Αρχική Σελίδα

Φιλαναγνωσία

 Εδώ θα μπορείτε να αναζητήσετε χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό για τη Φιλαναγνωσία

Α) ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

9)  Ο μαύρος Κότσυφας και ο άσπρος Γλάρος


Στο χωριό των άσπρων γλάρων ο μαύρος κότσυφας είναι ένας ξένος. Όλοι τον κοιτάζουν με δυσπιστία, κανείς δεν τον θέλει. Ώσπου με τον καιρό διαπιστώνουν πόσο σπουδαίος είναι αυτός ο παράξενος ξένος. Μια γοητευτική ιστορία που αναφέρεται στην πραγματική φιλία, την ξενοφοβία, το ρατσισμό, αλλά και στην αγάπη για το βιβλίο και τη γνώση.

8) Ιστοσελίδα με ενδιαφέρον ηλεκτρονικό υλικό και πολλά κλασικά παραμύθια ( www.paramithia.net )

7) ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ...ΓΙΑ ΜΑΓΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΑΠΟΔΡΑΣΕΙΣ: "Η ΓΕΡΑΚΙΝΑ ΚΑΙ Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΝΕΡΕΝΙΟΣ" της Αναστασίας Ευσταθίου. Εικονογράφηση: Αναστασία Κασιάδη, Εκδόσεις: Κόκκινη Κλωστή Δεμένη, 2012

1) KΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

6) ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α' - Β' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

5) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ''ΜΕ ΤΟ ΜΕΛΑΝΙ ΤΗΣ ΣΟΥΠΙΑΣ''

4) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑ ΤΑΞΗ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ

Πηγή: www.patakis.gr

Σ' ένα πέλαγο ανοιχτό Β'-Γ' ΔημοτικούΟ γίγαντας πανσές και η Φεγγαρένια Α' - Β' Δημοτικού, Χορεύοντας στο δάσος με τους λύκους Β'-Γ' Δημοτικού, Ο Τζίτζικας ο Τζίτζι ...Τζικ Α' - Β' Δημοτικού, Η βαλίτσα με τις τρεις τσαγιέρες Β' - Γ' Δημοτικού, Ονόματα δε λέμε Β' - Γ' Δημοτικού, Παραμύθια με ευχές και όνειρα Β' - Γ' Δημοτικού, Η Περιπέτεια της Περιπέτειας Β' - Γ' Δημοτικού, Ένα γεμάτο μέλια χεράκι Γ' - Δ' Δημοτικού, Οι πέντε αδελφές Δ' - Ε' - ΣΤ' Δημοτικού,  Εγώ και ο κύριος Γορίλας Δ' - Ε' Δημοτικού, Το χάνουμε! Α' - Β' Δημοτικού, Το χελιδόνι και η πεταλούδα Α' - Β' Δημοτικού, Ο σκύλος που έχασε την ουρά του Α' - Β' Δημοτικού, Ο τελευταίος δράκος Β' - Γ' Δημοτικού, Κουμπότρυπες και ελέφαντες Β' - Γ' Δημοτικού, Η γιαγιά μου η μάγισσα Α' - Β' Δημοτικού, Σάκης Σαρανταποδαρουσόπουλος Α' - Β' Δημοτικού, Οι περιπέτειες της Τεμπελοχελώνας Β' - Γ' - Δ' Δημοτικού

3) "Πέτρος και Λύκος" - Μουσικό Παραμύθι, Δραστηριότητες

Η ιστορία για το ζωηρό Πέτρο έχει επηρεάσει βαθιά πολλές γενιές παιδιών που μαγεύτηκαν από τη δύναμή του. Είναι ένα μουσικό παραμύθι με το οποίο τα παιδιά εξοικειώνονται με τα μουσικά όργανα (και τους ήχους) μιας συμφωνικής ορχήστρας μέσα από τις περιπέτειες του μικρού Πέτρου και των ζώων που συναντάει. «Ο Πέτρος και ο λύκος» σε κείμενο του ίδιου του Προκόφιεφ πρωτοπαρουσιάστηκε στη Μόσχα το 1936, όταν ο διάσημος Ρώσος συνθέτης και πιανίστας έπειτα από μία μεγάλη περιπλάνηση σε χώρες της δύσης επέστρεψε στη Σοβιετική Ένωση και επανασυνδέθηκε με τη ρομαντική παράδοση.
«Ο Πέτρος και ο λύκος» έχει παρουσιαστεί από τις σπουδαιότερες ορχήστρες ανά τον κόσμο, αλλά και από σπουδαίους αφηγητές όπως ο Ζακ Μπρελ.

