Σεμινάρια - Ημερίδες

 

  Ενημερωθείτε για τα Σεμινάρια και τις Ημερίδες που πραγματοποιούνται στην 2η Εκπαιδευτική Περιφέρεια Ηλείας επιλέγοντας το ανάλογο link στα δεξιά 


   ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ - ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΤΩΝ 2011-12 & 2012-13

 8) Επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών Β' τάξης Δημοτικού 1ης & 2ης Εκαπιδευτικής Περιφέρειας Ηλείας με θέμα: "Εκπαιδευτική Παρέμβαση σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς" 

 Την Πέμπτη 18 Απριλίου 2014 πραγματοποιήθηκε στο 6ο Δημ. Σχ. Πύργου εκπαιδευτικό σεμινάριο για τις μαθησιακές δυσκολίες. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι 1ης & 2ης Περιφέρειας Ηλείας Λυμπέρης Λεωνίδας και Χολέβας Νικόλαος επεσήμαναν ότι οι μαθησιακές δυσκολίες  ξεκινούν συνήθως όταν ο μαθητής δεν μπορεί να συνθέσει τα γράμματα , για να γράψει ή να διαβάσει μια συλλαβή ή μια λέξη (και σε μεγαλύτερες τάξεις μια πρόταση) αν κι έχει διδαχθεί πώς. Τότε έχουμε μια σοβαρή ένδειξη μαθησιακής δυσκολίας. Υπάρχει συγκεκριμένη διαταραχή στην επεξεργασία και στην αποκωδικοποίηση του γραφοφωνημικού συστήματος, η οποία είναι το κυρίαρχο σύμπτωμα της δυσλεξίας. Ο Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Ρισβάς Αθανάσιος,  αναφέρθηκε στις στρατηγικές αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών και επεσήμανε θέματα όπως, οι προσαρμογές στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, η διδασκαλία των γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών, πώς να μαθαίνει ο μαθητής, πώς να θυμάται ο μαθητής, πώς να σκέφτεται, πώς να οργανώνει, πώς να ελέγχει. Επίσης, αναφέρθηκε σε βασικές αρχές οργάνωσης της τάξης από τον εκπαιδευτικό, στο πρόγραμμα επιβράβεθσης του μαθητή, στις εργασίες στο σπίτι και στη συνεργασία με τους γονείς. Τέλος, η Προϊσταμένη του ΚΕΔΥ Πύργου κα. Δίπλα Αναστασία και η Ψυχολόγος του ΚΕΔΥ κα. Τσουφλίδου Παρθένα, αναφέρθηκαν στη σημασία διαμόρφωσης της σχολικής τάξης με σαφή οριοθέτηση σχετικά με τη θέση του παιδαγωγικού υλικού, τη θέση των ομαδικών κατασκευών, τη θέση με ζωγραφιές και κατασκευές της επικαιρότητας, τη θέση των φυτών, τη θέση των ανακοινώσεων και περιγραφών καθώς και τη θέση των συναισθημάτων. Επίσης παρουσιάστηκαν ιστορίες με προσέγγιση την αυτορρύθμιση και την αυτοκαθοδήγησηση (αγαπώ τη γυμναστική, ακούω το δάσκαλό μου όταν κάνει μάθημα, μαθαίνω τρόπους που με βοηθούν να είμαι ήρεμος στην τάξη).

            7) Επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών Δ' τάξης Δημοτικού, με θέμα: "Η αξία της Φιλαναγνωσίας  - Πρακτικές προσέγγισης σχετικών κειμένων"

Την  Πέμπτη 04 Απριλίου 2013 στο 5ο Δημ. Σχ. Πύργου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική συνάντηση από τους σχολικούς συμβούλους 1ης & 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Πύργου, με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών Δ' τάξης Δημοτικού. Ενδιαφέρουσες εισηγήσεις μεταξύ άλλων έγιναν από τη συγγραφέα λογοτεχνικών βιβλίων κ. Σμυρλή Παναγιώτα και την εκπαιδευτικό κ. Κουνέλη Ελένη.

