Εις την Πόλην

Τον Μάρτιο του 2013 έγινε μια σύμπραξη τριών γυμνασίων της περιφέρειας Φλώρινας , με σκοπό την υλοποίηση ενός πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο Μουσική και Μαθηματικά- απο τον Πυθαγόρα στο Βυζάντιο. Τα σχολεία που συμμετείχαν ήταν το γυμνάσιο Βεύης, το γυμνάσιο Παπαγιάννη και το γυμνάσιο Αμμοχωρίου. Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας ήταν η κατασκευή του Πυθαγόρειου Μονόχορδου και η επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη.

Διαγνωστική δοκιμασία για την Α΄Λυκείου

Η διαγνωστική δοκιμασία θα είναι επώνυμη όχι ανώνυμη. Ο μαθητής αναλαμβάνει την ευθύνη του τι γράφει. Επίσης είναι χωρίς προειδοποίηση, ωστόσο οι μαθητές είναι ενήμεροι του ότι δεν λαμβάνεται υπόψη η βαθμολογία της δοκιμασίας αυτής. Οι ερωτήσεις του τεστ πρέπει να απαντηθούν όλες σε μια ώρα (60 λεπτά). Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αξιοποιώντας το διάλειμμα και την αρχή της επόμενης ώρας αφού έχουμε πάρει άδεια από τον συνάδελφο που έχει το τμήμα την επόμενη ώρα.

Οι μαθητές δε βαθμολογούνται με βάση τα αποτελέσματα των διαγνωστικών δοκιμασιών. Εξυπακούεται ότι τα στοιχεία αυτά αφορούν τους διδάσκοντες στην ενημέρωσή τους και υποβοήθηση του έργου τους. Η βαθμολόγηση των απαντήσεων στοχεύει στη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού να εξάγει τα αναγκαία συμπεράσματα και δεν εξυπηρετεί κανέναν άλλο σκοπό. Για το λόγο αυτό, βαθμολογικά αποτελέσματα δεν πρέπει να δίνονται στους μαθητές, αφού αυτοί δεν βαθμολογούνται με βάση τις διαγνωστικές δοκιμασίες. Είναι όμως δυνατό να γίνει συζήτηση για τα αποτελέσματα της δοκιμασίας είτε στην τάξη είτε ατομικά εφόσον ζητηθεί.

Για να μπορεί η διαγνωστική δοκιμασία να εξυπηρετεί τους σκοπούς της, πρέπει να μην είναι εκ των προτέρων γνωστά τα θέματα που θα δοθούν για επεξεργασία στους μαθητές. Γι αυτό προτείνεται η τροποποίησή τους, η αλλαγή τους, ή η εκπόνηση παρομοίων θεμάτων έχοντας τα παραπάνω ως οδηγό, όσον αφορά το στυλ και το πνεύμα.

Το συνολικό αποτέλεσμα του τεστ βοηθά τον εκπαιδευτικό να εκτιμήσει γρήγορα το μέσο επίπεδο του τμήματος και να προσαρμόσει το μάθημά του. Για τους πολύ καλούς ?η τους πολύ αδύνατους μαθητές ο εκπαιδευτικός θα προσαρμόσει ανάλογα τη διδασκαλία του.

Ορισμένες σκέψεις για την Τράπεζα Θεμάτων

Ο Υπουργός ανέφερε ότι η θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων ,στις εξετάσεις της Α΄και Β΄Λυκείου, είναι δημοκρατική πράξη.
Τι σχέση έχει η έννοια της δημοκρατίας με την τράπεζα θεμάτων; Όλοι οι εμπλεκόμενοι στην μαθησιακή πράξη θα επιδοθούν σε έναν αγώνα για να λύσουν όσο περισσότερα θέματα στην διάρκεια της χρονιάς. Πεδίον δόξης λαμπρόν για τα φροντιστήρια και όχι μόνο για τα μαθήματα της »πρώτης γραμμής» αλλά και για όλα τα υπόλοιπα. Ουσιαστικά είναι κάτι σαν την μεταρρύθμιση Αρσένη , αλλά στο πιο ελαφρύ. Παρατηρήθηκε φέτος , στις εξετάσεις της Α” λυκείου στην Άλγεβρα και στην Γεωμετρία , δυο αντικείμενα της ειδικότητάς μου, να κληρωθούν και τα δύο θέματα από  το ίδιο κεφάλαιο και να εξετάζουν το ίδιο αντικείμενο.Επομένως , η τράπεζα θεμάτων, κάτω από τις συνθήκες που εφαρμόστηκε φέτος, δεν εξέταζε τους μαθητές σε όλο το φάσμα της ύλης και θα πρέπει να ήταν  τυχεροί οι μαθητές , αν ο διδάσκων είχε δώσει την απαιτούμενη προσοχή στο θέμα που τελικά κληρώθηκε. Γιατί ως γνωστόν, η διδασκαλία , κατά βάση , είναι μια υποκειμενική διαδικασία και διαφέρει ο τρόπος και η έντασή της από εκπαιδευτικό σε εκπαιδευτικό.
Ένα ζητούμενο επίσης είναι η διαβάθμιση των θεμάτων. Παρατηρήθηκε δεύτερα θέματα να είναι δυσκολότερα από τέταρτα. Η βιασύνη στην εφαρμογή του μέτρου προκάλεσε ένα κύμα μετεξεταστέων και στη συνέχεια την απέλπιδα προσπάθεια του Υπουργείου, με αλχημείες να μειώσει το ποσοστό τους. Ένα ,ενδεχομένως καλό μέτρο, το έκαψαν από την αρχή, ο εγωισμός και ο τσαμπουκάς των ιθυνόντων. Θα έπρεπε το Υπουργείο Παιδείας, να ζητήσει την άποψη μάχιμων εκπαιδευτικών που μετείχαν στην διαδικασία και με τη βοήθεια αυτών να προχωρήσει σε αλλαγές και βελτιώσεις. Ας προχωρήσουμε μια φορά με υπομονή και επιμονή και αν διαπιστωθούν στην πορεία στρεβλώσεις να έχουμε το θάρρος να κάνουμε αλλαγές. 

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήλθατε στο WordPress! Βλέπετε το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε να γράφετε!