Στην Ελλάδα, αγαπήθηκε ιδιαίτερα με τον Δημήτρη Χορν να το αφηγείται.

 

 O Δημήτρης Χορν, στην τελευταία του εμφάνιση στη σκηνή (Μέγαρο Μουσικής 1993) διαβάζει το παραμύθι ?Ο Πέτρος και ο λύκος?

Μπορούμε να συνδυάσουμε εικαστικά, μουσική στην ώρα της φιλαναγνωσίας και να γεμίσουμε τις ώρες μας με μουσική και χρώματα. Στο υπέροχο μουσικοπαιδαγωγικό πρόγραμμα της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου μπορούμε να βρούμε ιδέες για δραστηριότητες, καθώς και υλικό  βιβλίο δασκάλου   φύλλα εργασίας ? δραστηριότητες.

2) Παιδικό Ανθολόγιο

H ηλεκτρονική έκδοση του Σπουδαστηρίου Nέου Eλληνισμού περιλαμβάνει ευρύ  πολιτισμικό υλικό στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη: Ανθολόγιο κειμένων από την Νέα Ελληνική Λογοτεχνία, Ανθολόγιο Αναγνώσεων (σε μορφή αρχείων mp3), Ανθολόγιο Μαρτυριών και Ανθολόγιο Παιδικής Παράδοσης, ένα Χρονολόγιο (1801-1981), Έργα Αναφοράς και χρήσιμες διαδικτυακές Συνδέσεις. Επίσης η έκδοση περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, βιογραφικά στοιχεία και εργογραφίες των Κ.Π. Καβάφη, Κ.Θ. Δημαρά και Γ.Π. Σαββίδη, και πληροφορίες για την εταιρεία και τις δραστηριότητές της. 

Σύνδεσμος:http://www.snhell.gr/kids/categories.asp 

 

1) Ανοιχτή Βιβλιοθήκη - Φιλαναγνωσία

Πηγή: http://pappanna.wordpress.com

 Παιδική λογοτεχνία : Μαρία Αγγελίδου ?Ιστορίες που τις είπε η Πέτρα? | Κατερίνα Αναγνώστου ?Ο σκαντζόχοιρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν? |Νικόλας Ανδρικόπουλος ?Παιχνίδια και ψιλικά? | Μαρία Ανδρικοπούλου  ?Το Πάσχα του Πασχάλη?| Φιλομήλα Βακάλη ? Συρογιαννοπούλου ?σ΄ένα πέλαγο ανοιχτό? | Λήδα Βαρβαρούση? Μια παρέα με ? καρδιά? | Αγγελική Βαρελλά ?Σε δύο τρελά ημίχρονα?| Γαλάτεια Γρηγοριάδου ? Σουρέλη ?Πόσα λέει η ελιά, πόσα ακούει ο λαγός ??| Κική Δημητριάδου  ? η Αρήτη της ροδιάς? |  Σοφία Ζαραμπούκα ?Τα αδέσποτα της Σοφίας Ζαραμπούκα?  | Παντελής Ζούρας ?Παραμύθια της Καλαβρίας?| Βαγγέλης Ηλιόπουλος ?Πού πήγαν τα Χριστούγεννα;? | Καλλιώ Καστρησίου ?Πού πας χελωνάκι;? | Λώρη Κέζα ?Η ώρα είναι εκατό?   |  Χρήστος Μπουλώτης ?Όταν η πασχαλίτσα συνάντησε ελέφαντα? | Βασιλική Νευροκοπλή ?αν τ? αγαπάς ξανάρχονται? | Μαρούλλα Πανάγου ?Η χρυσόκαρδη ξανθομαλλούσα? | Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης  ?το σπιτάκι στο λιβάδι?| Βαγγέλης Τασιόπουλος ? Ο καλικάντζαρος που έχασε το δρόμο?| Ευγένιος Τριβιζάς?Η Πουπού και η Καρλότα? | Γιολάντα Τσιαμπόκαλου ?Πώς να καταβροχθίσετε  ένα ουράνιο τόξο? | Κυριάκος Χαρίτος ?Το βιβλίο των δικών σου Χριστουγέννων?|

ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ - ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ, ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ (19-09-2016)

