A.Το λογιστικό φύλλο µπορεί να χρησιµοποιηθεί για την ποσοτική µοντελοποίηση.
B. Το λογιστικό φύλλο µπορεί να χρησιµοποιηθεί για τη λήψη αποφάσεων.
Γ. Το λογιστικό φύλλο µπορεί να χρησιµοποιηθεί από τους µαθητές ως γνωστικό εργαλείο για την αναπαράσταση, διερεύνηση και ανάλυση ποσοτικών δεδοµένων.
Όλα Α, Β, Γ.
34. Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Α. Το λογισµικό ζωγραφικής χρησιµοποιείται για την επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία εικόνων και οπτικών γενικότερα αναπαραστάσεων.
Β. Το λογισµικό ζωγραφικής µπορεί να χρησιµοποιηθεί από τους µαθητές για την ανάπτυξη της αισθητικής έκφρασης και της δηµιουργικότητας.
Γ. Το λογισµικό ζωγραφικής µπορεί να χρησιµοποιηθεί ως εργαλείο επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας.
τα δύο πρώτα το Α, Β.
όλα τα παραπάνω
35. Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Μια εκπαιδευτική πύλη χρησιµοποιείται για την πρόσβαση σε βάσεις δεδοµένων µε πληροφοριακό ή µαθησιακό υλικό.
Η δοµή µιας εκπαιδευτικής πύλης είναι συχνά ιεραρχική µε πληροφορίες που είναι ταξινοµηµένες σε λογικές κατηγορίες και υποκατηγορίες µε βάση το περιεχόµενο.
Όλα τα παραπάνω.
36. Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Α. Μια µηχανή αναζήτησης χρησιµοποιείται για την πρόσβαση σε βάσεις δεδοµένων µε πληροφοριακό υλικό στο ∆ιαδίκτυο.
Β. Μια µηχανή αναζήτησης µπορεί να χρησιµοποιηθεί ως γνωστικό εργαλείο που επιτρέπει σύνθετου τύπου αναζητήσεις µε βάση συγκεκριµένα κριτήρια.
Γ. Μια µηχανή αναζήτησης µπορεί να χρησιµοποιηθεί ως εργαλείο επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας.
τα δύο πρώτα Α, Β.
Όλα τα παραπάνω
37. Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση
Α. Οι βάσεις δεδοµένων χρησιµοποιούνται για την οργάνωση, διαχείριση και πρόσκτηση πληροφοριών.
Β. Οι βάσεις δεδοµένων µπορεί να χρησιµοποιηθούν ως γνωστικό εργαλείο που επιτρέπει την ανάπτυξη δεξιοτήτων κατηγοριοποίησης και ταξινόµησης καθώς και σύνθετου τύπου αναζητήσεις µε βάση συγκεκριµένα κριτήρια.
Όλα το Α και το Β.
38. Επιλέξτε τη µοναδική σωστή απάντηση. Η στάση των εν ενεργεία εκπαιδευτικών σχετικά µε τις ΤΠΕ εξαρτάται από:
Α. το φόβο και την επιφυλακτικότητα για τη χρήση υπολογιστών και εργαλείων ΤΠΕ.
Β. την αυτοεκτίµηση και την εµπιστοσύνη στις ικανότητες χρήσης ΤΠΕ.
Γ. στις αντιλήψεις σχετικά µε την αξία και την χρησιµότητα των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
Δ. την υλικοτεχνική υποδοµή που διαθέτει το σχολείο
τα τρία πρώτα Α, Β, Γ.
Όλα τα παραπάνω.
39. Έστω τα ακόλουθα τρία µοντέλα ένταξης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση: τεχνοκεντρικό µοντέλο, πραγµατολογικό µοντέλο, ολοκληρωµένο ή ολιστικό µοντέλο. Βρείτε τη µοναδική σωστή απάντηση που αντιστοιχεί τα µοντέλα αυτά µε τις ακόλουθες οµάδες εκπαιδευτικών: α) όλοι οι εκπαιδευτικοί, β) οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής.
