ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
στο πλαίσιο του Υποέργου 6
«ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ»
ΜΕΤΡΟ 1.2 «ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΜΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ
ΜΑΘΗΣΗΣ»
ΕΝΕΡΓΕΙΑ 1.2.3 «ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΑΞΕΩΝ 1.2.3.β. «ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ»
ΠΡΑΞΗ «ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ»
η οποία συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ κατά 80% και
τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 20%.
1. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
Στο πλαίσιο του
Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ
και σύμφωνα με την αριθμ. πρωτ. 857/29-1-2003 Απόφαση της Ειδικής Υπηρεσίας
Διαχείρισης του Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ για την Ένταξη της Πράξης «Ολοήμερα Νηπιαγωγεία»
στο Μέτρο 1.2 «Καταπολέμηση σχολικής αποτυχίας και διαρροής με εναλλακτικές
μορφές μάθησης», Ενέργεια1.2.3. «Ολοήμερα Σχολεία» και συγκεκριμένα στην
Κατηγορία Πράξεων 1.2.3.β. «Ολοήμερα Νηπιαγωγεία» και την με αριθμ. πρωτ.
14860/2-7-2007 5η Τροποποίηση αυτής, υλοποιείται από το ΥΠΕΠΘ / Ειδική Υπηρεσία
Εφαρμογής Προγραμμάτων ΚΠΣ η Πράξη με τίτλο «Ολοήμερα Νηπιαγωγεία».
Το παρόν έργο αφορά στην εφαρμογή και λειτουργία του Προγράμματος Ολοήμερου στα
Νηπιαγωγεία της χώρας.
Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο λειτουργεί επί (8) ώρες ημερησίως και για την εφαρμογή
του προγράμματος τοποθετούνται δύο Νηπιαγωγοί σε κάθε Ολοήμερο τμήμα. Έτσι, το
ωράριο λειτουργίας του κλασικού Νηπιαγωγείου διευρύνεται κατά τέσσερις (4)
ώρες. Η φοίτηση των νηπίων στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο γίνεται ύστερα από αίτηση
των γονέων τους, και τα νήπια που φοιτούν σε αυτό παρακολουθούν το πρόγραμμα
στο σύνολό του.
Σκοπός της εφαρμογής του Προγράμματος Ολοήμερου στα Νηπιαγωγεία, είναι η
αναβάθμιση της προσχολικής εκπαίδευσης και η ολοκληρωμένη προετοιμασία των
νηπίων για τη μετάβαση στο δημοτικό σχολείο, η ενίσχυση της κρατικής μέριμνας
με στόχο τη μείωση των μορφωτικών διακρίσεων και η διευκόλυνση των γονέων,
κυρίως των εργαζόμενων.
Το Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα και ορίζεται
από τα ισχύοντα προγράμματα σπουδών του Νηπιαγωγείου. Είναι ενιαίο πρόγραμμα,
με συνέχεια και συνάφεια, δηλαδή, οι δραστηριότητες αρχίζουν στις 08:00 το
πρωί, με την προσέλευση των παιδιών, με τη μία από τις δύο νηπιαγωγούς, και
ολοκληρώνονται με την άλλη νηπιαγωγό, στις 15:45μμ. Οι δύο νηπιαγωγοί
συνεργάζονται για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος
(βραχυπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου), το οποίο περιλαμβάνει δραστηριότητες που
προέρχονται από τα:
Προγράμματα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης: Γλώσσας, Μαθηματικών, Μελέτης Περιβάλλοντος,
Δημιουργίας και Έκφρασης, Πληροφορικής.
Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο είναι σχολείο που ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες
ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας καθώς αυξάνονται διαρκώς οι εργαζόμενοι γονείς,
τα δίγλωσσα παιδιά και, κατά συνέπεια, όλο και περισσότερα παιδιά χρειάζονται
φροντίδα εκτός σπιτιού. Δίνεται όμως έμφαση στον εκπαιδευτικό χαρακτήρα της
προσχολικής εκπαίδευσης, καθώς επιστημονικές έρευνες σε όλο τον κόσμο έχουν
δείξει ότι ένα ποιοτικό ολοήμερο πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο, παρουσιάζει πλεονεκτήματα
σε σχέση με το νηπιαγωγείο μισής μέρας, ειδικά για τα παιδιά από χαμηλά
κοινωνικο-οικονομικά στρώματα. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά που συμμετέχουν σε
ολοήμερο πρόγραμμα επιδεικνύουν αργότερα επαυξημένες μαθησιακές ικανότητες και
μειωμένες πιθανότητες να επαναλαμβάνουν την ίδια τάξη.
Το ωράριο του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου είναι υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά του
τμήματος, εφόσον ο χαρακτήρας του ημερησίου προγράμματος είναι ενιαίος και η
εκπαιδευτική δράση έχει συνέχεια και συνάφεια κατά την διάρκεια της ημέρας αλλά
και από τη μία μέρα στην άλλη.
Το ημερήσιο πρόγραμμα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου περιλαμβάνει:
• Αυθόρμητη ενασχόληση των νηπίων στις γωνιές δραστηριοτήτων χωρίς την άμεση
εμπλοκή των νηπιαγωγών.
• Ενασχόληση των νηπίων σε δραστηριότητες που αποβλέπουν στην επίτευξη είτε των
προεπιλεγμένων από τις νηπιαγωγούς στόχων, είτε εκείνων που “αναδύθηκαν” από
τις αυθόρμητες ή προγραμματισμένες δραστηριότητες.
Το Έργο περιλαμβάνει δέκα (10) Υποέργα τα οποία είναι συμπληρωματικά μεταξύ
τους και έχουν ως βασικούς άξονες:
(α) την Εφαρμογή Προγράμματος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
(β) την Επιμόρφωση των Στελεχών Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών
(γ) την Εφαρμογή Καινοτόμων Παρεμβάσεων Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
2. ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
Ο τρίτος βασικός άξονας αντιστοιχεί στο Υποέργο 6 «Καινοτόμες Παρεμβάσεις
στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία» και αποτελεί την συνέχεια της Εφαρμογής του
Προγράμματος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και των Προγραμμάτων Επιμόρφωσης των
Στελεχών Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών .
To Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, για να ανταποκριθεί στις ανάγκες και στις απαιτήσεις
της σύγχρονης κοινωνίας, οφείλει να ενισχύει τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα της
προσχολικής εκπαίδευσης, μέσω της εφαρμογής ενός ποιοτικού ολοήμερου
προγράμματος που θα ενθαρρύνει και θα υποστηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη των
παιδιών.
Στο πλαίσιο των προσπαθειών για ποιοτική αναβάθμιση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
επιχειρείται η εφαρμογή καινοτόμων παρεμβάσεων που στοχεύουν στην ενίσχυση του
ρόλου και της προσφοράς του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στη σύνδεση του με τις άλλες
βαθμίδες της εκπαίδευσης και με όλη την κοινωνία. Η εφαρμογή ποιοτικών
προγραμμάτων, τα οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες και στα ενδιαφέροντα των
παιδιών, κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντική. Τελικό στόχο αποτελεί η συστηματική
και ολοκληρωμένη προετοιμασία των νηπίων για τη μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Α. Τι είναι η μετάβαση
Η μετάβαση των νηπίων από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο θεωρείται μια από
τις κρισιμότερες περιόδους της παιδικής ηλικίας. Η περίοδος αυτή σηματοδοτεί
ιδιαίτερα έντονες αλλαγές τόσο στην προσωπικότητα του παιδιού όσο και στο
οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον, εκθέτοντάς το σε μια μεγάλη ποικιλία
απαιτήσεων (γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικών), στις οποίες καλείται να
απαντήσει βάσει καθορισμένων προδιαγραφών. Οι αλλαγές αυτές έχουν επιπτώσεις
στην περαιτέρω ακαδημαϊκή εξέλιξη του παιδιού, την κοινωνικοποίησή του, αλλά
και στη διαμόρφωση βαθύτερων χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς του.
