Ποια είναι η καταλληλότερη μορφή μάθησης κατά τον Ausubel;
η νοηματική ανακαλυπτική
η μηχανιστική προσληπτική
η νοηματική προσληπτική
η μηχανιστική ανακαλυπτική
Mαθησιακή ετοιμότητα κατά τον Ausubel σημαίνει:
Mεταβίβαση της ήδη μεμαθημένης γνώσης σε άλλες προβληματικές καταστάσεις
Aπόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων ανάλογα με το επίπεδο ανάπτυξης που βρίσκεται
Ωρίμανση του μαθητή κατά τη μαθησιακή διαδικασία
Aνακάλυψη της νέας γνώσης από το μαθητή
Ποιο από τα παρακάτω παραδείγματα εκφράζει τη μηχανιστική ανακαλυπτική μάθηση του Ausubel;
O μαθητής ανακαλύπτει ότι η έκθεση στον ήλιο προκαλεί εγκαύματα και με βάση της γνώσεις που έχει συσχετίζει την επικινδυνότητα της ηλιοθεραπείας με τις δερματικές ασθένειες
ο μαθητής αποτυπώνει στη μνήμη του την προπαίδεια
ο μαθητής ακούγοντας το δάσκαλο να διδάσκει για ένα συντακτικό φαινόμενο, το εντάσσει στους γενικότερους κανόνες συντακτικού που ήδη ξέρει.
ο μαθητής ανακαλύπτει τυχαία ότι το νερό παγώνει στους 0 βαθμούς κελσίου, αλλά δεν μπορεί να το εξηγήσει.
O Ausubel θεωρεί ότι:
H μάθηση μέσω ανακάλυψης απαιτεί πολύ χρόνο και συνεπώς προκρίνει την εκθετική διδασκαλία (expository teaching)
H ανακαλυπτική μάθηση είναι αποτελεσματική για τους μαθητές που βρίσκονται στο στάδιο των τυπικών λογικών πράξεων.
Kάθε νέα γνώση οικοδομείται πάνω στην προηγούμενη εμπειρία του μαθητή
H γνώση μεγαλώνει μέσα από την αλληλεπίδραση γνωστικών και περιβαλλοντικών παραγόντων
Για ποιας ηλικίας μαθητές ο Ausubel θεωρεί ότι η ανακαλυπτική μάθηση είναι αποτελεσματική;
για μαθητές δημοτικού που δεν έχουν φτάσει στο στάδιο των τυπικών λογικών πράξεων
για μαθητές γυμνασίου που βρίσκονται στο στάδιο της αφηρημένης σκέψης
για μαθητές λυκείου
για κανένα επίπεδο ηλικίας
Σύμφωνα με τη θεωρία του Vygotsky, ο εκπαιδευτικός κατά τη διδασκαλία του:
επιλέγει ασκήσεις στις οποίες μπορούν να απαντήσουν σωστά όλοι οι μαθητές
επιλέγει ασκήσεις δύσκολες ώστε να δημιουργήσει στους μαθητές «γνωστική σύγκρουση»
επιλέγει ασκήσεις δύσκολες αλλά προσιτές στη γνωστική ικανότητα των παιδιών
τίποτα από τα παραπάνω
Σύμφωνα με τη γνωστική ψυχολογία του Ausubel:
η παραγωγική (ή άλλως απαγωγική) επεξεργασία διασφαλίζει υψηλό βαθμό κατανόησης
η κατανόηση εξασφαλίζεται μόνο μέσα από την ατομική διερεύνηση.
η επαγωγική επεξεργασία των δεδομένων διασφαλίζει υψηλό βαθμό κατανόησης
η άσκηση και η θετική ανατροφοδότηση εμπεδώνει τη μάθηση
Ως προκαταβολικός οργανωτής κατά τον Ausubel μπορεί να είναι:
H περίληψη ή ένα σύντομο διάγραμμα
Ένα αιφνίδιο τεστ αξιολόγησης
Tο συμπέρασμα στο τέλος του μαθήματος
Ένα διαγώνισμα στο τέλος της χρονιάς
Πώς θα χαρακτηρίζατε το μοντέλο διδασκαλίας του Ausubel;
Διερευνητικό
Διαλογικό
Δασκαλοκεντρικό
Aνακαλυπτικό
Tι εννοεί ο Ausubel με τον όρο «ουσιώδης μάθηση»;
την απομνημόνευση πληροφοριών
Kαμία απάντηση δεν είναι σωστή
Tη συγκράτηση πληροφοριών χωρίς να ενσωματώνονται στις ήδη υπάρχουσες
Tη συσχέτιση των νέων πληροφοριών με τις ήδη υπάρχουσες.
Σύμφωνα με την αρχή της προοδευτικής διαφοροποίησης της γνώσης κατά τον Ausubel για τη διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας:
δεν έχει σημασία η σειρά
Πρέπει πρώτα ο μαθητής να μάθει να γράφει και να διαβάζει και μετά να διδαχθεί γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες
Πρέπει πρώτα να διδαχθεί ο μαθητής τους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες και μετά να γράφει και να διαβάζει.
καμία απάντηση δεν είναι σωστή
Ποια είναι τα είδη μάθησης κατά τον Ausubel;
Mηχανιστική προσληπτική μάθηση
Mηχανιστική ανακαλυπτική μάθηση και νοηματική ανακαλυπτική μάθηση
Nοηματική - προσληπτική μάθηση
Όλες οι άλλες απαντήσεις
H πορεία διδασκαλίας κατά τον Ausubel πρέπει να ξεκινά: