85. Για τη διδασκαλία και τη µάθηση των Μαθηµατικών στο δηµοτικό σχολείο µε τη χρήση των ΤΠΕ µπορούν να χρησιµοποιηθούν
λογιστικά φύλλα
περιβάλλοντα δυναµικής γεωµετρίας, όπως το Cabri ή το SketchPad
περιβάλλοντα προγραµµατισµού τύπου Logo
όλα τα προηγούµενα
περιβάλλοντα µοντελοποίησης
βάσεις δεδοµένων
94. Το λογισµικό ∆ΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΜΟΝΤΕΛΩΝ µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στα µαθηµατικά.
Στη µελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήµες.
Σε διαθεµατικές δραστηριότητες.
Σε όλα τα παραπάνω.
75.Η επεξεργασία κειµένου µπορεί να χρησιµοποιηθεί
ως γνωστικό εργαλείο (ο µαθητής δηµιουργεί κείµενα, φτιάχνει περιλήψεις και βελτιώνει τη γραπτή έκφραση)
όλα τα παραπάνω
ως εποπτικό µέσο (ο δάσκαλος παρουσιάζει ή οργανώνει πληροφορίες και δηµιουργεί φύλλα εργασίας)
82. Το ∆ΕΠΠΣ του Νηπιαγωγείου κάνει αναφορά στο αντικείµενο της «∆ηµιουργίας – Έκφρασης» (που περιλαµβάνει τα προγράµµατα σχεδιασµού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων σχετικών µε τα Εικαστικά, το Θέατρο – ∆ραµατική Τέχνη, τη Φυσική Αγωγή και τη Μουσική). Ποια από τα παρακάτω λογισµικά µπορούν να αξιοποιηθούν σε αυτό το πλαίσιο;
λογισµικό ανάπτυξης ιστοσελίδων
όλα τα προηγούµενα
Λογισµικό ζωγραφικής
λογισµικό παρουσίασης
76. Το λογισµικό παρουσίασης µπορεί να χρησιµοποιηθεί
ως εποπτικό µέσο (ο δάσκαλος οργανώνει πληροφορίες πολυµεσικής µορφής και κάνει παρουσιάσεις) και ) ως γνωστικό εργαλείο (ο µαθητής συλλέγει, οργανώνει και δοµεί πληροφορίες (που σχετίζονται µε συγκεκριµένες έννοιες) µε τη µορφή πολυµέσων ή υπερµέσων)
όλα τα παραπάνω
ως εργαλείο επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας
95. Το λογισµικό ΓΑΙΑ ΙΙ µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στην ιστορία.
Στη γλώσσα.
Στη µελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήµες.
Σε όλα τα παραπάνω.
69. Οι εννοιολογικοί χάρτες χρησιµοποιούνται από τους µαθητές
για να εντοπίζουν εσφαλµένες αντιλήψεις
για να ενισχύσουν την ικανότητα τους να κατανοούν
για όλα τα παραπάνω
για να ενσωµατώνουν νέα γνώση
για να αποσαφηνίζουν την σκέψη τους
78. Ένα προγραµµατιστικό περιβάλλον τύπου Logo επιτρέπει στους χρήστες του:
τη δυνατότητα αναζήτησης των λαθών και τροποποίησης του προγράµµατος
τη δυνατότητα δηµιουργίας ενός ενιαίου όλου από ένα σύνολο εντολών ευνοώντας την οικοδόµηση εννοιών
όλα τα παραπάνω
τη δυνατότητα ελέγχου του προγράµµατος εκτελώντας βήµα – βήµα τις εντολές και προσφέροντας άµεση ανατροφοδότηση
88. Ποια από τις παρακάτω οµάδες εννοιών περιγράφει πληρέστερα ή αποκλειστικά τα χαρακτηριστικά της εποικοδοµιστικής προσέγγισης στη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
72. Τα συµπεριφοριστικά λογισµικά χρησιµοποιούνται
για παροχή εποπτικής διδασκαλίας
Σε ειδικές περιπτώσεις κατάρτισης στη χρήση συστηµάτων ή εργαλείων
για εµπέδωση χαµηλού επιπέδου γνώσεων και δεξιοτήτων
για όλα τα προηγούµενα
για αξιολόγηση και προσωπική εργασία των µαθητών
91. Το λογισµικό Natural Revalation Art µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στην ανάπτυξη της δηµιουργικότητας.
