Μάθηση μέσω σχεδιασμού learning-by-design

  • Εκτύπωση
Μάθηση μέσω Σχεδιασμού;

Η προσέγγιση αυτή στηρίζεται στο σχεδιασμό και την ύφανση δραστηριοτήτων (βλ. http://neamathisi.com/learning-by-design/pedagogy/) αξιοποιώντας 4 βασικές παιδαγωγικές μεθοδολογίες (Γνωστικές Διαδικασίες http://neamathisi.com/learning-by-design/the-knowledge-processes/):

 

  • Την Εγκατεστημένη πρακτική?προοδευτική Παιδαγωγική,
    • Οικοδόμηση πάνω στα ενδιαφέροντα, τις εμπειρίες και τις γνώσεις των μαθητών
  • Την Ρητή Διδασκαλία?Παραδοσιακή Παιδαγωγική,
    • Ρητή αποκάλυψη των μοτίβων νοηματοδότησης και επικοινωνίας.
  • Την Κριτική Πλαισίωση?Κριτική Παιδαγωγική,
    • Διερεύνηση ενδιαφερόντων και υποκειμενικότητας. Ποιος ο σκοπός της επικοινωνίας;
  • Τη Μετασχηματίζουσα Πρακτική?Εφαρμοσμένη Μάθηση,
    • Δημιουργία πραγματικών νοημάτων, εφαρμογή μάθησης σε νέο πλαίσιο.

Η Γνωστική Διαδικασία είναι τα είδη των δραστηριοτήτων ή πραγμάτων που κάνουμε για να μαθαίνουμε:

Η βιωματική μάθηση ?

  • η γνωστή ? οι μαθητές αναστοχάζονται τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντά τους και τις απόψεις τους.
  • η νέα ? οι μαθητές παρατηρούν ή συμμετέχουν σε άγνωστες μαθησιακές καταστάσεις και εμβαπτίζονται σε νέες καταστάσεις ή περιεχόμενο.

Η εννοιολόγηση ?

  • με ορολογία ? οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
  • με θεωρία ? οι μαθητές κάνουν γενικεύσεις χρησιμοποιώντας τις έννοιες, και συνδέουν τους όρους σε εννοιολογικούς χάρτες ή θεωρίες.

Η ανάλυση ?

  • με λειτουργικό τρόπο ? οι μαθητές αναλύουν λογικές συνδέσεις, σχέσεις αιτίου-αποτελέσματος, δομές και λειτουργίες.
  • με κριτικό τρόπο ? οι μαθητές αξιολογούν τις δικές τους απόψεις, ενδιαφέροντα και κίνητρα, καθώς και των άλλων ανθρώπων.

Η εφαρμογή ?

  • με κατάλληλο τρόπο ? οι μαθητές εφαρμόζουν τη νέα μάθηση σε πραγματικές καθημερινές καταστάσεις και δοκιμάζουν την εγκυρότητά των καταστάσεων αυτών.
  • με δημιουργικό τρόπο ? οι μαθητές κάνουν μια παρέμβαση στον κόσμο που ζουν, η οποία είναι καινοτόμα και δημιουργική ή μεταφέρουν αυτό που έμαθαν σε διαφορετικά περιβάλλοντα/καταστάσεις.

Ο συνολικός σχεδιασμός γίνεται με βάση ένα ηλεκτρονικό εργαλείο αξιοποιώντας τη δομή μιας Μαθησιακής Ενότητας και τις εφαρμογές της κοινωνικής δικτύωσης. Η συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών σε αυτή τη νέα διάσταση σχεδιασμού ενισχύει την αίσθηση που έχουν ότι ανήκουν στη διαδικασία της μάθησή τους με ενεργό και συλλογικό τρόπο.(http://cglearner.com/)

 

Επισκεφθείτε το http://neamathisi.com/learning-by-design/the-learning-element για να δείτε έναν Συνοπτικό Οδηγό Δημιουργίας μιας «Μαθησιακής Ενότητας» ή δείτε το επισυναπτόμενο αρχείο.

 

 

 

Το ιστολόγιό μας