ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΣ

Επιμέλεια: Γιάννης Οργανόπουλος, Δάσκαλος, Υπεύθυνος Π.Ε. Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Πιερίας μέχρι 18-08-2011

(Τελευταία Επικαιροποίηση - Ενημέρωση: 24-02-2013)

Αρχική σελίδα


 

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ  ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 92998/Γ7/10-08-2012/Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α./ΔΝΣΗ ΣΕΠΕΔ/ΤΜΗΜΑΤΑ Β΄ & Δ΄

ΘΕΜΑ: «Καθορισμός των οργάνων, των κριτηρίων και της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης των Υπευθύνων, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων καθώς και των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους».

ΑΡΘΡΑ: 1, 2, 3, 4

’ρθρο 1

Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών  Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων

  1. Σε κάθε μία από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ/νσεις Π/θμιας Εκπ/σης) Α΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Δυτικής Αττικής, Πειραιά, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Δυτικής Θεσσαλονίκης και Αχαΐας καθώς και στις αντίστοιχες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ/νσεις Δ/θμιας Εκ/σης) τοποθετείται, ύστερα από επιλογή και απόσπαση, ένας (1) Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ), ένας (1) Υπεύθυνος Αγωγής Υγείας (ΑΥ) και ένας (1) Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΘ).

 2. Σε κάθε Δ/νση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης, πλην αυτών που προβλέπονται στην παράγραφο 1, τοποθετείται, ύστερα από επιλογή και απόσπαση, ένας (1) Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων (ΣΔ).

 3. Η διάρκεια της θητείας των Υπευθύνων που προβλέπονται στις παραγράφους 1 και 2 είναι τριετής και δύναται να παραταθεί, έως και ένα (1) έτος, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.).

 

 ’ρθρο 2

Ελάχιστα τυπικά προσόντα των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών  Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων και κωλύματα συμμετοχής τους στη διαδικασία επιλογής

 1. Ως υποψήφιοι για τις θέσεις Υπευθύνων του άρθρου 1 επιλέγονται ΅όνιμοι εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όλων των κλάδων, που υπηρετούν στην Α/θμια ή στη Β/θμια εκπαίδευση, ΅ε συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία έξι (6) ετών, από τα οποία τα τρία (3), τουλάχιστον, έτη αποτελούν διδακτική υπηρεσία στα σχολεία της οικείας βαθμίδας. Ο περιορισμός του ελάχιστου χρόνου διδακτικής προϋπηρεσίας που προβλέπεται στο προηγούμενο εδάφιο δεν ισχύει για εκπαιδευτικούς που έχουν υπηρετήσει μία (1), τουλάχιστον, πλήρη θητεία σε θέση αντίστοιχου Υπευθύνου Δ/νσης Εκ/πσης.

2. Δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής όσοι εκπαιδευτικοί κατέχουν θέση στελέχους της Δ/θμιας εκπαίδευσης με θητεία, όσοι βρίσκονται σε εκπαιδευτική άδεια, καθώς και όσοι εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται αυτοδίκαια κατά το χρόνο της τριετούς θητείας.

 

’ρθρο 3

Κριτήρια επιλογής Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

 1. Τα κριτήρια επιλογής Υπευθύνων ΠΕ Δ/νσεων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης διακρίνονται στις ακόλουθες κατηγορίες κριτήριων:

Ι. Επιστημονικής και παιδαγωγικής κατάρτισης και συγκρότησης.

ΙΙ. Υπηρεσιακής κατάστασης, επιμορφωτικού έργου και άσκησης διοικητικών καθηκόντων.

ΙΙΙ. Προσωπικότητας – γενικής συγκρότησης.

