Οι αριθμοί ως το 50

Δραστηριότητες μέτρησης

1-1 ως το 50:

  • μετρήσαμε με παλαμάκια
  • με ασκήσεις γυμναστικής (κεφάλι, ώμοι , μέση , γόνατα , αστράγαλοι)
  • με το ραβδί του επιθεωρητή (ξεκινά ένα παιδί να μετρά και ο επιθεωρητής δείχνει κάποιον άλλο. Το παιδί που δείχνει πρέπει να συνεχίσει χωρίς να μπερδευτεί- τα παιδιά το καταδιασκεδάζουν!)
  • με πηδηματάκια και παλαμάκια πίσω από την πλάτη κτλ.

2-2 ως το 20 
5-5 ως το 50

  • με κινήσεις καράτε
  • με τις παλάμες να χτυπούν εναλλάξ το θρανίο (Η γριά πάπια πάει για νερό στη λίμνη -μετράμε 5-5 ως το 50 αργά. Η νέα πάπια πάει στη λίμνη για νερό- μετράμε 5-5 ως το 50 γρήγορα.)
  • με πηδηματάκια βατράχου

10-10 ως το 50  με τα δάχτυλα (κάθε δάχτυλο είναι δεκάδα).

Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του βιβλίου , του Τ.Ε. αλλά και μέσα από τα φυλλάδια με τις ασκήσεις.

Αναγκαστικά αφιέρωσα πάρα πολύ χρόνο στη γραφή και τη μέτρηση των αριθμών ως το 50 , μιας και το βιβλίο κακώς περιμένει πως με 5 ασκήσεις τα παιδιά θα κατακτήσουν τους διψήφιους αριθμούς.

Ασκήσεις εμπέδωσης

Με βάρκα και σωσίβιο

Με βάρκα και σωσίβιο – Ββ & Ωω

Με βάρκα και σωσίβιο – 
Ββ & Ωω

Καρτέλα μαθητή β

Φύλλο Εργασίας 1 (Β,β)

Φύλλο Εργασίας 2 (Β,β)

Φύλλο Εργασίας 3 (Β,β)

Το βιβλίο του β

Καρτέλα μαθητή ω

Φύλλο Εργασίας 4 (Ω,ω)

Φύλλο Εργασίας 5 (Ω,ω)

Φύλλο Εργασίας 6 (Ω,ω)

Φύλλο Εργασίας 7 (Β & Ω)

Λέξεις Ω,ω

ώρα, παγωτό, κιμωλία,μωρό, σώμα, έξω, πάνω, κάτω, εδώ, τώρα, πίσω, Θωμάς, Σωτήτης, σωσίβιο

Λέξεις Β,β:

βάρκα, Βούλα, Βασίλης, Βάσω, Βιβή, βέλος, βάτραχος, βροχή, βουνό, βαρέλι

Προτάσεις για ανάγνωση: Ω,ω

Έλα. Έχω σωσίβιο.

Τι ώρα είναι;

Θέλω λίγο παγωτό.

Θέλω να σου μω την ώρα.

Θα έρθω μαζί σου.

Ώρα για χορό!

Νύχτωσε. Ώρα να γυρίσουμε σπίτι!

Β,β

Το καράβι το λέμε και βαπόρι.

Ένα βαρέλι και ένα βαρελάκι.

Ένα καβούρι και ένα καβουράκι.

Ο Βασίλης έχει μια βάρκα.

Η Βούλα και ο Βασίλης πάνε βόλτα.

Βουτιές να ρίχνω ως το πρωί.

Βαρέθηκα να ζω μες στη βροχή.

Παίζω με γράμματα και λέξεις – ΒβΠαίζω με γράμματα και λέξεις – Ωω

Με βάρκα και σωσίβιο  (Ω, ω)

Με βάρκα και σωσίβιο  (Β, β)

Με βάρκα και σωσίβιο (ω) from Stella Karabagli

Το κουτάβι – Ββ-Ωω
από το cd ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ

Με βάρκα και σωσίβιο (β) from Stella Karabagli

Διαδραστικός πίνακας στην εκπαίδευση

Διαδραστικός Πίνακας: Μια μονάδα εισόδου για τον Η/Υ – ένα σπουδαίο εργαλείο για την εκπαιδευτική διαδικασία…

Ο Διαδραστικός Πίνακας (Interactive whiteboard) είναι μια ψηφιακή συσκευή αφής που συνδέεται με έναν υπολογιστή και ένα προβολέα (Data projector). Ο προβολέας προβάλει το οπτικό σήμα εξόδου του υπολογιστή στην επιφάνεια του πίνακα μέσω του καλωδίου που μεταφέρει οπτικό σήμα (video cable – VGA). Ο χρήστης μπορεί να αλληλεπιδράσει με τα εικονιζόμενα αντικείμενα, χρησιμοποιώντας την αφή. Ο Διαδραστικός Πίνακας πρέπει να είναι συνδεδεμένος με έναν υπολογιστή που δημιουργεί τις πραγματικές εικόνες η τα δεδομένα, μέσω ενός καλωδίου USB (data cable).