Δεδομένου ότι η μάθηση είναι μια συνεχής διαδικασία, η μετάβαση από το
νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο είναι σημαντική για όλους όσους εμπλέκονται
στην φροντίδα και εκπαίδευση των νηπίων. Η συνέχεια και η σταθερότητα στους
προτεινόμενους παιδαγωγικούς σκοπούς και η συμφωνία νηπιαγωγείου, δημοτικού και
γονέων στις βασικές θέσεις αγωγής θεωρήθηκε ότι εμποδίζει τα ρήγματα της
μετάβασης από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο. Κατά συνέπεια το νηπιαγωγείο
-και ιδιαίτερα το ολοήμερο νηπιαγωγείο- παίζει καθοριστικό μεσολαβητικό ρόλο
στην προσαρμογή του παιδιού και έχει ως στόχο να υποβοηθήσει τα νήπια να
υιοθετήσουν μια θετική στάση απέναντι στον κόσμο του σχολείου. Τα νήπια είναι
έτοιμα να παρακολουθήσουν επιτυχημένες μαθησιακές εμπειρίες στο δημοτικό
σχολείο όταν υπάρχει θετική αλληλεπίδραση ανάμεσα στα αναπτυξιακά
χαρακτηριστικά του παιδιού, τις σχολικές πρακτικές και την οικογενειακή
υποστήριξη.
Τα βασικά στοιχεία που καθορίζουν την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό
είναι:
• η παροχή συνέχειας στη μάθηση μέσα από το σχεδιασμό αναπτυξιακά κατάλληλων
προγραμμάτων για παιδιά του νηπιαγωγείου και πρώτης δημοτικού,
• η διασφάλιση της συνεχούς επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των
εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων,
• η προετοιμασία των παιδιών για τη μετάβαση
• η εμπλοκή των γονέων στη διαδικασία της μετάβασης και
• η ανάπτυξη θετικών, αμοιβαίων σχέσεων επικοινωνίας μεταξύ παιδιών,
εκπαιδευτικών και γονέων.
Β. Ο ρόλος του ολοήμερου νηπιαγωγείου
Στο Ολοήμερο νηπιαγωγείο υπάρχει περισσότερος χρόνος για την/τον παιδαγωγό να
παρατηρεί, να ανακαλύπτει, να καταγράφει και να αντιμετωπίζει τις ανάγκες κάθε
παιδιού ξεχωριστά. Το εναλλασσόμενο ωράριο δίνει την ευκαιρία στην ίδια
παιδαγωγό να παρατηρήσει τα παιδιά σε διαφορετικές καταστάσεις και σε
διαφορετικές ώρες της ημέρας, πράγμα πολύ σημαντικό, προκειμένου να σχηματίσει
μια ολοκληρωμένη άποψη. Η παρουσία δύο νηπιαγωγών και η συνεργασία μεταξύ τους
βοηθά στη συγκέντρωση περισσότερων πληροφοριών, επειδή η κάθε μια δίνει τη δική
της οπτική στις παιδαγωγικές προκλήσεις, και οδηγεί σε πιο αξιόπιστες
εκτιμήσεις για το μέγεθος και τη φύση τους και την αντιμετώπισή τους.. Από την
άλλη μεριά, με την κοινή αντιμετώπιση και το σχεδιασμό παρεμβατικού
προγράμματος, οι δύο νηπιαγωγοί μπορούν να αντιμετωπίσουν περισσότερο
αποτελεσματικά τις ανάγκες κάθε παιδιού.
Γ. Ο ρόλος του Επόπτη (Ομάδες Παρακολούθησης Καινοτόμων Παρεμβάσεων Ολοήμερου
Νηπιαγωγείου)
Για τη βελτιστοποίηση της εφαρμογής των καινοτόμων παρεμβάσεων στο Πρόγραμμα
Ολοήμερων Νηπιαγωγείων, συγκροτήθηκαν Ομάδες Παρακολούθησης Καινοτόμων
Παρεμβάσεων Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (Επόπτες), τα μέλη των οποίων είναι σχολικοί
σύμβουλοι προσχολικής αγωγής.
Οι αρμοδιότητες του Επόπτη Ολοήμερων Νηπιαγωγείων συνίστανται στο:
- Να
συμβουλεύει τις εκπαιδευτικούς των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων.
- Να
συνεργάζεται και να βοηθάει τις Νηπιαγωγούς στη συμπλήρωση, στο σχεδιασμό και
στην οργάνωση του Σχεδίου Εργασίας.
- Να τους
βοηθάει στην οργάνωση δραστηριοτήτων που αφορούν στην υλοποίηση των θεματικών
projects.
- Να
επικοινωνεί με τους γονείς ή με τον εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων
και να συζητά μαζί τους θέματα που αφορούν στη λειτουργία του Ολοήμερου
Νηπιαγωγείου και ιδιαίτερα τρόπους ενίσχυσης της μετάβασης των νηπίων στο
Δημοτικό Σχολείο.
- Να
συγκεντρώνει πληροφορίες με οργανωμένο τρόπο και σε συγκεκριμένα επιμέρους
θέματα, με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων, όσο αφορά στις επιχειρησιακές
διαδικασίες εφαρμογής των καινοτόμων παρεμβάσεων.
- Να συντάσσει
σχετικές αναφορές
Οι Ομάδες Παρακολούθησης Καινοτόμων Παρεμβάσεων Ολοήμερων Νηπιαγωγείων
(Επόπτες) ορίστηκαν με την υπ΄ αριθμ. πρωτ.7966/29-10-2007 Απόφαση του Υπουργού
Παιδείας. Στο πλαίσιο του έργου τους θα συνεργάζονται μεταξύ τους σε επίπεδο
Περιφερειακής Διεύθυνσης και θα συνεδριάζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα και
στο τέλος κάθε φάσης του προγράμματος. Οι φάσεις του προγράμματος είναι τρεις:
Α) Σχεδιασμός και κατάθεση του Σχεδίου Εργασίας
Β) Υλοποίηση του Σχεδίου Εργασίας
Γ) Παρουσίαση του προγράμματος
Αναλυτικές οδηγίες (Σχέδιο Δράσης) θα ακολουθήσουν με την κοινοποίηση της
Υπουργικής Απόφασης ορισμού τους.
Για τις ανάγκες υλοποίησης του Υποέργου 6, η ΕΥΕ Προγραμμάτων ΚΠΣ/ ΥπΕΠΘ
απευθύνει Πρόσκληση σε όλα τα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία της χώρας, να υποβάλουν
Σχέδια Εργασίας : Διευκολύνοντας τη μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό (PROJECTS)
2.1. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ
Η υλοποίηση των προγραμμάτων, τα οποία θα ενταχθούν στο πλαίσιο της παρούσας
Πρόσκλησης, αρχίζει από την ημερομηνία αποστολής της Πρόσκλησης και θα πρέπει
να έχει ολοκληρωθεί έως στις 31 Μαΐου 2008.
2.2. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Το ανώτατο όριο χρηματοδότησης για κάθε Σχέδιο Εργασίας ορίζεται έως επτακόσια
ευρώ (700€).
Το ύψος της χρηματοδότησης κάθε υποβαλλόμενου Σχεδίου Εργασίας συνδέεται με την
επιλεξιμότητα των δαπανών.
Επισημαίνεται ότι η χρηματοδότηση των Προγραμμάτων, θα αφορά δαπάνες που
ανήκουν στις κατηγορίες που αναφέρονται στην παράγραφο 2.3. της παρούσας και θα
πραγματοποιηθούν αυστηρά, εντός του χρονικού πλαισίου υλοποίησης των Καινοτόμων
Παρεμβάσεων, από την ημερομηνία της αποστολής της Πρόσκλησης έως και τη λήξη
τους 31/5/2008.
