29
Σεπ 11

Πλαίσιο σχεδιασμού και αναφοράς στο ΚΣΕ

Ένα συνηθισμένο ΚΣΕ

ΣΧΕΔΙΑΣΗ

1. Τίτλος σεναρίου

Γράψτε ένα τίτλο για το σενάριο σας

2. Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές

Αναφέρετε το γνωστικό αντικείμενο.

3. Προαπαιτούμενες γνώσεις των επιμορφούμενων

Αναφέρετε προηγούμενες γνώσεις που πρέπει να έχουν διδαχθεί οι επιμορφούμενοι για τις ΤΠΕ.

4. Στόχοι

Διατυπώστε με σαφήνεια τους στόχους του σεναρίου σας. Οι στόχοι μπορεί να είναι γνωστικοί, όπως κατανόηση εννοιών, μπορεί να αναφέρονται σε δεξιότητες, όπως η χρήση συγκεκριμένων λογισμικών, η αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, σε στάσεις ως προς τις ΤΠΕ η συνεργασία μεταξύ των επιμορφουμένων κ.α.

5. Απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή

Αναφέρετε την υλικοτεχνική υποδομή που είναι απαραίτητη για την υλοποίηση του σεναρίου και ειδικά την επιλογή των ψηφιακών πόρων. Αιτιολογείστε την επιλογή τους.

6. Διάρκεια

Πόσες διδακτικές ώρες απαιτούνται για την υλοποίηση του σεναρίου σας;

7. Ανάλυση του περιεχόμενου

Αναφέρετε ποιες είναι οι κυριότερες νέες γνώσεις που θα διδαχθούν στους επιμορφούμενους και ποια είναι κρίσιμα στοιχεία τους

8. Συσχετισμός με το υλικό των ΚΣΕ

Η ανάπτυξη του σεναρίου ακολουθεί το υλικό και το ΑΠΣ των ΚΣΕ; Αν ΟΧΙ, σε ποια σημεία και γιατί; Για τις προτεινόμενες αλλαγές ή/και προσθέσεις να αναφέρετε τη σχετική βιβλιογραφία.

9. Οργάνωση του τμήματος

Εξηγήστε και αιτιολογείστε πως θα οργανώσετε το τμήμα σας ώστε να χρησιμοποιηθούν επαρκώς οι ψηφιακοί πόροι. Εμπλέκονται οι επιμορφούμενοι στη χρήση του λογισμικού; Αναφέρετε αν οι επιμορφούμενοι είναι εξοικειωμένοι με τους ψηφιακούς πόρους που θα χρησιμοποιήσετε και αν όχι πώς το αντιμετωπίζετε.

10. Διδακτικές προσεγγίσεις και στρατηγικές

Αναφέρετε και αιτιολογείστε τις βασικές διδακτικές προσεγγίσεις και τεχνικές που θα εφαρμόσετε καθώς και τη σχέση τους με τις σύγχρονες θεωρίες για τη διδασκαλία σ' αυτήν την περιοχή και την επιμόρφωση ενηλίκων

11. Περιγραφή σεναρίου

Περιγράψτε με σαφήνεια την εισαγωγή και την εξέλιξη τη διδακτικής διαδικασίας, τις ενέργειες του επιμορφωτή καθώς και τη συναρμογή τους με τις ενέργειες των επιμορφούμενων, τις δυσκολίες τους, τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και τη συνάφεια με τους διδακτικούς στόχους. Τεκμηριώστε την προστιθέμενη παιδαγωγικά αξία από την χρήση των ψηφιακών πόρων.

12. Φύλλα εργασίας

Χρησιμοποιούνται Φ.Ε.; Εκτός ή εντός λογισμικού; Αν ΝΑΙ, περιγράψτε επαρκώς τα βασικά σημεία τους και τη σύνδεση με τους στόχους ;

13. Ανατροφοδότηση

Ποιες μεθόδους θα χρησιμοποιήσετε για να πάρετε ανατροφοδότηση για τη διδασκαλία σας ;

14. Πρόσθετες πληροφορίες

Σημειώστε πρόσθετες πληροφορίες που θεωρείτε αναγκαίες. Επί πλέον να αναφέρετε και τις βιβλιογραφικές πηγές σας.

Β' ΜΕΡΟΣ. ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ

Μετά την υλοποίηση του Σεναρίου και τη συζήτηση στο τμήμα του ΠΑΚΕ, να γράψετε τα ακόλουθα:

  • Υλοποιήθηκε το σενάριο σύμφωνα με το σχεδιασμό και τους στόχους του;
  • Προκάλεσε το ενδιαφέρον των επιμορφούμενων;
  • Συμμετείχαν οι επιμορφούμενοι ενεργητικά στη διδακτική διαδικασία;
  • Ποιες δυσκολίες παρουσιάσθηκαν;
  • Αν σχεδιάζατε πάλι το σενάριο θα το αλλάζατε όλο ή επί μέρους στοιχεία του και ποια; Αιτιολογείστε και γράψτε τα αναλυτικά.
  • Σε τι σας ωφέλησε ως εκπαιδευτικό ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και ο αναστοχασμός στο σενάριο;
  • Πληροφορίες για τον πόρο:

    • Είδος Πόρου: docx
    • Σελίδες: 4
    • Συγγραφέας: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Επιμόρφωσης και Κατάρτισης (ΔΕΚ)


    Πλαίσιο σχεδιασμού και αναφοράς στο ΚΣΕ