Ανά Διδακτικό Αντικείμενο

  • Εκτύπωση

Εδώ μπορείτε να δείτε τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά λογισμικά ανά διδακτικό αντικείμενο καθώς επίσης και σημαντικό υλικό για την αξιοποίηση των εννοιολογικών χαρτών και των διαδραστικών πινάκων.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ - ΤΡΑΠΕΖΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ - ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ


ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ

Πηγή: www.webteach.gr

1) Η Ελλάδα και ο Κόσμος μέσα από τους Χάρτες

Εκπαιδευτικό λογισμικό που έχει ως στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές την Ελλάδα και τον κόσμο μέσα από τους χάρτες. Ενδείκνυται για τις Ε΄και ΣΤ΄τάξεις του Δημοτικού και τη Μελέτη Περιβάλλοντος της Δ΄ Τάξης.

http://www.e-yliko.gr/Lists/List40/DispForm.aspx?ID=150&Source=http%3A%2F%2Fwww.e-yliko.gr%2FLists%2FList40%2FSoftwareRelease010609.aspx

2)Πλανήτης Γη

Εκπαιδευτικό λογισμικό που αποσκοπεί να εξοικειώσει τους μαθητές με βασικές έννοιες που αφορούν τον πλανήτη Γη. Διαθέτει πλήθος προσομοιώσεων,έτοιμα φύλλα εργασιών για το μαθητή,καθώς και οδηγίες για τον εκπαιδευτικό. Ενδείκνυται για τη Γεωγραφία της ΣΤ΄Δημοτικού και τη Μελέτη Περιβάλλοντος της Γ΄ Δημοτικού.

http://www.e-yliko.gr/Lists/List40/DispForm.aspx?ID=172&Source=http%3A%2F%2Fwww.e-yliko.gr%2FLists%2FList40%2FSoftwareRelease010609.aspx

3) Γεωγραφία Ε΄- ΣΤ΄ Δημοτικού (Λογισμικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου)

Διδακτικές εφαρμογές σχετικές με την ύλη της Γεωγραφίας της Ε΄καιΣΤ΄Δημοτικού. Ενδείκνυται για τις Ε΄και ΣΤ΄τάξεις του Δημοτικού.

http://www.e-yliko.gr/Lists/List40/DispForm.aspx?ID=137&Source=http%3A%2F%2Fwww.e-yliko.gr%2Fresource%2Fsupportmaterial%2FEduAll.aspx

4)Γεωγραφία Α΄- Β΄ Γυμνασίου

Εκπαιδευτικό λογισμικό που αφορά την Α΄ και Β΄Γυμνασίου. Ωστόσο,επειδή οι θεματικές ενότητες που πραγματεύεται ταυτίζονται με την ύλη της ΣΤ΄ Δημοτικού είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν προσομοιώσεις,υπερμεσικές εφαρμογές και παιχνίδια που διαθέτει. Ενδείκνυται για τη ΣΤ΄τάξη του Δημοτικού.

http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=22&ep=326&c_id=848

5) Google Earth

Ανοιχτό λογισμικό γεωγραφίας με τρισδιάστατη απεικόνιση της Γης,το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει ο εκπαιδευτικός για να οργανώσει δικές του δραστηριότητες και να διαμορφώσει τα δικά του φύλλα εργασιών. Ενδείκνυται για τις Ε΄και ΣΤ΄τάξεις του Δημοτικού.

http://www.google.com/earth/index.html

6) Marble

Τρισδιάστατη απεικόνιση του πλανήτη με θερμοκρασίες καλοκαιριού ? χειμώνα, χάρτες βροχής, τον πλανήτη όπως φαίνεται τη νύχτα από δορυφόρο, ιστορικούς χάρτες και απλούς κενούς χάρτες τους οποίους μπορούμε να συμπληρώσουμε. Διαθέτει τριών ειδών προβολές: ο πλανήτης ως σφαίρα, ως επίπεδος χάρτης και ως μερκατορικός χάρτης. Πολύ καλό ανοιχτό λογισμικό για την οργάνωση δραστηριοτήτων και ασκήσεων από τον εκπαιδευτικό. Απλό και εύχρηστο εργαλείο για την ΣΤ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου.

http://edu.kde.org/marble/download.php

 


 

YΛΙΚΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ - ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 

Πηγή:  http://users.sch.gr/nicholevas/agygeias

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ - ΔΟΜΕΣ & ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
  • Γραμμή Βοηθείας Υπο-ΣΤΗΡΙΖΩ             80011 80015       (χωρίς χρέωση) της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) του Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) της Β' Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, που εδρεύει στο Νοσοκομείο Παίδων "Π & Α\ Κυριακού", τηλ.             210-7710824                  213-2009804      
  • Τμήμα Προβληματικής Χρήσης Διαδικτύου (Ενηλίκων) της Μονάδας Απεξάρτησης 18 και Άνω, τηλ.             210 6448980                  210- 6448003      
  • Ειδικό Τακτικό Ψυχιατρικό Ιατρείο Παιδιών και Εφήβων για την αντιμετώπιση του εθισμού στους Η/Υ και το Διαδίκτυο (Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης), τηλ.             2310-892417      
  • www.saferinternet.gr
  • www.safeline.gr
  • www.dart.gov.gr
  • www.youth-health.gr/gr/index.php
  • www.internetaddiction18ano.wordpress.com
  • users.otenet.gr/~psux87/
  • www.hasiad.gr
  • www.adae.gr
  • www.dpa.gr
  • http://internet-safety.sch.gr
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕΤΟΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΕΙΣΜΩΝ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ KAI THN ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ( ΑΙΜΑ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ...)
 
