Μαθαίνοντας Προγραμματισμό με το CodeCombat

Είναι το πρώτο άρθρο που γράφω στο οποίο πριν σας πω περί τίνος πρόκειται, θα ξεκινήσουμε βλέποντας το τρέϊλερ του CodeCombat:

Μόλις πήρατε μια ιδέα από ένα πολύ εντυπωσιακό παιχνίδι, το οποίο για να παιχτεί από κάποιον δε χρειάζεται να έχει χειριστήρια! Όλες οι κινήσεις και γενικότερα η εξέλιξή του, λαμβάνουν χώρα γράφοντας εντολές σε μια γλώσσα προγραμματισμού. Αυτός είναι εξάλλου ο κύριος στόχος του CodeCombat. Δηλαδή οι χρήστες του να γνωρίσουν τον προγραμματισμό μέσω της παιγνιώδους μάθησης. Το παιχνίδι έχει περισσότερες από 400 διαφορετικές πίστες διαβαθμισμένης δυσκολίας, οι οποίες γίνονται διαθέσιμες όσο εμπλουτίζονται οι γνώσεις του χρήστη σε θέματα προγραμματισμού.

Για να ξεκινήσει κάποιος να το χρησιμοποιεί, δε χρειάζεται καμία προαπαιτούμενη γνώση (εκτός από λίγα Αγγλικά). Η εφαρμογή θα σας καθοδηγήσει σε κάθε σημείο που θα προβληματιστείτε, σας παρέχει οδηγίες και δεν υπάρχει περίπτωση να δυσκολευτείτε. Η εφαρμογή συνεχώς εξελίσσεται και βελτιώνεται (είδα αρκετές αλλαγές σε σχέση με την πρώτη φορά που το δοκίμασα).

Για να δοκιμάσετε να παίξετε, αρκεί να επισκεφτείτε τον Ιστότοπο του CodeCombat, και να πατήσετε Play. Ιδανικά, κάντε μια εγγραφή (γίνεται και με το λογαριασμό σας στη Google ή το Facebook), ώστε να αποθηκεύεται η πρόοδός σας.

Εδώ το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να διαλέξετε ένα χαρακτήρα:

τη γλώσσα στην οποία θα προγραμματίσετε (JavaScript, Python, Coffee Script, Lua):

και όλα τα υπόλοιπα, θα τα φροντίσει η εφαρμογή!

Μεγάλο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει η δυνατότητα να εγγραφούμε ως εκπαιδευτικοί και να δημιουργήσουμε τάξεις, στις οποίες θα συμμετέχουν οι μαθητές μας. Κάντε την εγγραφή σας, λοιπόν ως εκπαιδευτικός:

…και δημιουργήστε την τάξη σας, δίνοντας τις απαραίτητες πληροφορίες για αυτήν. Αφού κάνετε τα παραπάνω είστε έτοιμοι να προσκαλέσετε τους μαθητές σας να συμμετέχουν. Να σημειώσουμε εδώ πως οι μαθητές σας θα πρέπει να εγγραφούν στην πλατφόρμα με ένα λογαριασμό τύπου μαθητή (Student). Για να μπορέσουν στη συνέχεια να συμμετέχουν στην τάξη που δημιουργήσατε θα πρέπει να ξέρουν τη μοναδική διεύθυνση (url) της τάξης σας ή να τους δώσετε το μοναδικό κωδικό τάξης (Class Code):

Αφού οι μαθητές ολοκληρώσουν τις εγγραφές τους και συνδεθούν στην τάξη που δημιουργήσατε, θα πρέπει ως εκπαιδευτικοί να τους δώσετε το δικαίωμα συμμετοχής πηγαίνοντας στον πίνακα ελέγχου, στην καρτέλα Student Licences. Μόλις κάνετε και αυτή την τελευταία ενέργεια οι μαθητές μπορούν να ξεκινήσουν να προγραμματίζουν παίζοντας και εσείς να βλέπετε την πρόοδό τους.

Όποτε επιθυμείτε μπορείτε να κάνετε αλλαγές στις τάξεις σας, να βλέπετε πληροφορίες, και να επικαιροποιείτε ότι στοιχείο θέλετε στο προφίλ σας:

Πραγματικά, όποιος το δοκιμάσει θα «κολλήσει” για αρκετή ώρα, αφού η εφαρμογή είναι σαν ένα κανονικό παιχνίδι, με προκλήσεις εύκολες ή δύσκολες, αλλά και πολλή βοήθεια για να τις ολοκληρώνουμε.

Στα υπέρ της εφαρμογής, η ενότητα Courses, στην οποία υπάρχουν όλες οι πίστες του παιχνιδιού, με μορφή μαθημάτων για να το προχωρήσετε βήμα βήμα!

Να σημειώσουμε ακόμη πως ένα μεγάλο μέρος του CodeCombat έχει μεταφραστεί στα Ελληνικά, γεγονός που διευκολύνει ακόμη περισσότερο τη χρήση του.

Δείτε ένα εισαγωγικό βίντεο για να πάρετε μια ακόμη ιδέα για την εφαρμογή:

Για περισσότερα σχετικά με το CodeCombat, επισκεφτείτε την ενότητα Resources, στην οποία υπάρχει απίστευτο υλικό και οδηγίες για την εφαρμογή αλλά και τις γλώσσες προγραμματισμού που χρησιμοποιεί.

Λοιπόν…. είστε έτοιμοι να παίξετε;

Print Friendly, PDF & Email
Share
Share