3d printing

Στο 2ο Δ.Σ. Παλαμά, μετά και από συζήτηση με τον αγαπητό συνάδελφο και δ/ντή κ. Κώστα Ζαγανά, αποφασίσαμε για την αγορά ενός 3d εκτυπωτή! Ο εκτυπωτής θα αξιοποιηθεί στη διδασκαλία του μαθήματος ΤΠΕ με την ΣΤ’ τάξη (αρχικά).

Η παρούσα σελίδα θα χρησιμοποιηθεί ως χρονολόγιο στο οποίο θα καταγράφονται οι ενέργειες για την αξιοποίηση του νέου εξοπλισμού στην Τάξη.

Καλή αρχή λοιπόν!

Δεκέμβριος 2019:

  • Παραγγείλαμε τον Creality 3D Ender-3 Pro με δυνατότητα εκτύπωσης αντικειμένου μεγέθους: 220x220x250mm.
  • Ο εκτυπωτής έφτασε στο σχολείο την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου (τελευταίο ημέρα μαθημάτων  ΤΠΕ για το 2019 στο ΔΣ Παλαμά).
  • Εγγράφηκα στο ελεύθερο online μάθημα “EASY 3D PRINTING CLASS” στην πλατφόρμα Instructubles: https://www.instructables.com/class/Easy-3D-Printing/
  • Μετά από έρευνα στο διαδίκτυο βρήκα ότι το ευκολότερο λογισμικό για τη δημιουργία 3d αντικειμένων για εκτύπωση είναι το online  tinkercad (www.tinkercad.com). Για χρησιμοποιήσει κάποιος το tinkercad χρειάζεται εγγραφή  αλλά είναι δωρεάν και χωρίς περιορισμούς. Στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός μπορεί να δημιουργήσει τάξεις και λογαριασμούς μαθητών, χωρίς να απαιτείται ο μαθητής να δημιουργήσεις κανονικό λογαριασμό με το email του (αν έχει…).

 

Φεβρουάριος 2020

  • 5 Φεβρουαρίου: Συναρμολόγηση του εκτυπωτή με τη βοήθεια των μαθητών μου. Περισσότερα εδώ: http://users.sch.gr/nikmavr/?p=4015
  • 12 Φεβρουαρίου: Ρύθμιση και 1η προσπάθεια εκτύπωσης του δοκιμαστικού μοντέλου. Η επιπεδοποίηση ήταν αρκετά δύσκολη. Η μία άκρη της βάσης εκτύπωσης δεν  ήταν δυνατό ρυθμιστεί  στην σωστή απόσταση. Δεν κατάλαβα αν ήταν λάθος της απειρίας μας, αποτέλεσμα της συναρμολόγησης ή κατασκευαστικό λάθος του συγκεκριμένου εκτυπωτή. Δύο εκτυπώσεις τις σταματήσαμε γιατί από την αρχή (μας φάνηκε) ότι κάτι δεν πήγαινε σωστά.
    Μετά από συζήτηση με τους μαθητές αποφασίσαμε:

    • να  ολοκληρώσουμε τα εισαγωγικά μαθήματα 3d σχεδίασης με το tinkercad,  τα οποία είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα www.tinkercad.com.
    • να συμμετάσχουμε στα σεμινάρια για τη 3d εκτύπωση και στον διαγωνισμό που διοργανώνει  το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με τίτλο “ST3dM2020”.
  • Βρήκα αυτά τα βίντεο για ξεκίνημα με τον 3d εκτυπωτή μας:
Κάντε κλικ για να δείτε τη λίστα με τα σχετικά βίντεο για τη ρύθμιση του 3d εκτυπωτή Creality
  • 19 Φεβρουαρίου 2020: Δημιουργία τάξεων και μαθητών στο tinkercad για την Ε και ΣΤ τάξη (από 10 μαθητικούς λογαριασμούς, έναν για κάθε υπολογιστή/2 μαθητές). Διδασκαλία των εισαγωγικών tutorials μέχρι και την περιστροφή αντικειμένων στους 3 άξονες (https://www.tinkercad.com/learn/).
    Σχετικά με την ρύθμιση του εκτυπωτή παρακολουθήσαμε το video:
Κάντε κλικ για το σχετικό βίντεο

με το οποίο χρησιμοποίησα το Cura (πρόγραμμα slicer για 3d εκτυπωτές). Μετά και την τηλεφωνική επικοινωνία με την εταιρία αγοράς του εκτυπωτή, κατάφερα να ρυθμίσω σωστά το bed του εκτυπωτή και να κάνω 3 επιτυχείς εκτυπώσεις απλών αντικειμένων που σχεδίασα στο tincercad.

Την σχεδίαση και τις εκτυπώσεις τις βλέπετε στην παρακάτω εικόνα. Το Νο 1 αντικείμενο εκτυπώθηκε στην πιο γρήγορη ταχύτητα (20% γέμισμα, πάχος 0.6χιλ) με όχι τόσο καλό αποτέλεσμα. Το 2ο (πυραμίδα) και 3ο (τραπέζι) εκτυπώθηκαν με 50% γέμισμα με πάχος 0.4χιλ. Το κρεβάτι εκτύπωσης ρυθμίστηκε στους 60 C.