13) (30-09-2016) Σας ενημερώνουμε ότι έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ παρουσιάσεις και υλικό από τις ημερίδες για τους Σχολικούς Συμβούλους Α?θμιας Εκπαίδευσης (εδώ)

12) Βίντεο Θρησκευτικά Δημοτικού

11) Κείμενα Γ' Θρησκευτικά , Κείμενα Δ' Θρησκευτικά, Κείμενα Ε' Δημοτικού, Κείμενα ΣΤ' Δημοτικού

10) (6-10-2016) Οδηγίες για τη διαχείριση της διδακτέας ύλης του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημ. Σχολείο)

Ιστοσελίδα Ι.Ε.Π.

9) (19-09-2016) Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά

8) (19-09-2016) Αναδιάρθρωση, εξορθολογισμός & διαχείριση της διδακτέας ύλης στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής

7) (19-9-2016) Αναδιάρθρωση, εξορθολογισμός & διαχείριση της διδακτέας ύλης στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών

6) (19-09-2016)  Αναδιάρθρωση, εξορθολογισμός & διαχείριση της διδακτέας ύλης στο μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας

5) (19-9-2016) Αναδιάρθρωση, εξορθολογισμός & διαχείριση της διδακτέας ύλης στο μάθημα των Μαθηματικών 

4)  (19-9-2016) Αναδιάρθρωση, εξορθολογισμός & διαχείριση της διδακτέας ύλης στο μάθημα των Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή, Τάξεις: Ε' & ΣΤ' - Ιστορία, Τάξεις: Γ' - Δ' - Ε' - ΣΤ')

3) Αναδιάρθρωση, εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης στα Μαθηματικά  και στα Φυσικά της Ε' & ΣΤ' Δημοτικού και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης της Ιστορίας για τη ΣΤ' Δημοτικού (22/10/2014)

2) Διαβίβαση της με αριθμ. 101097/Γ1/16-08-2010 Υπουργικής Απόφασης.

1) Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης στα Φυσικά Ε' & ΣΤ' Δημοτικού, στα Μαθηματικά της Ε' & ΣΤ' Δημοτικού, στη Γεωγραφία της Ε' & Στ' Δημοτικού.

ΘΕΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Εδώ μπορείτε να αναζητήσετε ενδιαφέρον υλικό σε θέματα Αγωγής Υγείας

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: Προάσπιση της ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας των μαθητών. Πώς;

1) Με την αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών 2) Με την ανάπτυξη δεξιοτήτων και της κριτικής σκέψης, 3)  Με την αναβάθμιση του κοινωνικού και φυσικού περιβάλλοντος (αναβάθμιση της σχολικής ζωής - σύνδεση με την κοινωνική πραγματικότητα). Η Αγωγή Υγείας δεν αποτελεί κατάλογο επιτρεπόμενων και απαγορευμένων συμπεριφορών. Εστιάζεται περισσότερο στην υγιή ανάπτυξη παρά στην αντικοινωνική συμπεριφορά. Για να είναι αποτελεσματική πρέπει να έχει μεγάλη διάρκεια. 

Πατήστε δεξιά στο ανάλογο link, όπως για παράδειγμα Διαπολιτισμική Αγωγή κ.ο.κ.


1) Ερευνητικές Εργασίες, ενδιαφέρον ιστότοπος του Δημήτρη Σλαβούδη, καθηγητή Γεωπόνου 


Α) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 


 

Β) ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ "ΠΛΕΝΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ"

Το Πρόγραμμα «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά», που υλοποιείται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο πλαίσιο εφαρμογής καινοτόμων δράσεων και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δράσης «Πλένω τα χέρια μου!», στις 15.10.2012, προτείνει την υλοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους σκοπούς αγωγής υγείας.

