O Vygotsky, σε αντίθεση με τον Piaget, δίνει έμφαση στις κοινωνικές και πολιτιστικές επιδράσεις στη γνωστική ανάπτυξη του ατόμου:
Σύμφωνα με τη θεωρία του Vygotsky, η γλώσσα αποτελεί το σημαντικότερο συμβολικό εργαλείο που παρέχει η κοινωνία στα μέλη της
Σύμφωνα με τον Vygotsky, ποιο από τα παρακάτω είναι συμβολικό σύστημα από το οποίο εξαρτάται και το οποίο διαμορφώνει τη μάθηση;
Η Ζώνη της Δυνητικής Ανάπτυξης είναι η ζώνη όπου το παιδί μπορεί μόνο του να επιλύει νέα προβλήματα που αντιστοιχούν στο στάδιο της παρούσας ανάπτυξής του.
Σύμφωνα με το Vygotsky, η διδασκαλία πρέπει να οικοδομείται πάνω στη βάση της συντελεσθείσας ανάπτυξης.
Σύμφωνα με το Vygotsky η γνωστική ανάπτυξη προηγείται της μάθησης.
Εφαρμογή των θεωριών του Vygotsky είναι η μέθοδος συνεργατικής μάθησης.
Σύμφωνα με τη θεωρία της υποβοηθούμενης ανακάλυψης, ο καθηγητής πρέπει:
Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής μπορεί να λειτουργήσει ως:
Σύμφωνα με τη θεωρία του Αusubel οι νέες έννοιες που διδάσκονται πρέπει να συνδέονται με τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, που είναι αποθηκευμένες στη γνωστική δομή του μαθητή.
Η διαφορά της μηχανιστικής από τη νοηματική μάθηση είναι ότι:
Ο Αusubel υποστήριζε τη νοηματική προσληπτική μάθηση ως καλύτερη στρατηγική γνώσης σε αντιδιαστολή προς τη μάθηση μέσα από την ανακάλυψη.
Προκαταβολικός οργανωτής είναι το ολοκληρωμένο προς μάθηση υλικό που παρουσιάζεται στην τάξη.
Ο προκαταβολικός οργανωτής γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα σε ό,τι γνωρίζει ήδη ο μαθητής και ό,τι χρειάζεται να γνωρίζει για να μάθει το προς μάθηση υλικό.
Σημειώστε ποια από τις παρακάτω δεν είναι λειτουργία της βραχυπρόθεσμης μνήμης:
Όταν λαμβάνει χώρα ένα εξωτερικό γεγονός, οι πληροφορίες γι αυτό πρώτα πηγαίνουν στην __________ μνήμη, και στη συνέχεια, αν ____________ (σ)τις πληροφορίες, πηγαίνουν στην ___________ μνήμη.
Η θεωρία επεξεργασίας πληροφοριών δίνει μεγάλη έμφαση:
Ποιος από τους παρακάτω θεωρητικούς θα συμφωνούσε περισσότερο με την άποψη ότι η γνώση οικοδομείται κοινωνικά;
Κοινωνικοί εποικοδομιστές, όπως ο Vygotsky, αναγνωρίζουν ότι η γνώση είναι ένα κοινωνικά ανεπτυγμένο και διατηρούμενο οικοδόμημα.
Η θεωρία της κοινωνικοπολιτιστικής ανάπτυξης θεωρεί ότι οι ρίζες της μάθησης και της ανάπτυξης βρίσκονται στην ανθρώπινη αλληλεπίδραση και στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι δομούν τις γνώσεις.
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ|ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ |ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ |ΤΕΣΤ |ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ| ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προτεινόμενη ανάλυση οθόνης 1024Χ768
Copyright ® ΒΑΣΙΛΗΣ Μ. ΜΙΣΑΗΛΙΔΗΣ
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ © 2001-2008