2.3. ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ
Οι κατηγορίες δαπανών που είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση των Σχεδίων
Εργασίας από την Πράξη «Ολοήμερα Νηπιαγωγεία» στο πλαίσιο υλοποίησης του
Υποέργου 6 «ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ» είναι οι
ακόλουθες:
- Αμοιβές και
έξοδα επαγγελματιών υποκείμενων σε φόρο
- Δαπάνες για
έντυπα και γραφική ύλη
- Δαπάνες για
μικροεξοπλισμό ( δεν θα ξεπερνά το 20% του προϋπολογισμού)
- Δαπάνες για
ενοικίαση χώρων εκδηλώσεων (σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα του
σχολείου)
- Δαπάνες
προβολής και δημοσιότητας (εκθέσεων νηπίων, διοργάνωση συγκεντρώσεων γονέων,
προωθητικό υλικό)
Το ποσό που μπορεί να δαπανηθεί, κατ΄ ανώτατο όριο, ανά κατηγορία δαπάνη είναι
το εξής:
ΚΩΔΙΚΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΠΙΛΕΞΙΜΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
64.07 ΕΝΤΥΠΑ & ΓΡΑΦΙΚΗ ΥΛΗ 200,00
64.02 ΕΞΟΔΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ & ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ 210,00
62.04 ΕΝΟΙΚΙΑ 100,00
61.01 ΑΜΟΙΒΕΣ & ΕΞΟΔΑ ΕΠΑΓ. Υπ. Φ 50,00
66.04 ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ ΕΠΙΠΛΩΝ & ΛΟΙΠΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ 140,00
ΣΥΝΟΛΙΚΟ 700,00
3. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
(α) Κάθε Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, υποβάλλει ΜΟΝΟ μία (1) Πρόταση.
(β) Στην Πρόταση πρέπει να ορίζεται ως συντονιστής ένας εκ των δύο Νηπιαγωγών
του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
(γ) Ο προϋπολογισμός κάθε Σχεδίου Εργασίας δεν πρέπει να υπερβαίνει το
οριζόμενο ανώτατο όριο χρηματοδότησης (700€).
(δ) Η θεματολογία των προτάσεων πρέπει να έχει στόχο τη διευκόλυνση της
μετάβασης του νηπίου στο δημοτικό σχολείο.
Oι καινοτόμες παρεμβάσεις επικεντρώνονται στις ακόλουθες ενδεικτικές ενέργειες
και δράσεις όπως σας γνωστοποιήθηκαν και με το υπ΄ αριθμ. Φ.50/92/ Γ1 /5-6-2007
έγγραφο της Δ/νσης Σπουδών Π.Ε.
1. επισκέψεις γνωριμίας και εξοικείωσης των παιδιών του Νηπιαγωγείου με τους
χώρους, τα πρόσωπα, τις εκπαιδευτικές μεθόδους και στις δραστηριότητες της Α΄
Τάξης των Δημοτικών Σχολείων (στο πλαίσιο των προγραμματισμένων επισκέψεων της
σχολικής χρονιάς. Δεν εγκρίνονται από το πρόγραμμα έξοδα μετακίνησης –
ασφάλιστρα μαθητών)
2. ανάπτυξη θεματικών σχεδίων εργασίας (projects) από τα νήπια ή και από
συνεργαζόμενους μαθητές και εκπαιδευτικούς νηπιαγωγείων και δημοτικών, ώστε να
επιτευχθούν οι στόχοι της ομαλής μετάβασης των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο
Δημοτικό Σχολείο.
3. ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των γονέων καθώς και των φορέων της τοπικής
κοινωνίας, σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία μετάβασης των νηπίων από το
Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, μέσω τακτών ανοικτών συναντήσεων στις οποίες θα
γίνεται κατάθεση και επεξεργασία απόψεων, με στόχο την προετοιμασία των γονέων
για το νέο τους ρόλο ως γονείς μαθητών του Δημοτικού Σχολείου.
4. οργάνωση εκθέσεων, θεατρικών δρώμενων και άλλων εκδηλώσεων των νηπίων των
Ολοήμερων Νηπιαγωγείων ή από συνεργαζόμενους μαθητές Νηπιαγωγείου και Δημοτικού
Σχολείου.
5. δράσεις για την έγκαιρη διάγνωση των μαθησιακών ή άλλων δυσκολιών που
πιθανόν να αντιμετωπίζουν τα νήπια καθώς και εφαρμογή μέτρων στήριξης με τη
συνεργασία των νηπιαγωγών, του ΚΔΑΥ, των συμβούλων προσχολικής ή και σχολικής
αγωγής, των γονέων και άλλων φορέων του ΥΠΕΠΘ.
(ε) Οι Προτάσεις πρέπει να είναι οργανωμένες στη βάση διαθεματικών σχεδίων
εργασίας (μέθοδος project).
4. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΈΓΓΡΑΦΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Τα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία θα πρέπει να συμπληρώσουν με τη βοήθεια των
Σχολικών Συμβούλων προσχολικής Αγωγής (Ομάδες Παρακολούθησης Καινοτόμων
Παρεμβάσεων Ολοήμερου Νηπιαγωγείου- Επόπτες) και να υποβάλλουν τα ακόλουθα
έγγραφα:
- ΕΝΤΥΠΟ
ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ σύμφωνα με τις Οδηγίες Συμπλήρωσης Εντύπων που
επισυνάπτονται στο Παράρτημα ΙΙ
- ΕΠΙΚΥΡΩΜΕΝΟ
ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ του Βιβλίου Πράξεων, με την οποία ο Σύλλογος αναθέτει στον/ην
Νηπιαγωγό την υλοποίηση του συγκεκριμένου Σχεδίου Εργασίας
- ΑΙΤΗΣΗ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ της/ου Νηπιαγωγού που έχει ορισθεί ως Συντονιστής του Προγράμματος
(Παράρτημα ΙΙΙ)
- ΕΝΤΥΠΟ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ σύμφωνα με τις Οδηγίες Συμπλήρωσης Εντύπων που
επισυνάπτονται στο Παράρτημα ΙΙ
- ΕΠΙΚΥΡΩΜΕΝΟ
ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ της Πράξης Συλλόγου Διδασκόντων (ΠΣΔ) με την οποία ο Σύλλογος της ή
των Σχολικών Μονάδων Συνεργασίας αναθέτει σε δύο (2) τουλάχιστον εκπαιδευτικούς
την υλοποίηση του συγκεκριμένου Σχεδίου εργασίας
- ΒΕΒΑΙΩΣΗ
συλλόγου Γονέων – Κηδεμόνων ( Παράρτημα ΙΙΙ.)
Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω έγγραφα/έντυπα για να γίνουν δεκτά θα πρέπει να
έχουν σε κάθε σελίδα την σφραγίδα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που θα υλοποιήσει
το πρόγραμμα. και θα πρέπει να είναι υπογεγραμμένα από τον Συντονιστή του
Προγράμματος.
5. ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
Η προθεσμία υποβολής του Σχεδίου Εργασίας αρχίζει από την επομένη της
ημερομηνίας δημοσιοποίησης της παρούσας Πρόσκλησης και λήγει την 15-1-2008.
Σχέδια Εργασίας που θα αποσταλούν μετά την παρέλευση της παραπάνω ημερομηνίας,
δεν θα γίνουν δεκτά. Η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Προγραμμάτων ΚΠΣ ΥΠΕΠΘ,
δύναται κατά την κρίση της, να προβεί σε παράταση ή ανάκληση της ισχύος της
παρούσας Πρόσκλησης εφαρμόζοντας τον ίδιο τρόπο δημοσιοποίησής της.
