Η διαγνωστική δοκιμασία θα είναι επώνυμη όχι ανώνυμη. Ο μαθητής αναλαμβάνει την ευθύνη του τι γράφει. Επίσης είναι χωρίς προειδοποίηση, ωστόσο οι μαθητές είναι ενήμεροι του ότι δεν λαμβάνεται υπόψη η βαθμολογία της δοκιμασίας αυτής. Οι ερωτήσεις του τεστ πρέπει να απαντηθούν όλες σε μια ώρα (60 λεπτά). Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αξιοποιώντας το διάλειμμα και την αρχή της επόμενης ώρας αφού έχουμε πάρει άδεια από τον συνάδελφο που έχει το τμήμα την επόμενη ώρα.
Οι μαθητές δε βαθμολογούνται με βάση τα αποτελέσματα των διαγνωστικών δοκιμασιών. Εξυπακούεται ότι τα στοιχεία αυτά αφορούν τους διδάσκοντες στην ενημέρωσή τους και υποβοήθηση του έργου τους. Η βαθμολόγηση των απαντήσεων στοχεύει στη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού να εξάγει τα αναγκαία συμπεράσματα και δεν εξυπηρετεί κανέναν άλλο σκοπό. Για το λόγο αυτό, βαθμολογικά αποτελέσματα δεν πρέπει να δίνονται στους μαθητές, αφού αυτοί δεν βαθμολογούνται με βάση τις διαγνωστικές δοκιμασίες. Είναι όμως δυνατό να γίνει συζήτηση για τα αποτελέσματα της δοκιμασίας είτε στην τάξη είτε ατομικά εφόσον ζητηθεί.
Για να μπορεί η διαγνωστική δοκιμασία να εξυπηρετεί τους σκοπούς της, πρέπει να μην είναι εκ των προτέρων γνωστά τα θέματα που θα δοθούν για επεξεργασία στους μαθητές. Γι αυτό προτείνεται η τροποποίησή τους, η αλλαγή τους, ή η εκπόνηση παρομοίων θεμάτων έχοντας τα παραπάνω ως οδηγό, όσον αφορά το στυλ και το πνεύμα.
Το συνολικό αποτέλεσμα του τεστ βοηθά τον εκπαιδευτικό να εκτιμήσει γρήγορα το μέσο επίπεδο του τμήματος και να προσαρμόσει το μάθημά του. Για τους πολύ καλούς ?η τους πολύ αδύνατους μαθητές ο εκπαιδευτικός θα προσαρμόσει ανάλογα τη διδασκαλία του.