Η συγγραφέας κ. Σμυρλή παρουσίασε το βιβλίο της "Ο γάτος με το ψάθινο καπέλο" από τις εκδόσεις Καστανιώτη και ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση για την αφορμή έμπνευσης  συγγραφής του βιβλίου της καθώς και για θέματα όπως ο ρόλος της οικογένειας στην παρότρυνση του παιδιού για φιλαναγνωσία. Επίσης, συζητήθηκαν οι δυσκολίες που συναντούν οι εκπαιδευτικοί στην αξιοποίηση της φιλαναγνωσίας και έγιναν προτάσεις για τρόπους δραματοποίησης αποσπασμάτων του βιβλίου αλλά και συνεργασίας μεταξύ των σχολείων. Η κ. Κουνέλη, δασκάλα Α' τάξης Δημοτικού, παρουσίασε το βιβλίο "Η κούκλα που ταξίδευε στον κόσμο" και αναφέρθηκε στους προβληματισμούς που δημιουργήθηκαν στους μαθητές απ' την επαφή τους με το βιβλίο (σήμερα έχουμε πολλά παιχνίδια σε σχέση με τα παιδιά παλιότερων εποχών. Μήπως θα μπορούσαμε να τα δωρίσουμε σε κάποια παιδιά που τα έχουν μεγάλη ανάγκη;) καθώς και στις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, οι οποίες και αναρτήθηκαν στο blog του σχολείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

 http://filanagnosia1pyr.blogspot.gr/search/label/%CE%97%20%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%B1%20%CF%80%CE%BF%CF%85%20%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CE%B5%20%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD%20%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF

6) Ημερίδα: «Ενδοσχολική Βία: Τι γνωρίζουμε και τι μπορούμε να κάνουμε»

 Την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013 στο 5ο Δημ. Σχ. Πύργου, οι Σχολικοί Σύμβουλοι 1ης & 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Ηλείας, συνδιοργάνωσαν την επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Ενδοσχολική Βία: Τι γνωρίζουμε και τι μπορούμε να κάνουμε», στοχεύοντας στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών της ΣΤ? τάξης Δημοτικού για το θέμα του Σχολικού Εκφοβισμού.

Η ημερίδα τελούσε υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας. Την εκδήλωση χαιρέτησε ο Προϊστάμενος του τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Π.Ε. Δυτικής Ελλάδας, κ. Μπαρής Θεόδωρος και η Διευθύντρια Π.Ε. Νομού Ηλείας, κα. Βουρλούμη Ζωή.

Η επιμορφωτική ημερίδα ξεκίνησε με εισηγήσεις των Σχολικών Συμβούλων 1ης & 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε. Ηλείας, κ. Λυμπέρη Λεωνίδα, με θέμα «Επιθετικότητα και βία στο σχολικό περιβάλλον»και κ. Νικολάου Χολέβα, με θέμα «Σκέψεις και ερωτήματα για το σχολικό εκφοβισμό».

Στη συνέχεια εισηγήσεις έγιναν: Από τον Επίκουρο Καθηγητή Πανεπιστημίου Πατρών, Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπ/σης, κ. Δημάκο Ιωάννη, με θέμα: «Συνεργασία σχολείου ? οικογένειας για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στη σχολική τάξη», από τον κ. Παπαχριστόπουλο Νικόλαο, Ψυχολόγο ? Ψυχαναλυτή, διδάσκων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, υπεύθυνο του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων, με θέμα: «Σχολική Βία και Οικογένεια» και από την κα. Πίτσου Χαρίκλεια, υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Ν. Ηλείας, με θέμα: «Τα σχέδια εργασίας ως μέσο πρόληψης του σχολικού εκφοβισμού».

Στο τέλος της επιμορφωτικής ημερίδας οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε ομάδες εργασίας όπου προσέγγισαν το θέμα με βιωματικό τρόπο μέσα από τη δραστηριότητα «Προσεγγίζοντας την ενδοσχολική βία?με αφορμή μια ιστορία», με την υποστήριξη των ψυχολόγων του Κέντρου Πρόληψης «ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ» της κ. Χατζηκωνσταντίνου Σωτηρίας και της κ. Μάσσαλα Κατερίνας.