Τα Σχέδια Εργασίας πρέπει να υποβληθούν στους κατά τόπους Σχολικούς Συμβούλους
Προσχολικής Αγωγής των Γραφείων εκπαίδευσης που ανήκει το κάθε Ολοήμερο
Νηπιαγωγείο (Ομάδες Παρακολούθησης Καινοτόμων Παρεμβάσεων Ολοήμερου
Νηπιαγωγείου- Επόπτες)σε δύο (2) αντίγραφα, είτε απευθείας, είτε με συστημένο
ταχυδρομείο ή υπηρεσία ταχυμεταφορών (courier). Η ημερομηνία υποβολής
αποδεικνύεται από την ημερομηνία του πρωτοκόλλου παραλαβής. Αν η αποστολή γίνει
μέσω ταχυδρομείου ή courier, ως ημερομηνία υποβολής ισχύει αυτή της σφραγίδας
του ταχυδρομείου ή της υπηρεσίας courier. Επίσης οι Νηπιαγωγοί, μετά την
Αποστολή και σε ημερομηνία που θα ορίσει η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής, θα έχουν
την δυνατότητα ανάρτησης του Σχεδίου Εργασίας τους στην ιστοσελίδα
www.nip-olohmero.gr
Τα στοιχεία των Σχολικών Συμβούλων –Εποπτών (Ομάδες Παρακολούθησης Καινοτόμων
Παρεμβάσεων Ολοήμερου Νηπιαγωγείου) παρέχονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι που
επισυνάπτεται στην παρούσα Πρόσκληση.
Τα σχέδια Εργασίας θα υποβληθούν σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Συγκεκριμένα,
απαιτείται η υποβολή δύο (2) αντιγράφων σε έντυπη μορφή και ενός (1) CD που θα
περιέχει ένα αντίγραφο σε μορφή επεξεργάσιμου αρχείου στους κατά τόπους
Σχολικούς Συμβούλους Προσχολικής Αγωγής (Ομάδες Παρακολούθησης Καινοτόμων
Παρεμβάσεων Ολοήμερου Νηπιαγωγείου- Επόπτες)
Εξωτερικά του Φακέλου, εκτός των στοιχείων του παραλήπτη (ανάλογα για τους
Επόπτες), πρέπει να αναγράφονται τα ακόλουθα:
• Στοιχεία του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που υποβάλλει το Σχέδιο Εργασίας
• Ο τίτλος του προτεινόμενου Σχεδίου Εργασίας
• Τίτλος Πράξης από την οποία θα χρηματοδοτηθεί η προτεινόμενη Πρόταση
(ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ)
• Το Ονοματεπώνυμο του Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής (Ομάδες
Παρακολούθησης Καινοτόμων Παρεμβάσεων Ολοήμερων Νηπιαγωγείων – Επόπτη)
6. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Όλα τα σχέδια Εργασίας των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων, πριν την αποστολή και
κατάθεσή τους, θα συζητηθούν και θα επεξεργαστούν σε συνεργασία με τους
Σχολικούς Συμβούλους Προσχολικής Αγωγής (Ομάδες Παρακολούθησης Καινοτόμων
Παρεμβάσεων Ολοήμερου Νηπιαγωγείου- Επόπτες) της εκπαιδευτικής περιφέρειας στην
οποία υπάγεται κάθε Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.
Όλα τα Σχέδια Εργασίας θα εγκριθούν με την προϋπόθεση ότι εντάσσονται στους
σκοπούς και στους στόχους του παρόντος προγράμματος. Το ίδιο αφορά και τις
δαπάνες οι οποίες θα πρέπει να εντάσσονται στις κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών
και αναλύονται στον Οικονομικό Οδηγό Διαχείρισης του Υποέργου 6 « Καινοτόμες
παρεμβάσεις στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία» .
7. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΛΟΗΜΕΡΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ
Η υλοποίηση του προγράμματος πρέπει να ακολουθήσει ακριβώς το
χρονοδιάγραμμα και τις δράσεις που έχουν προσχεδιαστεί και παρουσιαστεί στο
Σχέδιο Εργασίας.
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο υποχρεούται να
καταθέσει φάκελο Αποτελεσμάτων. Ο φάκελος αυτός πρέπει να περιέχει :
1. Έκθεση αποτελεσμάτων . Η προτεινόμενη δομή της Έκθεσης είναι η εξής:
o Τίτλος Σχεδίου Εργασίας
o Βαθμός επίτευξης των στόχων
o Φορείς και πρόσωπα που συνεργάστηκαν
o Μέθοδοι υλοποίησης του προγράμματος
o Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν
o Εργαλεία και μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν
o Μέθοδοι αξιολόγησης
o Πραγματοποίηση Ημερίδας
o Αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα
o Δυσκολίες /προβλήματα και τρόπος αντιμετώπισής τους
2. Έκθεση Οικονομικού Απολογισμού
3. Τελικά παραδοτέα, οποιασδήποτε μορφής είναι αυτά (κείμενα, cd-rom, video,
φωτογραφίες, αφίσες κλπ)
8. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Προκειμένου τα
ενδιαφερόμενα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία να ενημερωθούν για την συμπλήρωση των
απαιτούμενων για την υποβολή του Σχεδίου Εργασίας εντύπων, αλλά και για την
παροχή ειδικών πληροφοριών, μπορούν να αποστέλλουν τα ερωτήματά τους μέσω
ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις ακόλουθες διευθύνσεις:
Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Προγραμμάτων ΚΠΣ ΥπΕΠΘ
Μονάδα Α1α
Μαρία Ηλιάκη
210-3442138
miliaki@ypepth.gr
Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Τμήμα Ολοήμερου
Αλεξάνδρα Νάκου
210 -3442241
t05olohm@ypepth.gr
Η παρούσα αποστέλλεται σε όλες τις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης, τους
Προϊσταμένους Επιστημονικής και Παιδαγωγικής καθοδήγησης, τους Σχολικούς Συμβούλους
Προσχολικής Αγωγής και Π.Ε, τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και Προϊσταμένους
Γραφείων Π.Ε. και τα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία (Μέσω Δ/σεων και Γραφείων Π.Ε.)
