Σε ποιο στάδιο κατά τον Bruner ο μαθητής μπορεί να μάθει δια μέσου του γραπτού και προφορικού λόγου;
στο πραξιακό
καμία από τις άλλες απαντήσεις
στο εικονιστικό
στο συμβολικό
Ποια είναι η θέση του Bruner σχετικά με το ρόλο της ενίσχυσης στη διδασκαλία;
η εξωτερική ενίσχυση (υλικές αμοιβές και κοινωνικές αμοιβές) είναι η πλέον σημαντική στη μαθησιακή διαδικασία.
ο δάσκαλος πρέπει να αξιοποιεί τα εξωτερικά κίνητρα μάθησης
ο δάσκαλος πρέπει να αυξάνει τα εξωτερικά κίνητρα
η διδασκαλία πρέπει να μετατρέπει τα εξωτερικά σε εσωτερικά κίνητρα
O εκπαιδευτικός, σύμφωνα με τον Bruner, θα πρέπει:
να αποτελεί πρότυπο μίμησης για τους μαθητές του.
να δημιουργεί εκείνες τις συνθήκες όπου οι μαθητές θα ανακαλύπτουν τη μάθηση μέσω των δικών τους διερευνήσεων.
να μεταδίδει τη γνώση στους μαθητές και εκείνοι να την κωδικοποιούν
να δίνει στους μαθητές τη νέα γνώση στην ολότητά της
Σε ποια ηλικία, κυρίως, το παιδί βρίσκεται στο στάδιο της πραξιακής αναπαράστασης κατά τον Bruner;
μέχρι 5-6 χρονών
μέχρι 11 χρονών
μέχρι 12 χρονών
μέχρι 14 χρονών
Oι απόψεις του Bruner για τη νοητική ανάπτυξη του παιδιού και τη μάθηση δεν περιλαμβάνουν:
Tο σπειροειδές πρόγραμμα
Tην αφομοίωση αρχών και στάσεων
Tην απομνημόνευση πληροφοριών
την πραξιακή, εικονική, συμβολική αναπαράσταση των γνώσεων
Tο σπειροειδές σχολικό πρόγραμμα του Bruner βασίζεται:
στην πολύπλοκη μετάδοση γνώσεων από τα πρώτα σχολικά χρόνια
στη μάθηση σε συγκεκριμένο σχολικό ορίζοντα
στη μάθηση γνώσεων αρχικά σε απλή μορφή και στη συνέχεια σε πιο προχωρημένο επίπεδο
στη μετάδοση των βασικών γνώσεων σε όλους τους μαθητές ανεξαιρέτως.
Σε ποιο στάδιο μάθησης του Bruner κυρίως, οι μαθητές βρίσκονται στο προεννοιολογικό και στο στάδιο των συγκεκριμένων λογικών πράξεων;
Στο εικονιστικό
στο πραξιακό
στο συμβολικό
όλες οι άλλες απαντήσεις.
Σε ποιον ανήκει η φράση: «O άνθρωπος πρέπει να διδάσκεται ό,τι είναι περισσότερο χρήσιμο και περισσότερο ελκυστικό»;
Bruner
Skinner
Thorndike
Watson
Σε ποιο σημείο συγκλίνουν οι απόψεις του Bruner με τις απόψεις του Piaget σχετικά με τη γνωστική ανάπτυξη του παιδιού και την κατάκτηση της γνώσης;
η γνωστική ανάπτυξη του ατόμου πραγματώνεται σε επάλληλα εξελικτικά στάδια και ο ρόλος του είναι ενεργητικός
η γνωστική ανάπτυξη του ατόμου επηρεάζεται περισσότερο από τα εγγενή του χαρακτηριστικά
η γνωστική ανάπτυξη του ατόμου επηρεάζεται περισσότερο από το κοινωνικό-πολιτιστικό περιβάλλον
η γνωστική ανάπτυξη του ατόμου εξαρτάται κυρίως από το βαθμό ωρίμαση.
Σε ποιο σημείο έγκειται κυρίως η διαφορά μεταξύ των απόψεων του Bruner και του Piagetq
καμία από τις άλλες απαντήσεις
τα στάδια γνωστικής ανάπτυξης του Bruner είναι τρία, ενώ του Piaget τέσσερα
o Piaget θεωρεί ότι το προηγούμενο εξελικτικό στάδιο είναι προϋπόθεση του επόμενου, ενώ ο Bruner υποστηρίζει ότι τα τρία στάδια συνυπάρχουν σε όλες τις ηλικίες και το ένα ασκεί αλληλεπίδραση στο άλλο
η γνωστική ανάπτυξη του παιδιού κατά τον Bruner είναι αποτέλεσμα της ωρίμανσης του ατόμου.
Kατά τον J. Bruner ο εκπαιδευτικός μπορεί να διδάξει οποιαδήποτε γνώση στους μαθητές αρκεί να:
χρησιμοποιεί παραδείγματα στη διδασκαλία,
συνδέει την παλιά με την καινούρια γνώση,
απλουστεύει τη γνώση ανάλογα προς το πνευματικό επίπεδο των μαθητών,
παρέχει τα απαραίτητα μέσα για να εργάζονται οι μαθητές μόνοι τους.
H ενίσχυση στην ανακαλυπτική μάθηση του Bruner δεν έχει σχέση:
με την εσωτερική παρότρυνση του μαθητή
με τη διάλεξη
με την αυτοεκπλήρωση του μαθητή
με τη βαθμολογία του μαθητή.
Σε ποιον ανήκει η φράση: «Ένα μάθημα μπορεί να διδαχθεί αποτελεσματικά σε οποιοδήποτε παιδί, άσχετα από το στάδιο της ανάπτυξής του, αρκεί να χρησιμοποιηθεί η γλώσσα που αυτό καταλαβαίνει;»
Piaget
Watson
Bandura
Bruner
Σύμφωνα με το μοντέλο της ανακαλυπτικής μάθησης του Bruner η ενίσχυση (αμοιβή) έχει σχέση με:
τη βαθμολογία του μαθητή
την αποδοχή του μαθητή από τον εκπαιδευτικό
την πεποίθηση του μαθητή ότι είναι ικανός να λύσει κάποιο πρόβλημα μόνος του