Τεχνοκεντρικό µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Πραγµατολογικό µοντέλο - Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής Ολοκληρωµένο µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς
Τεχνοκεντρικό µοντέλο - Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής Πραγµατολογικό µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Ολοκληρωµένο µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς
Τεχνοκεντρικό µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Πραγµατολογικό µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Ολοκληρωµένο µοντέλο - Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής
Τεχνοκεντρικό µοντέλο - Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής Πραγµατολογικό µοντέλο - Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής Ολοκληρωµένο µοντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς
40. Οι ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
41.Οι διαδικτυακοί τόποι µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
42. Οι βάσεις δεδοµένων µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
43. Τα λογισµικά παρουσίασης µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
44. Τα λογισµικά «κλειστού τύπου» µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
45. Τα λογισµικά «ανοικτού τύπου» µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
46. Οι ψηφιακές θεµατικές εγκυκλοπαίδειες µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
47. Τα λογισµικά οπτικοποίησης µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
48. Τα λογισµικά προσοµοίωσης µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
49. Τα προγραµµατιστικά περιβάλλοντα τύπου Logo µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
50. Τα εκπαιδευτικά λογισµικά µπορούν να χρησιµοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης:
στο πλαίσιο της διδασκαλίας συγκεκριµένων γνωστικών αντικειµένων
στο πλαίσιο διαφόρων προγραµµάτων που πραγµατοποιούνται στο σχολείο (π.χ. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Υγείας, κλπ.)
Στο πλαίσιο διαφόρων εκδηλώσεων του σχολείου
σε όλα τα παραπάνω
51. Το πρόγραµµα Επεξεργασίας Κειµένου είναι περιβάλλον που έχει αξιοποιηθεί επιστηµονικά αλλά και στην τάξη (στη διδασκαλία της γλώσσας), κυρίως:
Για την επίλυση ασκήσεων γραµµατικής.
Για τη διδασκαλία του γραπτού λόγου, αντιµετωπίζοντας το γράψιµο ως δυναµική διαδικασία.
Για την παρουσίαση εργασιών στην τάξη από τα παιδιά µέσω προβολικού µηχανήµατος.
Για την παρουσίαση του µαθήµατος στην τάξη από τον εκπαιδευτικό, προκειµένου να γίνει πιο ενδιαφέρουσα η διδασκαλία.
52. Το πλεονέκτηµα του διαδικτύου στη διδασκαλία της γλώσσας, όπως επισηµαίνεται από τη βιβλιογραφία είναι:
Οι µεγάλες δυνατότητες που παρέχει στη δηµιουργία πραγµατικών περιστάσεων επικοινωνίας.
Η ευκολία µε την οποία µπορεί να αναζητηθεί και να ευρεθεί ποικίλο γλωσσικό υλικό σε αυθεντική µορφή.
Η ενσωµάτωση, κατά τρόπο λειτουργικό, στο πρόγραµµα σπουδών της γλώσσας νέων µορφών γραµµατισµού, απαραίτητων για το µελλοντικό πολίτη.
όλα τα παραπάνω
54. Τα λογισµικά γενικής χρήσης (επεξεργαστές κειµένου, λογιστικά φύλλα, προγράµµατα ζωγραφικής, κλπ.) µπορούν να χρησιµοποιηθούν στη διδασκαλία και τη µάθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