Η Πρόσκληση με τα συνοδευτικά Έντυπα να δημοσιευθούν στις ιστοσελίδες του
Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, http://www.nip-olohmero.gr και της Ειδικής Υπηρεσίας
Εφαρμογής ΚΠΣ, http://www.eye-ypepth.gr
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ του ΥΠΕΠΘ
Πρέσβης Δημήτρης Πλατής
Εσωτερική Διανομή:
1. Γραφείο Προϊσταμένου ΕΥΕ Προγρ/των ΚΠΣ ΥΠΕΠΘ
2. Δ/νση Σπουδών Α/θμιας Εκπ/σης
3. Μονάδα Α1α
4. Μονάδα Δ
ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
Α/Α ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΠΟΠΤΕΣ
1 1η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Αθήνας
Α’ Δ/νση Αθήνας ΠΑΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ
2 2η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Αγ. Παρασκευή
Β’ Δ/νση Αθήνας ΚΑΠΕΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
3 3η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα το Αιγάλεω
Γ’ Δ/νση Αθήνας ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
4 4η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τον Πειραιά
Δ/νση Πειραιά ΚΟΥΤΗ ΜΑΡΙΑ
5 21η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Αθήνας
Α’ Δ/νση Αθήνας ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΑΚΗ ΖΩΗ
6 22η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Αγ. Παρασκευής
Β’ Δ/νση Αθήνας ΜΠΑΤΣΟΥΤΑ ΜΑΡΙΑ
7 23η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα το Αιγάλεω
Γ’ Δ/νση Αθήνας ΤΡΙΓΚΑ ΕΛΕΝΗ
8 24η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τον Πειραιά
Δ/νση Πειραιά ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΛΛΙΡΡΟΗ
9 51η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Αθήνα
Α’ Δ/νση Αθήνας ΣΑΜΙΩΤΑΚΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ
10 52η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Αθήνα
Α’ Δ/νση Αθήνας ΒΑΓΗ- ΣΠΥΡΟΥ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ
11 53η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τον Άλιμο
Δ’ Δ/νση Αθήνας ΜΟΥΣΕΝΑ ΕΛΕΝΗ
12 54η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τον Γέρακα
Δ/νση Ανατ. Αττικής ΕΞΑΡΧΟΥ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ
13 55η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τον Γέρακα
Δ/νση Ανατ. Αττικής ΜΕΛΛΟΥ ΕΛΕΝΗ
14 56η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Ελευσίνα
Δ/νση Δυτ. Αττικής ΚΑΖΕΛΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
15 57η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τον Πειραιά
Δ/νση Πειραιά ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Α/Α ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ ΕΠΟΠΤΕΣ
1 18η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Κομοτηνή
Δ/νση Ροδόπης ΒΕΛΚΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ
2 39η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τη Δράμα
Δ/νση Δράμας ΣΑΡΑΦΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
3 4οη Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Καβάλα
Δ/νση Καβάλας ΜΟΥΣΙΑΔΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ
4 41η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Αλεξανδρούπολη
Δ/νση Έβρου
5 58η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Ξάνθη
Δ/νση Ξάνθης ΚΟΛΙΚΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ
Α/Α ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΕΠΟΠΤΕΣ
1 15η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Θεσσαλονίκη
Δ/νση Β΄Θεσ/νίκη ΔΑΣΙΟΥ ΑΡΙΣΤΕΑ
2 16η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Θεσσαλονίκη
Δ/νση Α΄Θεσ/νίκη ΒΑΒΕΤΣΗ ΣΟΦΙΑ
3 17η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Σέρρες
Δ/νση Σερρών ΤΣΑΒΔΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
4 34η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Κατερίνη
Δ/νση Πιερίας ΒΑΣΙΛΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
5 35η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Έδεσσα
Δ/νση Πέλλας ΖΩΓΡΑΦΟΥ-ΤΣΑΝΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
6 36η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Βέροια
Δ/νση Ημαθίας ΓΩΤΗ-ΔΟΥΜΑ ΕΥΘΥΜΙΑ
7 37η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τον Πολύγυρο
Δ/νση Χαλκιδικής ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
8 38η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα το Κιλκίς
Δ/νση Κιλκίς ΜΟΥΡΤΖΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ
9 59η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Θεσσαλονίκη
Δ/νση Ανατ. Θεσ/νίκη ΒΟΖΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
10 60η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τη Σταυρούπολη
Δ/νση Δυτ. Θεσ/νίκη ΔΕΔΙΔΟΥ ΧΡΥΣΗ
11 61η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τη Σταυρούπολη
Δ/νση Δυτ. Θεσ/νίκη ΜΑΡΤΙΔΟΥ ΡΑΧΗΛ
Α/Α ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΕΠΟΠΤΕΣ
1 13η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Κοζάνη
Δ/νση Κοζάνης ΓΚΟΥΡΓΚΟΥΤΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
2 14η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Φλώρινα
Δ/νση Φλώρινας ΜΑΤΟΥΛΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
3 33η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Καστοριά
Δ/νση Καστοριάς ΦΑΝΟΥΛΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ
4 62η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τα Γρεβενά
Δ/νση Γρεβενών ΚΕΒΡΕΚΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Α/Α ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΗΠΕΙΡΟΥ ΕΠΟΠΤΕΣ
1 9η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τα Ιωάννινα
Δ/νση Ιωαννίνων ΚΑΜΠΕΡΗ ΕΛΕΝΗ
2 43η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Άρτα
Δ/νση Άρτας ΜΠΕΣΗ ΜΑΡΙΝΑ
3 44η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Ηγουμενίτσα
Δ/νση Θεσπρωτίας ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΑΜΑΤΙΑ
4 45η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Πρέβεζα
Δ/νση Πρέβεζας ΦΛΟΥΔΑ ΧΡΥΣΑΥΓΗ
Α/Α ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΕΠΟΠΤΕΣ
1 10η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Καρδίτσα
Δ/νση Καρδίτσας ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
2 11η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τη Λάρισα
Δ/νση Λάρισας ΓΟΥΛΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
3 12η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τη Λάρισα
Δ/νση Λάρισας ΑΓΑΠΗΤΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
4 31η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τα Τρίκαλα
Δ/νση Τρικάλων ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
5 32η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τον Βόλο
Δ/νση Μαγνησίας ΘΑΝΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Α/Α ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΕΠΟΠΤΕΣ
1 42η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Κέρκυρα
Δ/νση Κέρκυρας ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ
2 63η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα το Αργοστόλι
Δ/νση Κεφαλληνίας ΜΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ
Α/Α ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΠΟΠΤΕΣ
1 6Η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Πάτρα
Δ/νση Αχαϊας ΜΗΝΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΩ
2 8η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα το Μεσολόγγι
Δ/νση Αιτ/ρνίας ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
3 28η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τον Πύργο
Δ/νση Ηλείας ΜΠΑΝΑΚΑ ΚΑΛΛΙΟΠΗ
4 64η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Πάτρα
Δ/νση Αχαϊας ΒΟΙΝΕΣΚΟΥ ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ
5 65η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα το Αγρίνιο
Δ/νση Αιτ/ρνίας ΚΟΥΖΕΛΗ ΧΑΡΟΥΛΑ
Α/Α ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΠΟΠΤΕΣ
1 5η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τη Χαλκίδα
Δ/νση Ευβοίας ΜΠΑΣΑΓΙΑΝΝΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
2 29η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τη Λιβαδειά
Δ/νση Βοιωτίας ΣΑΛΑΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ
3 30η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τη Λαμία
Δ/νση Φθιώτιδας ΓΑΛΑΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
4 66η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Άμφισσα
Δ/νση Φωκίδας ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΦΩΤΕΙΝΗ
Α/Α ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΕΠΟΠΤΕΣ
1 7η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Τρίπολη
Δ/νση Αρκαδίας ΣΑΡΛΗ ΜΑΡΙΝΑ
2 25η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Κόρινθο
Δ/νση Κορινθίας ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ
3 26η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα το Ναύπλιο
Δ/νση Αργολίδας ΣΚΑΜΑΓΚΑ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
4 27η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Καλαμάτα
Δ/νση Μεσσηνίας ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΑ
5 70η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τη Σπάρτη
Δ/νση Λακωνίας ΖΕΡΒΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ
Α/Α ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΕΠΟΠΤΕΣ
1 47η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τη Χίο
Δ/νση Χίου ΜΟΣΧΟΒΑΚΗ ΕΛΕΝΗ
2 49η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Μυτιλήνη
Δ/νση Λέσβου ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ
3 67η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τη Σάμο
Δ/νση Σάμου ΛΥΚΙΑΡΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Α/Α ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΕΠΟΠΤΕΣ
1 46η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Ρόδο
Δ/νση Δωδεκανήσου ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΣΕΒΑΣΤΗ
2 48η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα την Ερμούπολη
Δ/νση Σύρου ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΤΟΥ ΜΑΡΚΕΛΛΑ
Α/Α ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΚΡΗΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΣ
1 19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα το Ηράκλειο
Δ/νση Ηρακλείου ΔΕΛΗΚΑΝΑΚΗ ΝΙΚΗ
2 20η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα το Ηράκλειο
Δ/νση Ηρακλείου ΚΑΝΔΕΡΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
3 50η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τα Χανιά
Δ/νση Χανίων ΚΑΣΣΩΤΑΚΗ-ΨΑΡΟΥΔΑΚΗ ΠΟΠΗ
4 68η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα τον Άγιο Νικόλαο
Δ/νση Λασιθίου ΣΕΡΛΕΤΗ ΕΥΘΥΜΙΑ
5 69η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
με έδρα το Ρέθυμνο
Δ/νση Ρεθύμνου ΓΑΤΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΕΝΤΥΠΩΝ
ΕΝΤΥΠΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
Το έντυπο του Σχεδίου Εργασίας συμπληρώνεται σύμφωνα με τις Οδηγίες που
ακολουθούν και κατατίθεται, ή αποστέλλεται με συστημένη επιστολή, μαζί με τα
συνημμένα σε αυτό έγγραφα, στους κατά τόπο Σχολικούς Συμβούλους Προσχολικής
Αγωγής (Ομάδες Παρακολούθησης Καινοτόμων Παρεμβάσεων Ολοήμερων Νηπιαγωγείων –
Επόπτες), μέσα σε κλειστό φάκελο, μέχρι την προθεσμία που ορίζεται στην
Πρόσκληση. Η τήρηση της προθεσμίας αποδεικνύεται με την εγγραφή στο πρωτόκολλο
της υπηρεσίας ή, σε περίπτωση ταχυδρομικής αποστολής, με την απόδειξη του
ταχυδρομείου. Στο εξωτερικό του Φακέλου αναγράφονται:
- Τα στοιχεία του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που υποβάλλει το Σχέδιο Εργασίας
- Ο τίτλος του προτεινόμενου Σχεδίου Εργασίας
- Τίτλος Πράξης από την οποία θα χρηματοδοτηθεί η προτεινόμενη Πρόταση
(ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ)
- Το Ονοματεπώνυμο του Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής (Ομάδες
Παρακολούθησης Καινοτόμων Παρεμβάσεων Ολοήμερων Νηπιαγωγείων – Επόπτη)
Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (PROJECT)
1. Τίτλος Προγράμματος
Αναφέρεται ο τίτλος του προτεινόμενου Προγράμματος.
