The History Project… το απόλυτο εργαλείο για τη δημιουργία Χρονογραμμών

Στον Ιστότοπό μου θα βρείτε δεκάδες συνεργατικά Web 2.0 εργαλεία, για πολλά διαφορετικά αντικείμενα. Θα τολμήσω να πω όμως πως είχε καιρό να με εντυπωσιάσει τόσο πολύ μια εφαρμογή, η οποία μάλιστα δεν αποτελεί το απόλυτο εργαλείο για την Πληροφορική που είναι η ειδικότητά μου. Όσοι με γνωρίζουν, ξέρουν την αδυναμία μου στα θεωρητικά μαθήματα και νομίζω πως στο άρθρο αυτό οι συνάδελφοι που τα διδάσκουν θα γνωρίσουν το «απόλυτο εργαλείο» για τη δημιουργία χρονογραμμών, το The History Project (σημ: από τις 16/8/2017 το λογότυπο άλλαξε σε Enwoven). Η όλη ιδέα χρηματοδοτείται από τους New York Times και ξεκίνησε ώστε η online έκδοση της εφημερίδας να το χρησιμοποιεί για να παρουσιάζει γεγονότα στο χρόνο με ένα ελκυστικό τρόπο.

Πιστέψτε με, από τη στιγμή που έκανα εγγραφή, για μια σχεδόν εβδομάδα έκανα δοκιμές και τροποποιήσεις, έχοντας μείνει πραγματικά έκπληκτος με την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει η δημιουργοί της εφαρμογής, τόσο στη σχεδίαση όσο και στην απλότητα με την οποία παρουσιάζονται τα εργαλεία στο χρήστη. Το The History Project δε «φωνάζει» με χρώματα, κουμπάκια που αναβοσβήνουν και αμέτρητες επιλογές που μπερδεύουν συνήθως τους χρήστες. Παρέχει τα απολύτως απαραίτητα για να δημιουργήσει ακόμη και ο αρχάριος χρήστης μια χρονογραμμή με γεγονότα. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που επέλεξα να σας το παρουσιάσω. Ας το δούμε λοιπόν μαζί βήμα – βήμα όπως κάνουμε πάντα:

Επισκεφτείτε τον επίσημο Ιστότοπο και κάντε εγγραφή. Αν έχετε λογαρισμό στη Google ή το Facebook, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιον από αυτούς. Μόλις συνδεθείτε, ξεκινήστε δημιουργώντας το πρώτο σας Project:

Δώστε του ένα όνομα και προχωρήστε:

Όλες τις δημιουργίες σας θα τις βρίσκετε στην ενότητα My Projects. Για το κάθε Project σας θα προσθέτετε μια περιγραφή (+Add project description) και προαιρετικά μια εισαγωγή (+Add an introduction):

Ειδικά για την εισαγωγή, η εφαρμογή σας επιτρέπει να προσθέσετε ένα βίντεο ή εικόνα με ήχο (από αρχείο ή ηχογραφώντας τη φωνή σας):

Μόλις ολοκληρώσετε τα εισαγωγικά (τα τροποποιείτε όσες φορές και όποτε θέλετε), είστε έτοιμοι να προσθέσετε περιεχόμενο στην Χρονογραμμή σας. Αυτό γίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, έχουμε τα στιγμιότυπα (Memories) και στη δεύτερη τη Χρονογραμμή (Timeline):

Κάθε φορά που πατάμε New Memory, μπορούμε να προσθέτουμε ένα στιγμιότυπο – εικόνα με μια περιγραφή σχετικά με τι αφορά. Υποστηρίζεται η ανάκτηση από Facebook, Instagram, Dropbox και Google Drive. Φυσικά μπορούμε απλά να κάνουμε μεταφόρτωση από τον υπολογιστή μας, να επιλέξουμε κάποια που ήδη έχουμε ανεβάσει στο History Project (Select from THP), αλλά και να ηχογραφήσουμε (Record) με χρήση του μικροφώνου μας:

Κάθε φορά που δημιουργούμε ένα στιγμιότυπο (Memory), αυτό αποθηκεύεται στη λίστα Memories της εφαρμογής.

