Βρίσκεστε εδώ:

Αρχική Αρχική edublogger's blog Ενημέρωση Περί μεθοδολογίας ο λόγος...
Το blog του edublogger
Περί μεθοδολογίας ο λόγος... PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Νίκος Κακλαμάνος   
Κυριακή, 02 Μάιος 2010 21:04

Περί μεθοδολογίας...Απ' όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ανάλογη προσπάθεια, στο χώρο των εκπαιδευτικών ιστολογίων βεβαίως, δεν έχει υπάρξει. Έτσι, είμαστε εκ των πραγμάτων υποχρεωμένοι να αναφερθούμε σε κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες για το edublogger καθώς και στη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του συναθροιστή.

1Για τη δημιουργία του συναθροιστή αξιοποιήσαμε την τεχνολογία των τροφοδοσιών (feeds). Για να το πούμε απλά, κάθε φορά που δημοσιεύουμε ένα κείμενο στο ιστολόγιό μας δημιουργείται παρασκηνιακά ένα αρχείο περιγραφής, το οποίο, ανάλογα και με την υλοποίηση, περιλαμβάνει πληροφορίες για το συγγραφέα του κειμένου, την ώρα της δημοσίευσης τον τίτλο, τις ετικέτες που χρησιμοποιήθηκαν κλπ. Με βάση αυτό το αρχείο μπορούμε να παρουσιάσουμε τα στοιχεία της δημοσίευσης καθώς και λίγες (ή περισσότερες) λέξεις από το κείμενο.

2Η Πληροφορική θα ήταν πολύ βαρετή επιστήμη αν όλα λειτουργούσαν σύμφωνα με τις προδιαγραφές. Για την ακρίβεια, θα ήταν πολύ βαρετή επιστήμη αν έστω για ένα θέμα υπήρχε μία ενιαία προδιαγραφή. Έτσι κι εδώ υπάρχουν διαφορετικές υλοποιήσεις (RSS1, RSS2, Αtom κλπ), που απαιτούν ξεχωριστή αντιμετώπιση. Η τεχνική πολυπλοκότητα (τουλάχιστον για το δικό μας επίπεδο γνώσεων) αυξάνεται από τις "περίεργες" ή λανθασμένες υλοποιήσεις ορισμένων παρόχων. Σ' ορισμένα ιστολόγια του ΠΣΔ πχ, τα feeds δε λειτουργούν ή παρέχουν ελλιπείς πληροφορίες. Όλα αυτά δημιουργούν προβλήματα που συχνά αντανακλούν στο τελικό αποτέλεσμα καθώς κάποιες αναρτήσεις ή και ολόκληρα ιστολόγια ενδέχεται να μην εμφανιστούν ή να εμφανιστούν λανθασμένα.

3Ο τεράστιος αριθμός εκπαιδευτικών ιστολογίων που έχουν διαγράψει μια σύντομη έστω τροχιά και κατόπιν "σίγησαν", μας ανάγκασε να κάνουμε επιλογή με ένα, κατά το δυνατόν, ενιαίο κριτήριο. Έτσι, για τα ιστολόγια που φιλοξενούνται στο blogspot, wordpress, pblogs και edublog εντάξαμε στην εφαρμογή όσα ανανεώθηκαν το τελευταίο εξάμηνο. Για τα ιστολόγια του Σχολικού Δικτύου επιλέξαμε το ίδιο κριτήριο με την προϋπόθεση να έχουν τουλάχιστον 7 αναρτήσεις, για να αποφύγουμε να συμπεριλάβουμε ιστολόγια με δοκιμαστικό χαρακτήρα που δημιουργούνται συνήθως στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής ή της Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

4Για τα ιστολόγια που φιλοξενούνται εκτός Σχολικού Δικτύου ο χαρακτηρισμός τους ως εκπαιδευτικά είναι εύκολος. Αντιθέτως για το Σχολικό Δίκτυο, παρότι τα ιστολόγιά του που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις ανήκουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία σε εκπαιδευτικούς, ο χαρακτηρισμός δεν είναι πάντα αυτονόητος. Γιατί ένα ιστολόγιο μπορεί να ανήκει σε εκπαιδευτικό αλλά αν ασχολείται λχ αποκλειστικά με θέματα αυτοκινήτου μπορεί να θεωρηθεί εκπαιδευτικό; Για λόγους ίσης αντιμετώπισης, προς το παρόν, τα ιστολόγια αυτής της κατηγορίας περιλαμβάνονται στην εφαρμογή. Θα εξαρτηθεί πάντως κι από τις παρατηρήσεις σας αν αυτά τα ιστολόγια θα περιλαμβάνονται και στο μέλλον ή όχι.

5Προβληματική είναι και η κατηγοριοποίηση των ιστολογίων με βάση το περιεχόμενό τους ή τις πληροφορίες που δίνουν οι ίδιοι οι δημιουργοί τους. Η πρώτη απόπειρα ταξινόμησης των ιστολογίων σε κατηγορίες είναι βέβαιο ότι περιέχει λάθη για τα οποία ζητάμε την κατανόησή σας.

Καθώς νέα εκπαιδευτικά ιστολόγια κάνουν συνεχώς την εμφάνισή τους η προσπάθεια συλλογής και ταξινόμησης συνεχίζεται. Βεβαίως, καθώς ο αριθμός των ιστολογίων είναι μεγάλος και ο σημασιολογικός ιστός αργεί ακόμα προσβέπουμε στη δική σας συμμετοχή για τη διόρθωση των λαθών και την αντιμετώπιση των παραλείψεων.

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 28 Μάιος 2010 13:55