 Η εκπαιδευτική ημερίδα εντάχθηκε στα πλαίσια των δράσεων κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, όπου η 6η Μαρτίου αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες, ερεθίσματα και ιδέες για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας που εκδηλώνεται μεταξύ μαθητών έτσι ώστε να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν μακροχρόνια προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης.

5) Παρουσίαση Δειγματικής Διδασκαλίας στο μάθημα της Μελέτης του περιβάλλοντος της Δ' τάξης Δημοτικού.

Σε συνέχεια της επιμορφωτικού σεμιναρίου που πραγματοποιήθηκε στο Δημ. Σχ. Μυρτιάς, παρουσιάστηκε δειγματική διδασκαλία από την εκπαιδευτικό της Δ' τάξης του Δημ. Σχολείου Σκουροχωρίου στις 31 Ιανουαρίου 2013 στην ενότητα "Η φύση και το σπίτι μας". Τα παιδιά προσέγγισαν την έννοια της αλληλεπίδρασης μέσα από δραστηριότητες. Ενδεικτικά καθισμένα μέσα σε κύκλο και κρατώντας ένα κουβάρι έπαιξαν το παιχνίδι "Το κουβάρι του δάσους" Διάλεξαν ρόλους από παράγοντες -στοιχεία του δάσους. Ο πρώτος κρατώντας την άκρη του κουβαριού το έδινε στον επόμενο λέγοντας φωναχτά ποιος είναι και πώς σχετίζεται μαζί του . Έτσι οι μαθητές με τη βοήθεια της δασκάλας τους κ. Τσαρέ Φωτεινής, παρουσίασαν την εξής δραστηριότητα: 

- Είμαι το δέντρο. Στα φύλλα μου κρύβονται πολλά σπουργίτια. Επίσης με τα φύλλα μου τρέφω πολλά ζώα, πουλιά και έντομα του δάσους - Είμαι η πράσινη κάμπια. Τρώω φύλλα και γίνομαι τροφή για πολλά νεογέννητα πουλιά. - Είμαι ο σκίουρος και φωλιάζω στο μεγάλο δέντρο. Τρέφομαι με καρπούς βελανιδιάς. Πολλές φορές κάποιοι καρποί μου πέφτουν στο έδαφος κι έτσι γεννιούνται νέα φυτά. - Είμαι η αλεπού και όταν πεινάω, τρώω το μικρό σκίουρο και μικρά πουλιά. Αν χρειαστεί τρώω έντομα, φρούτα και λαχανικά. - Εγώ το μικρό πουλάκι τρώω κάμπιες, έντομα και φτιάχνω τη φωλίτσα μου στα κλαράκια των δέντρων. - Εγώ το γεράκι αρπάζω και τρώω τα μικρά πουλιά που φωλιάζουν στα ψηλά κλαριά των δέντρων. - Είμαι η κουκουβάγια. Τις νύχτες αγρυπνώ, για να βρω την τροφή μου. Τρώω ποντίκια, φίδια και σαύρες. - Εγώ το ελαφάκι τριγυρίζω στο δάσος για να βρω φύλλα και καρπούς να φάω. -  Είμαι ένας λύκος πεινασμένος. Παραμονεύω να φάω το μικρό ελαφάκι που ξεδιψά στα γάργαρα νερά του ποταμού, στην καρδιά του δάσους. - Είμαι το δέντρο. Επειδή δεν μπορώ να μετακινηθώ φτιάχνω μόνο την τροφή μου. Απορροφώ με τις ρίζες μου νερό, άλατα και θρεπτικές ουσίες από το έδαφος. Στη συνέχεια τις μεταφέρω μέσα από τον κορμό μου στα φύλλα και εκεί με τη βοήθεια του αέρα και του ήλιου φτιάχνω την τροφή μου.