 

2. Τα κριτήρια επιλογής Υπευθύνων ΠΕ αποτιμώνται σε μόρια ή μονάδες ως εξής:

2.1.  Επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και συγκρότηση:

α) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΠΕ, την οικολογία ή τις επιστήμες περιβάλλοντος

6

β) Διδακτορικό δίπλωμα σε άλλα αντικείμενα

4

γ) Μεταπτυχιακός τίτλος στην ΠΕ, την οικολογία ή τις επιστήμες περιβάλλοντος

4

δ) Μεταπτυχιακός τίτλος σε άλλα αντικείμενα

2

ε) Δεύτερο πτυχίο Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ

2

στ) Μετεκπαίδευση δύο (2) ετών Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΜΔΔΕ)

3

ζ) Ετήσια επιμόρφωση σε ΣΕΛΔΕ ή ΕΑΠ ή ΣΕΛΜΕ ή ΠΑΤΕΣ

1,5

η) Επιμόρφωση σε ΠΕΚ και Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης (ΕΣΔΔ) για την ΠΕ

1 και μέχρι 2

θ) ’ριστη ή πολύ καλή γνώση ξένης γλώσσας

2

ι) Καλή γνώση ξένης γλώσσας

1

ια) Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις ΤΠΕ Επιπέδου 1

1

ιβ) Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις ΤΠΕ Επιπέδου 2

2

ιγ) Η συγγραφή βιβλίων με αναγνωρισμένο ISBN  σχετικών με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, την Οικολογία και τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες ή βιβλίων τα οποία χρησιμοποιούνται στην Εκπαιδευτική Διαδικασία, ατομικά ή με συμμετοχή σε συγγραφική ομάδα,  ηλεκτρονικών  πόρων (CD, κλπ.) 

0,5 ανά βιβλίο και μέχρι 3,5

ιδ) Ανακοινώσεις και Εισηγήσεις σε Συνέδρια για θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Οικολογίας και Περιβαλλοντικών Επιστημών (ΠΕΕΚΠΕ, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, κλπ), ανακοινώσεις άρθρων σε έγκριτα περιοδικά

0,5 ανά εισήγηση και μέχρι 2

 

2.2. Για τα κριτήρια της παραγράφου 2.1. ισχύουν τα εξής:

α) Όλοι οι τίτλοι σπουδών, εφόσον προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π./ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή  από το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΙΤΕ).

β) Εφόσον ο υποψήφιος διαθέτει τα κριτήρια α) και β) μοριοδοτείται μόνο με τα μόρια του ανώτερου. Ομοίως και για τα κριτήρια γ) και δ).

γ) Εφόσον ο υποψήφιος διαθέτει τα κριτήρια α) και γ) μοριοδοτείται μόνο με τα μόρια του ανώτερου αν ανήκουν στο ίδιο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών. Μοριοδοτούνται και τα δύο αν το διδακτορικό ανήκει σε διαφορετικό κλάδο από το μεταπτυχιακό και δεν αποτελεί συνέχειά του. Ομοίως και για τα κριτήρια β) και δ).

δ) Για τη μοριοδότηση του κριτηρίου ζ) η αντίστοιχη ετήσια επιμόρφωση πρέπει να μην αποτελεί προϋπόθεση για το διορισμό ως εκπαιδευτικού.

ε) Εφόσον ο υποψήφιος διαθέτει τα κριτήρια θ) και ι) και υπάρχουν τα αποδεικτικά, μοριοδοτείται μόνο με τα μόρια του ανώτερου.

στ) Οι τρόποι απόδειξης γνώσεως ξένης γλώσσας ορίζονται στην προκήρυξη του ΑΣΕΠ 22/1Γ/2003, παρ/μα Α (ΦΕΚ 556/τ.ΑΣΕΠ/23-10-03. Η πιστοποιημένη γνώση και δεύτερης ξένης γλώσσας μοριοδοτείται κατά το ήμισυ της μοριοδότησης της πρώτης. Ανώτατο όριο ΅ορίων για την γνώση ξένων γλωσσών ορίζονται τα τρία (3) μόρια. Δεν μοριοδοτείται η γνώση ξένης γλώσσας που αποτέλεσε ειδικό προσόν διορισμού.         

ζ) Για το κριτήριο ια) απαιτείται πιστοποίηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κοινωνία της Πληροφορίας ή από άλλο Φορέα αναγνωρισμένο από το Κράτος.

η) Μέγιστος αριθμός μορίων της κατηγορίας αυτής (Ι) ορίζονται τα τριάντα (30).