Στην αισθητική αγωγή.
Σε όλα τα παραπάνω.
Στη Γλώσσα.
87. Οι βασικές παράµετροι που λαµβάνονται υπόψη κατά τη σχεδίαση ενός περιβάλλοντος διδασκαλίας και µάθησης µε υπολογιστές, ανάλογα µε την ακολουθούµενη ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση, άλλοτε σχετίζονται µε το περιεχόµενο του λογισµικού (συµπεριφορισµός), άλλοτε µε το είδος των δραστηριοτήτων που ευνοεί (εποικοδοµισµός) και άλλοτε µε το πλαίσιο αλληλεπιδράσεων που επιβάλει (κοινωνικοπολιτισµική προσέγγιση).
Η γνωσιοκεντρική προσέγγιση συνάδει περισσότερο µε τη χρήση κλειστών εκπαιδευτικών λογισµικών
Η δασκαλοκεντρική προσέγγιση συνάδει περισσότερο µε τη χρήση κλειστών εκπαιδευτικών λογισµικών
όλα τα παραπάνω
Η µαθητοκεντρική προσέγγιση συνάδει περισσότερο µε τη χρήση ανοικτών λογισµικών
90. Το λογισµικό Άτλαντας CENTENIA µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στην ιστορία.
Στις φυσικές επιστήµες.
Στη µελέτη περιβάλλοντος.
Σε όλα τα παραπάνω.
83. Ένα σενάριο που χρησιµοποιεί τις ΤΠΕ στην ιστορία είναι σκόπιµο να επιτρέπει
∆υνατότητα άντλησης και κατάταξης της ιστορικής πληροφορίας
∆υνατότητα ενίσχυσης του χωροχρονικού προσανατολισµού
∆υνατότητα πολυτροπικής παρουσίασης και επεξεργασίας της ιστορικής πληροφορίας
Πολλαπλή και εναλλακτική αναπαράσταση πληροφοριών και σύνθετων ιδεών
όλα τα προηγούµενα
73. Η ανακαλυπτική µάθηση µε τη χρήση ΤΠΕ:
όλα τα προηγούµενα
δίνει έµφαση στην κατανόηση των δοµών και των επιστηµονικών αρχών ενός γνωστικού αντικειµένου
υποστηρίζει τους µαθητές να οικοδοµούν τις γνώσεις τους πειραµατιζόµενοι σε ένα χώρο και εξαγάγουν κανόνες και συµπεράσµατα από τα αποτελέσµατα αυτών των εµπειριών
ωθεί τους µαθητές να ανακαλύπτουν αρχές ή να αναπτύσσουν δεξιότητες µέσω πειραµατισµού και πρακτικής
68. Έστω οι ακόλουθες εφαρµογές υπολογιστών: πολυµέσο, υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο Συνδυάστε τις εφαρµογές µε τις ακόλουθες έννοιες: γραµµική οργάνωση της πληροφορίας, µη γραµµική οργάνωση της πληροφορίας, πλοήγηση, αλληλεπίδραση
Πλοήγηση (Υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο), µη γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Πολυµέσο, ∆ιαδίκτυο), γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Υπερµέσο), Αλληλεπίδραση (∆ιαδίκτυο).
Πλοήγηση (Υπερµέσο), µη γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Υπερµέσο, Πολυµέσο), γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (∆ιαδίκτυο), Αλληλεπίδραση (Υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο).
Πλοήγηση (Υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο), µη γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο), γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Πολυµέσο), Αλληλεπίδραση (Υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο).