54. Η ηλεκτρονική αξιολόγηση µπορεί να χρησιµοποιηθεί στη διδασκαλία των ακόλουθων γνωστικών αντικειµένων:
55. Σύµφωνα µε τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, τα ψηφιακά λεξικά και τα «σώµατα κειµένων» (βάσεις δεδοµένων που επιτρέπουν πρόσβαση σε διάφορα κείµενα) µπορούν να χρησιµοποιηθούν στα γλωσσικά µαθήµατα κυρίως:
ως συστήµατα για εξάσκηση και πρακτική
ως συστήµατα καθοδήγησης για τη διδασκαλία της γλώσσας
ως περιβάλλοντα για την ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων επικοινωνίας
σε όλα τα παραπάνω
56. Τα λογισµικά «κλειστού τύπου» δίνουν έµφαση:
στην ορθή παρουσίαση της πληροφορίας
στην εξάσκηση και στην πρακτική
στην αξιολόγηση
σε όλα τα παραπάνω
57. Τα λογισµικά «ανοικτού τύπου» δίνουν έµφαση:
στην ενεργό συµµετοχή του µαθητή
στην ανακάλυψη ή τη διερεύνηση της γνώσης
σε όλα τα παραπάνω
58. Τα λογισµικά που δίνουν έµφαση στην προσφορά αυθεντικών µαθησιακών καταστάσεων, στην επίλυση προβληµάτων και στην προσωπική εµπλοκή του µαθητή στη µαθησιακή διαδικασία είναι:
∆ιερευνητικής-ανακαλυπτικής µάθησης
Προγραµµατισµένης διδασκαλίας
Ανοικτού τύπου
Κλειστού τύπου
59. Σύµφωνα µε το ∆ΕΠΠΣ του δηµοτικού σχολείου, οι ΤΠΕ µπορούν να χρησιµοποιηθούν ως α) διερευνητικό εργαλείο, β) εποπτικό µέσο διδασκαλίας, γ) εργαλείο επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφορίας, δ) πληροφορικός αλφαβητισµός Ποιοι από τους άξονες αυτούς αντιλαµβάνονται τον υπολογιστή ως γνωστικό εργαλείο;
άξονες α και γ
άξονες α και β
άξονες α και δ
όλοι οι άξονες
60. Έστω οι ακόλουθες χρήσεις υπολογιστή στην τάξη: α) Ανάγνωση κειµένου από κειµενογράφο, β) ∆ηµιουργία κειµένου σε κειµενογράφο, γ) Αλληλεπίδραση µε µοντέλο, δ) ∆ηµιουργία µοντέλου, ε) Παρακολούθηση εφαρµογής πολυµέσων Σε ποιες από αυτές τις περιπτώσεις χρησιµοποιείται ως γνωστικό εργαλείο;
α, γ και δ
β, γ και δ
γ και δ
σε όλες τις περιπτώσεις
61. Ο βασικός σκοπός ενός διδακτικού σεναρίου µε χρήση των ΤΠΕ είναι:
η απόκτηση τεχνικών δεξιοτήτων
η επίτευξη µαθησιακών αποτελεσµάτων
η υλοποίηση µιας παιδαγωγικής θεωρίας
62. ∆ιαλέξτε τη σωστή από τις παρακάτω φράσεις για να περιγράψετε τη σχέση ενός σεναρίου και ενός φύλλου εργασίας µε χρήση ΤΠΕ.
Ένα φύλλο εργασίας περιγράφει τα ζητούµενα από το µαθητή (ή τις οµάδες των µαθητών) σε κάποια φάση εφαρµογής ενός σεναρίου µε ΤΠΕ. Το σενάριο αποτελεί ένα συνολικότερο πλάνο περιγραφής µιας διδασκαλίας µε εστιασµένο γνωστικό(ά) αντικείµενο(α), συγκεκριµένους εκπαιδευτικούς στόχους, διδακτικές αρχές και σχολικές πρακτικές. Ένα σενάριο υλοποιείται µέσα από µια σειρά δραστηριοτήτων που µε τη σειρά τους µπορεί να εξειδικεύονται σε φύλλα εργασίας για τους µαθητές.
Ένα φύλλο εργασίας είναι ουσιαστικά ένα σενάριο µε ΤΠΕ. Με αυτή την έννοια η ενασχόληση των µαθητών µε τα ζητούµενα του φύλλου εργασίας µπορεί να θεωρηθεί ως εφαρµογή του σεναρίου στην πράξη.
63. ∆ιαλέξτε ποια από τις δύο παρακάτω φράσεις διακρίνει ένα σύστηµα καθοδήγησης από ένα σύστηµα εξάσκησης και πρακτικής;
Ένα σύστηµα καθοδήγησης περιέχει πληροφορίες και ερωτήσεις πάνω σε αυτές τις πληροφορίες ενώ ένα σύστηµα εξάσκησης και πρακτικής περιέχει µόνο ερωτήσεις ή δραστηριότητες εξάσκησης.
Ένα σύστηµα εξάσκησης και πρακτικής περιέχει πληροφορίες και ερωτήσεις πάνω σε αυτές τις πληροφορίες ενώ ένα σύστηµα καθοδήγησης περιέχει µόνο ερωτήσεις ή δραστηριότητες εξάσκησης.