Διαδραστικός πίνακας

Οι Διαδραστικοί Πίνακες βρίσκουν εφαρμογή σε διάφορες περιπτώσεις:

  • Χρήση οποιουδήποτε λογισμικού υπάρχει εγκαταστημένο στον συνδεδεμένο Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, όπως φυλλομετρητές ιστού ή άλλες δημοφιλείς εφαρμογές.
  • Αποθήκευση σημειώσεων που δημιουργούνται επάνω στην επιφάνεια του διαδραστικού πίνακα.
  • Χρήση του περιβάλοντος του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (επιλογή με αφή, σύρσιμο), διαχείρηση επισημάνσεων (σχόλια και σημειώσεις κατά τη χρήση προγραμμάτων, παρουσιάσεων και πολυμεσικού υλικού γενικότερα) και μετατροπής από χειρόγραφο σε τυπογραφικό κείμενο.
  • Απόκρισης Κοινού (Audience Response System) δίνοντας τη δυνατότητα πραγματοποίησης ζωντανών δημοσκοπήσεων ή παιχνιδιών ερωτήσεων με εύκολη καταγραφή των επιλογών των μαθητών.
Επιλογές διαδραστικού πίνακα

 Ορισμένα από τα θετικά σημεία της χρήσης / αξιοποίησης του:

  • Ποικιλία αναπαραστάσεων

  • Χρήση – διαχείριση πολυμεσικού υλικού

  • Οπτικοποίηση αντικειμένων μάθησης

  • Προσέλκυση ενδιαφέροντος

  • Αύξηση ενθουσιασμού και ενδιαφέροντος

  • Ενίσχυση της μάθησης
https://youtu.be/5-ccvy40GbI

Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση

Εισαγωγή
Η ταχύτατη διείσδυση της Πληροφορικής σε όλους τους τομείς και η επιτυχία των νέων τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών τα τελευταία είκοσι χρόνια βασίζεται, κατά κύριο λόγο, πάνω σε τρία σημεία τα οποία ορίζουν ταυτόχρονα και τον καινοτόμο χαρακτήρα τους: προσομοίωση (simulation), αλληλεπιδραστικότητα (interactivity), πραγματικός χρόνος (real time). Η πραγματικότητα αναπαράγεται από τον υπολογιστή, τρισδιάστατα, με εκπληκτικό και άγνωστο μέχρι τώρα ρεαλισμό (Ζωγόπουλος 2005). Σε αντίθεση με τα πρώτα υπολογιστικά συστήματα, όλες οι σύγχρονες εφαρμογές του υπολογιστή εμπλέκουν τον άνθρωπο στην αυτοματοποιημένη διαδικασία. Ολοένα και περισσότερες ανθρώπινες δραστηριότητες (εργασία, καθημερινή ζωή, κατάρτιση, έρευνα) χρησιμοποιούν συστήματα επικοινωνίας ανθρώπου – μηχανής. Η μετάδοση δεδομένων σε μεγάλες αποστάσεις με πολύ υψηλές ταχύτητες, αλλάζει τις παραδοσιακές δομές επικοινωνίας και εργασίας.

Στα πλαίσια αυτά, δημιουργείται μια σειρά από σημαντικά ερωτήματα όπως:
• ποιες αλλαγές λαμβάνουν χώρα με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών;
• ποιοι τομείς είναι αυτοί που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα από τις τεχνολογικές εξελίξεις;
• ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα της ένταξης και διείσδυσης των τεχνολογιών στις ανθρώπινες δραστηριότητες;
• είναι έτοιμες οι διάφορες κοινωνίες να δεχθούν τις ραγδαίες αυτές αλλαγές;
• με ποιους τρόπους θα ενταχθούν οι τεχνολογίες στην κοινωνική οργάνωση ώστε να μην οξυνθούν τα κοινωνικά προβλήματα και να μη δημιουργηθούν νέα; Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα δεν μπορούν να προκύψουν εύκολα και άμεσα όπως γίνεται αντιληπτό, λόγω του πολυδιάστατου και πολυμορφικού χαρακτήρα τους. Στην εισήγηση αυτή, θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε και να αναφέρουμε τις μεταβολές που επέρχονται με την εισαγωγή και χρήση των νέων τεχνολογιών και μέσων επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ένταξη των Νέων Τεχνολογιών και μέσων επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία
Αρχικά, αναφορικά με τις προεκτάσεις της επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι η διδασκαλία που στηρίζεται σε αμφίδρομη επικοινωνία έχει τα εξής θεμελιώδη γνωρίσματα: η δράση του εκπαιδευτικού είναι ορθολογική και συστηματική, η κωδικοποίηση προσαρμόζεται στο επίπεδο των εκπαιδευόμενων, η λήψη και αποκωδικοποίηση του μηνύματος επιτυγχάνεται με ενεργητική συμμετοχή του εκπαιδευόμενου. Η διδασκαλία αρχίζει με συνειδητή απόφαση που αφορά σκοπούς και περιεχόμενο, μετασχηματισμό του περιεχομένου σε μορφή κατανοητή εκ μέρους των εκπαιδευόμενων, παρουσίασή του στην αίθουσα διδασκαλίας και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων που οδηγεί σε αυτεπίγνωση και επανάδραση. Άρα,η διδασκαλία πρέπει να στηρίζεται σ” ένα εκλογικευμένο σχέδιο δράσης. Ένα τέτοιο σχέδιο έχει ως προϋπόθεση βαθιά γνωσιολογική υποδομή η οποία επιτρέπει και στηρίζει τον προβληματισμό που αναπτύσσει ο εκπαιδευτικός. Ο προβληματισμός αυτός σχετίζεται τόσο με τους σκοπούς και τις επιδιώξεις της εκπαίδευσης όσο και με την πορεία πραγμάτωσής τους. Το κρίσιμο σημείο της γνωσιολογικής βάσης είναι η τομή περιεχομένου και παιδαγωγικής προσέγγισης δηλαδή, η ικανότητα του εκπαιδευτικού να μετασχηματίζει το περιεχόμενο της διδασκαλίας που αυτός κατέχει σε μορφές οι οποίες από παιδαγωγική άποψη, είναι δυναμικές (Ζωγόπουλος 2001). Η επικοινωνία, η συνεργασία, η διαδραστικότητα και η όλη δόμηση και οργάνωση της γνώσης δεν έχουν το ίδιο νόημα για όλους (Hofstede 1996).

Η διδασκαλία λαμβάνει το χαρακτηρισμό της σκόπιμης ενέργειας από τρεις επιμέρους ενέργειες. Πρώτο, αυτή αρχίζει με πρόθεση πραγμάτωσης συγκεκριμένων στόχων. Στο τέλος της διδασκαλίας αναμένεται ότι ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να επιδεικνύει συμπεριφορά (δηλαδή να λέγει ή να δρα) την οποία δεν είναι σε θέση να επιδείξει κατά την έναρξη της διδασκαλίας. Η συμπεριφορά αυτή σχετίζεται με γνωστικές λειτουργίες και συναισθηματικές καταστάσεις ή αφορά δεξιότητες. Δεύτερο, επιδιώκεται κατά συστηματικό τρόπο η πραγμάτωση των στόχων με μεθοδευμένη κωδικοποίηση και αποτελεσματική μετάδοση. Αποφασίζονται δραστηριότητες και επιλέγονται μέσα τα οποία αναμένεται να διευκολύνουν την πραγμάτωση των στόχων. Η αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων αυτών και των μέσων διακριβώνεται συνεχώς κατά την διάρκεια της πορείας και γίνονται οι απαραίτητες διορθωτικές παρεμβάσεις. Περαιτέρω, η επεξήγηση – παρουσίαση νέων γνώσεων και πληροφοριών γίνεται με εμπεριστατωμένες παρεμβάσεις οι οποίες συνδυάζουν λεκτική και εκφραστική συμπεριφορά, ακριβώς για να είναι αποτελεσματικές. Τρίτο, η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων είναι τόσο συνεχής όσο και τελική και προγραμματισμένη εκ των προτέρων. Στόχος της αξιολόγησης είναι η διακρίβωση του βαθμού στον οποίο πραγματώθηκαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα της διδασκαλίας. Υπό το πλαίσιο αυτής της αξιολόγησης θα κριθεί η αναγκαιότητα επανάδρασης και θα μεθοδευτεί η νέα παρέμβαση.

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήλθατε στο WordPress! Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε να γράφετε!