Η εισαγωγή των Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση μπορεί να σημαίνει:
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σήμερα οι θεωρήσεις αυτές συγκλίνουν. Κατ' αρχάς υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι Τ.Π.Ε. εισάγονται στην εκπαίδευση. Ο σημαντικότερος είναι ίσως η σύνδεση (άμεση και έμμεση) των ΤΠΕ με την Κοινωνία της Πληροφορίας (ή της Γνώσης) και το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις και οι οικονομίες γενικότερα στηρίζονται ολοένα και περισσότερο στην πληροφορική και την πληροφόρηση. Έτσι τα μοντέλα εισαγωγής των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση συνδέονται με αυτό το γεγονός - όπως και με την ίδια την τεχνολογική πρόοδο και τη «διείσδυση» των ΤΠΕ στην κοινωνία. Σε κάθε περίπτωση, η εισαγωγή της Πληροφορικής απαιτεί μια συντονισμένη, συστηματική σχεδόν αλλαγή, αφού απαιτούνται ριζικοί μετασχηματισμοί στα παρακάτω:
Εξοπλισμοί (υλικό και λογισμικό) και υψηλής ποιότητας δικτυακή υποδομή και συντήρηση/αναβάθμισή τους και προσαρμογή τους στα διεθνή standards.
Η εισαγωγή της Πληροφορικής και των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, δεν είναι πάντοτε απλή. Για παράδειγμα, οι χώρες Γαλλία και Μ. Βρετανία, πρωτοπορώντας, εισήγαγαν με συστηματικό τρόπο την Πληροφορική τη δεκαετία του 1980, στα σχολεία τους, με Η.Υ. δικής τους σχεδίασης, (Η.Υ. σχεδιασμένους από την αρχή για εκπαιδευτική χρήση), αλλά εγκατέλειψαν σταδιακά το πλάνο τους, καθώς (λόγω ανυπαρξίας αγοράς και οικονομικού κινήτρου, κατά κύριο λόγο) δεν υπήρξε ούτε πρόοδος στο υλικό, ούτε στο λογισμικό (hardware, software). Τα αντίστοιχα προϊόντα του εμπορίου (κυρίως PC του τέλους της δεκαετίας του 1980) τα οποία εξελίσσονταν με πολύ γρήγορους ρυθμούς, απαξίωσαν τους Η.Υ. των σχολείων και τους κατέστησαν ουσιαστικά απηρχαιωμένους...
Πληροφορίες για τον πόρο:
Γενικό Μέρος του υλικού Ενότητα 1, Υποενότητα 1.5
Διαβάστε επίσης: