O ρόλος του εκπαιδευτικού στην κοινωνική θεωρία του Bandura είναι σημαντικός διότι:
Πρέπει να παρέχει στον μαθητή τα κατάλληλα ερεθίσματα
Πρέπει να δημιουργήσει εκείνες τις κατάλληλες συνθήκες μάθησης για τους μαθητές
Πρέπει να γνωρίζει το στάδιο γνωστικής ανάπτυξης του μαθητή
Aποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά πρότυπα μίμησης για το μαθητή
Σύμφωνα με τον Bandura, οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία της μάθησης είναι κατά βάση:
περιβαλλοντικοί
ατομικοί
γνωστικοί
περιβαλλοντικοί, γνωστικοί, ατομικοί και βιολογικοί
Σύμφωνα με την κοινωνική θεωρία μάθησης του Bandura ο συμπεριφορισμός:
μπορεί μόνο να ερμηνεύσει τη μάθηση στοιχειωδών μορφών συμπεριφοράς
μπορεί να ερμηνεύσει και σύνθετες ανθρώπινες συμπεριφορές αρκεί να προσφερθούν τα κατάλληλα ερεθίσματα
δεν συμβάλλει καθόλου στη διαμόρφωση κανόνων και στάσεων συμπεριφοράς
θεωρείται εξίσου αποτελεσματικός με τη μίμηση προτύπων
H έννοια της προκαταβολικής ενίσχυσης στη θεωρία του Bandura:
Προϋπάρχει του παρεχόμενου ερεθίσματος
Ακολουθεί το παρεχόμενο ερέθισμα
Άλλες φορές προηγείται του ερεθίσματος και άλλες ακολουθεί το ερέθισμα
Λειτουργεί έξω από το κοινωνικό περιβάλλον
O Bandura υποστηρίζει ότι μέσω της παρότρυνσης που καλλιεργεί ο κοινωνικός περίγυρος, οι μαθητές:
Mπορούν να υιοθετήσουν νέα γνωστικά σχήματα τμηματικά και σταδιακά
Mπορούν να διαμορφώνουν θετικές στάσεις απέναντι στη μαθησιακή διαδικασία
Mπορούν να αντιλαμβάνονται με σαφήνεια μια νέα προβληματική κατάσταση
Μπορούν να αναπτύξουν στάσεις και συμπεριφορές έξω από τα πλαίσια της ατομικής τους εμπειρίας.
Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στη θεωρία του Piaget και του Bandura για τη μάθηση;
ο Bandura θεωρεί ότι ο μαθητής μπορεί να μάθει από την παρατήρηση της συμπεριφοράς ενός άλλου, ανεξάρτητα από την ατομική του εμπειρία
η κοινωνική θεωρία του Bandura υποστηρίζει ότι ακόμα και οι στάσεις διαμορφώνονται μέσα από τη μίμηση προτύπων
ο Piaget θεωρεί ότι το παιδί μπορεί να μάθει μέσα από την παρατήρηση της συμπεριφοράς του άλλου, αλλά πρέπει η παρατηρήσιμη συμπεριφορά να συμβαδίζει με το στάδιο της γνωστικής του ανάπτυξης