2. Ολοήμερο Νηπιαγωγείο- Σχολικές Μονάδες
Αναφέρονται τα στοιχεία του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που υποβάλλει το Σχέδιο
Εργασίας. Σε περίπτωση επίσκεψης – συνεργασίας με Δημοτικό ή Δημοτικά
αναφέρονται τα στοιχεία των Σχολικών Μονάδων αυτών.
3. Σύντομη περιγραφή του Προγράμματος
Αναφέρονται συνοπτικά οι βασικές δράσεις του προτεινόμενου Προγράμματος.
4. Χρόνος υλοποίησης
Αναφέρονται:
- η ημερομηνία έναρξης των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την υλοποίηση του
Προγράμματος, η οποία δεν μπορεί να είναι προγενέστερη από την υποβολή της
πρότασης
- η ημερομηνία λήξης των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την υλοποίηση της
δράσης, που δεν μπορεί να είναι μετά τις 31/5/2008
- η συνολική διάρκεια του Σχεδίου Εργασίας σε μήνες.
5. Τόπος υλοποίησης
Αναφέρεται η Περιφέρεια, ο Νομός, ο Δήμος, η Πόλη ή το Χωριό και η Τοποθεσία
του Νηπιαγωγείου που θα υλοποιηθεί το Πρόγραμμα.
4. Συνολικός προϋπολογισμός
Αναγράφεται ο συνολικός προϋπολογισμός του Σχεδίου Εργασίας, που πρέπει να
συμπίπτει με τις αναφερόμενες δαπάνες στο πεδίο Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ του Εντύπου Πρότασης.
Β. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ -ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
1. Στοιχεία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που υποβάλλει την πρόταση
Συμπληρώνονται, στα αντίστοιχα πεδία του Εντύπου, τα στοιχεία του Ολοήμερου
Νηπιαγωγείου που υποβάλλει την πρόταση.
2. Προϊσταμένη/ος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που υποβάλλει την πρόταση
Συμπληρώνονται, στα αντίστοιχα πεδία του Εντύπου, τα στοιχεία και τίθεται η
υπογραφή του/ης Προϊστάμενου/ης που υποβάλλει την πρόταση.
3. Στοιχεία υπεύθυνου για την επικοινωνία
Συμπληρώνονται, στα αντίστοιχα πεδία του Εντύπου, τα στοιχεία και τίθεται η
υπογραφή του Νηπιαγωγού– συντονιστή που θα είναι υπεύθυνος για την επικοινωνία
με το ΥΠΕΠΘ.
4. Εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν στη διοργάνωση της δράσης
Συμπληρώνονται, στα αντίστοιχα πεδία του Εντύπου, τα στοιχεία και τίθενται οι
υπογραφές των Νηπιαγωγών- Εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στη διοργάνωση της
δράσης (τουλάχιστον ένας από κάθε Σχολική Μονάδα που θα συμμετάσχει στην
υλοποίηση της δράσης). Αν απαιτείται, μπορεί να χρησιμοποιηθεί πρόσθετη σελίδα.
5. Πλήθος και κατανομή του συνόλου των νηπίων του Ολοήμερου που καταθέτει την
Πρόταση
Συμπληρώνονται, στα αντίστοιχα πεδία του Εντύπου, ο αριθμός των αγοριών ,
κοριτσιών και προνηπίων του Ολοήμερου που καταθέτει το Σχέδιο Εργασίας
6. Πλήθος και κατανομή των μαθητών που θα συμμετάσχουν στην υλοποίηση του
Προγράμματος
Συμπληρώνονται, στα αντίστοιχα πεδία του Εντύπου, για κάθε μια από τις Σχολικές
Μονάδες, ο αριθμός των μαθητών αγόρια - κορίτσια των τάξεων που θα συμμετάσχουν
στην υλοποίηση του Προγράμματος. Αν απαιτείται, μπορεί να χρησιμοποιηθεί
πρόσθετη σελίδα.
Γ. ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ, ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΤΕΩΝ, ΤΟΥ
ΤΡΟΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1. Αναλυτική περιγραφή του περιεχομένου, των στόχων και των κριτηρίων για μια
επιτυχημένη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Περιγράφονται, κατά τρόπο σαφή και περιεκτικό, το περιεχόμενο, οι στόχοι και τα
κριτήρια για μια επιτυχημένη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Στην
περιγραφή αυτή, που δεν πρέπει να ξεπερνά τη μια σελίδα, οι συντάκτες θα πρέπει
να αποφύγουν να επαναλάβουν στοιχεία που προβλέπεται να καταγραφούν σε άλλα
πεδία του ΕΝΤΥΠΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗΣ. Η παρατήρηση αυτή ισχύει, βεβαίως, και για τα πεδία
του ΕΝΤΥΠΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗΣ που ακολουθούν.
2. Προβλήματα – στρατηγικές αντιμετώπισης
Περιγράφονται τα προβλήματα που αναδύει ο σχεδιασμός, η οργάνωση και η
υλοποίηση του σχεδίου για την μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό και
περιγράφονται αποτελεσματικές στρατηγικές και λύσεις για την αντιμετώπισή τους.
3. Οργάνωση –Σχεδιασμός των επιμέρους δράσεων
Θα πρέπει να αναφερθούν οι επιμέρους δράσεις για την οργάνωση και τον σχεδιασμό
του Προγράμματος και συνάδουν με τη θεματολογία της Παραγράφου 4 της παρούσας
Πρόσκλησης..
4. Αναλυτικό χρονοδιάγραμμα επιμέρους ενεργειών
Θα πρέπει να αναφερθούν συγκεκριμένες ημερομηνίες στις οποίες προβλέπεται να
αρχίσουν και να ολοκληρωθούν οι επιμέρους δράσεις στις οποίες έχει αναλυθεί το
προτεινόμενο Πρόγραμμα, σύμφωνα με τα προηγούμενα.