Αφού έχουμε στη διάθεσή μας τα στιγμιότυπα που επιθυμούμε να αναδείξουμε, θα περάσουμε στη δεύτερη φάση. Εδώ θα δημιουργήσουμε γεγονότα (Events) με συγκεκριμένη ημερομηνία και ένα όνομα τα οποία θα είναι προσβάσιμα στη χρονογραμμή μας:

Συμπληρώνουμε λοιπόν τίτλο και ημερομηνία και πατάμε Create Event. Εγώ δημιούργησα ένα Event με τίτλο Γεγονός 1 και ημερομηνία 30/1/2004. Δείτε παρακάτω τι επιλογές έχετε:

Μπορείτε να γράψετε την τοποθεσία και να δημιουργηθεί χάρτης (Google Map), να προσθέσετε περιγραφή, ετικέτες, ακόμη και μια φωνητική σημείωση. Κάθε φορά που τροποποιείτε, πατάτε αποθήκευση (Save).

Έχετε λοιπόν τα Γεγονότα σας (Events) και τα Στιγμιότυπα (Memories). Το μόνο που απομένει είναι σε κάθε Event να αντιστοιχίσετε ένα ή περισσότερα Memories. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται αυτόματα μια χρονογραμμή που περιλαμβάνει όλα σας τα Events και κάνοντας κλικ σε καθένα από αυτά, ακριβώς από κάτω θα δείτε όλα τα Memories που σχετίζονται με αυτό:

Για να δείτε τη δημιουργία σας, πατάτε View Project, και για να προσθέσετε συνεργάτες πατάτε το ανθρωπάκι με το + (Invite Collaborators):

Όσον αφορά τις προσκλήσεις πραγματικά οι επιλογές είναι πολύ χρήσιμες. Έτσι, γράφετε το mail του συνεργάτη και καθορίζεται το ρόλο του με βάση τα δικαιώματα ανάγνωσης ή/και τροποποίησης του έργου σας:

Owner: πλήρης πρόσβαση στο Project.

Moderator: διαχείριση Events, προσθήκη υλικού.

Contributor: προσθήκη υλικού.

Viewer: μόνο προβολή του Project σας.

Ορίζετε λοιπόν τα δικαιώματα, γράφετε προαιρετικά ένα μήνυμα ή/και προσθέτε μια εικόνα, και πατάτε Send Invitation (Αποστολή πρόσκλησης). Η εφαρμογή θα στείλει το αίτημά σας για συνεργασία, χωρίς να χρειαστεί να ασχοληθείτε με κάποιο πρόγραμμα διαχείρισης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:

Στην περίπτωση που θέλετε να αλλάξετε τα δικαιώματα σε κάποιο έργο σας, στη σελίδα που το δημιουργείτε πατάτε το εικονίδιο με την κλειδαριά και τροποποιείτε ανάλογα με την επιθυμία σας. Η εφαρμογή ορίζει ως προεπιλογή το Private (Ιδιωτικό), ώστε το έργο σας να μπορεί να προβληθεί μόνο με τον τρόπο που περιγράψαμε παραπάνω.

Πραγματικά όλα όσα θα ήθελε ένας εκπαιδευτικός που διδάσκει Ιστορία για να δημιουργήσει μαζί με τους μαθητές χρονογραμμές εμπλουτισμένες με γεγονότα, κάνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία ελκυστικότερη και πιο συνεργατική. Ακόμη οι συνάδελφοι των καλλιτεχνικών για να παρουσιάσουν τα σημεία σταθμούς ενός καλλιτέχνη κατά τη διάρκεια του βίου του. Και φυσικά, οποιοσδήποτε από εμάς θέλει να παρουσιάσει μια σειρά γεγονότων ανεξάρτητα του αντικειμένου που διδάσκει.

Όπως και να’χει το The History Project είναι για όλους. Σας προτείνω λοιπόν, να το δοκιμάσετε. Χρησιμοποιήστε την Επικοινωνία του Ιστοτόπου, αν αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα, και θα χαρώ ιδιαίτερα αν μου στείλετε τη δική σας δημιουργία!

Print Friendly, PDF & Email
Share
Share