΕΠΠΣ του δηµοτικού σχολείου, οι ΤΠΕ µπορούν να χρησιµοποιηθούν ως α) διερευνητικό εργαλείο, β) εποπτικό µέσο διδασκαλίας, γ) εργαλείο επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφορίας, δ) πληροφορικός αλφαβητισµός Ποιοι από τους άξονες αυτούς αντιλαµβάνονται τον υπολογιστή ως γνωστικό εργαλείο;
άξονες α και γ
άξονες α και δ
άξονες α και β
όλοι οι άξονες
61. Ο βασικός σκοπός ενός διδακτικού σεναρίου µε χρήση των ΤΠΕ είναι:
η επίτευξη µαθησιακών αποτελεσµάτων
η υλοποίηση µιας παιδαγωγικής θεωρίας
η απόκτηση τεχνικών δεξιοτήτων
63. ∆ιαλέξτε ποια από τις δύο παρακάτω φράσεις διακρίνει ένα σύστηµα καθοδήγησης από ένα σύστηµα εξάσκησης και πρακτικής;
Ένα σύστηµα εξάσκησης και πρακτικής περιέχει πληροφορίες και ερωτήσεις πάνω σε αυτές τις πληροφορίες ενώ ένα σύστηµα καθοδήγησης περιέχει µόνο ερωτήσεις ή δραστηριότητες εξάσκησης.
Ένα σύστηµα καθοδήγησης περιέχει πληροφορίες και ερωτήσεις πάνω σε αυτές τις πληροφορίες ενώ ένα σύστηµα εξάσκησης και πρακτικής περιέχει µόνο ερωτήσεις ή δραστηριότητες εξάσκησης.
58. Τα λογισµικά που δίνουν έµφαση στην προσφορά αυθεντικών µαθησιακών καταστάσεων, στην επίλυση προβληµάτων και στην προσωπική εµπλοκή του µαθητή στη µαθησιακή διαδικασία είναι:
Ανοικτού τύπου
Κλειστού τύπου
Προγραµµατισµένης διδασκαλίας
∆ιερευνητικής-ανακαλυπτικής µάθησης
48. Τα λογισµικά προσοµοίωσης µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
40. Οι ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
42. Οι βάσεις δεδοµένων µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
50. Τα εκπαιδευτικά λογισµικά µπορούν να χρησιµοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης:
στο πλαίσιο διαφόρων προγραµµάτων που πραγµατοποιούνται στο σχολείο (π.χ. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Υγείας, κλπ.)
στο πλαίσιο της διδασκαλίας συγκεκριµένων γνωστικών αντικειµένων
σε όλα τα παραπάνω
Στο πλαίσιο διαφόρων εκδηλώσεων του σχολείου
38. Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση. Η στάση των εν ενεργεία εκπαιδευτικών σχετικά µε τις ΤΠΕ εξαρτάται από:
Γ. στις αντιλήψεις σχετικά µε την αξία και την χρησιµότητα των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
Β. την αυτοεκτίµηση και την εµπιστοσύνη στις ικανότητες χρήσης ΤΠΕ.
τα τρία πρώτα Α, Β, Γ.
Α. το φόβο και την επιφυλακτικότητα για τη χρήση υπολογιστών και εργαλείων ΤΠΕ.
Όλα τα παραπάνω.
Δ. την υλικοτεχνική υποδοµή που διαθέτει το σχολείο
43. Τα λογισµικά παρουσίασης µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
41.Οι διαδικτυακοί τόποι µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
46. Οι ψηφιακές θεµατικές εγκυκλοπαίδειες µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
62. ∆ιαλέξτε τη σωστή από τις παρακάτω φράσεις για να περιγράψετε τη σχέση ενός σεναρίου και ενός φύλλου εργασίας µε χρήση ΤΠΕ.
Ένα φύλλο εργασίας είναι ουσιαστικά ένα σενάριο µε ΤΠΕ. Με αυτή την έννοια η ενασχόληση των µαθητών µε τα ζητούµενα του φύλλου εργασίας µπορεί να θεωρηθεί ως εφαρµογή του σεναρίου στην πράξη.
Ένα φύλλο εργασίας περιγράφει τα ζητούµενα από το µαθητή (ή τις οµάδες των µαθητών) σε κάποια φάση εφαρµογής ενός σεναρίου µε ΤΠΕ. Το σενάριο αποτελεί ένα συνολικότερο πλάνο περιγραφής µιας διδασκαλίας µε εστιασµένο γνωστικό(ά) αντικείµενο(α), συγκεκριµένους εκπαιδευτικούς στόχους, διδακτικές αρχές και σχολικές πρακτικές. Ένα σενάριο υλοποιείται µέσα από µια σειρά δραστηριοτήτων που µε τη σειρά τους µπορεί να εξειδικεύονται σε φύλλα εργασίας για τους µαθητές.
54. Τα λογισµικά γενικής χρήσης (επεξεργαστές κειµένου, λογιστικά φύλλα, προγράµµατα ζωγραφικής, κλπ.) µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
35. Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Όλα τα παραπάνω.
Η δοµή µιας εκπαιδευτικής πύλης είναι συχνά ιεραρχική µε πληροφορίες που είναι ταξινοµηµένες σε λογικές κατηγορίες και υποκατηγορίες µε βάση το περιεχόµενο.
Μια εκπαιδευτική πύλη χρησιµοποιείται για την πρόσβαση σε βάσεις δεδοµένων µε πληροφοριακό ή µαθησιακό υλικό.
49. Τα προγραµµατιστικά περιβάλλοντα τύπου Logo µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
34. Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
όλα τα παραπάνω
τα δύο πρώτα το Α, Β.
Β. Το λογισµικό ζωγραφικής µπορεί να χρησιµοποιηθεί από τους µαθητές για την ανάπτυξη της αισθητικής έκφρασης και της δηµιουργικότητας.
Α. Το λογισµικό ζωγραφικής χρησιµοποιείται για την επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία εικόνων και οπτικών γενικότερα αναπαραστάσεων.
Γ. Το λογισµικό ζωγραφικής µπορεί να χρησιµοποιηθεί ως εργαλείο επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας.