-Προσαρμοζόμενοι στις διαδικασίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Η επιδημία του κορωνοϊού μας έχει θέσει όλους μπροστά στην υποχρέωση για αναδιαμορφώσουμε τις εκπαιδευτικές μας πρακτικές και να υποστηρίξουμε τους μαθητές και τις οικογένειές τους.Για τη διευκόλυνση της διαδικασίας παραθέτω τις παρουσιάσεις που χρησιμοποιήθηκαν στις επιμορφώσεις που πραγματοποιήθηκαν αυτό το διάστημα και τις προτάσεις (ενημερωτικά δελτία που έχουν αποσταλεί προς τα σχολεία παιδαγωγικής και επιστημονικής μου ευθύνης: H webex βήμα βήμα 24-11-2020 Επικαιροποιημένη παρουσίαση (24/11/2020) συνοδευτική των αντίστοιχων επιμορφώσεων (7 - 20 Οκτωβρίου, 10, 11, 13, 16, 18, 19, 24 Νοεμβρίου).  Παρουσίαση STEM  στην Προσχολική Εκπαίδευση  διαφάνειες από την παρουσίαση στην επιμορφωτική δράση που διοργανώθηκε από τις ΣΕΕ Βασιλική Μιχαηλίδου και Βαρβάρα Πρεβεζάνου στις 16/10/2020.Οδηγίες για την εγκατάσταση της εφαρμογής droidCamΗ παρουσίαση των επιμορφωτικών συναντήσεων με θέμα "Οι μαθητές επιστρέφουν στο σχολείο. Σχεδιασμός της υποδοχής των μαθητών στις τάξεις.  που πραγματοποιήθηκαν στις 28/5 και 29/5 σε συνεργασία με το 1ο Κ.Ε.Σ.Υ. Β΄ Αθήνας και τα στελέχη του Κο Αθανάσιο Γραμματικό και Κα Φωτεινή Νταρακλίτσα.Η παρουσίαση από τις επιμορφωτικές συναντήσεις με...
Read More

Αφού κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, γιατί να διδάσκουμε όλους τους μαθητές με τον ίδιο τρόπο;

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα ειδικά στην τυπική εκπαίδευση είναι δομημένο έτσι ώστε  "όλη η εκπαιδευτική πρακτική διαμορφώνεται γύρω από τον «μέσο» μαθητή αποδίδοντας σε αυτόν στοιχεία του στατιστικού μέσου όρου του μαθησιακού, αναπτυξιακού και ψυχολογικού επιπέδου των μαθητών. Θεωρώντας ότι οι μαθητές αποτελούν ένα αδιαφοροποίητο σύνολο και ότι όλοι θα πρέπει να βρίσκονται στο ίδιο αναπτυξιακό και εκπαιδευτικό επίπεδο επειδή έχουν την ίδια ηλικία, καθορίζεται και το επίπεδο του «μέσου μαθητή» που αποτελεί και τον παράγοντα διαμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων, των σχολικών εγχειριδίων και με βάση αυτό συνήθως σχεδιάζονται οι εκπαιδευτικές πρακτικές του γενικού σχολείου. Αυτή η λογιστικού τύπου προσέγγιση δεν μπορεί να αποδώσει την ποικιλότητα του γνωστικού επιπέδου, των εμπειριών, των δεξιοτήτων, των μαθησιακών προφίλ και των ενδιαφερόντων των μαθητών μας και παρεμποδίζει την ισότιμη συμμετοχή τους στη εκπαιδευτική / μαθησιακή διαδικασία." (Στεφάτου & Πατρινόπουλος, 2017) Η παροχή σε όλους τους μαθητές κατάλληλων εκπαιδευτικών ευκαιριών σύμφωνα με το δικό τους μαθησιακό προφίλ, τη διαφορετική τους νοημοσύνη, τις εμπειρίες που έχουν...
Read More

Το σχολείο ως χώρος συνεργασίας και επικοινωνίας.

Είμαι ενεργός εκπαιδευτικός για σχεδόν είκοσι πέντε χρόνια, όποτε μπορώ να θεωρήσω ότι τα σχολεία αποτελούν μέρος του φυσικού μου οικοσυστήματος. Από το Νοέμβριο του 2007 εργάζομαι στο 26ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών, ένα σχολείο που θεωρώ ότι με έχει σημαδέψει.  Στο 26ο Δ.Σ Αχαρνών υπάρχει μια "μαγεία",  μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί συνεργάζονται και δημιουργούν, ο χώρος του σχολείου έχει μεταμορφωθεί σε χώρο προβληματισμού, σκέψης και εφαρμογής. Η συνεργασία και η επικοινωνία καθορίζουν τη λειτουργία του 26ου ΔΣ Αχαρνών, που μαζί με το συστεγαζόμενο 29ο ΔΣ Αχαρνών, έχουν καταφέρει να γκρεμίσουν τα τείχη της αδιαφορίας και του ανταγωνισμού και προσφέρουν ένα μαθησιακό περιβάλλον πολύ υψηλού επιπέδου για όλους τους μαθητές. Μια επίσκεψη στο δικτυακό τους τόπο www.ovs.gr και τα blog http://efimerida-st.blogspot.com/ , http://opsyllos.blogspot.gr και http://takollhthria.blogspot.gr/ θα σας δώσει μια εικόνα του κλίματος των σχολείων. Ένα ένα βίντεο που οι μαθητές των σχολείων μας περιγράφουν πως είναι το σχολείο που ονειρεύονται. και ένα βίντεο που δείχνει πως νιώθουμε και μπορoύμε να δημιουργήσουμε όταν συνεργαζόμαστε. Ίσως πριν συζητήσουμε για...
Read More

Εκπαιδεύοντας Εκπαιδευτικούς.

Αφορμή για αυτό το άρθρο αποτέλεσε η συμμετοχή μου από τον Απρίλιο του 2015 στο πρόγραμμα Πρόγραμμα Παιδαγωγικής & Διδακτικής Επάρκειας που διοργανώνει το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης (Κέντρο Μελέτης της Ιστορίας της Εκπαίδευσης και του Διδασκαλικού Επαγγέλματος -ΚΕΜΕΙΕΔΕ) http://www.katartisi.org/. Στα πλαίσια του προγράμματος έχω αναλάβει την ενότητα Σύγχρονες Προσεγγίσεις στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Το πρόγραμμα παρακολουθούν  εκπαιδευτικοί κυρίως τεχνολογικών ή και επαγγελματικών ειδικοτήτων, που οι περισσότεροι, τα τελευταία χρόνια εργάζονται ως αναπληρωτές στην Τεχνική  / Επαγγελματική εκπαίδευση. Για αυτούς το πιστοποιητικό αποτελεί κλειδί για την κατάταξή τους στους αντίστοιχους πίνακες, ενώ πολλοί από αυτούς έχουν επιπλέον σπουδές μετά το βασικό τους πτυχίο. Ξεκινώντας τη συνεργασία μαζί τους, καταγράφουμε τις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζουν στην τάξη. Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αναφέρει ότι εφαρμόζει διαδικασίες που άμεσα ή έμμεσα υποδεικνύουν δασκαλοκεντρικές προσεγγίσεις και μοντέλα που παραπέμπουν σε μετάδοση γνώσεων, ενώ συχνά κάποιος αναφέρει ότι "μεταλαμπαδεύουμε" τις γνώσεις στους μαθητές. Όταν σε επόμενο βήμα τους ζητάμε να αναστοχαστούν και να περιγράψουν θετικές εμπειρίες που είχαν από...
Read More