Ποιο από τα παρακάτω παραδείγματα εκφράζει τη μηχανιστική ανακαλυπτική μάθηση του Ausubel;
O μαθητής ανακαλύπτει ότι η έκθεση στον ήλιο προκαλεί εγκαύματα και με βάση της γνώσεις που έχει συσχετίζει την επικινδυνότητα της ηλιοθεραπείας με τις δερματικές ασθένειες
ο μαθητής ανακαλύπτει τυχαία ότι το νερό παγώνει στους 0 βαθμούς κελσίου, αλλά δεν μπορεί να το εξηγήσει.
ο μαθητής αποτυπώνει στη μνήμη του την προπαίδεια
ο μαθητής ακούγοντας το δάσκαλο να διδάσκει για ένα συντακτικό φαινόμενο, το εντάσσει στους γενικότερους κανόνες συντακτικού που ήδη ξέρει.
O Ausubel θεωρεί ότι:
H γνώση μεγαλώνει μέσα από την αλληλεπίδραση γνωστικών και περιβαλλοντικών παραγόντων
H μάθηση μέσω ανακάλυψης απαιτεί πολύ χρόνο και συνεπώς προκρίνει την εκθετική διδασκαλία (expository teaching)
Kάθε νέα γνώση οικοδομείται πάνω στην προηγούμενη εμπειρία του μαθητή
H ανακαλυπτική μάθηση είναι αποτελεσματική για τους μαθητές που βρίσκονται στο στάδιο των τυπικών λογικών πράξεων.
Ποια είναι τα είδη μάθησης κατά τον Ausubel;
Nοηματική - προσληπτική μάθηση
Όλες οι άλλες απαντήσεις
Mηχανιστική προσληπτική μάθηση
Mηχανιστική ανακαλυπτική μάθηση και νοηματική ανακαλυπτική μάθηση
Πώς θα χαρακτηρίζατε το μοντέλο διδασκαλίας του Ausubel;
Διαλογικό
Διερευνητικό
Aνακαλυπτικό
Δασκαλοκεντρικό
Mαθησιακή ετοιμότητα κατά τον Ausubel σημαίνει:
Ωρίμανση του μαθητή κατά τη μαθησιακή διαδικασία
Mεταβίβαση της ήδη μεμαθημένης γνώσης σε άλλες προβληματικές καταστάσεις
Aνακάλυψη της νέας γνώσης από το μαθητή
Aπόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων ανάλογα με το επίπεδο ανάπτυξης που βρίσκεται
Ως προκαταβολικός οργανωτής κατά τον Ausubel μπορεί να είναι:
Ένα διαγώνισμα στο τέλος της χρονιάς
Tο συμπέρασμα στο τέλος του μαθήματος
H περίληψη ή ένα σύντομο διάγραμμα
Ένα αιφνίδιο τεστ αξιολόγησης
Σύμφωνα με την αρχή της προοδευτικής διαφοροποίησης της γνώσης κατά τον Ausubel για τη διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας:
καμία απάντηση δεν είναι σωστή
Πρέπει πρώτα να διδαχθεί ο μαθητής τους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες και μετά να γράφει και να διαβάζει.
Πρέπει πρώτα ο μαθητής να μάθει να γράφει και να διαβάζει και μετά να διδαχθεί γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες
δεν έχει σημασία η σειρά
Ποια είναι η καταλληλότερη μορφή μάθησης κατά τον Ausubel;
η νοηματική ανακαλυπτική
η μηχανιστική ανακαλυπτική
η μηχανιστική προσληπτική
η νοηματική προσληπτική
Tι εννοεί ο Ausubel με τον όρο «ουσιώδης μάθηση»;
την απομνημόνευση πληροφοριών
Kαμία απάντηση δεν είναι σωστή
Tη συγκράτηση πληροφοριών χωρίς να ενσωματώνονται στις ήδη υπάρχουσες
Tη συσχέτιση των νέων πληροφοριών με τις ήδη υπάρχουσες.
Για ποιας ηλικίας μαθητές ο Ausubel θεωρεί ότι η ανακαλυπτική μάθηση είναι αποτελεσματική;
για μαθητές λυκείου
για μαθητές δημοτικού που δεν έχουν φτάσει στο στάδιο των τυπικών λογικών πράξεων
για μαθητές γυμνασίου που βρίσκονται στο στάδιο της αφηρημένης σκέψης
για κανένα επίπεδο ηλικίας
H πορεία διδασκαλίας κατά τον Ausubel πρέπει να ξεκινά:
από το γενικό στο ειδικό
από το ειδικό στο γενικό
από το ειδικό στο ειδικό
από το γενικό στο γενικό
Σύμφωνα με τη γνωστική ψυχολογία του Ausubel:
η παραγωγική (ή άλλως απαγωγική) επεξεργασία διασφαλίζει υψηλό βαθμό κατανόησης
η επαγωγική επεξεργασία των δεδομένων διασφαλίζει υψηλό βαθμό κατανόησης
η άσκηση και η θετική ανατροφοδότηση εμπεδώνει τη μάθηση
η κατανόηση εξασφαλίζεται μόνο μέσα από την ατομική διερεύνηση.
Σύμφωνα με τη θεωρία του Vygotsky, ο εκπαιδευτικός κατά τη διδασκαλία του:
επιλέγει ασκήσεις στις οποίες μπορούν να απαντήσουν σωστά όλοι οι μαθητές
επιλέγει ασκήσεις δύσκολες ώστε να δημιουργήσει στους μαθητές «γνωστική σύγκρουση»
επιλέγει ασκήσεις δύσκολες αλλά προσιτές στη γνωστική ικανότητα των παιδιών