 

 

Εκπαιδευτικό λογισμικό που έχει ως στόχο να εξοικειώσει τους μαθητές με την κυκλοφοριακή ασφάλεια των πεζών, με τους κινδύνους που συναντάει κανείς στο δρόμο, τα σήματα κυκλοφορίας, την ασφαλή οδήγηση με ποδήλατο, καθώς και με τις προφυλάξεις που πρέπει να παίρνει κάποιος

όταν κινείται με μέσα μαζικής μεταφοράς. Επίσης, φέρνει τους μαθητές αντιμέτωπους με την

επίλυση προβλημάτων σε πραγματικές συνθήκες. Περιλαμβάνει θεωρία και δραστηριότητες ανά

τάξη, φύλλα εργασίας και βιβλίο εκπαιδευτικού σε έντυπη μορφή.

Απλά μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής μέσα από παιχνίδια εξοικείωσης και οπτιακουστικό υλικό. Όπως και στο πρώτο μέρος της σειράς περιλαμβάνονται και φύλλα εργασίας για τους μαθητές.

 

Εκπαιδευτικό λογισμικό με εικονικό περιβάλλον που βοηθάει το μαθητή να υοθετήσει σωστή οδική συμπεριφορά. Περιλαμβάνει εκτός από το πλούσιο πολυμεσικό υλικό και εργαλείο αυτοαξιολόγησης του μαθητή.

 

Η μεταφόρτωση (download) επιτρέπεται με χρήση του ονόματος (username) και του κωδικού πρόσβασης (password), τα οποία χρησιμοποιεί ήδη κάθε Σχολική Μονάδα στο ΠΣΔ.



ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Εκπαιδευτικό βιντεοπαιχνίδι για την καταπολέμηση της πείνας στον κόσμο.

 

 

 


 1) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ:

Στην ηλεκτρονική Διεύθυνση  http://digitalschool.minedu.gov.gr/ --------> Δημοτικό -------> ΣΤ Δημοτικού ------> Μαθηματικά ------> Ηλεκτρονικό Βιβλίο -------> Μαθηματικά ΣΤ Δημοτικού - Βιβλίο Μαθητή (εμπλουτισμένο), υπάρχουν πλήθος μικροπειράματα, που θα μπορούσαν, πιθανόν, σε πολλές περιπτώσεις να διευκολύνουν  τους συναδέλφους στη δουλειά τους.
Στη σελίδα του εμπλουτισμένου βιβλίου, πάνω δεξιά, επιλέγει κάποιος την παράγραφο και με κλικ στη λέξη μικροπείραμα μπορεί εργαστεί online. Δείτε για παράδειγμα στη διεύθυνσηhttp://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM101/467/3096,12420/extras/Experiments-Simulations/GeoGebra/kef12_drastiriotita_1/index.html 
Το σημαντικό στην υπόθεση αυτή είναι ότι ο χρήστης μπορεί να κατεβάσει την εφαρμογή στον υπολογιστή του και να την τροποποιήσει κατά πως θέλει (αν θέλει). 

2) ΜΕΘΟΔΟΣ Δώρας Δ. Μαυρομμάτη - ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ με ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ και απλές μνημονικές τεχνικές

3) ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΓΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ 

 


2) ΙΣΤΟΡΙΑ Ε' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ( Η άλωση της Πόλης - Βυζαντινή Ιστορία)

 

Μια υπερμεσική εφαρμογή του μαθήματος «Εάλω η Πόλις», με παιδαγωγικά χαρακτηριστικά και με προοπτικές αξιοποίησής της στο μάθημα της Ιστορίας της Ε΄ δημοτικού. Γενικός σκοπός της εφαρμογής είναι να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν ιστορική σκέψη και συνείδηση και να κατασκευάσουν ιστορικό λόγο σε μια προσπάθεια κατανόησης ιστορικών γεγονότων, οικοδόμησης γενικότερων εννοιών διϊστορικής σημασίας και ανάπτυξης δεξιοτήτων μεταφοράς της γνώσης τους για μια κριτική ανάγνωση ανάλογων ιστορικών φαινομένων.

 

1)ΙΣΤΟΡΙΑ Ε' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ (Τα μυστικά του κάστρου - Βυζαντινή Ιστορία)

Tα μυστικά του Κάστρου
Μια περιπέτεια στα χρόνια τα Βυζαντινά

Υπάρχει στις μέρες μας μια αυξανόμενη βιβλιογραφία για τη χρήση του ηλεκτρονικού παιχνιδιού στην τάξη και έχουν γίνει διάφορες προσπάθειες χρήσης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (video games)  για εκπαιδευτικούς σκοπούς χωρίς όμως μεγάλη επιτυχία λόγω της ελλιπούς κυρίως παιδαγωγικής και μεθοδολογικής θεμελίωσης. Ξεκινώντας από την παραδοχή ότι στη συνείδηση της πλειονότητας των παιδιών ο υπολογιστής είναι καταχωρημένος ως «παιχνιδομηχανή» και ότι τα video games ασκούν, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που ενσωματώνουν πάνω τους, μια πολύ δυνατή έλξη αντιλαμβανόμαστε τη σημασία του ηλεκτρονικού παιχνιδιού ως ενός νέου ελκυστικού περιβάλλοντος μάθησης. Μέσα από την κατάλληλη διαμόρφωση-σχεδιασμό των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, ακολουθώντας τις κατάλληλες παιδαγωγικές θεωρίες και τεχνικές μάθησης, με βάση το είδος του παιχνιδιού και ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευόμενων, θεωρούμε ότι το ηλεκτρονικό παιχνίδι μπορεί να εξυπηρετήσει ποικίλους εκπαιδευτικούς στόχους αναπτύσσοντας αντίστοιχες γνώσεις, ικανότητες, δεξιότητες, όχι απαραίτητα μέσα σε ένα τυπικό περιβάλλον διδασκαλίας.