Στην αρχή της ενότητας είχε γίνει αναπαράσταση των σχέσεων με την κατασκευή εννοιολογικών χαρτών, αφού είχε γίνει συζήτηση με τους μαθητές σχετικά με τις έννοιες που αναπτύσσονται στη συγκεκριμένη ενότητα, έτσι ώστε να αναδειχθούν και να καταγραφούν οι προϋπάρχουσες ιδέες και γνώσεις των μαθητών. Στο τέλος της ενότητας ενδείκνυται συνήθως να συμπληρώνετε ο αρχικός καταιγισμός και να αξιολογείται η μαθησιακή διαδικασία συγκρίνοντας τον αρχικό και τον τελικό εννοιολογικό χάρτη που κατασκεύασαν οι ομάδες των μαθητών.

 

4) Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012: Η εκπομπή "ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ'' που επιμελείται και παρουσιάζει η κα. Μικελοπούλου στην ΟΡΤ Πύργου, προσκάλεσε τον κ. Νικόλαο Χολέβα, Σχολικό Σύμβουλο της Β' Περιφέρειας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας με θέμα: ''Η επικοινωνία στην οικογένεια και ο υποστηρικτικός ρόλος του σχολείου".


 

3) " Παιδαγωγική και διοικητική ενημέρωση αναπληρωτών δασκάλων - Διαχείριση σχολικής τάξης" - 6ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου, 30 Οκτωβρίου 2012

      

Στην ημερίδα που συνδιοργανώθηκε από τους Σχολικούς Συμβούλους 1ης & 2ης Περιφέρειας Ηλείας στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου αρχικά χαιρετισμό απεύθηναν ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. Δυτ. Ελλάδας κ. Μπαρής Θεόδωρος καθώς και η Διευθύντρια Π.Ε. Ηλείας κα. Βουρλούμη Ζωή. Σύμφωνα με το πρόγραμμα της ημερίδας προσεγγίστηκαν θέματα που αφορούσαν: «Ο ρόλος του δασκάλου στο σύγχρονο σχολείο» (Νικόλαος Χολέβας, Σχ. Σύμβουλος 2ης Περιφέρειας), Ποιες οι πλευρές της σχέσης του μαθητή προς το Δάσκαλο; Ποιες οι πλευρές της σχέσης του Δασκάλου προς το μαθητή; Ποιος ο ρόλος των δασκάλων ως σημαντικών άλλων στην αυτοεκτίμηση του παιδιού; Ποια η αυτοεκτίμηση του εκπαιδευτικού σήμερα; Ο δάσκαλος χρειάζεται την ιδιωτική του ζωή και τον πραγματικό του εαυτό. Αυτοί που εξαρτώνται πολύ από το σχολείο για την αυτοεπιβεβαίωσή τους, απογοητεύονται πάρα πολύ όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως θα τα ήθελαν. " Διαχείριση Σχολικής Τάξης - Τεχνικές Διδασκαλίας" (Λυμπέρης Λεωνίδας, Σχ. Σύμβουλος 1ης Περιφέρειας), "ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, (Σκουντζής Γεώργιος, Διευθυντής Δημ. Σχολείου Επιταλίου), "Αντιμετώπιση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες" (Ρισβάς Αθανάσιος, Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής), "Διοικητική Ενημέρωση" (Φωτόπουλος Γεώργιος, Εκπαιδευτικός).

 

2) «Η Διδακτική του Γλωσσικού μαθήματος στην Α? τάξη ?
Η διδασκαλία της Γλώσσας συναντά την αισθητική απόλαυση» 

(Σεμινάρια στο 5ο Δημ. Σχ. Πύργου στις 03 Οκτωβρίου 2012 και στο Δημ. Σχ. Καράτουλα - Μαγούλας στις 04-10-2012)

—   

       Σημαντικά ήταν τα σεμινάρια που συνδιοργανώθηκαν από τους Σχολικούς Συμβούλους 1ης & 2ης Περιφέρειας Ηλείας και πραγματοποιήθηκαν στο 5ο

Δημ. Σχ. Πύργου και στο Δημ. Σχ. Καράτουλα - Μαγούλας με επιμορφωτές τις εκπαιδευτικούς   κα. Τζένη Καραμούζα και την κα. Στεργίου Γλυκερία 

επιμορφωτικό υλικό της επιμορφώτριας) (εδώκαι τους Σχολικούς Συμβούλους  Λυμπέρη Λεωνίδα και Νικόλαο Χολέβα.