 

2.3. Υπηρεσιακή κατάσταση, επιμορφωτικό έργο και άσκηση διοικητικών καθηκόντων:

1. Υπηρεσία με θητεία σε ΚΠΕ

0,5 ανά έτος και μέχρι 2

2.Υπηρεσία σε θέση Υπεύθυνου ΠΕ σε Δ/νση

1 ανά έτος και μέχρι  6

3. Υλοποίηση εγκεκριμένων σχολικών προγραμμάτων ΠΕ

0,5 για κάθε πρόγραμμα και μέχρι 2

4.  ’σκηση καθηκόντων σε διοικητικές θέσεις αυξημένης ευθύνης όπως Υπεύθυνου ΚΠΕ και Αναπληρωτή Υπεύθυνου ΚΠΕ

0,5 και μέχρι 2

5. ’σκηση καθηκόντων σε θέσεις Διοίκησης Προϊσταμένου Γραφείου ή Δ/νση Εκπ/σης, Προϊσταμένου Δ/νσης ΣΕΠΕΔ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. Προϊσταμένου Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.

1 ανά έτος και μέχρι 4

6. Επιμορφωτικό έργο σε Παν/μια ή ΤΕΙ ή ΠΕΚ ή ΚΠΕ ή Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης ή σε άλλο πρόγραμμα επιμόρφωσης άνω των 40 ωρών

0,2 για κάθε εισήγηση και μέχρι 4

7. Διδασκαλία  σε  Παν/μια ή ΤΕΙ

0,5 ανά έτος  και  μέχρι  1,5

8. Διδασκαλία  σε  ΙΕΚ  για  την  ΠΕ

Ο,5 ανά έτος  και μέχρι  2

9. Οργάνωση και συντονισμός επιμορφωτικών σεμιναρίων στην ΠΕ

0,2 για κάθε μέρα και μέχρι 5

10. Συμμετοχή στη Συντονιστική Επιτροπή Τοπικών, Περιφερειακών και Εθνικών Δικτύων

0,5 και μέχρι 3

11. Επιμορφωτικό έργο σε ΚΠΕ

0,5 ανά σεμινάριο και  μέχρι  3,5

 

2.4. Μέγιστος αριθμός μορίων της κατηγορίας αυτής (ΙΙ) ορίζονται τα τριάντα πέντε (35).     

2.5. Προσωπικότητα – γενική συγκρότηση:

Τα κριτήρια της κατηγορίας αυτής συνεκτιμώνται από το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής με βάση:

α) το αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα του υποψηφίου που συνοδεύεται από τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία και τα στοιχεία του υπηρεσιακού του φακέλου και

β) την προσωπική συνέντευξη του υποψηφίου επί των θεμάτων που αναφέρονται παρακάτω.

Για τη μοριοδότηση της κατηγορίας (ΙΙΙ) συνεκτιμώνται οι εκπαιδευτικές, επιστημονικές και διοικητικές ικανότητες του υποψηφίου να προάγει τα θέματα ΠΕ στις σχολικές μονάδες αρμοδιότητας του και στην τοπική κοινωνία, όπως προκύπτουν από συμμετοχές του, μεταξύ άλλων, σε σεμινάρια, συνέδρια, δίκτυα, προγράμματα, εξωσχολικά προγράμματα προστασίας περιβάλλοντος, ομάδες εργασίας και επιτροπές σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. για την ανάπτυξη του θεσμού της ΠΕ, επιστημονικές και εκπαιδευτικές οργανώσεις, οργανωτικές ή επιστημονικές επιτροπές συνεδρίων ΠΕ.

Κατά τη διαδικασία της συνέντευξης επιπροσθέτως αποτιμάται η γενική συγκρότηση του υποψηφίου καθώς και η ικανότητα του υποψηφίου να επιλύει διοικητικά, διδακτικά, οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα, να δημιουργεί το κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον και να προάγει την ομαλή λειτουργία της υπηρεσίας σε συνεργασία με τους συναδέλφους.

2.6. Μέγιστος αριθμός μορίων της κατηγορίας αυτής (IΙΙ) ορίζονται τα δεκαπέντε (15).