Σύμφωνα με την κ. Παπαγιάνη, υπεύθυνη Καινοτόμων Δράσεων και Προσχολικής Εκπαίδευσης του Προγράμματος, το σχέδιο εργασίας«Πλένω τα χέρια μου» σχεδιάστηκε όχι μόνο ως ένα σχέδιο αγωγής υγείας που στοχεύει στην αλλαγή συμπεριφοράς για την καλύτερη προστασία των παιδιών, αλλά ως μια αντιστερεοτυπική και αντιρατσιστική προσέγγιση μιας καθημερινής ανάγκης όλων των ανθρώπων. Συνιστά ένα μικρό μάθημα δημοκρατίας, με το οποίο δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να αντιληφθούν όχι μόνο ποια είναι τα δικαιώματα τους, αλλά και ότι πρέπει να είναι προσβάσιμα σε όλους και απευθύνεται σε όλα τα παιδιά προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ακόμη και αν ηλικιακά τα παιδιά, ηλικίας κάτω των 6 ετών, δεν μπορούν να αντιληφθούν έννοιες, όπως σύνορα ή κράτη, μπορούν να παρωθηθούν στην υιοθέτηση θετικών στάσεων και αντιλήψεων που συμπυκνώνονται στις κάτωθι φράσεις-κλειδιά: «ο κόσμος είναι ένας», «το νερό δεν ανήκει σε κανέναν», «είμαστε όλοι συγκάτοικοι».

Με το παρόν σχέδιο εργασίας εισάγουμε στην εκπαιδευτική πράξη την παγκόσμια αναπτυξιακή διάσταση και για παιδιά προσχολικής εκπαίδευσης.

 

Επίσης, σας προωθούμε την πρωτότυπη ιστορία, που επίσης παράχθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος, με τίτλο «Ο Μωβί και τα βρώμικα χεράκια». Παράλληλα με την αφήγηση παρεμβάλλονται προτεινόμενες δραστηριότητες, από τη δημιουργό της ιστορίας, εμπνευσμένες από τους ήρωες και την υπόθεση της ιστορίας, τις οποίες μπορείτε να εμπλουτίσετε ή να τροποποιήσετε ανάλογα με τη δυναμική της ομάδας σας.

(Πηγή: blogs.sch.gr/nmanesis)


Β) ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Το υλικό που έχουμε συγκεντρώσει εδώ μπορεί να χρησιμεύσει για τη διαπολιτισμική αγωγή. Αποσπασματικά ή στο σύνολό του μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αντιρατσιστικά μαθήματα στις τάξεις . Είναι αυτονόητο ότι το υλικό μπορεί να εμπλουτιστεί με εργασίες συναδέλφων ή παιδιών που μπορείτε να αποστέλλετε στη διεύθυνση του Σχολικού Συμβούλου.

19. Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και στα δικαιώματα των προσφύγων

18. ΒΙΝΤΕΟ ΕΥΑΙΑΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

 ?Τα γυαλιά της διαφορετικότητας?  ?Δεν είμαι ρατσιστής, αλλά?? Διακρίσεις σε ΑΜΕΑ: ε δ ώ ? ε δ ώ ? ε δ ώ ? ε δ ώ,   Διακρίσεις φύλου,  Σημαντικό πείραμα για το ρατσισμό,  Διακρίσεις ως προς την εξωτερική εμφάνισηΗ διαφορετικότητα των προσφύγων Συγκλονιστικό animation ενάντια στο ρατσισμό,  ?Το ποδόσφαιρο και οι Ναζί, δεν πάνε μαζί? ,  Διακρίσεις που αφορούν χώρες του τρίτου κόσμου, Εξαιρετικό βίντεο ενάντια στο ρατσισμό και στη ξενοφοβία,   Διαφορετικότητα που αφορά στη σκλήρυνση, Διακρίσεις απέναντι στη φτώχεια: ε δ ώ ? ε δ ώ και (2 video) ε δ ώ Η ανθρωπιά μας κάνει διακρίσεις,    Κανείς δεν είναι τέλειος ,  ?Το σουίνγκ της αλλαγής?: Μικρή αντιρατσιστική ταινία,   Αντιρατσιστική ταινία Ελλήνων μαθητών,   Αποδοχή του εαυτού,  Ενάντια στην ανθρώπινη σκλαβιά: ε δ ώ και ε δ ώ,    Ελληνική μικρή ταινία με θέμα τη βία και τον αποκλεισμό,   Αντιναζιστικό cartoon,  Βάλε το ρατσισμό στη θέση του,  Η απειλή του ξένου στο ?μύθο του σκιάχτρου? ,  Ενάντια στο Ναζισμό,  Χρωματιστά μπαλόνια & ασπρόμαυροι άνθρωποι,  Ανήλικος και Ξένος,  Μια τάξη φυλετικά διαχωρισμένη

17.  Ο μαύρος Κότσυφας και ο άσπρος Γλάρος


Στο χωριό των άσπρων γλάρων ο μαύρος κότσυφας είναι ένας ξένος. Όλοι τον κοιτάζουν με δυσπιστία, κανείς δεν τον θέλει. Ώσπου με τον καιρό διαπιστώνουν πόσο σπουδαίος είναι αυτός ο παράξενος ξένος. Μια γοητευτική ιστορία που αναφέρεται στην πραγματική φιλία, την ξενοφοβία, το ρατσισμό, αλλά και στην αγάπη για το βιβλίο και τη γνώση.