        Αξιοποήθηκαν ενεργητικές συμμετοχικές τεχνικές μάθησης μέσα από την αξιοποίηση της ομαδοσυνεργατικής δουλειάς. Μερικά από τα βασικότερα

σημεία που αξιοποιήθηκαν αφορούσαν την διδακτική προσέγγιση ενοτήτων του βιβλίου της Γλώσσας μέσα από την αξιοποίηση της τέχνης

      Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ο βασικός σκοπός της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σήμερα είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να

χειρίζονται με επάρκεια και αυτοπεποίθηση, συνειδητά, υπεύθυνα, αποτελεσματικά και δημιουργικά το γραπτό και τον προφορικό λόγο, ώστε να

συμμετέχουν ενεργά στη σχολική και στην ευρύτερη κοινωνία τους. Στο πλαίσιο αυτό υιοθετήθηκε ένας νέος όρος στο αναλυτικό πρόγραμμα της γλώσσας,

ο όρος γραμματισμός, ο οποίος δεν αναφέρεται στην ικανότητα του ατόμου για ανάγνωση και γραφή, αλλά αφορά τη δυνατότητα του μαθητή- πολίτη να

λειτουργεί αποτελεσματικά σε διάφορα περιβάλλοντα και καταστάσεις, χρησιμοποιώντας κείμενα γραπτού και προφορικού λόγου καθώς επίσης και εικόνες,

χάρτες κλπ.

      Αν το ερώτημα απαντηθεί έχουμε κάνει το πρώτο βήμα προς την επιτυχή έκβαση της δραστηριότητας. Ιδιαίτερα οι αλλόγλωσσοι μαθητές

αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες κατανόησης λέξεων, εννοιών και κάποτε οδηγιών και γι? αυτούς χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια. Επίσης αν ένα παιδί

κουραστεί ή βαρεθεί ή θέλει να κινηθεί θα πρέπει να το αντιληφθούμε με οδηγό τη γλώσσα του σώματος.

 

        Θα πρέπει να δώσουμε στο παιδί τη δυνατότητα να ενταχθεί στη δραστηριότητα αξιοποιώντας την τέχνη και την ανάληψη κάποιου ρόλου στην

ομάδα. Η αρχή από την οποία εκκινούμε είναι ότι αν θέλουμε το σχολείο να γίνει ενταξιακό, τότε πρέπει να διδάξουμε το μάθημα της Γλώσσας σε ΟΛΑ τα

παιδιά. Ένας πολύ επιτυχημένος τρόπος να κινητοποιήσουμε τους μαθητές είναι η αξιοποίηση της τέχνης για τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος. Η

μουσική, η ζωγραφική η γλυπτική, ο κινηματογράφος, το θέατρο, η   παντομίμα μπορούν να αποτελέσουν τους     δυνατούς  συμπαραστάτες μας  για να

κερδίσουμε   την προσοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών.      

     Είναι πολύ πιο εύκολο να κερδίσουμε ενδιαφέρον ενός παιδιού όταν ακούσουμε ένα μουσικό κομμάτι ή όταν παρατηρήσουμε μαζί έναν πίνακα

ζωγραφικής.

 

 

  1)  Το Παραμύθι στη μαθησιακή διαδικασία - Μεθοδολογικές προσεγγίσεις για την αξιοποίησή του

(Σεμινάριο στο 5ο Δημ. Σχ. Πύργου στις 20 Φεβρουαρίου 2012)

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Βιωματικό Σεμινάριο σε εκπαιδευτικούς της Β' τάξης Δημοτικού. Σημαντική η παρουσία ως εμψυχώτριας - εισηγήτριας της εκπαιδευτικού - συγγραφέως και επιμορφώτριας του ΕΚΕΒΙ κ. Ευσταθίου Αναστασίας ( Επιμορφωτικό υλικό της συγγραφέως μπορείτε να αναζητήσετε στο πιο πάνω link).

