Μην ψαρώνεις, ρώτησε και μάθε

Οκτωβρίου 19, 2014 in Ε. Π. στο Νότιο Αιγαίο by Νεκτάριος Φαρασόπουλος

Σχολική Μονάδα: 1ο Δημοτικό Σχολείο Χώρας Νάξου
Τάξη: Δ
Συμμετέχων Εκπαιδευτικός: Ασημένια Χορόζογλου
Πρόγραμμα: Teachers4Europe
Όνομα Δράσης: Μην ψαρώνεις, ρώτησε και μάθε
Σχολικό Έτος: 2013 ? 2014

Το σχέδιο εργασίας πραγματοποιήθηκε με τους 16 μαθητές της Δ΄τάξης στο Α΄ Δημοτικό Σχολείο Νάξου. Το θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε ήταν η αλιεία των μικρών ψαριών και τι οφείλουμε ή τι μπορούμε να κάνουμε εμείς ως ενεργοί και συνειδητοί πολίτες της Ε.Ε. Η εργασία μας αρχικά χωρίζεται σε δύο μέρη και στη συνέχεια τα συνδέουμε νοητικά με τη βοήθεια ενός άρθρου και με συζήτηση και στη συνέχεια ακολουθεί το τρίτο μέρος της εργασίας για να προκύψει κάποιο αποτέλεσμα. Καθ? όλη τη διάρκεια της εργασίας, επειδή έγινε συνδυαστικά με το μάθημα της Γλώσσας, της Μελέτης Περιβάλλοντος, των Εικαστικών και κατά την ώρα της Ευέλικτης Ζώνης, γινόταν συνεχή εμψύχωση της ομάδας είτε με ανάθεση ρόλων (επιστήμονες, δημοσιογράφοι, ενεργοί πολίτες) είτε με συζήτηση είτε με απλά δημιουργικά παιχνίδια. Στο πρώτο μέρος γνωρίσαμε συνοπτικά την Ε.Ε., ποια τα κράτη-μέλη, τις σημαίες τους και το ευρώ με την διπλή όψη του (ως σύμβολο ομοιότητας και διαφορετικότητας της Ε.Ε) Στο δεύτερο μέρος μάθαμε για τα ψάρια, τι είναι ψάρι, αναγνωρίσαμε κάποια χαρακτηριστικά τους, επιτρεπόμενο μέγεθος αλιείας, ημερομηνίες αναπαραγωγής. Ασχοληθήκαμε πιο εκτεταμένα με 13 είδη ψαριών της Μεσογείου και των ελληνικών θαλασσών. Κύριος στόχος ήταν το κάθε παιδί να αναγνωρίζει στο τέλος δύο ψάρια από αυτά. Σε αυτό το στάδιο παίξαμε και ζωγραφίσαμε για να μάθουμε για τα ψάρια. Στη συνέχεια με τη βοήθεια ενός άρθρου «Στερεύει το Αιγαίο από ψάρια», αναδημοσιευμένο άρθρο στο http://www.greekdivers.com/mag/el/content/stereyei-aigaio-apo-psaria από την ιστοσελίδα www.tovima.gr, 3/10/2010 Το οποίο μιλάει για το πρόβλημα και αναφέρει και τη θέση της Ε.Ε. συνδέσαμε το πρώτο με το δεύτερο μέρος. Στο τελικό στάδιο (τρίτο μέρος) μάζεψαν πληροφορίες από ιχθυοπωλεία και από το λιμεναρχείο του νησιού μας. Τέλος ως συνειδητοί και ενεργοί πολίτες τα παιδιά ανέλαβαν δράση για να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο για αυτά που άκουσαν και έμαθαν σχετικά με τη μη βιώσιμη αλιεία για τις (ελληνικές) θάλασσες. Έτσι αποφάσισαν να ετοιμάσουν αφίσες, τις οποίες τις κολλήσαμε σε διάφορα μέρη μέσα στην πόλη και ετοίμασαν ένα άρθρο για την τοπική εφημερίδα, το οποίο θα δημοσιευθεί τον επόμενο μήνα.

Δείτε περισσότερα εδώ.