Δείγματα γραφής στο Νηπιαγωγείο.

qqq
qqq
« 1 της 6 »

Τα μαθηματικά στο Νηπιαγωγείο

Σκοπός είναι τα παιδιά :

Να γνωρίσουν τους αριθμούς.

Να μάθουν να μετρούν.

Να αντιστοιχίζουν ποσότητα με αριθμό.

Να τοποθετούν αντικείμενα από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα (σειροθετήσεις)

Να μάθουν να ομαδοποιούν υλικά με ένα και μετά με δύο κριτήρια (ταξινομήσεις).

Να κάνουν απλές γραφικές αναπαραστάσεις. Να επιλύουν απλά προβλήματα.

Να κατανοούν χωροχρονικές έννοιες (πάνω-κάτω, μέσα-έξω, δεξιά αριστερά κλπ.)

Να ξεχωρίζουν στερεά και ευθύγραμμα σχήματα.

Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις που συνδέονται με τα Μαθηματικά.

https://drive.google.com/file/d/0BxM0yUGj01rDNDU1MDY5NGEtODJkYy00ZGZkLTgxY2QtNjc2MjQzYjEwNjIy/view

μαθηματικά

Γραφή και ανάγνωση στο Νηπιαγωγείο

Με τον όρο γλώσσα στο Νηπιαγωγείο εννοούμε την ανάπτυξη του προφορικού λόγου του παιδιού και κυρίως την ανάπτυξη των επικοινωνιακών του δεξιοτήτων. Θέλουμε το παιδί να αφομοιώσει νέες έννοιες, λέξεις, εκφράσεις. Να αποκτήσει πλούσιο λεξιλόγιο και να είναι ικανό να συμμετέχει διαλογικά.

Τα παιδιά εξοικειώνονται με τα διαφορετικά είδη γραπτού λόγου: Λίστες, τηλεφωνικοί κατάλογοι, αφίσες, προσκλήσεις, κατάλογοι, μενού, συνταγές, διαφημίσεις, εφημερίδες, περιοδικά, επιγραφές, εισιτήρια, ταυτότητες, γράμματα, λογαριασμοί, λεξικά, κόμικς, κάρτες, σημειώματα.

Εξοικειώνονται με τις λειτουργίες του γραπτού λόγου: Γιατί και πού γράφουμε και διαβάζουμε.

Διαβάζουμε στα παιδιά πολλά λογοτεχνικά βιβλία και βιβλία πληροφοριών και κάνουμε συζήτηση για αυτά.

Παίζουμε πολλά παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας( π.χ. γλωσσοδέτες)

Εξοικειώνουμε  τα παιδιά με τα γράμματα της αλφαβήτου πάντα όμως μέσα από δραστηριότητες που έχουν νόημα για τα παιδιά( όχι στείρα αποστήθιση)

Απώτερος στόχος μας είναι φεύγοντας από το Νηπιαγωγείο να θέλουν να μάθουν να διαβάζουν μόνα τους.

Δεν είναι σκοπός του Νηπιαγωγείου τα παιδιά να μάθουν να διαβάζουν συμβατικά.

Ενεργοποιούμε μηχανισμούς γραφής και ανάγνωσης, καθώς και αγάπη για τα βιβλία

Σεβόμαστε το αναπτυξιακό στάδιο γραφής που βρίσκεται το παιδί.

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να πειραματίζονται με τη γραφή και με τα εργαλείατης (πινέλα, μαρκαδόροι, δαχτυλομπογιές κ.α) .

Κάθε γραπτή προσπάθεια όσο πρωτόγονη κι αν φαίνεται αντιμετωπίζεται ως κατανοητό μήνυμα. Ρωτάμε το παιδί τι έγραψε ? ποιο μήνυμα θέλει να μεταδώσει

Τα παιδιά ενθαρρύνονται να γράφουν μέσα από δραστηριότητες που έχουν κάποιο σκοπό  όπως: Να κατασκευάσουν λίστες, κάρτες, γράμματα, ιστορίες, ανακοινώσεις, βιβλία, κ.ά.

Αποφεύγουμε την αντιγραφή, αλλά την προτείνουμε ως εναλλακτική λύση.