Παγκόσμιος Χάρτης Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων και Εβδομάδα Ανοιχτής Εκπαίδευσης

Ομολογώ πως δε γνώριζα την ύπαρξη χάρτη με Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους (ΑΕΠ). Μόλις πριν λίγο έλαβα στο email μου την πρόσκληση συμμετοχής στη δράση «Open Education Week» (Εβδομάδα Ανοιχτής Εκπαίδευσης 2017). Αφού διάβασα το σχετικό άρθρο εντυπωσιάστηκα από τη δράση και τις δυνατότητές της, ως προς τη συλλογή και οργάνωση Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Υλικού. Το ήδη υπάρχων υλικό θέλει μέρες για να προσπελαστεί και με ένα κλικ στον παρακάτω χάρτη, μπορείτε να πάρετε μια μικρή ιδέα:

O Παγκόσμιος χάρτης Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων (OER World Map) συλλέγει και οπτικοποιεί πληροφορίες για οργανισμούς, άτομα, έργα, υπηρεσίες και εκδηλώσεις που σχετίζονται με τους ΑΕΠ. Χρησιμοποιώντας δεδομένα που συνδέονται με την τεχνολογία linked open data, όλες οι καταχωρήσεις μπορούν να συνδεθούν εύκολα, επιτρέποντας στον παγκόσμιο χάρτη να παρέχει ένα πιο ολοκληρωμένο και αξιόπιστο μοντέλο του παγκόσμιου κινήματος των Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων.

Στον πυρήνα της, η πλατφόρμα παρέχει ένα βασικό σύνολο δεδομένων, το οποίο υποστηρίζει ένα πλήθος περιπτώσεων χρήσης. Αυτή τη στιγμή έχει επικεντρωθεί σε τρεις κύριες κατηγορίες χρήσης:

-Εύρεση πηγών ΑΕΠ

-Σύνδεση έργων ΑΕΠ

-Παροχή στατιστικών στοιχείων σχετικά με τους ΑΕΠ.

Αναμφισβήτητα, μετά από δύο χρόνια ανάπτυξης, η πλατφόρμα έχει αρχίσει να προσφέρει πραγματική αξία για τους χρήστες της. Παρ’ όλα αυτά εξακολουθεί να είναι δύσκολο να βρείτε τα σχετικά δεδομένα χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα του παγκόσμιου χάρτη. Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Ανοιχτής Εκπαίδευσης 2017, η ομάδα ανάπτυξης του OER World Map, σχεδιάζει να δείξει, πώς το απλό αλλά και ισχυρό εργαλείο των folksonomies, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει λίστες χρήσιμων δεδομένων που περιλαμβάνονται στον παγκόσμιο χάρτη ΑΕΠ.

Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Ανοιχτής Εκπαίδευσης, θα χρησιμοποιηθεί το community tagging, προκειμένου να δημιουργηθούν λίστες, οι οποίες έχουν ιδιαίτερη σημασία για την κοινότητα των ΑΕΠ:

Μια λίστα όλων των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τα σχολικά βιβλία  (“textbooks”)

Μια λίστα των ερευνητών ΑΕΠ και ερευνητικών προγραμμάτων (“oer research”)

Μια λίστα των χρηματοδοτήσεων ΑΕΠ (“oer funder”)

Μια λίστα των σημαντικών έργων  και υπηρεσιών ΑΕΠ, που έχουν αποδειχθεί για να παρέχουν αξία για την εκπαίδευση  (“lighthouse”)

Μια λίστα δραστηριοτήτων ΑΕΠ που έχουν στόχο την υποστήριξη των προσφύγων (“refugees”)

Μια λίστα παραδειγμάτων των ανοιχτών εκπαιδευτικών πρακτικών και ανοιχτής παιδαγωγίας (“open educational practises”)

Μια λίστα ΑΕΠ που σχετίζονται με την οικολογική βιωσιμότητα (“ecological sustainability”)

Μια λίστα των εργαλείων ΑΕΠ και εκπαιδευτικού υλικό πάνω στους ΑΕΠ («oertoolkit»)

Μια λίστα πηγών ΑΕΠ για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση (TVET)

Μπορείτε να συμμετέχετε σε αυτή τη δραστηριότητα με δύο τρόπους:

Με την εγγραφή στην πλατφόρμα του OER World Map, θα λάβετε άμεσα δικαιώματα επεξεργασίας. Αν βρείτε κάποια σημαντική καταχώριση που να μην έχει συγκεκριμένη ετικέτα, απλά μπορείτε να την προσθέσετε στο χάρτη. Αν θέλετε να συμβάλετε ακόμη περισσότερο, μπορείτε να μας βοηθήσετε για να επεξεργαστείτε τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω του Twitter.

Εάν δεν θέλετε να εγγραφείτε από τώρα, μπορείτε να συμμετέχετε με τη χρήση του Twitter. Εάν βρείτε κάτι να λείπει, κάντε Tweet τον δεσμό και την σχετική ετικέτα, χρησιμοποιώντας το hashtag «#taggingOER».

Για περισσότερες πληροφορίες για τη δράση διαβάστε περισσότερα στον Ιστότοπο του ΕΛ/ΛΑΚ, από όπου και πήρα τις πληροφορίες, ή στο πρωτότυπο άρθρο (στην Αγγλική Γλώσσα): Open Education Week 2017: Making Sense of the OER World Map through the Use of Folksonomies.

Print Friendly, PDF & Email
Share
Share