Βρίσκεστε εδώ:

Αρχική Συναθροιστής Λίστα αναρτήσεων Διαδραστικοί Πίνακες και άτομα με Ειδικές Ανάγκες
Διαδραστικοί Πίνακες και άτομα με Ειδικές Ανάγκες
Αναρτήσεις Εκπαιδευτικών Ιστολογίων - Αναρτήσεις ελληνικών εκπαιδευτικών ιστολογίων
Συντάχθηκε απο τον/την Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών "Διαδίκτυο"   
Τρίτη, 24 Φεβρουάριος 2009 07:26
Μία από τις χρησιμότερες έρευνες στον τομέα της τεχνολογίας στην εκπαίδευση δημοσίευσε στις 3 Δεκεμβρίου του 2008 το Κέντρο Νεότητας Spaulding, σύμφωνα με την οποία η χρήση διαδραστικών πινάκων Smart Board στην εκπαίδευση αυτιστικών μαθητών μπορεί να βελτιώσει τα μαθησιακά αποτελέσματα.Το Κέντρο Νεότητας Spaulding εδρεύει στο Northfield του New Hampshire των Η.Π.Α. και ασχολείται με την εκπαίδευση μαθητών με ειδικές ανάγκες, εστιάζοντας σε παιδιά που πάσχουν από αυτισμό και σε παιδιά με νευρολογικές και συναισθηματικές διαταραχές. Η εν λόγω μελέτη ξεκίνησε στα τέλη του 2006 και εξέτασε τις επιπτώσεις τις τεχνολογίας στα μαθησιακά αποτελέσματα αυτιστικών παιδιών για μία περίοδο διάρκειας δύο ετών. Κάθε τάξη που συμμετείχε στην έρευνα ήταν εξοπλισμένη με ένα διαδραστικό πίνακα SMART Board, με το λογισμικό SMART Notebook και είχε τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο. Σε γενικές γραμμές, αποδείχτηκε ότι υπήρχαν σημαντικές και σταδιακά αυξανόμενες βελτιώσεις των μαθησιακών αποτελεσμάτων καθ? όλο αυτό το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα.Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι διαδραστικοί πίνακες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος ενός συνόλου τεχνολογικών προϊόντων που βελτιώνουν την επικοινωνία, την προσοχή, την ικανότητα χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών και τη συμμετοχή των αυτιστικών μαθητών. Στο τέλος της πρώτης ερευνητικής χρονιάς, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ανέφεραν ότι οι μαθητές τους ήταν πιο προσεκτικοί κατά τη διάρκεια διαφόρων διδακτικών δραστηριοτήτων, διαμόρφωσαν θετική και αυθόρμητη κοινωνική συμπεριφορά και επιπλέον, απέκτησαν γρηγορότερα τις ικανότητες ανάγνωσης και γραφής. Στο τέλος της δεύτερης χρονιάς, οι εκπαιδευτικοί παρατήρησαν ότι οι μαθητές άρχισαν να χρησιμοποιούν κάποια εργαλεία για να εκφράσουν τις ιδέες τους και να αφηγηθούν ιστορίες, διαμόρφωσαν θετικές συμπεριφορές εντός της σχολικής τάξης και προς του συμμαθητές τους και ακόμα, έμαθαν να κάθονται ήσυχοι στη διάρκεια των μαθημάτων χωρίς τη βοήθεια ενηλίκων. Επιπρόσθετα, διαπιστώθηκε ότι με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα τα αυτιστικά παιδιά έμαθαν να περιμένουν τη σειρά τους, βελτίωσαν την ικανότητά τους να εργάζονται ανεξάρτητα και τέλος, ανέπτυξαν καλύτερα τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες.Αξιοσημείωτη είναι η δήλωση της Kathleen McClaskey, η οποία εμπνεύστηκε και σχεδίασε την έρευνα, σχετικά με τα αποτελέσματα που προέκυψαν: "Οι διαδραστικοί πίνακες SMART Board, σε συνδυασμό με το κατάλληλο λογισμικό και με κάποια διαδραστικά εργαλεία του διαδικτύου, μεταμόρφωσαν το μαθησιακό περιβάλλον. Κυριολεκτικά κατάφεραν να δώσουν φωνή στους αυτιστικούς μαθητές!" Διαβάστε το πλήρες άρθρο (στα Αγγλικά)Πηγή: SMART Technologies

Διαβάστε περισσότερα στο ιστολόγιο: Τεχνολογία και Εκπαίδευση