64.∆ιαλέξτε ποια από τις δύο παρακάτω φράσεις διακρίνει ένα περιβάλλον οπτικοποίησης από ένα περιβάλλον προσοµοίωσης;
Ένα περιβάλλον οπτικοποίησης αναπαριστά απλώς τα δεδοµένα ενός µοντέλου ενώ ένα περιβάλλον προσοµοίωσης επιτρέπει τον χειρισµό κάποιων παραµέτρων ή µεταβλητών που αφορούν το µοντέλο.
Ένα περιβάλλον προσοµοίωσης αναπαριστά απλώς τα δεδοµένα ενός µοντέλου ενώ ένα περιβάλλον οπτικοποίησης επιτρέπει τον χειρισµό κάποιων παραµέτρων ή µεταβλητών που αφορούν το µοντέλο.
65.∆ιαλέξτε ποια από τις δύο παρακάτω φράσεις διακρίνει ένα περιβάλλον προσοµοίωσης από ένα περιβάλλον µοντελοποίησης;
Ένα περιβάλλον προσοµοίωσης επιτρέπει τον χειρισµό κάποιων παραµέτρων ή µεταβλητών που αφορούν το µοντέλο ενώ ένα περιβάλλον µοντελοποίησης επιτρέπει τη δηµιουργία ενός µοντέλου.
Ένα περιβάλλον µοντελοποίησης επιτρέπει τον χειρισµό κάποιων παραµέτρων ή µεταβλητών που αφορούν το µοντέλο ενώ ένα περιβάλλον προσοµοίωσης επιτρέπει τη δηµιουργία ενός µοντέλου.
66. Τα υπολογιστικά συστήµατα οπτικοποίησης χρησιµοποιούνται για τη διδασκαλία
των φυσικών επιστηµών µε χρήση πολλαπλών τύπων οπτικών αναπαραστάσεων (χηµεία, βιολογία, φυσική, περιβαλλοντική εκπαίδευση)
των µαθηµατικών (γραφικές αναπαραστάσεις)
της γεωγραφίας (χάρτες, άτλαντες)
της ιστορίας (ιστορικοί χάρτες)
όλων των παραπάνω αντικειµένων
67. Ποιο (ή ποια) από τα παρακάτω αποτελεί πλεονέκτηµα (αποτελούν πλεονεκτήµατα) των περιβαλλόντων προσοµοίωσης:
µπορεί να αποτελεί την µόνη προσέγγιση για την επίλυση κάποιων προβληµάτων (π.χ. µελέτη λειτουργίας ενός απροσπέλαστου συστήµατος)
µπορεί να κοστίζει λιγότερο από το χειρισµό του πραγµατικού συστήµατος
παρουσιάζει µεγαλύτερη ευαισθησία στην αντίληψη των σχέσεων µεταξύ των προβληµάτων (αφού οι µεταβλητές που µπορούµε να χειριστούµε είναι εµφανείς)
είναι ασφαλής µέθοδος (π.χ. χειρισµός αεροπλάνου)
δίνει τη δυνατότητα επανάληψης του ιδίου φαινοµένου
όλα τα παραπάνω
68. Έστω οι ακόλουθες εφαρµογές υπολογιστών: πολυµέσο, υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο Συνδυάστε τις εφαρµογές µε τις ακόλουθες έννοιες: γραµµική οργάνωση της πληροφορίας, µη γραµµική οργάνωση της πληροφορίας, πλοήγηση, αλληλεπίδραση
Πλοήγηση (Υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο), µη γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο), γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Πολυµέσο), Αλληλεπίδραση (Υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο).
Πλοήγηση (Υπερµέσο), µη γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Υπερµέσο, Πολυµέσο), γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (∆ιαδίκτυο), Αλληλεπίδραση (Υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο).
Πλοήγηση (Υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο), µη γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Πολυµέσο, ∆ιαδίκτυο), γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Υπερµέσο), Αλληλεπίδραση (∆ιαδίκτυο).