16.   Η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου. Καθιερώθηκε το 1966 από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών σε ανάμνηση ενός τραγικού συμβάντος, που συγκλόνισε την παγκόσμια κοινή γνώμη.

Στις 21 Μαρτίου του 1960 η αστυνομία της ρατσιστικής Νοτίου Αφρικής πυροβόλησε εν ψυχρώ κατά μιας διαδήλωσης φοιτητών στην πόλη Σάρπβιλ, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 70 άνθρωποι. Οι νεαροί διαδηλωτές διαμαρτύρονταν ειρηνικά κατά των νόμων του Απαρτχάιντ, που είχε επιβάλλει το καθεστώς της λευκής μειοψηφίας στη χώρα, εφαρμόζοντας τη θεωρία της ανισότητας ανάμεσα στις φυλές

Το Αντιφασιστικό Μέτωπο Παιδείας καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς της Α' Βάθμιας, Β' Βάθμιας και Γ' Βάθμιας εκπαίδευσης, εκμεταλλευόμενοι και σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, να προβάλλουν ενόψει της 21ης Μαρτίου υλικό και δραστηριότητες που να αναδεικνύουν το θέμα του ρατσισμού και της αντιμετώπισής του. Ειδικά στις σημερινές εποχές της κρίσης όπου νεοναζιστικές ομάδες χύνουν ρατσιστικό δηλητήριο μίσους, είναι εξαιρετικά σημαντικό να επιμείνουμε στο σχολείο της διαφορετικότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.

Παρακάτω προτείνονται ενδεικτικά δραστηριότητες και υλικό σχετικές με το θέμα:

1. Ταινίες μικρού μήκους και σποτάκια

Fatima, το παιδί του πολέμου. Ταινία μικρού μήκους από τους μαθητές και μαθήτριες του 19ου Γυμνασίου Αθηνών

Chromofovia. Μια ταινία μικρού μήκους του 1966 από τον Βέλγο δημιουργό Raoul Servais, για τον τρόπο που το ανθρώπινο πνεύμα αντιμάχεται το φασισμό και υπερασπίζεται τη διαφορετικότητα.

Schwarzfahrer (λαθρεπιβάτης). Ταινία μικρού μήκους με θεμα την καταδίκη του καθημερινού ρατσισμού μέσα από μια ιστορία σε ένα τραμ.

Το πορτοφόλι. Ταινία μικρού μήκους από τους μαθητές του λυκείου Μανταμάδου.

Κιαλό Αμαντού, ανήλικος μετανάστης στην Αθήνα. Ταινία μικρού μήκους που προσπαθεί να περιγράψει τη ζωή ενός ξένου στην Eλλάδα, τον κοινωνικό κανιβαλισμό και την φασιστική απειλή.

2. Αντιρατσιστικά τραγούδια

Χέρια σαν κι αυτά, των Locomondo

Αν θα μπορούσα τον κόσμο να άλλαζα, του Φίλιππου Πλιάτσικα.

Διαφορετικοί, από τα αερικά. Το συγκρότημα "Αερικά" είναι μια παρέα από άτομα με ειδικές ανάγκες η ειδικές ικανότητες όπως θέλετε εσείς πείτε το. Στο τραγούδι «Διαφορετικοί» συμμετέχουν οι Αλκίνοος Ιωαννίδης και ο Βασίλης Λέκκας.

Imagine, του John Lennon

Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί. Τραγούδι από τα παιδιά του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης.

3. Αντιρατσιστικά σποτάκια για την ιθαγένεια των παιδιών μεταναστών από την Ελληνική Ένωση για τα δικαιώματα του ανθρώπου.

