Διαδικτυακά Debate με την εφαρμογή Kialo

Τα συνεργατικά εργαλεία, είναι ένα από τα ενδιαφέροντά μου εδώ και αρκετά χρόνια. Όσα από αυτά θεωρώ πως μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτκή διαδικασία, σας τα παρουσιάζω εδώ, στον ιστότοπό μου. Στο άρθρο που διαβάζετε θα σας προτείνω ένα αρκετά ξεχωριστό εργαλείο. Πρόκειται για το Kialo, μια δωρεάν διαδικτυακή πλατφόρμα για τη δημιουργία δημοσίων συζητήσεων (Debates). Σύμφωνα με τους δημιουργούς, το Kialo σχεδιάστηκε για:

-να διευκολύνει την εποικοδομητική συζήτηση

-να διερευνήσουμε τους λόγους για τους οποίους υπάρχει μια διαφωνία

-να ακουστούν όλες οι φωνές, και να αξιολογηθούν κριτικά από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες.

Ας το γνωρίσουμε…

Επισκεφτείτε τον επίσημο ιστότοπο της εφαρμογής και κάντε μια εγγραφή πατώντας sign up στην επάνω δεξιά γωνία. Η εγγραφή μπορεί να γίνει μέσω της διεύθυνσης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, είτε με κάποιον ήδη υπάρχοντα λογαριασμό που έχετε σε Google, Facebook ή Twitter. Αφού εγγραφείτε είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε την πρώτη σας δημόσια συζήτηση. Πατήστε Create a Discussion:

Η εφαρμογή θα σας ενημερώσει ότι η συζήτηση που θα δημιουργήσετε θα είναι ιδιωτική (μέχρι εσείς να αλλάξετε την επιλογή αυτή). Αυτό σημαίνει ότι θα συμμετέχουν σε αυτή μόνο όσοι προσκληθούν.

Πατήστε Επόμενο (next) και δώστε ένα τίτλο με το θέμα της συζήτησης:

Προαιρετικά, προσθέστε και μια εικόνα σχετική με το θέμα που θα συζητηθεί. Η εφαρμογή παρέχει 2 τύπους συζήτησης. Με την αποκλειστική θέση (άποψη), Single Thesis, εσείς θέτετε το θέμα προς συζήτηση και οι συμμετέχοντες θα υπερψηφίσουν ή θα καταψηφίσουν τη θέση αυτή εκφράζοντας την άποψή τους. Δείτε ένα παράδειγμα:

Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Multiple Theses. Εδώ θέτετε μια ερώτηση, και οι πιθανές διαφορετικές θέσεις θα διατυπωθούν από τους συμμετέχοντες. Η όλη συζήτηση λοιπόν θα λάβει χώρα πάνω στις θέσεις των συμμετεχόντων:

Ας δούμε τώρα ένα παράδειγμα. Δημιούργησα μια συζήτηση με θέμα την Ανακύκλωση:

Για να προσκαλέσω τους συμμετέχοντες στη συζήτηση (π.χ. τους μαθητές της Περιβαλλοντικής Ομάδας), θα πρέπει να πατήσω το σύνδεσμο της κοινοποίησης (Share), και στη συνέχεια το Invite:

Η πρόσκληση των συμμετεχόντων, μπορεί να γίνει:

α) μέσω των διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ορισμό του ρόλου του κάθε συμμετέχοντα από εμάς:

β) με ενεργοποίηση του συνδέσμου (Discussion Writer Invite Link):

…όπου απλά κοινοποιούμε ένα σύνδεσμο προς τους συμμετέχοντες:

Ας δούμε τώρα τι θα δει ο προσκεκλημένος στη συζήτησή μας. Πατώντας στο σύνδεσμο που του έχουμε στείλει, θα δει το θέμα, και αφού εισέλθει στη συζήτηση:

…θα μπορέσει να διατυπώσει τις απόψεις του και να τις στηρίξει με επιχειρήματα. Όσο οι συμμετέχοντες αυξάνονται, αρχίζει και παίρνει μια πολύ ενδιαφέρουσα και καλαίσθητη μορφή η συζήτηση. Δημιουργείται λοιπόν ένα δέντρο με τα υπέρ και κατά, με όλες τις απόψεις, οι οποίες μάλιστα μπορούν να σχολιαστούν, ώστε να υπάρξει πρόσθετη συζήτηση σε κάποιες συγκεκριμένες απόψεις:

Ένα πολύ δυνατό χαρακτηριστικό του Kialo είναι η δυνατότητα υπερψήφισης ή καταψήφισης των επιμέρους απόψεων. Όπως είδατε στην παραπάνω εικόνα κάθε άποψη συνοδεύεται από 4 παύλες. Κάνοντας κλικ μπορείτε να βαθμολογήσετε την άποψη, ώστε τα ισχυρά επιχειρήματα να ανέβουν θέση στο δέντρο που δημιουργείται:

Σε περίπτωση που δε μπορείτε να ψηφίσετε, θα πρέπει να ενεργοποιήσετε την επιλογή από τις γενικές ρυθμίσεις της συζήτησης (Discussion Settings – > General):

Ο κεντρικός διαχειριστής (δηλαδή εσείς που ξεκινήσατε τη συζήτηση), κάθε φορά που κάνετε είσοδο στην πλατφόρμα, μπορείτε να δείτε άμεσα από τον πίνακα ελέγχου σας, ειδοποιήσεις με όλες τις νέες αναρτήσεις και τα σχόλια:

Νομίζω πως πήρατε μια ιδέα για τις δυνατότητες της εφαρμογής. Θεωρώ πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς  να εμπλέξουν τους μαθητές σε ζωντανές συζητήσεις, ώστε

-να παρουσιάσουν τις απόψεις τους,

-να αξιολογήσουν και να αξιολογηθούν,

-να κατανοήσουν όλες τις διαστάσεις ενός θέματος.

‘Οπως και να’χει το Kialo αξίζει την προσοχή μας!

Print Friendly, PDF & Email
Share
Share