5.Τρόπος συμμετοχής των νηπίων – μαθητών στο πρόγραμμα
Θα πρέπει να αναφερθούν συγκεκριμένοι τρόποι και το πώς θα συμμετέχουν ενεργά
τα νήπια του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και οι μαθητές της συνεργαζόμενης Σχολικής
Μονάδας
6. Αξιολόγηση
Συνοπτική περιγραφή της/ων μεθόδους/ων –τεχνικής/ων που θα χρησιμοποιηθούν στο
πλαίσιο της Αρχικής, της Διαμορφωτικής και Τελικής Αξιολόγησης του
προγράμματος.
7. Ημερίδα παρουσίασης του προγράμματος
Θα πρέπει να αναφερθεί ο εκτιμώμενος χρόνος και χώρος πραγματοποίησης της
Ημερίδας, οι συμμετέχοντες καθώς και τα μέσα που θα αξιοποιηθούν κατά την
υλοποίησης της Ημερίδας .
8. Εκτιμώμενα Παραδοτέα
Περιγράφονται τα εκτιμώμενα παραδοτέα που θα δημιουργηθούν
Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στο τμήμα αυτό του Εντύπου θα πρέπει να αναφερθούν, με τη μέγιστη δυνατή
λεπτομέρεια και ακρίβεια, τα οικονομικά στοιχεία της δράσης σύμφωνα με τις
προσδιοριζόμενες δαπάνες.
1. ΔΑΠΑΝΕΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Θα αναλυθούν, για κάθε κατηγορία επιλέξιμης για χρηματοδότηση δαπάνης, οι
επιμέρους δαπάνες που προβλέπονται, καθώς και το προβλεπόμενο κόστος κάθε μιας
από αυτές όπως ορίζονται στην παράγραφο 2.3 της παρούσας Πρόσκλησης.
2. Συνολικός προϋπολογισμός δράσης
Θα παρουσιαστεί ανακεφαλαιωτικά το εκτιμώμενο κόστος κάθε κατηγορίας επιλέξιμης
δαπάνης, όπως έχει προκύψει από την ανάλυση που έχει προηγηθεί, και θα
υπολογισθεί ο συνολικός προϋπολογισμός της Πρότασης, δηλαδή το συνολικό ύψος
των προβλεπόμενων δαπανών.
Ε. ΣΧΟΛΙΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Αναγράφονται τυχόν σχόλια και παρατηρήσεις που δεν εμπίπτουν στα υπόλοιπα πεδία
του ΕΝΤΥΠΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗΣ.
ΣΤ. ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΣΥΝΗΜΜΕΝΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Αναγράφονται ένα προς ένα τα έγγραφα που συνοδεύουν το συμπληρωμένο ΕΝΤΥΠΟ
ΠΡΟΤΑΣΗΣ, τα οποία μπορεί να είναι:
- Το συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, (εφόσον θα υπάρξει
συνεργαζόμενο σχολείο που θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη )
- Αίτηση Συμμετοχής Νηπιαγωγού
-
-
ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Το ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ, συμπληρωμένο και κατάλληλα
υπογεγραμμένο, θα επισυναφθεί στο συμπληρωμένο ΕΝΤΥΠΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ.
1. Τίτλος του προτεινόμενου Προγράμματος
Αναγράφεται ο τίτλος της προτεινόμενης δράσης, ο οποίος θα πρέπει να ταυτίζεται
με τον τίτλο που αναφέρεται στο ΕΝΤΥΠΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ.
2. Σχολικές Μονάδες που συμπράττουν για την υλοποίηση της δράσης
Αναγράφονται, στα αντίστοιχα πεδία του Εντύπου, οι ονομασίες των Σχολικών
Μονάδων που θα συνεργαστούν για την υλοποίηση της προτεινόμενης δράσης.
3. Γενικές αρχές που διέπουν τη συνεργασία και την κατανομή των αρμοδιοτήτων
μεταξύ των Σχολικών Μονάδων που συνεργάζονται.
Θα πρέπει να αναφερθούν να διατυπωθούν εγγράφως οι γενικές αρχές της
συνεργασίας μεταξύ των Σχολικών Μονάδων που συμπράττουν. Η συνεργασία θα πρέπει
να είναι ισότιμη και οι αρχές που τη διέπουν θα πρέπει να είναι σαφώς
διατυπωμένες, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή και εύρυθμη συνεργασία μεταξύ των
Σχολικών Μονάδων, σε περίπτωση που η πρόταση υλοποιηθεί.
4. Αρμοδιότητες
Αναφέρετε περιληπτικά το ρόλο που θα αναλάβει κάθε Σχολική Μονάδα στην
υλοποίηση του προγράμματος.
5.Υπογραφές Διευθυντών Σχολικών Μονάδων- Δημοτικό
Ακολουθούν οι υπογραφές των Διευθυντών των Σχολικών Μονάδων- Δημοτικό που
συμμετέχουν στη συνεργασία, οι οποίες πιστοποιούν ότι οι τελευταίοι έχουν λάβει
γνώση και ότι συμφωνούν με όλα τα στοιχεία που αναφέρονται τόσο στο συμπληρωμένο
ΕΝΤΥΠΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ που υποβάλλει η Σχολική Μονάδα –Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, όσο και
στο ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ.
ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΕΝΤΥΠΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (PROJECT)
1. Τίτλος
2. Ολοήμερο Νηπιαγωγείο- Σχολικές Μονάδες
Ολοήμερο Νηπιαγωγείο που υποβάλλει την Πρόταση: Α.
Λοιπές Σχολικές Μονάδες(Δημοτικό/α) που πρόκειται να πραγματοποιηθεί επίσκεψη –
συνεργασία :
Β.
Γ.
Δ.
3. Σύντομη περιγραφή του Προγράμματος
4. Χρόνος υλοποίησης
Ημερομηνία έναρξης δραστηριοτήτων: .... / .... / 200…
Ημερομηνία λήξης δραστηριοτήτων: .... / .... / 200...
Συνολική διάρκεια: ........... μήνες
5. Τόπος υλοποίησης
Περιφέρεια Νομός Δήμος Πόλη / χωριό Τοποθεσία
5. Συνολικός προϋπολογισμός
€
Β. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ
ΜΑΘΗΤΕΣ
1. Στοιχεία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που υποβάλλει την πρόταση
Ονομασία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου :
Οδός, αριθμός:
Πόλη / χωριό:
Τ.Κ.:
Τηλέφωνο:
Fax:
E-mail:
Νομός:
Περιφέρεια:
2. Προϊστάμενος/η Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που υποβάλλει την πρόταση
Ονοματεπώνυμο:
Τηλέφωνο:
Fax:
E-mail:
Υπογραφή:
3. Στοιχεία υπεύθυνου Νηπιαγωγού για την επικοινωνία
Ονοματεπώνυμο:
Τηλέφωνο:
Fax:
E-mail:
Υπογραφή:
4. Εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα
Σχολική Μονάδα:
Ονοματεπώνυμο:
Ειδικότητα:
Τηλέφωνο:
Fax:
E-mail:
Υπογραφή:
Σχολική Μονάδα:
Ονοματεπώνυμο:
Ειδικότητα:
Τηλέφωνο:
Fax:
E-mail:
Υπογραφή:
Σχολική Μονάδα:
Ονοματεπώνυμο:
Ειδικότητα:
Τηλέφωνο:
Fax:
E-mail:
Υπογραφή:
Σχολική Μονάδα:
Ονοματεπώνυμο:
Ειδικότητα:
Τηλέφωνο:
Fax:
E-mail:
Υπογραφή:
5. Πλήθος και κατανομή του συνόλου των νηπίων του Ολοήμερου που καταθέτει την
Πρόταση
Ολοήμερο Νηπιαγωγείο
ΑΓΟΡΙΑ
ΚΟΡΙΤΣΙΑ
ΠΡΟΝΗΠΙΑ
ΣΥΝΟΛΟ
6. Πλήθος και κατανομή των μαθητών που θα συμμετάσχουν στην
υλοποίηση του Προγράμματος
Σχολική Μονάδα - ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΑΞΗ
Α΄ Β’ Γ΄ Δ΄ Ε΄ Στ΄
ΑΓΟΡΙΑ
ΚΟΡΙΤΣΙΑ
ΣΥΝΟΛΟ
Γ. ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ
1. Αναλυτική περιγραφή του περιεχομένου, των στόχων και των κριτηρίων για μια
επιτυχημένη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
2. Προβλήματα-Στρατηγικές αντιμετώπισης
- Προβλήματα:
α)
β)
…
…..