Πλοήγηση (∆ιαδίκτυο), µη γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο), γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Πολυµέσο), Αλληλεπίδραση (Υπερµέσο).
89. Ποια από τις παρακάτω οµάδες εννοιών περιγράφει πληρέστερα ή αποκλειστικά τα χαρακτηριστικά της συµπεριφοριστικής προσέγγισης στη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
∆ιδασκαλία µε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερµέσα, Προγράµµατα εξάσκησης και πρακτικής.
∆ιδασκαλία µε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερµέσα, Πρόγραµµα εξάσκησης και πρακτικής, Προγραµµατισµένη διδασκαλία
∆ιδασκαλία µε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραµµα εξάσκησης και πρακτικής.
∆ιδασκαλία µε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραµµα εξάσκησης και πρακτικής, Προγραµµατισµένη διδασκαλία.
79. Οι ΤΠΕ µπορούν να αξιοποιηθούν:
ως εργαλεία ανάδυσης των παραστάσεων και των ιδεών των µαθητών (π.χ. µε λογισµικά εννοιολογικής χαρτογράφησης)
όλα τα προηγούµενα
ως εργαλεία δυναµικού χειρισµού και αναπαράστασης δεδοµένων (π.χ. µε λογισµικά οπτικοποίησης)
ως εργαλεία µελέτης και αναδόµησης των εναλλακτικών αναπαραστάσεων των µαθητών (π.χ. µε λογισµικά προσοµοίωσης και µοντελοποίησης)
71. Τι ισχύει από τα παρακάτω;
Λογισµικό Εξάσκησης και Πρακτικής: Περιέχει µόνο το µέρος της διαδικασίας αξιολόγησης των γνώσεων και των δεξιοτήτων, π.χ. τεστ γνώσεων µε ερωτήσεις σωστού/λάθους, συµπλήρωσης ή πολλαπλής επιλογής
Λογισµικό Καθοδήγησης ή ∆ιδασκαλίας: Πλήρες σύστηµα µε παροχή πληροφοριών και γνώσεων και πρακτική εξάσκηση για την αξιολόγηση αυτών των γνώσεων, π.χ. ηλεκτρονικό βιβλίο µε θεωρία και ερωτήσεις πάνω στη θεωρία
Ισχύουν και τα δύο
64.∆ιαλέξτε ποια από τις δύο παρακάτω φράσεις διακρίνει ένα περιβάλλον οπτικοποίησης από ένα περιβάλλον προσοµοίωσης;
Ένα περιβάλλον οπτικοποίησης αναπαριστά απλώς τα δεδοµένα ενός µοντέλου ενώ ένα περιβάλλον προσοµοίωσης επιτρέπει τον χειρισµό κάποιων παραµέτρων ή µεταβλητών που αφορούν το µοντέλο.
Ένα περιβάλλον προσοµοίωσης αναπαριστά απλώς τα δεδοµένα ενός µοντέλου ενώ ένα περιβάλλον οπτικοποίησης επιτρέπει τον χειρισµό κάποιων παραµέτρων ή µεταβλητών που αφορούν το µοντέλο.