Η γέννηση ενός παραμυθιού με συγγραφείς τους μαθητές της Α΄ τάξης δε συντελείται αυτόματα. Δεν «συμβαίνει» ξαφνικά μέσα στην τάξη απλά και μόνο με την επιθυμία του δασκάλου. Απαιτούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις που είναι: διδακτικές επιλογές προσανατολισμένες στο παιχνίδι, στη χαρά της δημιουργίας, στην ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη βάση «ενός κλίματος συναισθηματικής ασφάλειας και ειλικρινών διαπροσωπικών σχέσεων» (Χατζηγεωργίου, 1996: 558). Για τη διεξαγωγή της συζήτησης όσο και για την συλλογική συγγραφή απαιτείται κλίμα αποδοχής, συνεργατικότητας και ομαδικής οργάνωσης της τάξης. Η διάθεση και το μεράκι του δασκάλου όροι απαραίτητοι για ένα καλό ξεκίνημα. Για ναδώσουμε ρίζες και φτερά στα παιδιά μας όπωςλέει ο Πάολο Κοέλο απαιτούνται βασικά στοιχεία και υλικά ώστε η οικοδόμηση να έχει γερές βάσεις αλλά και προοπτική φαντασίας.

Πρωτίστως είναι αναγκαία μια τάξη Γραμματισμού οργανωμένη σε μια πλούσια ατμόσφαιρα εποπτικού υλικού με κυρίαρχη τη βιβλιοθήκη της τάξης. Φέραμε στην τάξη μας μια μεγάλη γκάμα παραμυθιών, ιστορίες, μια μικρή εικονογραφημένη εγκυκλοπαίδεια, θεατρικά έργα για κουκλοθέατρο ή για δραματοποιήσεις τα οποία διαλέξαμε από την κεντρική βιβλιοθήκη του σχολείου. Ζήτησα από τα παιδιά να φέρνουν καθημερινά από το σπίτι τους εφημερίδες και περιοδικά. Φτιάξαμε τη «γωνιά Παραμυθιού» την οποία στρώσαμε με μοκέτα. Κάθε παιδί έφερε και το μαξιλαράκι του. Η γωνιά αυτή θα είχε χαρακτήρα έκφρασης και δημιουργίας γι? αυτό και την εμπλουτίσαμε με πλούσιο υλικό (μπογιές, χρωματιστά χαρτόνια, ξύλινα μουσικά όργανα). Κατασκευάσαμε μεγάλα χαρτόνια με την τεχνική του κολλάζ (χαρτοκοπτική με εφημερίδες, περιοδικά). Στο ένα κολλάζ απεικονίσαμε σκηνές από τον πόλεμο και στο άλλο από την ειρήνη (φωτογραφίες, γελοιογραφίες, τίτλοι άρθρων, κ.ά). Για τις ανάγκες της δραματοποίησης χρησιμοποιήσαμε ένα σεντούκι (ξύλινο μπαουλάκι) το οποίο περιείχε ρούχα με παρδαλά χρώματα, μαντίλια, το «καπέλο του παραμυθά», κούκλες για κουκλοθέατρο, κ.ά.

Επίσης για το γράψιμο του παραμυθιού χρειαστήκαμε λευκό χαρτί του μέτρου το οποίο τυλίξαμε σε ένα σκουπόξυλο και το κρεμάσαμε στον τοίχο. Σε κάθε συνεδρία σκίζαμε ένα κομμάτι χαρτιού, το κολλούσαμε με στικ στον τοίχο, το αριθμούσαμε και γράφαμε με χοντρό χρωματιστό μαρκαδόρο την παράγραφο που προέκυπτε από τη συλλογική γραφή με την τάξη.

 

Πρόσθετες πληροφορίες