Πλοήγηση (∆ιαδίκτυο), µη γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Υπερµέσο, ∆ιαδίκτυο), γραµµική οργάνωση της πληροφορίας (Πολυµέσο), Αλληλεπίδραση (Υπερµέσο).
69. Οι εννοιολογικοί χάρτες χρησιµοποιούνται από τους µαθητές
Η δασκαλοκεντρική προσέγγιση συνάδει περισσότερο µε τη χρήση κλειστών εκπαιδευτικών λογισµικών
Η γνωσιοκεντρική προσέγγιση συνάδει περισσότερο µε τη χρήση κλειστών εκπαιδευτικών λογισµικών
Η µαθητοκεντρική προσέγγιση συνάδει περισσότερο µε τη χρήση ανοικτών λογισµικών
όλα τα παραπάνω
71. Τι ισχύει από τα παρακάτω;
Λογισµικό Καθοδήγησης ή ∆ιδασκαλίας: Πλήρες σύστηµα µε παροχή πληροφοριών και γνώσεων και πρακτική εξάσκηση για την αξιολόγηση αυτών των γνώσεων, π.χ. ηλεκτρονικό βιβλίο µε θεωρία και ερωτήσεις πάνω στη θεωρία
Λογισµικό Εξάσκησης και Πρακτικής: Περιέχει µόνο το µέρος της διαδικασίας αξιολόγησης των γνώσεων και των δεξιοτήτων, π.χ. τεστ γνώσεων µε ερωτήσεις σωστού/λάθους, συµπλήρωσης ή πολλαπλής επιλογής
Ισχύουν και τα δύο
72. Τα συµπεριφοριστικά λογισµικά χρησιµοποιούνται
για παροχή εποπτικής διδασκαλίας
Σε ειδικές περιπτώσεις κατάρτισης στη χρήση συστηµάτων ή εργαλείων
για εµπέδωση χαµηλού επιπέδου γνώσεων και δεξιοτήτων
για αξιολόγηση και προσωπική εργασία των µαθητών
για όλα τα προηγούµενα
73. Η ανακαλυπτική µάθηση µε τη χρήση ΤΠΕ:
δίνει έµφαση στην κατανόηση των δοµών και των επιστηµονικών αρχών ενός γνωστικού αντικειµένου
ωθεί τους µαθητές να ανακαλύπτουν αρχές ή να αναπτύσσουν δεξιότητες µέσω πειραµατισµού και πρακτικής
υποστηρίζει τους µαθητές να οικοδοµούν τις γνώσεις τους πειραµατιζόµενοι σε ένα χώρο και εξαγάγουν κανόνες και συµπεράσµατα από τα αποτελέσµατα αυτών των εµπειριών
όλα τα προηγούµενα
74. Τα λογισµικά γενικής χρήσης µπορούν να χρησιµοποιηθούν:
ως εποπτικά µέσα διδασκαλίας (για επιδείξεις, παρουσιάσεις, κλπ.)