2.7. Συνολικός μέγιστος αριθμός μορίων όλων των κατηγοριών ορίζονται τα ογδόντα (80) μόρια.

 

’ρθρο 4

Καθήκοντα και αρμοδιότητες Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

1. Οι Υπεύθυνοι ΠΕ παρακολουθούν, υποστηρίζουν και αξιολογούν τα πολύμηνα προγράμματα ΠΕ των σχολικών μονάδων της περιοχής αρμοδιότητας της Δ/νσης τους. Προς τούτο στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς ενημερώνουν τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς και τους Δ/ντές σχολικών μονάδων για τις δυνατότητες υλοποίησης προγραμμάτων ΠΕ σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις και εγκυκλίους των αρμοδίων οργάνων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α..

2. Οι Υπεύθυνοι Π.Ε. επικοινωνούν ηλεκτρονικά και τηλεφωνικά με τα σχολεία εμβέλειάς τους, επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες για τις ανάγκες στήριξης των προγραμμάτων και συνεργάζονται με Διευθυντές, εκπαιδευτικούς και μαθητικές ομάδες. Κατά την επικοινωνία τους με τους εκπαιδευτικούς εξηγούν τις προδιαγραφές περιεχομένου, δομής και οργάνωσης ενός σχολικού προγράμματος ΠΕ, βοηθούν στη σύνταξη δελτίων προγραμμάτων προς έγκριση από την επιτροπή σχολικών δραστηριοτήτων της οικείας Δ/νσης, δίνουν τις οδηγίες για τις παιδαγωγικές και οργανωτικές πτυχές των προγραμμάτων ΠΕ και ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς για τις δυνατότητες συνεργασιών με τα ΚΠΕ της Περ/κής Δ/νσης Εκ/σης στην οποία ανήκουν όπως και για τις δυνατότητες παρακολούθησης εκπαιδευτικού προγράμματος σε άλλα ΚΠΕ της χώρας.

3. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες και παρακολουθούν την πορεία των προγραμμάτων των σχολείων σε συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς και τις μαθητικές ομάδες δύο τουλάχιστον φορές για κάθε σχολικό πρόγραμμα. Τηρούν ημερολόγιο – βιβλίο συναντήσεων και επισκέψεων με ημερομηνία, ονόματα εκπαιδευτικών, διάρκεια επίσκεψης, σκοπός, περιεχόμενο και Διευθυντή σχολικής μονάδας. Το βιβλίο αυτό θεωρείται κάθε τετράμηνο από τον Προϊστάμενο της οικείας Δ/νσης Εκπ/σης. Επίσης οργανώνουν συναντήσεις ομάδων εκπαιδευτικών προκειμένου να συμβάλουν στην επίλυση παιδαγωγικών, οργανωτικών και άλλων ζητημάτων των προγραμμάτων τους και να υποστηρίξουν την προσπάθειά τους. Ο Υπεύθυνος ΠΕ φροντίζει επίσης για την ορθολογική και ρεαλιστική κατανομή των χρηματοδοτήσεων των σχολικών προγραμμάτων αξιολογώντας τις πραγματικές ανάγκες υλοποίησής των.

4. Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς διοργανώνει εκδήλωση παρουσιάσεων εργασιών σχολικών προγραμμάτων για όλα τα σχολεία της Δ/νσης.

