Νίκος Μπαντής

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Home
Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ - ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


Ψηφιακού βοηθήματος συνέχεια…

E-mail Εκτύπωση PDF

Στο ψηφιακό βοήθημα υπάρχει το παρακάτω θέμα.
Ο πίνακας αντλήθηκε από την Σελ. 53 της ΕΚΘΕΣΗΣ 2008 (ΤΜΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ):  

Η ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΥΠΕΧΩΔΕ - ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - Δ/ΝΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΟΡΥΒΟΥ (ΕΑΡΘ) - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

Η ΕΚΘΕΣΗ ΕΔΩ

 
ΘΕΜΑ: Ο πίνακας που ακολουθεί παρουσιάζει τις μέσες μηνιαίες τιμές όζοντος που καταγράφηκαν σε διάφορους σταθμούς μέτρησης ρύπων της Αττικής, το 2008.

ΥΠΕΧΩΔΕ
α. Από πού προέρχεται το όζον που εντοπίζεται στα κατώτερα επίπεδα της ατμόσφαιρας;
β. Ποιες επιπτώσεις έχει στην υγεία του ανθρώπου η παρουσία όζοντος στα κατώτερα επίπεδα της ατμόσφαιρας;
γ. Ποιο μήνα και σε ποιο σταθμό καταγράφηκε η μεγαλύτερη τιμή στη συγκέντρωση του όζοντος στην ατμόσφαιρα;
δ. Σε ποιους άλλους σταθμούς καταγράφηκαν οι μέγιστες τιμές τον ίδιο μήνα;
ε. Ποιοι παράγοντες ευνόησαν, κατά τη γνώμη σας, την αύξηση της συγκέντρωσης του όζοντος τον μήνα αυτό;

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 27 Μάιος 2012 21:33
 

Μια πιθανή λύση στο μυστήριο (ερώτημα Δ1-2012)

E-mail Εκτύπωση PDF
Τελικά η ενίσχυση του «ψηφιακού βοηθήματος», (γιατί περί αυτού πρόκειται), δεν έγινε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο..



Σύμφωνα με τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη μας τη θέση του «σημείου απόρριψης λυμάτων» είναι προφανές ότι επικρατέστερη είναι η περίπτωση (Ι). Γι αυτό μάλλον το υπουργείο πρότεινε Α=αποικοδομητές και Β=οξυγόνο.
 

Το αντίστοιχο θέμα με το Δ1 (2012) από το "ψηφιακό βοήθημα"

E-mail Εκτύπωση PDF

Στο σχήμα που ακολουθεί, η μία καμπύλη απεικονίζει τη μεταβολή της ποσότητας του οξυγόνου που είναι διαλυμένο στο νερό (ανά λίτρο νερού) ενώ η άλλη την αντίστοιχη ποσότητα οξυγόνου που χρειάζεται για την αποικοδόμηση των οργανικών ουσιών (ανά λίτρο νερού), κατά μήκος ενός ποταμού. Στο ποτάμι καταλήγουν, χωρίς προηγούμενη επεξεργασία, τα αστικά λύματα ενός γειτονικού οικισμού. Ποια από τις καμπύλες περιγράφει την ποσότητα του διαλυμένου οξυγόνου και ποια την ποσότητα του οξυγόνου που χρειάζεται για την αποικοδόμηση των οργανικών ουσιών που δέχεται το ποτάμι; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

Απάντηση

Τα αστικά λύματα που καταλήγουν, μέσω του αγωγού, στο ποτάμι περιέχουν παραπροϊόντα του ανθρώπινου μεταβολισμού (περιττώματα, σωματικές εκκρίσεις) και διάφορες ουσίες καθημερινής χρήσης όπως απορρυπαντικά, προϊόντα καθαρισμού κ.ά.

Οι οργανικές ουσίες που περιέχονται στα λύματα, αποτελούν τροφή για τους αποικοδομητές, οι οποίοι και αυξάνονται, με αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση οξυγόνου. Κατά συνέπεια μειώνεται η ποσότητα του οξυγόνου που είναι διαλυμένη στο νερό.

Στο σχήμα παρατηρούμε ότι η τιμή του μεγέθους που απεικονίζει η καμπύλη Α, αρχίζει να μειώνεται μετά τη θέση απόρριψης των λυμάτων, γίνεται ελάχιστη και σε κάποια απόσταση από το σημείο απόρριψης αρχίζει να αυξάνεται και επανέρχεται στην τιμή που εμφάνιζε πριν από τη θέση απόρριψης των λυμάτων. Αντίθετα, η τιμή του μεγέθους που περιγράφει η καμπύλη Β αυξάνεται απότομα στη θέση απόρριψης των λυμάτων, παραμένει αυξημένη και αρχίζει να μειώνεται σε κάποια απόσταση από το σημείο απόρριψης ενώ τελικά επανέρχεται στην τιμή που εμφάνιζε πριν από τη θέση απόρριψης των λυμάτων.

Οι παρατηρήσεις αυτές, σε συνδυασμό με τις διεργασίες που συμβαίνουν στο νερό του ποταμού που έχει δεχτεί τα λύματα, μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η καμπύλη Α αντιστοιχεί στο οξυγόνο που είναι διαλυμένο στο νερό, ενώ η καμπύλη Β αντιστοιχεί στο οξυγόνο που χρειάζεται για την αποικοδόμηση των οργανικών ουσιών που δέχεται το ποτάμι.

 

Άρχισαν τα όργανα!..

E-mail Εκτύπωση PDF

Από το παλιό βιβλίο Γενικής Παιδείας Γ' Λυκείου (με σήμα το βατραχάκι).

Διδάχθηκε 2 σχολικά έτη (το 1999-00 και το 2000-01).

Ερώτηση 14 (σελ. 117).

Τα συμπεράσματα δικά σας..

Και η πρώτη τυμπανοκρουσία: Περί του θέματος Δ1 στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, του Κώστα Ντουράκη

Και η συνέχεια (όπως ήταν αναμενόμενο)..

Σχετικά με το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ (ΓΠ) και το θέμα Δ1, του Γιώργου Κοσμίδη

Αλλού το μάγουλο κι αλλού το μαξιλάρι… (για Βιολογία ΓΠ), του Βασίλη Ζευγώλη

Προς τους βαθμολογητές της Βιολογίας - Δείτε την άσκηση 14 του προηγούμενου βιβλίου Βιολογίας, του Γιώργου Χατζηδάκη

ΠΗΓΗ ΣΧΟΛΙΩΝ: alfavita.gr

 

 

 

Εξεταστέα ύλη 2011−2012

E-mail Εκτύπωση PDF

Καθορισμός εξεταστέας − διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2011−2012.

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 01 Ιανουάριος 2012 13:15
 


Σελίδα 2 από 4

ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Powered By therelax.com

Weather data OK
Larisa
13 °C
[Λεπτομέρειες]
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα49
mod_vvisit_counterΑυτή την εβδομάδα245
mod_vvisit_counterΑυτό το μήνα959
mod_vvisit_counterΌλες τις ημέρες488600

Σήμερα: Απρ 16, 2014


Θα κλεισω τα ματια

μας κλεψαν τη χαρα

«Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ» ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΖΟΥΓΑΝΕΛΗ

..Υπουργό για της Παιδείας την Αρχή

Τον υπέροχο φτωχό καθηγητή

Που διδάσκει μεροδούλι τα παιδιά μας

Και τα λόγια του χαϊδεύουνε τ’αυτιά μας..

ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΣΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΩ

What is that?