ως εργαλεία επεξεργασίας, αναζήτησης και επικοινωνίας της πληροφορίας
ως γνωστικά εργαλεία για την οικοδόµηση υψηλού επιπέδου δεξιοτήτων
όλα τα παραπάνω
75.Η επεξεργασία κειµένου µπορεί να χρησιµοποιηθεί
ως εποπτικό µέσο (ο δάσκαλος παρουσιάζει ή οργανώνει πληροφορίες και δηµιουργεί φύλλα εργασίας)
ως γνωστικό εργαλείο (ο µαθητής δηµιουργεί κείµενα, φτιάχνει περιλήψεις και βελτιώνει τη γραπτή έκφραση)
όλα τα παραπάνω
76. Το λογισµικό παρουσίασης µπορεί να χρησιµοποιηθεί
ως εποπτικό µέσο (ο δάσκαλος οργανώνει πληροφορίες πολυµεσικής µορφής και κάνει παρουσιάσεις) και ) ως γνωστικό εργαλείο (ο µαθητής συλλέγει, οργανώνει και δοµεί πληροφορίες (που σχετίζονται µε συγκεκριµένες έννοιες) µε τη µορφή πολυµέσων ή υπερµέσων)
ως εργαλείο επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας
όλα τα παραπάνω
77. Η χρήση της επεξεργασίας κειµένου σε µία διδακτική κατάσταση προσφέρει
78. Ένα προγραµµατιστικό περιβάλλον τύπου Logo επιτρέπει στους χρήστες του:
τη δυνατότητα ελέγχου του προγράµµατος εκτελώντας βήµα – βήµα τις εντολές και προσφέροντας άµεση ανατροφοδότηση
τη δυνατότητα αναζήτησης των λαθών και τροποποίησης του προγράµµατος
τη δυνατότητα δηµιουργίας ενός ενιαίου όλου από ένα σύνολο εντολών ευνοώντας την οικοδόµηση εννοιών
όλα τα παραπάνω
79. Οι ΤΠΕ µπορούν να αξιοποιηθούν:
ως εργαλεία ανάδυσης των παραστάσεων και των ιδεών των µαθητών (π.χ. µε λογισµικά εννοιολογικής χαρτογράφησης)
ως εργαλεία δυναµικού χειρισµού και αναπαράστασης δεδοµένων (π.χ. µε λογισµικά οπτικοποίησης)
ως εργαλεία µελέτης και αναδόµησης των εναλλακτικών αναπαραστάσεων των µαθητών (π.χ. µε λογισµικά προσοµοίωσης και µοντελοποίησης)
όλα τα προηγούµενα
80. Γνωστικές συγκρούσεις µπορούν να δηµιουργηθούν
µε χρήση λογισµικών προσοµοίωσης ή µοντελοποίησης
µε χρήση λογισµικών εξάσκησης και πρακτικής
µε όλα τα προηγούµενα
81. Κοινωνικογνωστικές συγκρούσεις µπορούν να δηµιουργηθούν
µε χρήση λογισµικών εξάσκησης και πρακτικής
µε χρήση λογισµικών συνεργατικής µάθησης
µε όλα τα προηγούµενα
82. Το ∆ΕΠΠΣ του Νηπιαγωγείου κάνει αναφορά στο αντικείµενο της «∆ηµιουργίας – Έκφρασης» (που περιλαµβάνει τα προγράµµατα σχεδιασµού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων σχετικών µε τα Εικαστικά, το Θέατρο – ∆ραµατική Τέχνη, τη Φυσική Αγωγή και τη Μουσική). Ποια από τα παρακάτω λογισµικά µπορούν να αξιοποιηθούν σε αυτό το πλαίσιο;
Λογισµικό ζωγραφικής
λογισµικό παρουσίασης
λογισµικό ανάπτυξης ιστοσελίδων
όλα τα προηγούµενα
83. Ένα σενάριο που χρησιµοποιεί τις ΤΠΕ στην ιστορία είναι σκόπιµο να επιτρέπει
Πολλαπλή και εναλλακτική αναπαράσταση πληροφοριών και σύνθετων ιδεών
∆υνατότητα άντλησης και κατάταξης της ιστορικής πληροφορίας
∆υνατότητα πολυτροπικής παρουσίασης και επεξεργασίας της ιστορικής πληροφορίας
∆υνατότητα ενίσχυσης του χωροχρονικού προσανατολισµού
όλα τα προηγούµενα
84. Για τη διδασκαλία και τη µάθηση της Ιστορίας µε τη χρήση των ΤΠΕ µπορούν να χρησιµοποιηθούν
λογισµικά εννοιολογικής χαρτογράφησης
θεµατικές ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες
∆ιαδίκτυο και µηχανές αναζήτησης
ιστορικοί άτλαντες και συστήµατα οπτικοποίησης
όλα τα προηγούµενα
85. Για τη διδασκαλία και τη µάθηση των Μαθηµατικών στο δηµοτικό σχολείο µε τη χρήση των ΤΠΕ µπορούν να χρησιµοποιηθούν
