Βρίσκεστε εδώ:

Αρχική Βοήθεια Περί...
PDF Εκτύπωση E-mail

To edublogger δημιουργήθηκε από το Νίκο Κακλαμάνο, φιλόλογο στο 1ο ΓΕ.Λ. Αργυρούπολης, και είναι μέρος μιας ευρύτερης ερευνητικής εργασίας για τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιστολόγια, τη δυναμική και τις χρήσεις τους στην εκπαίδευση. Παρότι η εργασία δεν έχει (τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές) ολοκληρωθεί, θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να διαθέσουμε δημόσια μέρος του υλικού που έχει συγκεντρωθεί καθώς και μια εφαρμογή συλλογής και παρουσίασης των αναρτήσεων που δημοσιεύονται καθημερινά σε περίπου 1100 εκπαιδευτικά ιστολόγια. Βασικοί λόγοι που υπαγόρευσαν την απόφαση για το πέρασμα από το προσωπικό ερευνητικό έργο στη δημόσια παρουσία είναι:

  • η πεποίθηση ότι τα ερευνητικά δεδομένα ανήκουν (και) σ' όλους όσοι, εκούσια ή ακούσια, συνεισφέρουν στη διαμόρφωσή τους.
  • η πίστη ότι τα ιστολόγια και οι εκπαιδευτικοί ιστολόγοι μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργική όσμωση και στο ζωντανό, "οριζόντιο" διάλογο μεταξύ εκπαιδευτικών μονάδων και εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών.
  • τα πρώτα συμπεράσματα από την πολύμηνη ενασχόληση με τα εκπαιδευτικά ιστολόγια που αναδεικνύουν μια "δυνάμει" κοινότητα εκπαιδευτικών που διακρίνεται για την έκταση και την πολυμορφία της.
Ίσως μάλιστα ο τελευταίος να είναι και ο σημαντικότερος λόγος. Τα εκατοντάδες εκπαιδευτικά ιστολόγια, ιστολόγια γνώμης εκπαιδευτικών, ιστολόγια τάξεων και σχολικών μονάδων, ιστολόγια προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων, ιστολόγια στελεχών της εκπαίδευσης και διοικητικών μονάδων, ιστολόγια επιμορφωτών και επιμορφούμενων, αναδεικνύουν το έργο εκατοντάδων εκπαιδευτικών που αγωνιούν και προβληματίζονται, ψάχνουν και "ψάχνονται", πειραματίζονται και υλοποιούν, διευθετώντας κοίτες στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε ότι τα εκπαιδευτικά ιστολόγια δεν είναι παρά μόνο μια ψηφίδα στην πολύμορφη δραστηριότητα εκπαιδευτικών που περιλαμβάνει εκατοντάδες προσωπικούς ιστοχώρους, απόπειρες για τη λειτουργία εκπαιδευτικών δικτύων, συμμετοχή σε δραστηριότητες, πολιτιστικό έργο, εκπαιδευτική καινοτομία αλλά και κοπιώδεις προσπάθειες για επιμόρφωση και προσωπική βελτίωση με τη συμμετοχή σε επιμορφωτικά και μεταπτυχιακά προγράμματα, που στην πλειοψηφία τους υλοποιούνται εκτός πλαισίου συμβατικών υποχρεώσεων, προκύπτει μια πραγματικότητα που σε τίποτα δε θυμίζει τη στερεοτυπική εικόνα που έχει καλλιεργηθεί εντέχνως για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.
Οι περισσότερες όμως προσπάθειες, παρότι εκκινούν ως απάντηση σε κοινά προβλήματα, κινούνται σε παράλληλες τροχιές διαγράφοντας ασύμπτωτες πορείες χωρίς να συναντιούνται και να επωφελούνται η μια από τη σωρευμένη εμπειρία της άλλης. Η προσπάθεια του edublogger θα είναι επιτυχής αν καταφέρει να προσφέρει, έστω και σε μικρή κλίμακα, τη δυνατότητα στην εκπαιδευτική κοινότητα να γνωρίσει τα εκπαιδευτικά ιστολόγια και να δώσει στους ιστολόγους την ευκαιρία να γνωρίσουν τη δουλειά συναδέλφων τους που κινούνται σε παράλληλες πορείες. Ακόμη, όμως, κι αν κάτι τέτοιο αποδειχτεί πολύ φιλόδοξος στόχος (και μάλλον είναι), η βάση δεδομένων του edublogger, που ήδη περιέχει τους τίτλους, σύντομο κείμενο και μεταδεδομένα από 19.000 περίπου αναρτήσεις εκπαιδευτικών ιστολογίων, νομίζουμε ότι θα είναι μια χρήσιμη πηγή αναζήτησης για κάθε ενδιαφερόμενο.
Ιούνιος 2010
 
 
Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 16 Ιούνιος 2010 15:49