Nav view search

Πλοήγηση

Αναζήτηση

Λογότυπο

Αντί χαιρετισμού 

Το σχολείο σκοτώνει τη δημιουργικότητα; Πώς μπορούμε να κάνουμε την επανάσταση στην εκπαίδευση; Πώς μπορούμε να εμπνεύσουμε, να οδηγήσουμε τα παιδιά και να επικοινωνήσουμε καλύτερα μαζί τους;
Loading Player...
Watching: Φέρτε την επανάσταση στην εκπαίδευση

Νέα Προγράμματα Σπουδών και διδακτικές τεχνικές

Δάσκαλοι και καθηγητές ειδικοτήτων όλων των σχολείων της 3ης εκπαιδευτικής περιφέρειας συμμετέχουν σε επιμορφωτικά εργαστήρια ανά σχολείο ή μικρές ομάδες σχολείων με θέματα:
1. Νέα Προγράμματα Σπουδών και διδακτικές τεχνικές
2. Ενδεικτική διδασκαλία ενότητας στο μάθημα των Θρησκευτικών
http://users.sch.gr/pantala/index.php/2013-06-02-10-50-49/2012-01-30-21-13-35/1109-18-2017

Αρωματικά φυτά και βότανα

ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ & ΒΟΤΑΝΑ ?Μαζεύοντας τα βότανα στην πιο καλή τους ώρα τη φύση κάνουμε γιατρό και τα φυτά της δώρα?.Περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από τις ΣΤ1, ΣΤ2 και Ε1 τάξεις του Δημοτικού Σχολείου Κουτσελιού Ιωαννίνων. https://www.slideshare.net/xristoi/ss-76960988

"Αρχές και πρακτικές συνεργασίας σχολείου-οικογένειας"

kύκλος ενημερώσεων εκπαιδευτικών 1ης και 3ης εκπαιδευτικών περιφερειών Ιωαννίνων για τη σχέση σχολείου οικογένειας. Μικροί και μεγάλοι σύλλογοι διδασκόντων, από απομακρυσμένα σχολεία, σχολεία της πόλης, από αγροτικές περιοχές, από ΕΑΕΠ, ολιγοθέσια, πειραματικά και ιδιωτικό, νέοι και παλιότεροι εκπαιδευτικοί, ανταλλάξαμε πολύτιμες εμπειρίες και προβληματισμούς. Καταγράψαμε τις αντιλήψεις μας για τη σχέση αυτή και επεξεργαστήκαμε μια τυπολογία γονεϊκής συμμετοχής. Θα ακολουθήσει σχεδιασμός και υλοποίηση πρακτικών βελτίωσης αυτής της πολύτιμης σχέσης. Κλείσαμε τον ενημερωτικό κύκλο με την ευχή επιτέλους η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών να περάσει σε επίσημο επιμορφωτικό φορέα με διάρκεια και όραμα.


Φυσική- ένας τρόπος να βλέπεις τα πράγματα

Με όλους σχεδόν τους μαθητές των Ε και Στ τάξεων της περιφέρειας και τους συναδέλφους προσεγγίζουμε τις φυσικές επιστήμες, που αγαπάμε πολύ, στοχεύοντας στη μεθοδολογική συγκρότηση των μαθητών και τη δημιουργία ερευνητικής διάθεσης και όχι τόσο στην ανάπτυξη του γνωσιακού υποβάθρου, που αφήνουμε για αργότερα. Χρησιμοποιούμε αυτοσχέδιες πειραματικές διατάξεις- ιδιοκατασκευές, που μας κοστίζουν είναι αλήθεια.. Οι φωτογραφίες είναι από διδασκαλία - οργάνωση ενότητας του ηλεκτρισμού στο 21ο Ιωαννίνων, που διαθέτει ένα πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο, αλλά εμείς χρησιμοποιήσαμε ιδιοκατασκευές. Ένα πάθος για τις φυσικές επιστήμες προσπαθώ να το μεταδώσω, αν και εκπλήσσονται που κάνω ένα "πολύ απλό μάθημα".


Ιστορία "Ιστορικό πλαίσιο vs χρονολογίες, ήρωες και γεγονότα"

Το αποσυρθέν διδακτικό εγχειρίδιο της Ιστορίας της Μ. Ρεπούση αντικαταστάθηκε από ένα εγχειρίδιο με εκτεταμένα κείμενα, χωρίς μαθητεία στην ιστορία αλλά και χωρίς καλές πηγές και χρονογραμμές. Καλούμαστε, λοιπόν, απέναντι στα γεγονότα και τις χρονολογίες να δημιουργήσουμε - διδάξουμε το ιστορικό πλαίσιο, να μη μένουμε στη στείρα αποστήθιση που είναι χαμένος χρόνος. Σήμερα στο 8ο δημοτικό Ιωαννίνων δουλέψαμε "την Ελλάδα τον 19ο αιώνα" με τις χρονογραμμές μας, τους ψηφιακούς χάρτες της centennia με έμφαση σε ιστορικούς όρους (με τους συναδέλφους της Στ τάξης Μόνικα Μάγκου και Λάμπρο Παπαδιώτη)


Drama in Education (Eκπαιδευτικό Δράμα) (2)

Drama in Education (Eκπαιδευτικό Δράμα)

Mια δομημένη παιδαγωγική διαδικασία με τεχνικές και εργαλεία της δραματικής τέχνης. Σκοπός της η προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη των συμμετεχόντων, καθώς και η αποτελεσματικότερη αφομοίωση της γνώσης μέσα στο κοινωνικό της πλαίσιο. Μια εξαιρετική εκπαιδευτική μέθοδος για την προσέγγιση και διερεύνηση της νέας γνώσης που είναι σαν την τιμή που τιμή δεν έχει και χαρά στον ποιον την έχει. Τη χρησιμοποιούμε στη γλώσσα, τη φιλαναγνωσία αλλά και στην προσέγγιση κοινωνικών θεμάτων. Στη συγκεκριμένη διδασκαλία χρησιμοποιήσαμε τεχνικές όπως "δάσκαλος σε ρόλο", "ρόλος στον τοίχο", "φωνές στο κεφάλι", "συλλογικός χαρακτήρας", "ομαδικό γλυπτό" κ.λπ. στο μάθημα της γλώσσας "Ο ασκός του Αιόλου" και παράξαμε γραπτό λόγο - ημερολόγια από διαφορετικές οπτικές.