81. Κοινωνικογνωστικές συγκρούσεις µπορούν να δηµιουργηθούν
µε χρήση λογισµικών εξάσκησης και πρακτικής
µε χρήση λογισµικών συνεργατικής µάθησης
µε όλα τα προηγούµενα
67. Ποιο (ή ποια) από τα παρακάτω αποτελεί πλεονέκτηµα (αποτελούν πλεονεκτήµατα) των περιβαλλόντων προσοµοίωσης:
µπορεί να αποτελεί την µόνη προσέγγιση για την επίλυση κάποιων προβληµάτων (π.χ. µελέτη λειτουργίας ενός απροσπέλαστου συστήµατος)
µπορεί να κοστίζει λιγότερο από το χειρισµό του πραγµατικού συστήµατος
δίνει τη δυνατότητα επανάληψης του ιδίου φαινοµένου
είναι ασφαλής µέθοδος (π.χ. χειρισµός αεροπλάνου)
παρουσιάζει µεγαλύτερη ευαισθησία στην αντίληψη των σχέσεων µεταξύ των προβληµάτων (αφού οι µεταβλητές που µπορούµε να χειριστούµε είναι εµφανείς)
όλα τα παραπάνω
66. Τα υπολογιστικά συστήµατα οπτικοποίησης χρησιµοποιούνται για τη διδασκαλία
όλων των παραπάνω αντικειµένων
των φυσικών επιστηµών µε χρήση πολλαπλών τύπων οπτικών αναπαραστάσεων (χηµεία, βιολογία, φυσική, περιβαλλοντική εκπαίδευση)
των µαθηµατικών (γραφικές αναπαραστάσεις)
της γεωγραφίας (χάρτες, άτλαντες)
της ιστορίας (ιστορικοί χάρτες)
74. Τα λογισµικά γενικής χρήσης µπορούν να χρησιµοποιηθούν:
ως εποπτικά µέσα διδασκαλίας (για επιδείξεις, παρουσιάσεις, κλπ.)
ως εργαλεία επεξεργασίας, αναζήτησης και επικοινωνίας της πληροφορίας
όλα τα παραπάνω
ως γνωστικά εργαλεία για την οικοδόµηση υψηλού επιπέδου δεξιοτήτων
86. Για τη διδασκαλία και τη µάθηση των φυσικών επιστηµών, της µελέτης περιβάλλοντος και της γεωγραφίας στο δηµοτικό σχολείο µε τη χρήση των ΤΠΕ µπορούν να χρησιµοποιηθούν
όλα τα προηγούµενα
ψηφιακές θεµατικές εγκυκλοπαίδειες
περιβάλλοντα εννοιολογικής χαρτογράφησης
περιβάλλοντα οπτικοποίησης
περιβάλλοντα προσοµοίωσης
περιβάλλοντα µοντελοποίησης
65.∆ιαλέξτε ποια από τις δύο παρακάτω φράσεις διακρίνει ένα περιβάλλον προσοµοίωσης από ένα περιβάλλον µοντελοποίησης;
Ένα περιβάλλον προσοµοίωσης επιτρέπει τον χειρισµό κάποιων παραµέτρων ή µεταβλητών που αφορούν το µοντέλο ενώ ένα περιβάλλον µοντελοποίησης επιτρέπει τη δηµιουργία ενός µοντέλου.
Ένα περιβάλλον µοντελοποίησης επιτρέπει τον χειρισµό κάποιων παραµέτρων ή µεταβλητών που αφορούν το µοντέλο ενώ ένα περιβάλλον προσοµοίωσης επιτρέπει τη δηµιουργία ενός µοντέλου.
93. Το λογισµικό ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στη µελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήµες.
Σε όλα τα παραπάνω.
Στα µαθηµατικά.
Στην ιστορία.
96. Το λογισµικό ΑΒΑΚΙΟ/ΧΕΛ ΝΟΚΟΣΜΟΣ µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στα µαθηµατικά.
Στον προγραµµατισµό.
Σε όλα τα παραπάνω
Στη µελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήµες.
84. Για τη διδασκαλία και τη µάθηση της Ιστορίας µε τη χρήση των ΤΠΕ µπορούν να χρησιµοποιηθούν
∆ιαδίκτυο και µηχανές αναζήτησης
λογισµικά εννοιολογικής χαρτογράφησης
όλα τα προηγούµενα
ιστορικοί άτλαντες και συστήµατα οπτικοποίησης
θεµατικές ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες
92. Το λογισµικό Ι∆ΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στα µαθηµατικά.
Σε όλα τα παραπάνω.
Στη µελέτη περιβάλλοντος.
Στη Γλώσσα.
77. Η χρήση της επεξεργασίας κειµένου σε µία διδακτική κατάσταση προσφέρει