Μουσικές καρέκλες

Ρούντολφ

Κορίτσι

Ιθαγένεια

4. Προτάσεις διδασκαλίας

Ο Ξένος, Πρόταση διδασκαλίας με θέμα την μετανάστευση, τον πόλεμο, τους πρόσφυγες και την ξενοφοβία, με αφορμή το βιβλίο της Ε. Χωρεάνθη: "Ένας ξένος στην οικογένειά μας"

Γασμέντ, Πρόταση διδασκαλίας με θέμα την μετανάστευση, τον ρατσισμό, την ξενιτιά, και άλλα παρόμοια ζητήματα, με αφορμή το βιβλίο του Κ. Μουρίκη: "Γκασμέντ, ο φυγάς με τη φλογέρα".

Όταν οι Έλληνες?ήταν από την πλευρά των μεταναστών. Σύντομο χρονικό μιας από τις πιο μαύρες σελίδες του ελληνισμού της διασποράς: του διωγμού των Ελλήνων της νότιας Ομάχα (1910, Νεμπράσκα, Η.Π.Α.).

5. Παραμύθια και Παιχνίδια από διάφορες χώρες

6. Παιδαγωγικές προσεγγίσεις πάνω τα βιβλία το ξενοπούλι και ο συνορίτης ποταμός και ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές

15. (21η Μαρτίου) - Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού

        Οι εκπαιδευτικοί για αναζήτηση σχετικού υλικού μπορούν να ανατρέχουν στις ακόλουθες ιστοσελίδες:  Συνήγορος του Παιδιού, Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε. για τους Πρόσφυγες, Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Unicef, Διεθνής Αμνηστία-Ελληνικό Τμήμα, Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

        

14. Σχολική Βία και Πολυπολιτισμικότητα

13. Ανθρώπινα Δικαιώματα - iRED - Πρότυπος Συμβουλευτικός Οδηγός

Ευχαριστούμε τους συναδέλφους από το Σύλλογο Π.Ε. «Παρθενώνας» που μας παραχώρησαν για δημοσίευση το μεγαλύτερο μέρος του υλικού.

12. Μάθε τα δικαιώματά σου. τώρα!

Στις 10 Δεκεμβρίου 1948 υιοθετήθηκε η Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ. Ανθρώπινα δικαιώματα: οικουμενικά, πανανθρώπινα, διαχρονικά, θεμελιώδη.
Τριάντα άρθρα της διακήρυξης, τριάντα απλές προτάσεις.

Δείτε και κατεβάστε την σχετική προβολή παρουσίασης, πατώντας ΕΔΩ!!!
Διαβάστε τα 30 άρθρα της διακήρυξης, ΕΔΩ!!!
Δείτε σχετικό βίντεο στο YouTube


Επισκεφθείτε την (ελληνική) σελίδα για τα ανθρώπινα δικαιώματα, ΕΔΩ!!!

11. «Δικαίωμά μου!»
Προβολή παρουσίασης με φωτογραφικό υλικό, για αξιοποίηση στην τάξη.
Για να την κατεβάσετε, πατήστε ΕΔΩ!!!

10. Αερικά & φίλοι: «Διαφορετικοί» (τραγούδι)
Το συγκρότημα »Αερικά» είναι μια παρέα από άτομα με ειδικές ανάγκες (ή ειδικές ικανότητες - όπως θέλετε εσείς πείτε το). Στο τραγούδι «Διαφορετικοί» συμμετέχουν ο Αλκίνοος Ιωαννίδης και ο Βασίλης Λέκκας.
Για να κατεβάσετε το τραγούδι, πατήστε ΕΔΩ!!!!
Για να το δείτε στο YouTube



9. Ο ξένος
Πρόταση διδασκαλίας με θέμα την μετανάστευση, τον πόλεμο, τους πρόσφυγες και την ξενοφοβία, με αφορμή το βιβλίο της Ε. Χωρεάνθη: Ένας ξένος στην οικογένειά μας».
Για να κατεβάσετε το αρχείο, πατήστε ΕΔΩ!

8. Γκασμέντ
Πρόταση διδασκαλίας με θέμα την μετανάστευση, τον ρατσισμό, την ξενιτιά, και άλλα παρόμοια ζητήματα, με αφορμή το βιβλίο του Κ. Μουρίκη: » Γκασμέντ, ο φυγάς με τη φλογέρα».
Για να κατεβάσετε το αρχείο, πατήστε ΕΔΩ!!!

7. Όταν οι Έλληνες.
.ήταν από την πλευρά των μεταναστών.

