06
Αυγ 11

Γνώσεις και δεξιότητες Επιμορφωτών Β' Επιπέδου

Οι γνώσεις και δεξιότητες που θα αποκτήσουν κατά την εκπαίδευσή τους οι επιμορφωτές Β' επιπέδου καταγράφονται συνοπτικά ως εξής:

Καλωδιωμένοι δάσκαλοι...Διαθέτουν μία γενική θεώρηση των επιστημολογικών και λοιπών επιπτώσεων της διδακτικής χρήσης των ΤΠΕ.

Γνωρίζουν τα θεωρητικά αλλά και τα πρακτικά προβλήματα της ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στη διδασκαλία και τη μάθηση στο σχολείο και τις ενδεχόμενες επιπτώσεις της ενσωμάτωσης αυτής σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα - και μάλιστα το ελληνικό.

Κατανοούν τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση για την αναβάθμιση και το μετασχηματισμό της διαδικασίας της διδασκαλίας και της μάθησης και την επίτευξη των στόχων που θέτουν το Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών.

Μπορούν να κατασκευάσουν διδακτικές καταστάσεις με τη βοήθεια λογισμικού (γενικής χρήσεως αλλά και λογισμικού που αναφέρεται στην ειδικότητά τους) προκειμένου να στηρίξουν, με ποικίλους τρόπους, τη διδασκαλία και την εκμάθηση νέων εννοιών ή τη δημιουργία νέων περιβαλλόντων, ευνοϊκών για τη μάθηση. Είναι επίσης σε θέση να αιτιολογήσουν τις επιλογές τους.

Είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τις πλέον διαδεδομένες υπηρεσίες του Διαδικτύου προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα της διδασκαλίας τους ή να αυτο- επιμορφωθούν. Επίσης, κατανοούν και μετέχουν δημιουργικά στις νέες διαστάσεις του διαδικτύου (web 2.0), όπως η κοινωνική δικτύωση και ο νέος ρόλος χρηστών ως συν-δημιουργών του ψηφιακού περιεχομένου, αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα εφαρμογής τους ως μέσο για τον μετασχηματισμό της διδασκαλίας.

Μπορούν να σκιαγραφήσουν επιθυμητά χαρακτηριστικά νέων εκπαιδευτικών λογισμικών και γενικότερα περιβαλλόντων με εκπαιδευτική χρήση (εργαλεία γενικής χρήσεως, διαδίκτυο, εργαλεία και υπηρεσίες web 2.0, συστήματα διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης) για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων διδακτικών προβλημάτων.

Γνωρίζουν τους τρόπους αποδοτικής χρήσης του διαδραστικού πίνακα της σχολικής τάξης στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Είναι γενικά σε θέση να επεκτείνουν τις γνώσεις τους στους τομείς στους οποίους εκπαιδεύτηκαν: να επεκτείνουν τις εφαρμογές, να επινοήσουν άλλες, να χρησιμοποιήσουν διαφορετικό αλλά ανάλογο λογισμικό ή διδακτικό υλικό εντοπίζοντας τις διαφορές και ενδεχομένως τις διδακτικές επιπτώσεις της επιλογής τους.

Είναι σε θέση να δημιουργήσουν νέες μικρο-εφαρμογές ή περιβάλλοντα, με τη βοήθεια των κατάλληλων εργαλείων, με συγκεκριμένους διδακτικούς στόχους και μπορούν επίσης να αιτιολογήσουν τις επιλογές τους.

Είναι σε θέση να μεταδώσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, αλλά και το πνεύμα τους και τη στάση τους και σε άλλους εκπαιδευτικούς και να τους στηρίξουν - σε επίπεδο τεχνικό, παιδαγωγικό και διδακτικό - στη χρήση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη.

Διακατέχονται εν γένει από ένα πνεύμα αναζήτησης και διερεύνησης νέων μεθόδων βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και έχουν μία θετική, αλλά κριτική, στάση για το θέμα της εκπαιδευτικής χρήσης των ΤΠΕ.

 



Γνώσεις και δεξιότητες Επιμορφωτών Β' Επιπέδου

Η γνώμη σας για το site