λογιστικά φύλλα
περιβάλλοντα δυναµικής γεωµετρίας, όπως το Cabri ή το SketchPad
περιβάλλοντα µοντελοποίησης
περιβάλλοντα προγραµµατισµού τύπου Logo
βάσεις δεδοµένων
όλα τα προηγούµενα
86. Για τη διδασκαλία και τη µάθηση των φυσικών επιστηµών, της µελέτης περιβάλλοντος και της γεωγραφίας στο δηµοτικό σχολείο µε τη χρήση των ΤΠΕ µπορούν να χρησιµοποιηθούν
ψηφιακές θεµατικές εγκυκλοπαίδειες
περιβάλλοντα προσοµοίωσης
περιβάλλοντα µοντελοποίησης
περιβάλλοντα εννοιολογικής χαρτογράφησης
περιβάλλοντα οπτικοποίησης
όλα τα προηγούµενα
87. Οι βασικές παράµετροι που λαµβάνονται υπόψη κατά τη σχεδίαση ενός περιβάλλοντος διδασκαλίας και µάθησης µε υπολογιστές, ανάλογα µε την ακολουθούµενη ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση, άλλοτε σχετίζονται µε το περιεχόµενο του λογισµικού (συµπεριφορισµός), άλλοτε µε το είδος των δραστηριοτήτων που ευνοεί (εποικοδοµισµός) και άλλοτε µε το πλαίσιο αλληλεπιδράσεων που επιβάλει (κοινωνικοπολιτισµική προσέγγιση).
η παραπάνω διατύπωση είναι ορθή
η παραπάνω διατύπωση είναι λανθασµένη
88. Ποια από τις παρακάτω οµάδες εννοιών περιγράφει πληρέστερα ή αποκλειστικά τα χαρακτηριστικά της εποικοδοµιστικής προσέγγισης στη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
89. Ποια από τις παρακάτω οµάδες εννοιών περιγράφει πληρέστερα ή αποκλειστικά τα χαρακτηριστικά της συµπεριφοριστικής προσέγγισης στη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
∆ιδασκαλία µε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραµµα εξάσκησης και πρακτικής.
∆ιδασκαλία µε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερµέσα, Προγράµµατα εξάσκησης και πρακτικής.
∆ιδασκαλία µε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερµέσα, Πρόγραµµα εξάσκησης και πρακτικής, Προγραµµατισµένη διδασκαλία
∆ιδασκαλία µε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγραµµα εξάσκησης και πρακτικής, Προγραµµατισµένη διδασκαλία.
90. Το λογισµικό Άτλαντας CENTENIA µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στην ιστορία.
Στη µελέτη περιβάλλοντος.
Στις φυσικές επιστήµες.
Σε όλα τα παραπάνω.
91. Το λογισµικό Natural Revalation Art µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στη Γλώσσα.
Στην ανάπτυξη της δηµιουργικότητας.
Στην αισθητική αγωγή.
Σε όλα τα παραπάνω.
92. Το λογισµικό Ι∆ΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στη Γλώσσα.
Στα µαθηµατικά.
Στη µελέτη περιβάλλοντος.
Σε όλα τα παραπάνω.
93. Το λογισµικό ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στη µελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήµες.
Στην ιστορία.
Στα µαθηµατικά.
Σε όλα τα παραπάνω.
94. Το λογισµικό ∆ΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΜΟΝΤΕΛΩΝ µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στη µελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήµες.
Στα µαθηµατικά.
Σε διαθεµατικές δραστηριότητες.
Σε όλα τα παραπάνω.
95. Το λογισµικό ΓΑΙΑ ΙΙ µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στη µελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήµες.
Στη γλώσσα.
Στην ιστορία.
Σε όλα τα παραπάνω.
96. Το λογισµικό ΑΒΑΚΙΟ/ΧΕΛ ΝΟΚΟΣΜΟΣ µπορεί να χρησιµοποιηθεί
Στη µελέτη περιβάλλοντος και τις φυσικές επιστήµες.