- Στρατηγικές αντιμετώπισης :
α)
β)
....
…..
3. Οργάνωση – Σχεδιασμός των επιμέρους δράσεων
Οργάνωση σχεδίου…………………………….…………………………………….
Σχεδιασμός ……………………………………………………………………………………….
Περιγραφή στρατηγικών ……………………………………………………………………………………………..
Στόχος κάθε στρατηγικής…………………………………………………..
Οργάνωση ομάδας μετάβασης……………………………………………………………………….
Αξιολόγηση υπάρχουσας κατάστασης……………………………….……………………………………..
Εντοπισμός πρακτικών που δεν οδηγούν στη σύνδεση Νηπιαγωγείου –
Δημοτικού…………………………………………………………………………………………
α)…..
β)…..
γ)….
Προτάσεις- Ιδέες από την ομάδα για τον σχεδιασμό κοινού προγράμματος :
α)…………
β)………….
γ)………….
Συνεργασία των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων……………………………………………………………………………..
Συνεργασία εκπαιδευτικών-παιδιών και γονέων………………………………….……………………
Συνεργασία με την τοπική κοινότητα…………………………………………….
4. Αναλυτικό χρονοδιάγραμμα των επιμέρους δράσεων
Φάσεις Προετοιμασίας Ημερομηνία Έναρξης Ημερομηνία Λήξης
1.
2.
3.
4.
5.
5. Τρόποι συμμετοχής των νηπίων – μαθητών στο πρόγραμμα
6. Αξιολόγηση
ΕΙΔΟΣ Α. ΜΕΘΟΔΟΙ - ΜΕΣΑ Β. ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
Αρχική Αξιολόγηση (Διερεύνηση)
Διαμορφωτική Αξιολόγηση
Τελική αξιολόγηση
7. Ημερίδα παρουσίασης του προγράμματος
ΧΡΟΝΟΣ
ΧΩΡΟΣ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ
8. Εκτιμώμενα παραδοτέα
-
-
-
Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1. ΔΑΠΑΝΕΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
1.α Δαπάνες για έντυπα και γραφική ύλη
Δαπάνη: ΕΝΤΥΠΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΗ ΥΛΗ 64.07 Εκτιμώμενο κόστος
ΣΥΝΟΛΟ
1. β Δαπάνες για Προβολή και Δημοσιότητα
Δαπάνη: ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ (διοργάνωση εκδηλώσεων– υλικό εκδηλώσεων 64.02
Εκτιμώμενο κόστος
ΣΥΝΟΛΟ
1.γ Δαπάνες για Ενοίκια
Δαπάνη: ΕΝΟΙΚΙΑ 62.04 Εκτιμώμενο κόστος
ΣΥΝΟΛΟ
1.δ. Αμοιβές και έξοδα επαγγελματιών για την παροχή υπηρεσιών στο πλαίσιο
υλοποίησης των Προγραμμάτων υποκείμενα σε Φόρο
Δαπάνη: ΑΜΟΙΒΕΣ ΚΑΙ ΕΞΟΔΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ ΣΕ
ΦΟΡΟ 61.01 Εκτιμώμενο κόστος
ΣΥΝΟΛΟ
1.ε. Δαπάνες για αποσβέσεις επίπλων & λοιπού εξοπλισμού
(Να μη ξεπερνά το 20% του συνολικού προϋπολογισμού)
Δαπάνη: ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ ΕΠΙΠΛΩΝ & ΛΟΙΠΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ 66.04 Εκτιμώμενο κόστος
ΣΥΝΟΛΟ
2. Συνολικός Προϋπολογισμός Προγράμματος
Κατηγορία δαπάνης Εκτιμώμενο κόστος
α) Δαπάνες για έντυπα και γραφική ύλη
β) Δαπάνες προβολής και δημοσιότητας
γ) Δαπάνες για Ενοίκια
δ) Αμοιβές και Έξοδα Επαγγελματιών για παροχή υπηρεσιών στην
υλοποίηση των Προγραμμάτων υποκείμενα σε φόρο
ε) Δαπάνες για Αποσβέσεις επίπλων & λοιπού εξοπλισμού
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Ε. ΣΧΟΛΙΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
ΣΤ. ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΣΥΝΗΜΜΕΝΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
1. Τίτλος του προτεινόμενου Προγράμματος
2. Σχολικές Μονάδες που συμπράττουν για την υλοποίηση της δράσηςΟλοήμερο
Νηπιαγωγείο Α.
Λοιπές Σχολικές Μονάδες που συμμετέχουν στη συνεργασία :
Β.
Γ.
Δ.
3. Γενικές αρχές που διέπουν τη συνεργασία και την κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των Σχολικών
Μονάδων που συνεργάζονται
4. Αρμοδιότητες
Σχολική Μονάδα:
Κύριες αρμοδιότητες:
Σχολική Μονάδα:
Κύριες αρμοδιότητες:
Σχολική Μονάδα:
Κύριες αρμοδιότητες:
5. Υπογραφές Διευθυντών Σχολικών Μονάδων- Δημοτικών
Οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων – Δημοτικών που υπογράφουν παρακάτω δηλώνουν
ότι έχουν λάβει γνώση και ότι συμφωνούν με όλα τα στοιχεία που αναφέρονται τόσο
στο ΕΝΤΥΠΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ που υποβάλλει η Σχολική Μονάδα- Ολοήμερο Νηπιαγωγείο , όσο
και στο παρόν ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ .
Σχολική Μονάδα
Ονοματεπώνυμο Διευθυντή Υπογραφή
ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ
ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Ο/η υπογράφων………………………………………………Νηπιαγωγός του Ολοήμερου
Νηπιαγωγείου……………………………………….δηλώνω πως επιθυμώ να συμμετέχω ως συντονιστής του
Σχεδίου Εργασίας με τίτλο ………………………….
Ημερομηνία
………………… Ο/Η Δηλών/ούσα
Υπογραφή
ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου …………………………………………
ΔΗΛΩΣΗ-ΒΕΒΑΙΩΣΗ
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του ………………………
………………………………….………………………………………………………. στη συνεδρίαση της ……./…../2007 αποφάσισε
να υποστηρίξει την υποβολή πρότασης του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου …………………………………….
στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση,
δηλώνοντας ότι θα συμμετάσχει ενεργά στην υλοποίηση του προγράμματος.
…………………………………… …/…./2007
Ο Γ. Γραμματέας
Ο Πρόεδρος
ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Του Δημοτικού …………………………………………………….
ΔΗΛΩΣΗ-ΒΕΒΑΙΩΣΗ
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του ………………………
………………………………….………………………………………………………. στη συνεδρίαση της ……./…../2007 αποφάσισε
να υποστηρίξει την υποβολή πρότασης του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου …………………………………….
στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση,
δηλώνοντας ότι θα συμμετάσχει ενεργά στην υλοποίηση του προγράμματος.
…………………………………… …/…./2007
Ο Γ. Γραμματέας
Ο Πρόεδρος