5. Για την υποστήριξη της υλοποίησης των έργων των ΚΠΕ, απαιτείται η συνεργασία των Υπευθύνων ΠΕ, των τοπικών Δ/νσεων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης με τα ΚΠΕ. Γι αυτό το λόγο οι Υπεύθυνοι ΠΕ των Δ/νσεων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης συνεργάζονται με τα Κέντρα στην εμβέλεια των οποίων ανήκουν ώστε να προωθηθούν με κάθε τρόπο τα εκπαιδευτικά προγράμματα των σχολείων, τα επιμορφωτικά σεμινάρια των εκπαιδευτικών, τα θεματικά δίκτυα, η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, οι τοπικές και διεθνείς συνεργασίες και η έρευνα. Οι Υπεύθυνοι ΠΕ Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης της περιοχής εμβέλειας κάθε ΚΠΕ συμμετέχουν στις συντονιστικές συναντήσεις εργασίας που οργανώνει το ΚΠΕ, προκειμένου να διαμορφωθεί ή να βελτιωθεί το πρόγραμμα συνεργασιών ΚΠΕ και Υπευθύνων ΠΕ Δ/νσεων. Ο Υπεύθυνος ΠΕ κάθε Δ/νσης προωθεί τις επισκέψεις των περιβαλλοντικών ομάδων των σχολείων στα ΚΠΕ και επιλέγει τους εκπαιδευτικούς που θα παρακολουθήσουν τα σεμινάρια που προκηρύσσουν τα ΚΠΕ στην περιφέρεια των οποίων λειτουργούν τα σχολεία της οικείας Δ/νσης. Και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις οι επιλογές σχολείων και εκπαιδευτικών από τον Υπεύθυνο ΠΕ πρέπει να βασίζονται στην αρχή των ίσων ευκαιριών. Επίσης συνεργάζεται με τα ΚΠΕ για την οργάνωση των θεματικών δικτύων και την ένταξη σε αυτά σχολικών περιβαλλοντικών ομάδων και εκπαιδευτικών. Οι Υπεύθυνοι ΠΕ υποβάλλουν προγραμματισμό συνεργασιών με τα ΚΠΕ μέχρι τις 20 Οκτωβρίου στην Περ/κή Δ/νση Εκπ/σης, στην αρμόδια Δ/νση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. και στο Συντονιστικό όργανο των ΚΠΕ. Επίσης υποβάλλουν στην αρμόδια Δ/νση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.  απολογισμό όλων των δράσεών τους μέχρι τις 7 Ιουλίου κάθε σχολικού έτους.

6. Οι Υπεύθυνοι ΠΕ εργάζονται σύμφωνα με το ωράριο της Δ/νσης Εκπ/σης στην οποία υπηρετούν από την 1η Σεπτεμβρίου μέχρι τη 10η Ιουλίου κάθε σχολικού έτους, εξαιρουμένων των διακοπών Χριστουγέννων και Πάσχα και των επισήμων αργιών. Ευρίσκονται στα γραφεία της Δ/νσης Εκπ/σης στην οποία υπηρετούν όλες τις ημέρες του αντιστοίχου διαστήματος και όταν δεν διεξάγονται μαθήματα στα σχολεία όπως περιόδους εξετάσεων και εκδόσεως βαθμολογιών των μαθητών. Η Δ/νση Εκπ/σης μπορεί να αναθέσει στους Υπευθύνους ΠΕ επικουρικά καθήκοντα ως προς την υλοποίηση των εξετάσεων για την εισαγωγή μαθητών σε Παν/μια και Τ.Ε.Ι..

7. Οι Υπεύθυνοι ΠΕ με την έγκριση του Προϊσταμένου της οικείας Διεύθυνσης ορίζουν δύο ή τρεις μέρες για τις επισκέψεις στα σχολεία. Τις υπόλοιπες εργάσιμες ημέρες του σχολικού έτους υπηρετούν στην οικεία Δ/νση Εκπ/σης ώστε να εκτελούν τις εργασίες που άπτονται του διοικητικού μέρους των καθηκόντων τους, να επικοινωνούν με τα σχολεία, τα ΚΠΕ και τις άλλες Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., να δέχονται επισκέψεις εκπαιδευτικών που θέλουν την υποστήριξή τους και να προωθούν τις συνεργασίες με άλλους φορείς. Οι Δ/νσεις Εκπ/σης  οφείλουν να παρέχουν γραμματειακή υποστήριξη στους υπευθύνους ΠΕ.

8. Οι Υπεύθυνοι ΠΕ μπορούν να συμμετέχουν σε επιμορφωτικά προγράμματα, ως επιμορφούμενοι, μέχρι και δεκαπέντε (15) ημέρες ανά σχολικό έτος.