Τέλος διάβασα στους μαθητές το email αποδοχής της συμμετοχής μας στον 2ο εκπαιδευτικό διαγωνισμό του Εργαστηρίου Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με τίτλοST3dM2020” για 3d εκτύπωση και τους ενημέρωσα για τα ασύγχρονα σεμινάρια ( διαφορετικά σεμινάρια για εκπ/κό και για τους μαθητές) που μπορούν να παρακολουθήσουν (δεν είναι υποχρεωτικά).

  • 20 Φεβρουαρίου: Εγγραφή στην Online πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης st3dm.web.auth.gr/elearning/ και στο μάθημα ST3dM1 Teacher TinkerCad. Με τους μαθητές προχωρήσαμε στα παρακάτω εισαγωγικά μαθήματα του Tinkercad.

 

Μάρτιος 2020

  • 4 Μαρτίου: Ολοκλήρωση των εισαγωγικών μαθημάτων με τους μαθητές στο Tinkercad.

    Δοκιμαστική χρήση τζαμιού 230*230χιλ στην επιφάνεια εκτύπωσης (τα 5 χιλ. είναι πολλά και πρέπει να πάρουμε τζάμι 3 χιλ. ). Ακόμη και με το τζάμι των 5 χιλ. η θέρμανση του τζαμιού γίνεται εύκολα και γρήγορα. Δοκιμαστική εκτύπωση τρισδιάστατων γραμμάτων.
    Στον server του εργαστηρίου (στον οποίο έχω συνδέσει τον 3d εκτυπωτή) μπόρεσα να κατεβάσω την έκδοση 3.4 του Cura (είναι σχετικά παλιά) καθώς η νέα έκδοση 4.5 είναι σε μορφή appimage και δεν μπορεί να εκτελεστεί στην έκδοση Ubuntu LTSP 18.04. Η παλιά έκδοση του Cura δεν έχει τις παραμέτρους του εκτυπωτή μας Creality 3D Ender-3 Pro και έτσι ως τώρα η εκτύπωση των αντικειμένων γίνεται λίγο μετατοπισμένη από τη κέντρο της βάσης (bed) εκτύπωσης. Βρήκα το παρακάτω βίντεο για να περάσω τις ρυθμίσεις χειροκίνητα:
    http://www.emcu.eu/configure-ultimaker-cura-software-for-use-the-creality-3d-printer-model-ender-3/
  • 11 Μαρτίου: Λόγω της πανδημίας τα σχολεία έκλεισαν. Ωστόσο (και με τη βοήθεια του Δ/ντη που άνοιγε το σχολείο, τηλ και μάζεψε τις βεβαιώσεις των μαθητών), δημιούργησα λογαριασμό για κάθε μαθητή στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης st3dm.web.auth.gr/elearning του Εργαστηρίου Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Σαν εκπ/κός ολοκλήρωσα την 3η εβδομάδα (ενότητα: “ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ TINKERCAD”) στην πλατφόρμα st3dm .
  • Διαβάστε μια είδηση για 3d εκτύπωση που έσωσε ζωές και ξεσκέπασε την εμπορία ελπίδας σε ασθενείς για το χρήμα: https://www.insomnia.gr/articles/various/science/medical-company-threatens-to-sue-volunteers-that-3d-printed-valves/

 

Μάιος 2020

  • Στις 11 Ιουνίου ολοκλήρωσα και την τελευταία και έκτη ενότητα του σεμιναρίου με την παραγωγή του 3διάστατου ανάγλυφου χάρτη για μια μικρή περιοχή του Δήμου Παλαμά που και το ζητούμενο της τελική άσκησης.
  • Με κλειστά τα σχολεία και με χρήση του webex έγιναν 6 τηλεδιασκέψεις-συναντήσεις με 4 μαθητές στις 18, 19, 20, 21, 22 και 25 Μαΐου. Τελικά, μόνο δύο μαθητές, ο Παπαβασιλείου Βάιος και η Τζέλλα Μαρίνα-Φαίδρα  κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις ασκήσεις και τελικά το σεμινάριο st3dm.web.auth.gr/elearning του Α.Π.Θ. Οι υπόλοιποι μαθητές δεν κατάφεραν να παρακολουθήσουν τις τηλεδιασκέψεις για διάφορους (κυρίως τεχνικούς-πρακτικούς) λόγους.

 

Ιούνιος 2020

  •  Απονομή πιστοποιητικών στους δύο μαθητές μου για την ολοκλήρωση του σεμιναρίου.

 

Πηγές:

Για την σχεδίαση χρησιμοποιούμε το δωρεάν online Tinkercad: http://www.tinkercad.com

Μαθήματα για το Tinkercad και την 3d εκτύπωση:

 

Permanent link to this article: http://users.sch.gr/nikmavr/3d-printing/