Σύντομο χρονικό μιας από τις πιο μαύρες σελίδες του ελληνισμού της διασποράς: του διωγμού των Ελλήνων της νότιας Ομάχα (1910, Νεμπράσκα, Η.Π.Α.).
Για να κατεβάσετε το αρχείο, πατήστε ΕΔΩ!!!

6. Αντιρατσιστικό βίντεο
Για να το κατεβάσετε, πατήστε ΕΔΩ!

5. Προσωπικές μαρτυρίες μεταναστών -μαθητών του σχολείου για τους μετανάστες (που λειτουργεί από την ομάδα δασκάλων «Τα πίσω θρανία») οι οποίοι ζουν και εργάζονται στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια.
Για να διαβάσετε το κείμενο, πατήστε ΕΔΩ!

4. «Ποια είναι η χώρα μου;»
Η ιστορία ενός μετανάστη 2ης γενιάς.

Για να διαβάσετε το κείμενο, πατήστε ΕΔΩ!!!

3. Παραμύθια από διάφορες χώρες.
Για να κατεβάσετε το αρχείο, πατήστε ΕΔΩ!

2. Παιχνίδια, όπως τα μεταφέρουν οι μετανάστες από τις χώρες τους.
Για να κατεβάσετε το αρχείο, πατήστε ΕΔΩ!

1. Πολυεθνικές γεύσεις και συνταγές.
Για να διαβάσετε το κείμενο, πατήστε ΕΔΩ!


 

 

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Υλικό για τις Μαθησιακές Δυσκολίες:

16) Η καθημερινότητα μιας έφηβης με αυτισμό

 

15) Υπέρ - Δομή (ελεύθερο λογισμικό - οδηγοί χρήσης και αξιοποίησης εκπ/κού λογισμικού)

14) Εκπαιδευτικό λογισμικό για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες (Η δικτυακή εκπαιδευτική πύλη)

13) Παιδαγωγικό υλικό - κάρτες εκπαιδευτικές που μπορούμε να δουλέψουμε με τους αυτιστικούς μαθητές

12) Εκπαιδευτικό υλικό για άτομα με Μαθησιακές Δυσκολίες (Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη Υπουργείου Παιδείας)

11) "Ο μικρός μου αδελφός από το φεγγάρι" (Αυτισμός)

10) Πρόγραμμα γρήγορης ανάγνωσης

( http://www.dyskolies.gr/index.php/dyskolies/anaptyksi-proforikoy-logou/9-mathdys/49-fats-reading )

 9) Μαθησιακές Δυσκολίες - Πρόγραμμα για γρήγορο διάβασμα ( http://www.dyskolies.gr/index.php/reading1/9-mathdys/49-fats-reading )

 

      8) Ερωτηματολόγιο Γραφοκινημικών δεξιοτήτων για παιδιά


7) ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ TEACCH - ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΗΣ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ 

    Της Σοφίας Μαυροπούλου, Επίκουρος Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

 

6) Πώς να αναγνωρίσετε τα πρόωρα σημάδια του αυτισμού

5) ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ

(Πηγή: www.ikidcenter.com)

Η κατάκτηση της Φωνολογικής Ενημερότητας σε προσχολική ηλικία οδηγεί σε ευχερέστερη εκμάθηση Ανάγνωσης & Γραφής στις 2 πρώτες σχολικές τάξεις

17) ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ - Διαδικτυακή εκπ/κή πύλη ψυχαγωγίας και μάθησης, Οι φωνούλες της Γλώσσας

 

4) ΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ


3) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ

2) ΠΟΙΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ'ΝΑΙ ΕΝΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΤΥΧΟΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ; Της Φανής Βαγγελάτου, Λογοθεραπεύτριας - Ειδικής Παιδαγωγού

1)ΔΥΣΛΕΞΙΑ - ΕΝΑΣ ΠΛΗΡΗΣ ΟΔΗΓΟΣ της Αλίκης Κασσωτάκη - Λογοπεδικός

Attachments:
Download this file (Aftismos.pdf)Aftismos.pdf[ ]85 Kb
Download this file (Dislek.pdf)Dislek.pdf[ ]71 Kb
Download this file (Disleksia.pdf)Disleksia.pdf[ ]71 Kb
Download this file (dyslexia_2013.pdf)dyslexia_2013.pdf[ ]3744 Kb
Download this file (GrafokinimikesDeksiot.pdf)GrafokinimikesDeksiot.pdf[ ]119 Kb

Πρόσθετες πληροφορίες