9. Οι Υπεύθυνοι ΠΕ μπορούν να συμμετέχουν στις συντονιστικές ομάδες θεματικών δικτύων, στις οργανωτικές επιτροπές σεμιναρίων και συνεδρίων και να αναλαμβάνουν εισηγήσεις σχετικές με το περιεχόμενό τους. Οι συμμετοχές τους σε σεμινάρια άλλων περιοχών εκτός εκείνης της Δ/νσης τους, επιτρέπονται μόνο αν πρόκειται για σεμινάρια ΚΠΕ στην εμβέλεια των οποίων ανήκουν οι σχολικές μονάδες της Δ/νσης τους, αν πρόκειται για σεμινάρια θεματικών δικτύων στα οποία συμμετέχουν και αν είναι προσκεκλημένοι εισηγητές.

 ...................................................................................................................................................

 Εν κατακλείδι,

 Ο ρόλος του Υπεύθυνου Π.Ε., όπως προσδιορίζεται από την παραπάνω Υπουργική Απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α../ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΠΕΔ, συνεπάγεται συγκεκριμένες αρμοδιότητες προς δύο κατευθύνσεις, στη διεκπεραίωση της σχετικής γραφειοκρατίας και στην προσπάθεια υποστήριξης/καθοδήγησης των εκπαιδευτικών στην αναζήτηση του «γιατί», του «τι» και  του «πώς» της Π.Ε[1]. Συνιστώσες της συγκεκριμένης αναζήτησης αποτελούν η συνεχής ενημέρωση των εκπαιδευτικών για οτιδήποτε προκύπτει στον τομέα της Π.Ε., η προσπάθεια επιμόρφωσής τους, η συνεργασία μαζί τους στο σχεδιασμό αλλά στο μέτρο του δυνατού, και η συμμετοχή του Υπεύθυνου Π.Ε. σε κάποια στάδια υλοποίησης, κυρίως, των προγραμμάτων που αναλαμβάνουν οι νεοεισερχόμενες/οι στην Π.Ε. συνάδελφοι.


[1] Η Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων  (Δ/ΝΣΗ ΣΕΠΕΔ), είναι συγχρόνως αρμόδια (στους τομείς της) και για την Α/θμια και για την Β/θμια Εκπαίδευση και λειτουργεί παράλληλα με τις Διευθύνσεις Σπουδών Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.

 


 

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΥΠΟΥΡΓ. ΑΠΟΦΑΣΗ 92998/Γ7/10-08-2012/Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α./ΔΝΣΗ ΣΕΠΕΔ/ΤΜ. Β΄ & Δ

«Καθορισμός των οργάνων, των κριτηρίων και της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων καθώς και των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους».

 

  Αρχείο PDF

..............................................................................................................................................................................................

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Δ/ΝΣΗ Σ.Ε.Π.Ε.Δ. (Α.Π.: 95783/Γ7/22-08-2012)

«Διευκρινίσεις για τις Υ.Α. καθορισμού του τρόπου λειτουργίας, των οργάνων, των κριτηρίων και της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης Υπευθύνων στα Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.), Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων, Σχολικών Δραστηριοτήτων, Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων (Σ.Σ.Ν.), Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.) και Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) καθώς και των καθηκόντων και των αρμοδιοτήτων τους και τις σχετικές προκηρύξεις»

Αρχείο PDF 

 


 

  Ολόκληρη η παλαιότερη Υ.Α. 60991/Γ7/19-6-2006/ΥΠ.Ε.Π.Θ./ΔΝΣΗ ΣΕΠΕΔ, με θέμα:

«Διαδικασίες στελέχωσης και καθήκοντα των εκπαιδευτικών στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) και των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ)». (Αρχείο Word 173 KB)

ιαθέσιμη και στις σελίδες "Αποφάσεις, Εγκύκλιοι για την Π.Ε.")

 


 

Δείτε στην Πύλη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης πίνακα με τα στοιχεία των Υπευθύνων Π.Ε. Α/θμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας

http://kpe-kastor.kas.sch.gr/kpe/pe/resp_A.htm


 

  Δείτε στην Πύλη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης πίνακα με τα στοιχεία των Υπευθύνων Π.Ε. Β/θμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας

(http://kpe-kastor.kas.sch.gr/kpe/pe/ypeuthinoi_B.htm)


 

 

Επιστροφή στην αρχή της σελίδας

 

Αρχική σελίδα