Home Άρθρα Άρθρα - Δημοσιεύσεις Scratch - Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία

Scratch - Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία

Η συμβολή ενός κατάλληλα διαμορφωμένου κλίματος συνεργασίας στο πλαίσιο της ομάδας εργασίας για την οικοδόμηση της δομής επιλογής και την επιτυχή ολοκλήρωση των έργων scratch με μαθητές του Δημοτικού.

 


 

 

Πάτρα 13, 14 & 15 Νοεμβρίου 2015


Μπακόπουλος Νικόλαος1, Κόμης Βασίλειος 2

1Πειραματικό Γυμνάσιο Πατρών, 2 ΤΕΕΑΠΗ Πανεπιστήμιο  Πατρών

nmpako@upatras.gr, komis@upatras.gr

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

 

Στην παρούσα έρευνα περιγράφεται η συμβολή της συνεργασίας των μαθητών, καθώς και τα αποτελέσματά της ως προς την διαφοροποίηση της γνωστικής συμπεριφοράς τους στην οικοδόμηση της απλής και σύνθετης δομής επιλογής. Μαθητές τελευταίων τάξεων του δημοτικού σχολείου κατά τη διάρκεια του μαθήματος Τεχνολογίες Πληροφορίας και επικοινωνιών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, υλοποίησαν 11 δραστηριότητες, στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου. Μελετήθηκε η συμβολή της κατάλληλης συνεργασίας των μαθητών  που αναπτύχθηκε ανά ομάδα  για την διδασκαλία της απλής και σύνθετης δομής επιλογής, η συμβολή ενός κατάλληλα διαμορφωμένου κλίματος συνεργασίας, στο πλαίσιο της ομάδας εργασίας στη διδασκαλία του προγραμματισμού με την ανάπτυξη ενός κατάλληλου εκπαιδευτικού σεναρίου, την χρήση του περιβάλλοντος Scratch σε συνδυασμό με την υποστήριξη του ρομποτικού πακέτου Lego wedo. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές που ξεπέρασαν δυσκολίες που παρουσίασαν αρχικά και είχαν ελάχιστα προβλήματα στην υλοποίηση των.

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: Συνεργασία μαθητών, κατάλληλο διαμορφωμένο κλίμα, Scratch, Lego WeDo, ρομποτική, δομή επιλογής.